Авенсис + каравана
Публикувано на: 12 Май 2008 00:30
Здравейте,
Ще споделя впечатленията си от ходенето ми до Германия за покупка на каравана и тегленето насам с Авенсис D4-D 116 к.с.
Караваната, която си я избрах беше чак в Дортмунд, което е почти до Холандия. Още в края на Австрия на GPS навигатора му зададох адреса, но забравих да отменя опцията "по най-краткият път" и да задам "по най-бързият път". Прекара ме през такива малки селца, откъдето едва ли друг българин някога е минавал. Даже не се разбра кога от Австрия влязох в Германия. Само от това, че започна по номерата на колите по-често да се появява D вместо А ми стана ясно къде съм. Всичко китно, подредено и интересно, но от тесни пътища с много завои и кръстовища на всеки километър ми се зави свят. И никакви табели за излаз на магистрали. Сетих се и отмених тази опция на навигатора и някаде след Щутгарт най-после ме изкара на магистрала. Което не беше толкова лошо, защото така без да искам избягнах големите задръствания по магистралите около Мюнхен. Дизела в момента и в Австрия и в Германия е между 1,43 и 1,45 евро. Бензина е към 1,50. Да се чуди човек защо в БГ дизела е по-скъп от бензина и то от доста време насам.
При това пътуване открих великото удобство на кредитната карта. При други пътувания през Сърбия, Хърватска и Словения като плащам пътни такси и зареждам гориво - плащам с евро, а онези ми връщат някакви си техни банкноти и монети които няма после какво да ги правя. И през какъв курс ме кундят си остава загадка. А така, с картата - няма измислено ресто, курса е по фиксинга на БНБ за деня. Само в Сърбия ми искаха да си въведа и ПИН кода, на всички останали места - само подпис. При това с излизането в чужбина още с първото използване на кредитната карта се активира някаква си застраховка, което също не е за пренебрегване.
GPS навигатора ме заведе точно на адреса, който е в някакво предградие на Дортмунд. През какви детелини, изходи и входове на магистрали ме въртя, през какви пътища и кръстовища ме прекара - без него ми се струва абсурд да намеря адреса и цял ден да обикалям наоколо.
Караваната ми хареса и на място. Тя е за 3-ма човека. Chateau Cantara, белгийско производство, от 1997-ма. Празна по документи е 945 кг. В задната част има две кресла и маса, които се превръщат в легло за 1 човек, с възможност да се отделя в малка стая с плъзгаща се врата. Осветлението там е с 2 лунички. В средата на караваната е кухнята. Аспиратор с вентилатор и луминисцентва лампа над кухненският плот, който се вдига и сгъва и под него има готварска печка с 3 газови котлона и мивка с топла и студена вода. Топлата вода се загрява от 6-литров 300W бойлер, скрит под едно от предните легла. Под готварската печка е хладилника Electrolux, който има и минусова камера, работи на 12V и на 220V, както и на газ. В съседство има голям удобен шкаф за прибори, чинии и всякава посуда. В цялата горна част на караваната над прозорците има многобройни шкафове с магнитни заключалки на вратите, които могат да съберат много багажи. Срещу кухнята е банята с тоалетна с касета Thetford, която се вади за почистване отвън. Казанчето за вода също се зарежда с вода отвън и се задейства с ръчна помпа. На тавана има прозрачен отваряем люк, благодарение на който в банята е светло през деня. Осветлението е с 2 лунички, а банята е в бяло и синьо, с шафчета и етажерки, достатъчни за всичките козметики на едно семейство. Мивка с батерия за студена и топла вода, а на пода - вана за душ, с отвор за канала. Водата от мивките и този канал се събира и изтича от една обща тръба под караваната. Вратата е плъзгаща се, заключваща се. До банята има сравнително голям шкаф - гардероб. В неговата долна част е газовата печка Trumatic, която вкарва въздух отвън, загрява го и с вентилатор го извежда през отвори в задната и предната част на караваната, както и в банята. Може да работи и в автоматичен режим, според зададената температура. На тавана между кухнята и банята е климатика Electrolux, който и охлажда, и отоплява. С мен си носих и бензинов ел. генератор Honda - 1,6 KW, който се включва отвън в контакта на караваната за 220V - с него климатика работи без проблеми. В предната част има маса и 3 канапета около нея. Масата потъва надолу, канапетата се разтягат и става огромна спалня, където и 3-ма биха се събрали спокойно. Осветлението е с голям аплик и с 2 лунички. Под леглата има кухини, които могат да поемат още багажи. Едната такава кухина е с отвор отвън със заключващ се люк, така че багажи могат да се вкарват и вадят и отвън. Там е прибрана спациалната палатка-тента към караваната, наричана още форцелт. Тя има формата на караванта и в разпънато състояние, например на къмпинг създава още едно голямо закрито помещение пред караваната - нейно продължение, едно цяло. Отпред и отвън на караваната има голямо багажно помещение, където са газовите бутилки, резервоара с водата и водната помпа, има място за още доста неща. Вратата на караваната е с плъзгаща се мрежа за комари. Всичките 7 прозореца на караваната се отварят и могат да се фиксират в дадено желано отворено положение. На всеки прозорец има спускащи се мрежи за комари и плътни щори, както и найлонови и плътни завеси. Отдолу, от 4-те страни има опори, които се спускат с манивела и не само я правят стабилна в спряно положение, а могат и да я повдигат и точно да я нивелират, ако терена е с някакъв наклон.
Интересното е, че тази каравана има по 1 багажник отпред и отзад за общо 4 велосипеда!
Платих я, а за 90 евро ми издадоха зелена карта за 5 дни и жълт временен номер. Продавача беше любезен преди да закача караваната - да ме закара в един близък магазин с размерите на Praktiker - неща само за каравани, кемпери и къмпинг. Не бях виждал друг такъв тясно специализиран магазин с такива размери и изобилие от всякакви джунджурии. Само душовете със специални батерии за каравани и кемпери бяха в разнообразие, не по малко от нормалните душове и батерии в специализиран магазин у нас за банята. А ВиК батерииите в карваните са с превключващ контакт на 12V, който командва водната помпа. Отваряш крана, тогава помпата се включва и потича водата. Накупих някои необходими неща, взех и втора голяма 11 кг газова бутилка (45 евро)
Най после закачих караваната на теглича. Не знаех дали Авенсиса ще успее да я помръдне - изглежда толкова голяма и солидна. Помръдна я, потеглихме, даже завоите не се оказаха толкова трудно нещо. Но се получава някакъв странен ефект - доста друса колата отзад, даже и при малки неравности на пътя. С караваната вече трябваше да се движа в най-дясната лента по магистралите и да преживявам немислими по-рано неща като например да гледам безпомощно как ме изпреварват ТИР-ове! По равен път или с лек наклон надолу, с натисната до дупка газ се стига и до 130 км/ч. Обаче разхода на горивото са вдига много рязко. Нормално си щофирам с разход около 5/100. На отиване, тъй като се караше по-бързо, по магистрали - стигнах до около 6/100. С караваната, при икономично и внимателно шофиране, без мръсна газ, при скорост между 75 и 100 км/ч разхода хвръкна на 8,5/100. Разлика от 10 км/ч веднага се отразява на разхода. Просто усещащ как с голямата си челна площ караваната те спира. Даже по солидни наклони надолу, където имам навика да изключвам от скорост и без караваната бих стигнал до към 120-130 км/ч - с нея се стига едва до към 90 км/ч. Действа като спирачен парашут. Колкото и икономично да се опитвах да шофирам - почнах необичайно често да спирам да зареждам на бензиностанциите. Едва в България, където вече си карах по-спокойно - успях да сваля разхода на 7,5/100. Така че такива каравани за да не удрят твърде много по джоба с и без това вече доста скъпото гориво - е добре да се карат с около 70-80 км/ч.
То и без това тръгнеш ли нанякъде си с каравана - значи не бързаш особено много - нали цялта ти къща и без това си е зад теб.
Караваната е със спирачки, които се задействат малко след като се започне спирането, малко по-късно и се освобождават. Така че при спиране почти не се усеща голямото тегло на караваната.
А "комплекса" Авенсис - каравана е с дължина колкото голям автобус!







