Страница 1 от 2

Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 20:18
от valpp
Здравейте.От 4-5 дена Авенсиса спря да върви.Не се изфорсирва,вдига само до 2200-2400 оборота.Пуши страшно много.Пушека е черен и като я мъча на място на земята има сажди.За два дена задния капак е почернял.Чека не свети.На равно върви с 40-50км.,но види ли баир умира.А ако е и по-дълъг....на 1ва с 10-15км. -ужас е.Закарах я при познат майстор.Човека имаше две коли,но я погледна.Каза,че вакуумния клапан на турбината не се движи и е заминал.Но не е май само от това.Свали и ми затапи ЕГР-а.Спомена ,че е нямал случай Тойота да "скапе" тоя клапан за разлика от Фолксвагени,при които направо гърмят.И евентуално като се освободи ако мога да му закарам колата ама ....работата е много зле.Имам два въпроса:тоя"пиклив"клапан като е наред може ли на ръка да се движи щеката му,защото сега не мърда и възможно ли е само от него да е в това състояние колата .Движи се по зле и от "авариен режим"Знаещите или ако някой е препатил да сподели.Моля Ви,за съвет и помощ.Колата е Авенсис Д-4Д 2.0 110к.с.2000г.Извинявайте за романа ама съм "болен" като не върви Тойотката.

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 21:08
от mned
Подобен проблем имах с Корола, 2.0, 116 к.с. В авариен режим върви страхотно, а в нормален - кагато иска. Проблемът се оказа комплексен: 1. Вакуум соленоида (командва ЕГР-а) - смених го; 2. Турбината - според моя майстор трябва почистване, а да не дава Господ - евентуално ремонт. Не съм се заел още с турбината, защото само дори със смяната на соленоида нещата се оправиха, макар и при рязка промяна на обороти, при изкачване на наклон понякога да забива, но е изключение.
Според мен първо провери маркучите на турбото, интеркулера, провери не взема ли въздух от някъде другаде, а след това погледни соленоида и като за "десерт" - турбината(дано да не се стига до там). Не казвам нищо за ЕГР-а, след като майсторът ти го е проверил, а може би и почистил. Добре би било да се пробва с друг вакумм-вентил. Невероятно, но факт - стават соленоиди от други марки и модели (аз карах 1 месец със съвсем друг, докато намеря оригинален втора употреба). Може да пишеш на ЛС, да не отегчавам с много писане тук, ако имаш въпроси и ако бих могъл да помогна.

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 21:27
от memorex
маховик

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 22:06
от valpp
memorex не е маховик.Ама ако продължавам да я мъча така може и той да сдаде багажа.

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 22:22
от memorex
Актуатора ако не се движи на ръка нагоре ,макар че е трудно да се хване и дръпне , според мен означава че лопатките на турбото не се движат свободно , но това е за турбините с променлива геометрия.Твоята такава ли е?Ако е такава както и аз си мисля първо провери маркучетата за вакуума и филтърчето.Ако вакуум помпата не е наред ще имаш и други проблеми.Ако проблема е наистина във актуатора( примерно спукана мембрана) при разкачено лостче към лопатките също не би трябвало да се движи.

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 22:30
от mned
С променлива геометрия е, и точно това според майсторът е проблема - акуратора. Трябвало чистене. А провери ли катализатор?

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 22:50
от valpp
memorex написа:Актуатора ако не се движи на ръка нагоре ,макар че е трудно да се хване и дръпне , според мен означава че лопатките на турбото не се движат свободно , но това е за турбините с променлива геометрия.Твоята такава ли е?
При мене тоя клапан е хоризонтално.Отляво на турбината се намира.Не знам дали е с променлива геометрия.Трудно се стига до лостчето,но при свалена кора на двигателя и тенекийката на турбината се стига.Двигателя е 1CD-FTV

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 22:57
от valpp
mned написа:С променлива геометрия е, и точно това според майсторът е проблема - акуратора. Трябвало чистене. А провери ли катализатор?
От 4-5 дена е проблема.Не съм проверявал катализатора ама сега при тая мъка ще се е позадръстил със сигурност.Той клапана не може да се разглобява.Капсулован е и се сменя.Трябва чистене на кулера.Защото има омасляване по маркуча от турбина към филтъра.До тоя извод стигам след преглед и четене на разни теми из форума.

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 23:03
от valpp
memorex написа:Актуатора ако не се движи на ръка нагоре ,макар че е трудно да се хване и дръпне , според мен означава че лопатките на турбото не се движат свободно , но това е за турбините с променлива геометрия.Твоята такава ли е?Ако е такава както и аз си мисля първо провери маркучетата за вакуума и филтърчето.Ако вакуум помпата не е наред ще имаш и други проблеми.Ако проблема е наистина във актуатора( примерно спукана мембрана) при разкачено лостче към лопатките също не би трябвало да се движи.
Като се разкачи лостчето(аз свалих клапана за проба без да разкачам лостчето, че е малко зор там)джуджавката дето е на турбината се движи свободно,лостчето на клапана не върви наникъде.

