Виждам, че темата е почти приключена и Благодаря, на всички които са писали по темата по-горе, но видях, че има някои неща които ме накараха да се поразрояв в чуждестранните форуми, за да попълня някои от неяснотите възникнали когато и аз се сблъсках с този проблем.
Eто моя начи по който засега и при мен проблема е решен. Дано да е за по-дълго, но времето ще покаже.
Suction Control Valves:
096710-0052 Red SCV1; 096710-0062 Green SCV2
4.2 RAV4 D4-D SCV Valves:
Благодаря на RupertRAV4 за подробното описание.
OK, ето и детайлите които знам за SCV клапаните и ремонта/подмяната им при 4.2 RAV4 D4-D. Или поне как го направих може би не е най-добрият начин, но за мен това сработи! Вече погледнах какво пише на официалният сайт, за да видя дали няма някакви по-добри инструкции в техните сервизни описания.
Фон:
Симптомите бяха почти същите както на другите които са имали подобен проблем и са писали във форума, т.е. загуба на мощност, особено в горния край на скалата на оборотите над 3000 об.мин. (rpm). Понякога това се случваше доста случайно а в други случаи RAV не можеше “да влезе в пътя”!! Не светеше никаква индикаторна лампа MIL (A malfunction indicator lamp) с което да започна, но това скоро се промени … Тя започна ту да се появява ту да изгасва, но накрая светна постоянно. Грешката която беше запазена в DTC бе P0627 отнасяща се основно до (както се казва това може да е причинено и от нещо друго) Suction Control Valve (SCV) – Клапана за Контролиране на Засмукването както е показано по-долу:
Снимка
Проверих също така електрическата верига на клапаните, но и двата бяха в рамките на спецификациите.
Можете да проверите за късо между клапаните и блока на двигателя и самото съпротивление на самите клапани:
И ако е необходимо по-долу съм показал свързването между SCV клапаните и компютъра на Двигателя (Engine ECU):
Най-напред развих двете гайки на казанчето за охладителната течност които го държаха за шасито, След това внимателно го повдигнах и извадих от стойката (и локализирах кранчето под резервоара) и го отместих в ляво. Успях да го закрепя така, че дясната дупка я поставих на левия болт на стойката (ако това има значение!) и така вече можех да го закрепя с гайката като я завия на ръка. Просто за да правим работата подредена това може да се направи и като се използва кабел или свинска опашка предполагам.
След това отстраних тръбата за всмукване на въздух минаваща между предната част на интеркулера и тялото на дросела. Това е основната черна тръба с голям диаметър на снимката по-долу (местоположението на клапаните SCV е оградено с червено кръгче):
Щом веднъж това е направено ще се получи нещо подобно на това:
Също така отстраних болта държащ снопа кабели който го прикрепя в гнездото му (със зелено кръгче оградено), за да получа по-добър достъп. Червеното гръгче показва къде се намират клапаните.
За да разберете кой клапан кой е, предният е червеникаво-кафяв и е SCV1, а задният е зелен и е SCV2. Отвих ги един по един така, че да не ги объркам като започнах със задният (по-близкият до двигателният блок), тъй като той е по трудният за развиване в следствие на ограниченият достъп.
Винаги е добра практика да започвате с по-трудният, тъй като когато сте уморени и работите вече с досада, вторият изглежда по-лесен!
Първо отстраних електрическите клеми на всеки от клапаните след това отстраних и винта с вътрешна шестостенна глава с които са закрепени в корпуса и самите клапани. Трябваше да използвам малка отвертка между фланеца и горивната помпа така, че внимателно да отлепя вентилите от гнездата им тъй като бяха доста стегнати. С почукване по фланеца започнаха да се въртят в гнездата си и след това с издърпване и усукване ги извадих един по един.
В този случай вече имате две възможности. Или да пробвате да раздвижите и почистите клапаните или да ги подмените с нови.
Ето какво направих. Поставих два достатъчно дълги кабела с накрайници, за да изведат клапана достатъчно далече от купето на автомобила и закрепих единият им край на самите клапани. Свързах единият край на „-“ клемата на акумулатора. Когато допрях другият край на „+“ клемата се чу отчетливо щракване на клапана. Допирах няколко пъти за да се уверя, че клапана сработва добре. Впръсках няколко пъти почистващ спрей за клапаните в четирите задни отвор и след това в двата предни отвора. Допрях отново до „+“ клемата и впръсках спрей в единия преден отвор докато се убедих, че протече през задните отвори.
Нещата с другият клапан обаче не бяха така. При допирането до „+“ клемата не се чу отчетливото щракване. Впръсках спрей по гореописаният начин и на вторият клапан. След неколкократно допиране и клапан SCV2 започна да щрака нормално.
Ако все пак не ви се занимава с горната процедура а решите да ги подмените:
Подмяната:
Двете гнезда при свалени вентили:
Щом веднъж сте ги извадили вече може да поставите новите на местата им. В следствие на ограниченият достъп не можех да вкарам клапаните нацяло в гнездата им, така, че трябваше да ги фиксирам с винтовете като затягах всеки винт на стъпки по половин оборот от едната и другата страна, за да се уверя, че няма да влезнат накриво или да се деформират „О“ пръстените им. Другият клапан бе подменен по същият начин, но беше малко по-лесно в следствие на по-добрият достъп. Следващата снимка показва вече поставеният нов заден (зелен) клапан и гнездото на изваденият преден (червен) преди да съм поставил новият.
И гнездото как изглежда вътре:
Щом веднъж двата клапана бяха поставени на местата им попих разлятата нафта колкото можах (не излезе много при отварянето в действителност), което просто ще помогне, за да се провери да няма течове ако района който проверявате е вече подсушен.
След това поставих на место всички елементи които бях свалил.
Не съм сигурен дали това помогна, но натиснах бутона за помпане най-отгоре на главата на горивният филтър (в задния десен край на двигателният отсек) докато почувствах съпротивление и се уверя, че горивната система е пълна.
Това е всичко!
Двигателят запали почти веднага и работеше добре. При вторият цикъл на запалване контролната лампичка изгасна и до сега си е все така (тук си кръстосах пръстите за късмет!).
Предполагам, че ще е добре да се изчисти грешката в кода на даден етап тъй, като оригиналният DTC все още ще съществува като исторически код. Винаги е добра практика да се изчистват кодовете с грешки щом поправите проблема.
Следващата снимка показва старите клапани. Новите не изглеждат с нищо по различно от старите ако трябва да съм честен освен че са по-чисти!
Всичко това ми отне около час, два от началото до края.
Надявам се че това ще помогне на някой от вас.
