Страница 1 от 1
Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 05 Фев 2014 16:19
от cooyote
един час се опитвам да сменя десен къс на королата на сестра ми и се отказах...
Имам доста тънки пръсти и все пак е невъзможно да се бръкне както трябва... може всичко друга да им е супер на тойотите ама японците са се изложили с това...на моята киа се сменя за 30 секудни...

Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 05 Фев 2014 16:26
от lederman
На Ситроен Ц5 за да се смени която и да е крушка от тялото на фара, задължително се сваля предната броня
При Волво S40 проблема са го решили много елегантно, фара се сваля изключително лесно (като си отворил капака, разбира се) и сменяш лесно и удобно.
Това е положението при съвременните коли....
Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 05 Фев 2014 18:01
от zi_zi_top
1. Махаш капачката на казанчето за чистачките (всеки милиметър е ценен!!!).
2. Откачаш буксата на климатика за да можеш да дръпнеш свободно кабелния сноп настрани.
3. Откачаш буксата от цокъла на крушката.
4. Пред тръбите на АБС-а внимателно сваляш гумения капак на фара. Може де си помогнеш с тънки дълги клещи за да не го изпуснеш.
5. Пак оттам внимателно откачаш телената скоба и изваждаш бакелитовия цокъл заедно с крушката с дясната ръка, която е бръкнала в акушерска поза откъм АБС-а под тръбите.
6. Сменяваш крушката и с дясната ръка я поставяш на мястото й, а с лявата пред тръбите на АБС-а закопчаваш скобата-държач.
По обратния ред слагаш капака и включваш буксите и си готов!
Аз ги правя тези процедури задължително с латексови ръкавици за да не си сваля 5 кв. см. кожа. laugh.gif
Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 05 Фев 2014 19:00
от deqn86
Аз заради тази простотия ходих до сервиза на Тойота в ВТ миналата година
Крушката изгоря баш като минавах през КАТ за да я регистрирам. След 1 час дупене и сигурно 3-4 разбирача се наложи да отида до там

Взеха ми 9лв като ми и смениха няколко изгорели бушона. Крушката си беше от мен де, а и чаках около час и половина в фоайето

Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 05 Фев 2014 23:08
от jim_beam
laugh.gif
днес понеже си размонтирах акумулатора да го дозареждам подмених 2-та габарита и 2-те къси.габаритите са елементарни,но късите си е зор,но понеже за да се свали акумулатора се маха една лайсна отпред,само на щифтове,и тия крушки се смениха безпроблемно.но без зор не мина,определено ги е засърбяло някъде японските инженери. biggrin.gif направих и подобрение,сложих габарити за 24V белким изкарат по-дълго.как светят ще разбера след като монтирам акумулатора,най-много пак да върна старите...

Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 05 Фев 2014 23:31
от Vesko
jim_beam написа:laugh.gif
днес понеже си размонтирах акумулатора да го дозареждам подмених 2-та габарита и 2-те къси.габаритите са елементарни,но късите си е зор,но понеже за да се свали акумулатора се маха една лайсна отпред,само на щифтове,и тия крушки се смениха безпроблемно.но без зор не мина,определено ги е засърбяло някъде японските инженери. biggrin.gif направих и подобрение,сложих габарити за 24V белким изкарат по-дълго.как светят ще разбера след като монтирам акумулатора,най-много пак да върна старите...

Ще светят двойно по-малко

Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 06 Фев 2014 18:25
от jim_beam
ясно,те и така не вършат кой знае каква работа (отпред).реално винаги светят като запаля мотора заедно с късите,такъв ми е DLR-а.да видим колко ще изкарат.

Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 06 Фев 2014 21:57
от slowtraveler
Доста неща в съвременните автомобили са 'невъзможни'...
Мислех си, че най-идиотския филтър за купе е сложен на Авенсиса - под педала на газта и то от две части....
Миналата година сменях филтъра на друг 'англичанин' - кашкая... Е там е Авенсиската простотия, ама умножена по 100....
За да смениш филтъра по книгите демонтираш газта и педала със стойката на спирачката...
Демонтираш двигателя за клапата за температура на климатика заедно с конзолата и...
И щастливо сменяш филтърчето, сглобявайки всичко по обратния ред (центровайки клапата за температура, че ако не си го спрял в правилното положение, пружинка премества клапата в крайно положение)...
Това действие се върши сгънат на четири под волана...
Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 07 Фев 2014 00:01
от jim_beam
Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 07 Фев 2014 12:35
от wscientist
Е... аз имам опит (неуспешен) със смяната на крушка на ляв, преден мигач на Renault Megane ІІ 2003г. И то посред зима на отрицателни температури на една бензиностанция на магистралата. Французина освен, че не е оставил достатъчно място да се бръкне, /и то през калника!/ но дори и да успееш да завъртиш цокъла с буксата, назад няма място накъде да изтеглиш крушката от самия фар!
Накрая се оказа, че цокълът се е разхлабил и след 30мин дране на ръце, чупене на китки и пръсти, се оказа, че крушката е здрава и мигачът проработи!!! Щях да убия конструктора, ако ми беше пред очите...

Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 07 Фев 2014 17:34
от Rudy
Т'ва японските дизайнери с лопата да ги биеш - виж немеца как е решил въпроса - може даже казанчето за течността за чистачките да смениш и тои без да отваряш капака:

Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 07 Фев 2014 18:24
от jim_beam
малиии то като лего са го сглобили,от кръжока направи си сам.
поне не е като при даф за да смениш крушка се вдига цялата кабина.

Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 07 Фев 2014 18:59
от Instruktor59@yahoo.com
"Ремонтопригодност" си е още професионален технически термин в авиацията. В техническата документация производителят публикува минимални времена за смяна на главни възли и агрегати... Щото там има детайли, чиято изправност преди полет се установява с малко огледалце на дълга дръжка+ лампичка... И там някои конструктори отнасят много, много псувни.
Бях свидетел през 90-те години как една мутра с внушителни размери щеше да набие монтьор в сервиза, защото бил дал 'нам колко милиона за т'ва ауди, а няма парно (ноември, сняг). След двайсетина минути монтьорът успя да извади огромен филтър за купето, целия мазно-черен, напълно запушен...

... и нямаше нов за смяна! biggrin.gif
Ако пък конструкторите видят как се разглобяват/извършват някои смени, проверки и ремонти от техническия състав/собствениците, ще им се изправят прическите.
Конструкторите не винаги имат избор, но е крайно неприятно неща, които могат да се случат и отстранят насред път, да изискват специализирано оборудване и много време/разглобяване. А те не са чак толкова много: крушки, свещи, чистачки, 3-4 филтъра, масла и други течности, вероятно и замръзнали брави и прозорци...
Re: Смяна на крушка - невъзможно...
Публикувано на: 10 Фев 2014 10:43
от jim_beam
Instruktor много си прав,като примери при моя рав давам освен крушките горивния и масления филтър,които са така измислени,че да не може всеки да бара.камо ли някъде на път да пробваш да източиш вода или да смениш(горивен)-без инструменти никакъв шанс!да не говорим,че в един голям сервиз,където ми сменяха маслото трябваше да им казвам как се маха филтъра.и понеже не ми повярваха се оляха здраво с отработило масло.не че същото не стана и при моя майстор в бг,но ...