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 23:12
от memorex
Колега извинявам се но съм те подвел най-вероятно.Твойта турбина наистина може да е с разтоварващ клапан.И както казваш този клапан ке движи свободно.Щом лостчето на актуатора не мърда сигурно там е проблема.

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 23:16
от mned
valpp написа:
mned написа:С променлива геометрия е, и точно това според майсторът е проблема - акуратора. Трябвало чистене. А провери ли катализатор?
От 4-5 дена е проблема.Не съм проверявал катализатора ама сега при тая мъка ще се е позадръстил със сигурност.Той клапана не може да се разглобява.Капсулован е и се сменя.Трябва чистене на кулера.Защото има омасляване по маркуча от турбина към филтъра.До тоя извод стигам след преглед и четене на разни теми из форума.
Човек, на когото вярвам, ми е казал, че е нормално да има МАЛКО масло там. Но МАЛКО, а не като на един приятел 1,5 литра му беше изтекло през този маркуч, че в крайна сметка ремонтира турбината. Не бързай с кулера, ако е няколко капки.
Така или иначе темата се разтегна ... пробвай нещо друго. Аз не вярвах, мислех, че добавките за гориво са "плацебо", но без да правиш нищо сложи един Redex Diesel, малка разфасовка (има такава за 1 резервоар, на която не пише Regular, за разлика от големите за 2 или 3 резервоара). Но я сложи в по-голяма концентрация. Аз на 15 литра дизел сложих една малка (4-4.5 пъти повече) по препоръка след смяната на вакуум-вентила ... и чудо - забиването изчезна.

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 23:21
от valpp
memorex написа:Колега извинявам се но съм те подвел най-вероятно.Твойта турбина наистина може да е с разтоварващ клапан.И както казваш този клапан ке движи свободно.Щом лостчето на актуатора не мърда сигурно там е проблема.
Ама дали само от тоя клапан е така колата.Да пуши,да не се изфорсирва и да не върви,да не вдига повече от 2-2200-2400оборота.Всичко по маркучите е наред.И стана отведнъж.

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 16 Дек 2014 23:32
от valpp
Човек, на когото вярвам, ми е казал, че е нормално да има МАЛКО масло там. Но МАЛКО, а не като на един приятел 1,5 литра му беше изтекло през този маркуч, че в крайна сметка ремонтира турбината. Не бързай с кулера, ако е няколко капки.
Така или иначе темата се разтегна ... пробвай нещо друго. Аз не вярвах, мислех, че добавките за гориво са "плацебо", но без да правиш нищо сложи един Redex Diesel, малка разфасовка (има такава за 1 резервоар, на която не пише Regular, за разлика от големите за 2 или 3 резервоара). Но я сложи в по-голяма концентрация. Аз на 15 литра дизел сложих една малка (4-4.5 пъти повече) по препоръка след смяната на вакуум-вентила ... и чудо - забиването изчезна.[/quote]
Предния ми отговор към тебе май нещо не е излязъл.Може и да съм пропуснал "изпрати" bash.gif .Не знам какво е соленоид.ЕГР-а ми го затапиха с ламаринка и ефекта е нулев.Смятам утре да поизгоря останалата нафта в резервоара и да заредя като сложа и добавка.

Re: Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 17 Дек 2014 00:10
от mned
Не знам какво е соленоид.ЕГР-а ми го затапиха с ламаринка и ефекта е нулев.Смятам утре да поизгоря останалата нафта в резервоара и да заредя като сложа и добавка.

Не знам може ли да стане само със затапване, трябва и софтуерна намеса, мисля.
Вакуум соленоид/вентил (Valve assy, vacuum regulating) поне при мен е номер на тойота 25819-27050. How it works: Dn electric solenoid switch that conrtols vacuum to the EGR. When it Doesen't Work: A falied solenoid will prevent the EGR valve from opening or will allow it to open at the incorrect time. Pinging and detonation, surging and rough idle could take place if this happens - Това съм прочел за неработещ такъв клапан/соленоид, защото се бях побъркал да търся оригинален, а горния текст го преписвам от това, което ми прати една фирма, като документация от Щатите. В крайна сметка карах с такъв за БМВ (от някои модели става, че и от някои Мерцедес става wink.gif) около 2 месеца, а после намерих втора употреба оригинален. С оригиналния работи "по-меко", а с този за БМВ малко "по-на стъпки" го даваше турбото. biggrin.gif
Да, пробвай с Redex Diesel, поне не струва много (около 6-7 лв е малката тубичка) и ако не помогне, няма да навреди. Но очаквай ефект след поне около 50-60 км. При мен беше невероятен ефекта. След това сложих по-разредено, при следващо зареждане сложих в нормална концентрация, а сега не съм сипвал Redex. Поне в указанията му пише, че е достатъчно да се използва през около 3000 км, за регулярно почистване.

Проблеми с Авенсис.Може ли да е от клапана на турбината?

Публикувано на: 01 Мар 2017 16:19
от cnupy
Привет, имам абсолютно същия проблем. Може ли да споделиш как се реши при теб?