Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
-
memorex
Мнение
от memorex » 26 Мар 2018 10:34
slowtraveler написа: Не си прав - ограничението отдавна е 0.1% за нискосернистия корабен дизел ( и навсякъде се притесняват от намалените смазочни свойство особено за зъбни помпи и инжектори) ... Да, за тракторите е по-високо ограничението

Но технически погледнато сярата не е проблем.. По-важно е да не е значително 'по-тежко' горивото...
И да - ако се смеси - не биха излезли коректни резултати - горивото е негодно според сегашните БГ и EU правила за употреба в автомобилите... Заради екологията..
Много е прав всъщност.Просто говорите за различни неща.
Ниско серни горива на корабите се използват в райони с контрол в/у емисиите(ECA)а това за сега не е навсякъде дори и в Европа.Например ,Русия ,Украйна,Молдова и т.н.
Това обаче не пречи и те да произвеждат НС горива по "европейски" стандарти
memorex
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 26 Мар 2018 10:41
Аз визирах само нашия район...
А относно биосъставките - ако не се лъжа вече в ЕС ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е 6% за дизела...
Обаче в книжката на джипа пише - допустимо е без промяна на обслужването до 5% биокомпонент. Гранично-допустимо е 10%, но при двойно по-често ТО
От което съдя, че производителя смята, че биокомпонента не е полезен

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
stoyanov.bs
- Мнения: 59
- Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
- Местоположение: Бургас
Мнение
от stoyanov.bs » 26 Мар 2018 10:43
slowtraveler написа: Не си прав - ограничението отдавна е 0.1% за нискосернистия корабен дизел
Колега, не съм споменавал нищо за "корабен дизел". Основното корабно гориво е т.н.флотското гориво, а там както ти споменах по-рано ограничението по сяра е 1,0%.
stoyanov.bs
-
iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Мнение
от iovkito » 26 Мар 2018 10:48
slowtraveler написа: Аз визирах само нашия район...
А относно биосъставките - ако не се лъжа вече в ЕС ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е 6% за дизела...
Този въпрос го зададох, защото мога да избирам какъв дизел да зареждам за селскостопанската техника. Имам право да ползвам и без биокомпотент.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
iovkito
-
stoyanov.bs
- Мнения: 59
- Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
- Местоположение: Бургас
Мнение
от stoyanov.bs » 26 Мар 2018 10:53
iovkito написа: Какво ви е мнението за процентите био гориво, което се слага в дизела? Дали има по-добри смазочни качества в сравнение с дизела без биокомпотент?
Колега, не се притеснявай за смазочните свойства на дизела с добавен биокомпонент. За това е помислено и в стандарта има предвиден показател точно за тези свойства - "(WSD 1,4) at 60 °C".
stoyanov.bs
-
slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Мнение
от slowtraveler » 26 Мар 2018 13:25
stoyanov.bs написа: Колега, не съм споменавал нищо за "корабен дизел". Основното корабно гориво е т.н.флотското гориво, а там както ти споменах по-рано ограничението по сяра е 1,0%.
Колега, провери още веднъж информацията си

От 2015 е сярата в горивата в Европейски пристанища е 0.1%...
Относно смазочните свойства на биокомпонента - възможно е да са ОК, но фактите са, че производителя се притеснява да използва горива с голям процент биокомпонент... Това - на съвременните машини... Не знам от какво е продиктувано това - предполагам от 'по-мръсно горене' и трупане на мръсотия във филтрите и по-агресивни сажди в маслото ..
На старите редови помпи можеш да си ги караш и с олио, само е добре малко да го подгрееш, че да стане 'по-тънко'

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
Airfan
- Мнения: 1450
- Регистриран на: 28 Сеп 2013 01:31
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: 2013 Avensis T27 1.8 Vmatic
- Получена благодарност: 1 път
-
Обратна връзка:
Мнение
от Airfan » 26 Мар 2018 14:13
slowtraveler написа:Не знам от какво е продиктувано това - предполагам от 'по-мръсно горене' и трупане на мръсотия във филтрите и по-агресивни сажди в маслото ..
На старите редови помпи можеш да си ги караш и с олио, само е добре малко да го подгрееш, че да стане 'по-тънко'