Ще споделя впечатленията си от ходенето ми до Германия за покупка на каравана и тегленето насам с Авенсис D4-D 116 к.с.
Караваната, която си я избрах беше чак в Дортмунд, което е почти до Холандия. Още в края на Австрия на GPS навигатора му зададох адреса, но забравих да отменя опцията "по най-краткият път" и да задам "по най-бързият път". Прекара ме през такива малки селца, откъдето едва ли друг българин някога е минавал. Даже не се разбра кога от Австрия влязох в Германия. Само от това, че започна по номерата на колите по-често да се появява D вместо А ми стана ясно къде съм. Всичко китно, подредено и интересно, но от тесни пътища с много завои и кръстовища на всеки километър ми се зави свят. И никакви табели за излаз на магистрали. Сетих се и отмених тази опция на навигатора и някаде след Щутгарт най-после ме изкара на магистрала. Което не беше толкова лошо, защото така без да искам избягнах големите задръствания по магистралите около Мюнхен. Дизела в момента и в Австрия и в Германия е между 1,43 и 1,45 евро. Бензина е към 1,50. Да се чуди човек защо в БГ дизела е по-скъп от бензина и то от доста време насам.
При това пътуване открих великото удобство на кредитната карта. При други пътувания през Сърбия, Хърватска и Словения като плащам пътни такси и зареждам гориво - плащам с евро, а онези ми връщат някакви си техни банкноти и монети които няма после какво да ги правя. И през какъв курс ме кундят си остава загадка. А така, с картата - няма измислено ресто, курса е по фиксинга на БНБ за деня. Само в Сърбия ми искаха да си въведа и ПИН кода, на всички останали места - само подпис. При това с излизането в чужбина още с първото използване на кредитната карта се активира някаква си застраховка, което също не е за пренебрегване.
GPS навигатора ме заведе точно на адреса, който е в някакво предградие на Дортмунд. През какви детелини, изходи и входове на магистрали ме въртя, през какви пътища и кръстовища ме прекара - без него ми се струва абсурд да намеря адреса и цял ден да обикалям наоколо.
Караваната ми хареса и на място. Тя е за 3-ма човека. Chateau Cantara, белгийско производство, от 1997-ма. Празна по документи е 945 кг. В задната част има две кресла и маса, които се превръщат в легло за 1 човек, с възможност да се отделя в малка стая с плъзгаща се врата. Осветлението там е с 2 лунички. В средата на караваната е кухнята. Аспиратор с вентилатор и луминисцентва лампа над кухненският плот, който се вдига и сгъва и под него има готварска печка с 3 газови котлона и мивка с топла и студена вода. Топлата вода се загрява от 6-литров 300W бойлер, скрит под едно от предните легла. Под готварската печка е хладилника Electrolux, който има и минусова камера, работи на 12V и на 220V, както и на газ. В съседство има голям удобен шкаф за прибори, чинии и всякава посуда. В цялата горна част на караваната над прозорците има многобройни шкафове с магнитни заключалки на вратите, които могат да съберат много багажи. Срещу кухнята е банята с тоалетна с касета Thetford, която се вади за почистване отвън. Казанчето за вода също се зарежда с вода отвън и се задейства с ръчна помпа. На тавана има прозрачен отваряем люк, благодарение на който в банята е светло през деня. Осветлението е с 2 лунички, а банята е в бяло и синьо, с шафчета и етажерки, достатъчни за всичките козметики на едно семейство. Мивка с батерия за студена и топла вода, а на пода - вана за душ, с отвор за канала. Водата от мивките и този канал се събира и изтича от една обща тръба под караваната. Вратата е плъзгаща се, заключваща се. До банята има сравнително голям шкаф - гардероб. В неговата долна част е газовата печка Trumatic, която вкарва въздух отвън, загрява го и с вентилатор го извежда през отвори в задната и предната част на караваната, както и в банята. Може да работи и в автоматичен режим, според зададената температура. На тавана между кухнята и банята е климатика Electrolux, който и охлажда, и отоплява. С мен си носих и бензинов ел. генератор Honda - 1,6 KW, който се включва отвън