Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 11 Авг 2025 14:59
от korekom
Здравейте,
Имам Тойота Корола хибрид 1.8 2022, автоматична скоростна кутия ecvt и направи следния проблем:
При режим на каране на скоростната кутия B (когато използва спирачката на двигателя) напълни доста бързо батерията и беше пълна 7/8. Тогава започна при нормално каране с около 60-70 км/ч да държи високи обороти на двигателя около 4000-4500 без да падат. При натискане на спирачката или леко на газта, падаха малко и после пак се качваха. Наложи се да спра, да я изгася и да я запаля, включих на D този път и проблема изчезна. Батерията се разреди нормално и стигна нормалното си състояние от 3/8 или 4/8. Същия проблем съм наблюдавал и при режим D, когато напълни батерията е вдигала оборотите до към 3000, но за кратко, и не се е налагало да я изгасям. Някой има ли представа какъв може да е проблема, търсих във форума, но не намерих такъв? Имам чувството че при заредената батерия, излишната енергия се предава на двигателя или нещо подобно, не знам, гадая.
Благодаря предварително.
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 11 Авг 2025 23:31
от Enwor
Напълно нормално поведение за мен. "B" режима държи двигателя в обороти и изтегля част от мощността към двг-то за да разсее излишната енергия. Двг е товар в този случай. Безмислено е да се кара нормално в този режим. Когато е пълна батерията ще бръмчи докато не я свали къде 60-70%. А по време на движение, това става бавно. Рестарта на колата е нулирал цикъла и затова е млъкнала. Аз при по-продължително спускане и като стигне 4000 оборота минавам на D. Резулата е същия, но като свърши спускането и натисна педала, двигателя угасва.
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 12 Авг 2025 00:37
от pavlan
Напълно нормално , когато батерията се зареди вече не използва ел. мотора за спиране и се включва двг който да действа като спирачка. Точно затова е този режим.
При режим D и пълна батерия се получава нещо подобно, компютъра спира зареждането на батерията и включва двг, но не толкова агресивно и при спускане спирачките се товарят доста повече.
Между другото можеш да превключваш между B <-> D без да спираш и без да натискаш спирачката.
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 12 Авг 2025 07:34
от WoLF
"Превключването" между тези два режима при e-CVT е просто въпрос на смяна на логиката на работа на системата и не се изисква спиране, да. Двигателя ще работи при по-високи обороти основно, когато колата не желае да ползва батерията. Това може да се случва по ред причини, като в случая е от запълването на същата и нужда от разсейване към други места на генерираната енергия. Друг случай е по-висока температура на батерията или липса на заряд в същата. Тук пак ще имаме по-високи обороти, но вече с цел генериране на повече мощност за електрическите нужди на колата(зареждане на батерията и обезпечаване на консуматорите) чрез МГ-тата.
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 12 Авг 2025 12:04
от Hursa
korekom написа: ↑11 Авг 2025 14:59
При режим на каране на скоростната кутия B (когато използва спирачката на двигателя) напълни доста бързо батерията и беше пълна 7/8. Тогава започна при нормално каране с около 60-70 км/ч да държи високи обороти на двигателя около 4000-4500 без да падат.
Това при спуск ли се случи?
Enwor написа: ↑11 Авг 2025 23:31
Когато е пълна батерията ще бръмчи докато не я свали къде 60-70%
Целта не е да се изразходва част от заряда.
pavlan написа: ↑12 Авг 2025 00:37включва двг който да действа като спирачка
Не е коректно в такъв случай да се каже, че "включва" двг, защото той си е постоянно "включен" към трансмисията. При такъв режим - трансмисията го развърта - и за сметка на това, генерира задържащ (спирачен) момент към двигателни колела.
WoLF написа: ↑12 Авг 2025 07:34Друг случай е по-висока температура на батерията или липса на заряд в същата.
Има и друг случай, но не знам дали в този режим "В" е реализиран. (Не съм го и пробвал на ауриса, а и при него нямам оборотомер, за да съм сигурен. Може и да е реализиран при по-новите системи.) Това е симулиране на превключване на ниска предавка. На королата го има, но при двулитровата е режим "S" (на няколко степени). Има приложение, според мен - например движим се зад товарен автомобил с не висока скорост (двг може и да е изключил) и изчакваме да се освободи насрещното - включваме на симулираната ниска предавка, двг вместо тепърва да се стартира в момента на ускорението и да се развърта, вече е стартиран и развъртян до относително високи обороти, това ни позволява по-бързо да ускорим, когато "тръгнем" да изпреварваме (само донатоварва двг при високи обороти), дава ни допълнителен контрол над трансмисията.
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 12 Авг 2025 15:44
от korekom
Благодаря ви за отговорите, поне разбрах, че не е някакъв проблем. Не знаех също, че може да се превключва между D - B в движение.
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 12 Авг 2025 17:34
от Hursa
Поне за мен - въпроса, как функционира системата в този режим, при различни условия (в зависимост от скоростта, дали е при спуск или при изкачване, както и в зависимост от състоянието на батерията - заряд и температура) е доста любопитен.
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 04 Сеп 2025 06:49
от Mitcom
Колко дава разход извънградско? Реално. В интернет по книжка дават 3.5 извънградско. Тогава батерия няма, само двг и не мога си го представя 1.8 този разход
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 04 Сеп 2025 08:13
от FearSoft
Батерия има винаги, и при 120 км/ч може да се кара само на батерия. При определени условия, естествено.
А разходът е много относително понятие, защото зависи от прекалено много неща...
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 04 Сеп 2025 12:30
от Hursa
Mitcom написа: ↑04 Сеп 2025 06:49В интернет по книжка дават 3.5 извънградско. Тогава батерия няма, само двг и не мога си го представя 1.8 този разход
Може 3.5, но трябва много старание. (То и с нехибриден "бензинов", ако човек се постарае силно, може значително да снижи разхода.) Защо мислите, че "батерия няма" при извънградско. Например последното ми пътуване (съвсем не съм се старал - нито да шофирам икономично, нито да "използвам" батерията) - от Самоков, до Козлодуй (по "околовръстните" на "големите" градове, т. е. предимно извънградско, включително "магистрално" до максималната скорост на автомобила) ми дава, че съм шофирал в ел режим над 35% от разстоянието. При това - батерията съвсем не се използва само при шофиране в ел режим (целта на хибрида не е да се шофира продължително време в ел режим, както и да се постига висока скорост в такъв), а и да регенерира енергия при забавяне, както и да подпомага ускорението, и така икономисвайки гориво при такива ускорения, реализирайки регенерираното. Шофирането при извънградско (особено у нас и особено, когато не сме сами на пътя) - съвсем не означава поддържане на постоянна скорост, искаме или не постоянно я меним. И с това горе, съвсем не се изчерпват целите на хибридната технология (доста е писано по форума за това, така че само повтарям изписаното ). Пишете за двигателя 1,8, но вижте мощността само на двг - 98 кс. Защото работи по модифициран цикъл, така модифициран, че да работи осезаемо по-икономично. Освен това е и настроен, като цяло да работи възможно по-икономично (особено, като елемент от хибридната система). Та и това е сред основните преимущества на хибрида - използването на относително икономичен, относително по-маломощен двг, относително по-облекчен по отношение на тегло и допълнителни елементи, работещ при по-щадящи и икономични режими, но ползвателя да разполага с по-голямата мощност на хибридната система и по-добрата отзивчивост, която предлагат ел моторите.
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 12 Сеп 2025 10:40
от iconata
korekom написа: ↑11 Авг 2025 14:59
При режим на каране на скоростната кутия B (когато използва спирачката на двигателя) напълни доста бързо батерията и беше пълна 7/8. Тогава започна при нормално каране с около 60-70 км/ч да държи високи обороти на двигателя около 4000-4500 без да падат.
Вчера гледах клип за B режима и се оказва, че това е абсолютно нормално, защото B режима активира двигателна спирачка. Оказва се, че в този режим, когато колата държи високи обороти, двигателят не работи, просто бива задвижен от единия електрически мотор. Двигателя не хаби гориво, маслената помпа работи, но двигателя бива задвижен "ръчно" така да се каже. Ако ви е интересно, The Car Care Nut Има цяла серия, в която обяснява как работи хибридната система на Тойота.
Пращам линк към видеото за В режима -->
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 12 Сеп 2025 11:28
от WoLF
"B" буквално си е двигателна спирачка, да. Имитира карането на "нормална" кола на ниска предавка без подаване на газ. Реализирането при хибрида е както си описал, но е много по-слабо изразено като спирачен ефект и почти не го ползвам, а човека когато и да го гледате няма да объркате
Високи обороти при пълна батерия Toyota Corolla hybrid автоматик 2022
Публикувано на: 12 Сеп 2025 14:24
от Hursa
Може би е опростил обяснението твърде много, а може би аз не съм го разбрал - но мисля, че има неточности.