Страница 1 от 1

RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV D4D 136HP 2006 - Грешка P2002 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank1) ?

Публикувано на: 28 Май 2016 11:11
от DeXa
Здравейте,

Някой може ли да ме светне, при какви параметри ECU-то решава, че ДПФ-а е запушен? По конкретно ме интересува диференциалното налягане? Вчера ми издрънка P2002, след чистене и каране около 20-30 секунди се появява пак. Прилагам Freeze Frame данните:
P2002.png
P2002.png (83.36 KiB) Преглеждано 7119 пъти
От последното каране извънградско са изминали не повече от 100км. Стила ми на магистралното каране е достатъчен да регенерира (B1S1 и B1S2 са над 500C). Въпроса е, от какво се е запушил и възможно ли е да има някаква драма, която да лъже ECU-то, че DPF-а е запушен? На едно място намерих малко информация - http://forum.rav4driversclub.com/post49 ... f97#p49672 и по конкретно ето тези редове:
•DPF catalyst diagnosis (Need to look @ output from techstream diag kit here I'm afraid):

The value of "Catalyst Differential Press" in the Data List is high when the catalyst is clogged. If this value exceeds approximately 0.4, DTC P2002 is stored.
If the "Catalyst Differential Press" become near about 0.4, the catalyst is probably clogged with PM even if DTC P2002 is not present.
Check the Catalyst differential press when the engine is running at 3000 rpm with no load. Enter the following menus: Powertrain / Engine and ECT / Data List / Catalyst differential press.
If the value of MAF in the Data List is less than 25 g/s, a correct value for Catalyst Differential Press is not output due to exhaust gas pulsation.
Ама нещо не ми става ясно 0.4 какво?! (BAR, PSI, kPa, atm, круши, чушки, домати?!)

В Service Manual-а на РАВ4 пише, че записва грешка, ако стойността на диференциалното налягане е по-голяма от стойността на MAF*0.31 в дадения момент. В freeze frame-a е точно така ... по-голяма е, ама след каране с пусната диагностика и изчистена грешка (виж по-долу), това се оказва доста често явление ... следователно, защо тогава не записва тая грешка, а само в случая я записва?

В крайна сметка успях да я вкарам в регенерация и да изчистя перманентно грешката (поне за сега), но ме обърква факта, че диференциалното налягане често стига същите стойности като тези в freeze frame-a, но не записва грешка :scratch:

Другите причини, поради които може да я запише, са липса на повишаване на температурата на B1S1 и B1S2 в рамките на някакво време, след като ECU-то е стартирало регенерация, ама ако е това "трип" фактора, няма да ми пляска грешката 20-30 секунди след стартиране на двигателя.

Дайте някакви идеи, че съм объркан здраво ... не ми се ще да го махам тоя DPF, ама ако се наложи и до там ще се стигне.

Благодаря предварително.

Грешка P2002 - РАВ4 2006 2ADFTV 136HP

Публикувано на: 28 Май 2016 22:31
от DeXa
Преди малко пак издрънка същата грешка, този път съм още по объркан от Freeze Frame-а! (не обръщайте внимание на маркираните, случайно съм ги маркирал)
P2002-1.png
P2002-1.png (84.47 KiB) Преглеждано 7110 пъти

RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV D4D 136HP 2006 - Грешка P2002 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank1) ?

Публикувано на: 29 Май 2016 08:42
от slowtraveler
Ако бях на мястото на програмиста, бих изплювал грешка при определена комбинация от натоварване на двигателя/обороти/DPF налягане...
Т.е. какво е налягането в зависимост от това колко газове минават в момента (а газовете зависят от обороти и натоварване)...
При ниско натоварване (малко газове) бих 'светнал' грешка при по-ниско диференциално налягане, а при по-голям поток газове - при по-високо диференциално налягане...
Предполагам и Тойота са го решили така - да се проверява някаква таблица в зависимост от конкретния режим на двигателя...

Публикувано на: 16 Юли 2016 09:59
от lubosh
Здравейте,колеги,
става дума за Avensis T25 2.0 D4D 126HP 2006.
Преди три години махнах DPF-a и сложих емулатор.
До преди два дни всичко беше ОК.
Сега свети MIL/CEL и дава грешка P2002, която е за DPF.
Грешката не се чисти - колата не влиза в сервизен режим.
Вчера я карах при момчето, което слага емулатора и след прегледа, каза че емулаторът си работи - няма кабелен проблем.
Изказа предположение, че е възможно да е проблем на дебитоМЕр или ламбда сонда, но не стигна тях.
Ако имате някакви предложение или предположения, ще бъда много благодарен!

RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV D4D 136HP 2006 - Грешка P2002 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank1) ?

Публикувано на: 26 Юли 2016 22:41
от Akima
lubosh написа: Avensis T25 2.0 D4D 126HP 2006
lubosh написа: Сега свети MIL/CEL и дава грешка P2002
DTC P2002 1AD-FHV  Watermarked.png
DTC P2002 1AD-FHV Watermarked.png (1.25 MiB) Преглеждано 7042 пъти
Успех...

RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV D4D 136HP 2006 - Грешка P2002 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank1) ?

Публикувано на: 12 Авг 2016 17:34
от lubosh
Akima, много благодаря за литературата!
Грешката се изчисти за момента с "Catalyst Record Clear." Следва тест драйв.
Отново - много благодаря на АКИМА!!! worthy.gif

RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV D4D 136HP 2006 - Грешка P2002 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank1) ?

Публикувано на: 26 Мар 2019 17:26
от todor22
Колега би ли ми казал как успя да изчистиш p2002

RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV D4D 136HP 2006 - Грешка P2002 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank1) ?

Публикувано на: 27 Мар 2019 17:38
от Toyota Yarispz
И при мен беше същата работа... Първо веднъж на 700-800км р2002 и я чистех с течстрийм (лаптопа и кабела бяха постоянно с мен) докато в един момент спря да се чисти.... Питах, четох и накрая се прежалих да шитна дпф-а ... Вече 6-7 месеца откакто направих процедурата и се родих... Не мога да си позная колата ...стана по-еластична, икономична и най-важното не се ослушвам кога ще изпищи с грешка... А и междинни другото няма никакви пушеци !

RAV4 XA30 2.2 2AD-FTV D4D 136HP 2006 - Грешка P2002 Particulate Trap Efficiency Below Threshold (Bank1) ?

Публикувано на: 14 Апр 2019 15:02
от lubosh
todor22 написа: 26 Мар 2019 17:26 Колега би ли ми казал как успя да изчистиш p2002
Колегата Akima даде сервизна информация малко по-нагоре. С техстрийм проверявате стъпка по стъпка. Ако е запушен DPF-a (високо диференциално налягане) следва почистване, премахване или смяна. Ако налягането е ОК продължаваш нататък. При мен беше софтуерен проблем Catalyst Record clear се оправи.