Здравейте колеги,
доста време е борих с подобни симптоми на описаните , докато в крайна сметка се прояви доста осезателно проблема , за да се реши : демпфера на маховика на съединител !
Става въпрос за Авенсис 2.0 D4D 2002 год.
Симптомите :
При палене имаше силна вибрация в двигателя придружена от неравномерно тракане с метално звучене (първоначално си мислех , че е разбит лагер на някоя от ролките).
След като двигателя загрее тракането изчезваше, като последно си оставаше дори след като загрее. При по-високи обороти на двигателя, като че ли утихваше ...
Особено осезателно тресеше при обороти около 2000. Най-интересното беше, че тези симптоми не се появяват всеки път , при всяко палене. Имаше случаи, при които и по няколко дни нямаше проблеми.
Като последна фаза (послените1-2 седмици) трайно се появи и тракане при потегляне (с по ниски обороти) или ускоряване (на всяка скорост) . Това беше особено дразнещо като звук - наподобяваше на т.нар. "тракане на аванса' на бензинов двигател. Това си беше тракане , не толкова метално звучащо, звънчащо , а по ниско (като от пластмаса, която опира в двигателя) ...
Звука беше толкова постоянен и дразнещ, че може да бъде оценен едва, след като изчезна .
Диагнозата беше : "разбит демпфер на маховика" . Доста стресиращо, по скоро заради цената му....
Според монтьора, който го диагностицира, това може да доведе до "счупване на колянов вал" , което си е фатално.
След подмяната му, не можех да позная автомобила си .... ЧУДО !!!
Двигателя заработи абсолютно равномерно и тихо, без значение загрял или не. Нямаше вибрациите при потегляне или ускоряване . Съединителя "омекна" и отделянето му стана доста по-плавно и комфортно . Скоростите се сменят много лесно. Все едно получих нова кола.
След демонтажа му го видях "на живо" - тотално разбит . Изглеждаше горе-долу , като в това видео :
https://www.youtube.com/watch?v=Evb7FkGClyY
Всичко опира до правилното диагностициране и решаване на проблемите, в правилния сервиз.
Успеех на всички !