Био компонентата е агресивна към гумените уплътнения и маркучи.
Airfan
-
miso25
- Мнения: 468
- Регистриран на: 13 Окт 2012 18:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Мнение
от miso25 » 26 Мар 2018 14:16
Volvo XC60 2.0, 136hp, 2014
ex Toyota Verso 2.0, 126hp, 2011
ex Toyota Corolla Verso 2.2, 136hp, 2006
miso25
-
stoyanov.bs
- Мнения: 59
- Регистриран на: 26 Апр 2014 19:55
- Местоположение: Бургас
Мнение
от stoyanov.bs » 26 Мар 2018 15:51
slowtraveler написа: stoyanov.bs написа: Колега, не съм споменавал нищо за "корабен дизел". Основното корабно гориво е т.н.флотското гориво, а там както ти споменах по-рано ограничението по сяра е 1,0%.
Колега, провери още веднъж информацията си

От 2015 е сярата в горивата в Европейски пристанища е 0.1%...
На корабното гориво ограничението по сяра е 1,0%(ISO 8217).Към момента в Балтийско, Северно море и крайбрежието на Северна Америка има ограничения да се използва гориво със сяра 0,1%(Emission Control Areas). Навсякъде другаде може да се използва гориво със сяра 1,0%.
stoyanov.bs
-
memorex
Мнение
от memorex » 26 Мар 2018 16:06
Има и др.ECA не само тези но не това е темата.Нас като крайни потребители би трябвало да ни притеснява това че не можем да влияем на цената и да сме сигурни за качеството.Ремонтите ги плащаме от джоба си .Правят и продават коли отговарящи на последните евро стандарти обаче така ли е с горивата?
memorex
-
Митхат
- Мнения: 3820
- Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
- Местоположение: Кричим
- Автомобил: E38
- Благодарил/а: 46 пъти
- Получена благодарност: 132 пъти
Мнение
от Митхат » 26 Мар 2018 16:18
memorex написа: Правят и продават коли отговарящи на последните евро стандарти обаче така ли е с горивата?
Ами за това си има естествен подбор,и при колите е така

коя не се приспособи умира.

Митхат
-
BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Мнение
от BOz » 26 Мар 2018 16:25
memorex написа: Правят и продават коли отговарящи на последните евро стандарти обаче така ли е с горивата?
То с този "скандал" където ФВ го подхванаха не се знае дори и колите отговарят на стандартите, а ти за някакво гориво си се притеснил.
Разход на хибрид->

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
-
memorex
Мнение
от memorex » 26 Мар 2018 16:33
Така е ,за най-лесно май ще спират дизелите.
"Притеснението"ми идва от естествения подбор към Тойота в частност д4д и бг дизела от друга.Но поне форума помага в тази насока.

memorex
-
Kiki
- Мнения: 8201
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 14 пъти
Мнение
от Kiki » 26 Мар 2018 16:53
BOz написа: Kiki написа: В края на краищата при потребителя достига некачествена стоката и това е важното.
Да. Но от гледна точка на горива това е изключително рядко. Но това не може да го видиш във верига с име, което си чувал. И не си мисли, че филтъра може да филтрира парафин, както си го написал.
Тук си в голяма грешка. Ето прочети за хубавата нафта и парафина.
http://autoplanet1.com/novina/21006-opa ... n-v-dizela
Последно промяна от
Kiki на 26 Мар 2018 17:37, променено общо 1 път.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
Kiki
-
e 10
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Мнение
от e 10 » 26 Мар 2018 17:20
Статия без никакви технически достойнства с чисто търговска насоченост, лансирана от регионална медия.
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

)
e 10
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта