Максимално предварение на 4A-FE

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Максимално предварение на 4A-FE

Мнение от Vokil » 03 Мар 2009 01:55

Здравейте от доста време чета форума и все не се регистрирам :) Днес го направих и веднага задавам първия си въпрос : Колко градуса е максималното предварение и при какви обороти? (при напълно отворен дросел) Питам това защото си инсталирах мегаскуирт на колата и ми прави впечетление че дори при 78 градуса при 2000 оборота колата сякаш иска още а повече от 79 немога да задам.Та на въпроса някой мерил ли е градусите на 4А двигател ?
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 03 Мар 2009 02:29

Какви са тия 78 градуса ве ?
Нещо си объркал много здраво !
Ако си с дистрибутор вече палиш на втория цилиндър biggrin.gif .
Повече от 30- 40 градуса надали ще ти трябват за този мотор и то на отворен дросел и натоварен двигател , а не на място !

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 03 Мар 2009 11:02

78 градуса стават при 2000 оборота на пълна газ в движение и ми се струват малко :) някой с мегаскуирт на на 4A-GE може ли да сподели при него как е :)
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 03 Мар 2009 11:21

За да ти работи колата с аванс 78 градуса значи въобще не ти е на правилното място датчика . Или градусите не са спрямо разпределителния вал , а спрямо коляновия например . Ама и така да е 37 градуса на 2000 оборота са много предварение .
А ти как разбираш дали са ти много ли малко градусите ?
Някакво вътрешно чувство или чакаш да ти изгори някой клапан ?

ПС:
Ето тук : http://www.autoshop101.com/forms/h40.pdf
може да видиш основните неща за аванса .

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 03 Мар 2009 12:47

Така малко да разясня това че за първи път снощи писах във форума не значи че от вчера се занимавам с двигатели :) Доколкото ми е известно аванса винаги се отчита в градуси на коляновия вал :) .От предварение клапани не горят! Дънят се гарнитури топят се бутала размазват се биелни лагери но клапани не горят от аванс а от закъснение.Вътрешното ми чувство се нарича слух :) и малко ми помага това че биелните ми лагери вече са за смяна все пак са на около 300-350 хиляди :) Та така играя го ноксензор :) Имам проект да турбинирам въпросния двигател но за начало се опитвам да му докарам оригиналните ускорения и разход на гориво за да съм сигурен че с мегаскуирта ми всичко е наред и няма да ме издъни като надуя двигателя.Освен това искам да имам готови ВЕ таблици за атмосферната част на таблицата и след като сложа турбото просто да допиша горната част :) Много благодаря за пдф-чето .И още повече би ме зарадвало някакво реално предварение което някой ползва на 4А-ХХ Двигател за да се ориентирам малко.Не изключвам възможността да съм збъркал нещо точно затова пиша тук.
Човек и добре да живее умира .......

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 03 Мар 2009 13:17

Vokil написа:Така малко да разясня ..........................
Принципно е хубаво , че не си вчерашен ама щом е така трябва да ти е ясно , че аванса се определя по скороста на горене и плътността/количеството на горивото , а не по типа на мотора . Така ,че не ти трябва табилца за 4AGE ами таблица за БГ бензин 95 примерно tongue.gif . Разбира се , че дизайна на камерата и разни други неща имат значение ама не , като за 10 градуса повече или по-малко .
Най-добрия вариант е да почнеш да палиш рано но да не се вдига налягането на газовете много преди да е тръгнало буталото надолу , че тогава стават белите и се губи ефективност . И съответно най-добре се настройва на дино спрямо горивото , което имаш .
Също така и клапани горят ! Мога да ти покажа един ако не вярваш .
Очевадно нещо не е наред с твоите 78 градуса ! Няма бензинов двигател дето да кара със 78 градуса . Вземи един стробоскоп и виж на празен ход къде си за да можеш реално да си пресмяташ градусите за да няма ремонти . Може би имаш някакво изместване някъде ??? Да не би да трябва нещо да се настройва по софтуера ?
Принципно Bad_Dog кара турбо 4AGE , като се появи може да каже при неговото как е . Но по принцип не е лошо да кажеш какви датчици ползваш как/от къде взимаш сигнала и тн . Щото така е малко , като въпрос от викторина . Също какво запалване ползваш и с какъв комутатор . Ей такива неща . :whistle:

BTW: В pdf-чето пише , че в зависимот от модела на автомобила максималния аванс е между 35 и 45 градуса ( за всички бензинови Тойоти ) .

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

...

Мнение от rudolf » 03 Мар 2009 21:53

по груб спомен,,4age...стандартно работи на 10градуса,,,като максималното предварение е около 25-30 градуса,,,не на 2000 оборота,,и на пълна газ(което всъщност незнам какво трябва да влиае на скороста на възпламеняване на сместа)...ами на максимални обороти---и скорост на буталото-заради което всъщност се коригира аванса...

за мен над 30 градуса би трябвало горивото да е с много висок октан,,,а над 35-градуса- е равносилно на детонаций ,,,,


това 78 градуса сигурно или е за 300 октана гориво, и пак ще се запалва много преди горна мъртва,,,или е за 20000 оборотен двигател,,,демек нещо бъркаш и не го пали преди да си наясно дали грешката ти е в настройката или в обясняването...

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 04 Мар 2009 06:07

съгласен съм с Рудолфа. На свободни обороти с терминатите Е1 и ТЕ1 дадени на късо, трабва 10-13 градуса да показва, може и мааалко повече към 15 ако бензина е силен
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 05 Мар 2009 00:58

няма шанс на си на такива огромни аванси, нещо е объркано - как мериш аванса? със стробоскоп ли?
status: за БАН

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 05 Мар 2009 02:16

maggkrabar написа:няма шанс на си на такива огромни аванси, нещо е объркано - как мериш аванса? със стробоскоп ли?
До колкото разбрах аз това му го показва софтуера . Иначе ако го премериш със стробоскоп не знам колко трябва да разграфиш по блока tongue.gif .

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 05 Мар 2009 02:35

Bass_Man написа:
maggkrabar написа:няма шанс на си на такива огромни аванси, нещо е объркано - как мериш аванса? със стробоскоп ли?
До колкото разбрах аз това му го показва софтуера . Иначе ако го премериш със стробоскоп не знам колко трябва да разграфиш по блока tongue.gif .
не му го показва софтуера - оттам се задава. а колко е всъщност не се знае, трябва да се премери. но със сигурност не може да кара с такива аванси - дори ако е с летяща чиния последен модел и гориво от дъното на тихият океан laugh.gif
status: за БАН

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 05 Мар 2009 02:37

maggkrabar написа: не му го показва софтуера - оттам се задава. а колко е всъщност не се знае, трябва да се премери. но със сигурност не може да кара с такива аванси - дори ако е с летяща чиния последен модел и гориво от дъното на тихият океан laugh.gif
Е задава се базовото и след това в живите данни би трябвало да можеш да гледаш в момента къде си . Демек базата + корекцията за оборотите + корекция за натоварване .

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 05 Мар 2009 02:38

в сервизен режим и празен ход около 900об аванса на 4А двигателите е около 10 градуса. когато не са в сервизен режим е около 15-16 градуса. след това таванът при натоварване трябва да е около 40-45 градуса максимум - не съм го мерил. но 70 градуса аванс можеш да имаш само ако въртиш до 20к оборота
status: за БАН

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5557
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 05 Мар 2009 03:15

Да точно това си го пише и в pdf-а , който съм дал малко по-нагоре . И то не е само за 4A ами за всичките Тойоти е в тези граници .

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 05 Мар 2009 03:29

Bass_Man написа:Да точно това си го пише и в pdf-а , който съм дал малко по-нагоре . И то не е само за 4A ами за всичките Тойоти е в тези граници .
важи за всички двигатели, без значение турбо или атмосферни. колата върви най-много от аванс - и аванса е критерий колко ти е читав моторът и бензинът. наистина с разни модерни аларми можеш да си следиш обратната връзка - ама там винаги има някакви милисекунди забавяне, и получаваш сведения за приблизителният аванс. а аванса чупи най-много моторите laugh.gif навик на много тунери е яко яванс и много гориво, да връви. ама детонации има и при богата смес - изгарят се бутала, клапани, глави, всичко наред, а от праха от изгорените железа изтропват и лагерите и валовете, надират се стените на цилиндрите. мога да покажа снимков материал, имам имам доста тоталки на склад smile.gif най-голям фен съм на мотор, от който извадих една единствена читава биела. всичко останало за което се сетиш беше за надин smile.gif

най-"чупещата" детонация е на високи обороти. никакъв датчик не може да я хване - т.е. няма все още нок сензор и управление, което да хване детонация на високи обороти. затова правиш там каквото правиш до средни, и на високи обороти се презапасяваш с консервативен аванс. 70 предварене градуса е мечта smile.gif
status: за БАН

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 107 госта