в контакта на караваната за 220V - с него климатика работи без проблеми. В предната част има маса и 3 канапета около нея. Масата потъва надолу, канапетата се разтягат и става огромна спалня, където и 3-ма биха се събрали спокойно. Осветлението е с голям аплик и с 2 лунички. Под леглата има кухини, които могат да поемат още багажи. Едната такава кухина е с отвор отвън със заключващ се люк, така че багажи могат да се вкарват и вадят и отвън. Там е прибрана спациалната палатка-тента към караваната, наричана още форцелт. Тя има формата на караванта и в разпънато състояние, например на къмпинг създава още едно голямо закрито помещение пред караваната - нейно продължение, едно цяло. Отпред и отвън на караваната има голямо багажно помещение, където са газовите бутилки, резервоара с водата и водната помпа, има място за още доста неща. Вратата на караваната е с плъзгаща се мрежа за комари. Всичките 7 прозореца на караваната се отварят и могат да се фиксират в дадено желано отворено положение. На всеки прозорец има спускащи се мрежи за комари и плътни щори, както и найлонови и плътни завеси. Отдолу, от 4-те страни има опори, които се спускат с манивела и не само я правят стабилна в спряно положение, а могат и да я повдигат и точно да я нивелират, ако терена е с някакъв наклон.
Интересното е, че тази каравана има по 1 багажник отпред и отзад за общо 4 велосипеда!
Платих я, а за 90 евро ми издадоха зелена карта за 5 дни и жълт временен номер. Продавача беше любезен преди да закача караваната - да ме закара в един близък магазин с размерите на Praktiker - неща само за каравани, кемпери и къмпинг. Не бях виждал друг такъв тясно специализиран магазин с такива размери и изобилие от всякакви джунджурии. Само душовете със специални батерии за каравани и кемпери бяха в разнообразие, не по малко от нормалните душове и батерии в специализиран магазин у нас за банята. А ВиК батерииите в карваните са с превключващ контакт на 12V, който командва водната помпа. Отваряш крана, тогава помпата се включва и потича водата. Накупих някои необходими неща, взех и втора голяма 11 кг газова бутилка (45 евро)
Най после закачих караваната на теглича. Не знаех дали Авенсиса ще успее да я помръдне - изглежда толкова голяма и солидна. Помръдна я, потеглихме, даже завоите не се оказаха толкова трудно нещо. Но се получава някакъв странен ефект - доста друса колата отзад, даже и при малки неравности на пътя. С караваната вече трябваше да се движа в най-дясната лента по магистралите и да преживявам немислими по-рано неща като например да гледам безпомощно как ме изпреварват ТИР-ове! По равен път или с лек наклон надолу, с натисната до дупка газ се стига и до 130 км/ч. Обаче разхода на горивото са вдига много рязко. Нормално си щофирам с разход около 5/100. На отиване, тъй като се караше по-бързо, по магистрали - стигнах до около 6/100. С караваната, при икономично и внимателно шофиране, без мръсна газ, при скорост между 75 и 100 км/ч разхода хвръкна на 8,5/100. Разлика от 10 км/ч веднага се отразява на разхода. Просто усещащ как с голямата си челна площ караваната те спира. Даже по солидни наклони надолу, където имам навика да изключвам от скорост и без караваната бих стигнал до към 120-130 км/ч - с нея се стига едва до към 90 км/ч. Действа като спирачен парашут. Колкото и икономично да се опитвах да шофирам - почнах необичайно често да спирам да зареждам на бензиностанциите. Едва в България, където вече си карах по-спокойно - успях да сваля разхода на 7,5/100. Така че такива каравани за да не удрят твърде много по джоба с и без това вече доста скъпото гориво - е добре да се карат с около 70-80 км/ч.
То и без това тръгнеш ли нанякъде си с каравана - значи не бързаш особено много - нали цялта ти къща и без това си е зад теб.

Караваната е със спирачки, които се задействат малко след като се започне спирането, малко по-късно и се освобождават. Така че при спиране почти не се усеща голямото тегло на караваната.
А "комплекса" Авенсис - каравана е с дължина колкото голям автобус!







