На Яриса моторчето на предна лява врата отказа. Бравата работеше с ключа, но от централното не. След ходене при 3-ма алармаджии и 1 ключар- двама от които познати, предложиха да сменят машинката с нова или монтират някаква универсална евтиния- реших, че в случая мога да се пробвам. Откачих /-/ на акумулатора. След като свалих кората и издърпах буксата измерих съпротивлението между 2-та по-големи пина в буксата, което означава веригата на моторчето. Нямаше такава, мултицета не реагира никак.
Моторчето се намира в един цял блок-механизъм, на който е закачена бравата, жилата към вътрешните ръчки, ключалката отвън и дръжката за отваряне. Преди да се откачи това се сваля задния водач на стъклото. За отварянето бях гледал клип за Тундра от тез години. Оказа се, че устройствата имат разлики, но са общо взето подобни. Парт. № е 69040-0D140, из нета може да се види как изглежда.
Приготвих фини инструменти, ВД40, макетен нож, памучен парцал, сложих блока на масата и седнах. Откачих жилата, махнах уплътнението за вода от бравата, защото пречи на демонтажа, махнах 5 винта измъкнах първо една укрепваща странична кора, измъкнах със затруднение бравата, която се държи на 2 болтчета- отпред и отзад. Остана да се отвори капака, който е защипан с 10-15 щипки по цялата си периферия. Това трябва да стане много вничателно за да не се разбута механизма докато се отвори и след това затвори, освен че си е смазан със специална смазка, а ако се разпадне и се реди от ново трябва да се маже със силиконова грес. За това ползувах миниатюрна плоска отвертка, зъболекарски инструмент, пила за нокти с остър връх и едно шило 2 мм. Отворих го, и моторчето, защипано на мястото си се оказа пред мен. Измъкнах много внимателно една платка до него /на 2 малки винтчета е/, на която са монтиран
2 микроключета толкоз миниатюрни, че не посмях да ги пипна но при свалянето и монтирането на таз платка настоях на носа ми да стоят големите очила и докато монтирам на мястото и' не дишах както се целех едно време в 10-ката. laugh.gif .
Така. Моторче като от детска играчка. Виждали сте подобни. Особеното му е, че шпиндела му е дебел ф.2 дълъг 20 мм, има срез по по-голямата част от дължината му и работи на 12 В. Рисувах размерите, ако на някой му дотрябва- ще ги дам. Из нета се предлага на цени от 2,5 до 7 $ - от Хонк-Конг до САЩ- да не ви притеснява, че може да е китайско, оригинално вграденото се оказа произведено във Виетнам. Но се чака доставка от другата страна на кълбото. Напръсках в дупките му ВД 40 и размърдах шините, по които му идва тока от буксата. Пуснах му 10-тина волта ток с 1 А от някакъв попаднал ми адаптор. Тръгна, обърнах полюсите, завъртя обратно. Докато измерих стабилно съпротивление 7-8 ома сглобено с шините на платката състояние доста си поиграх с човъркане и мърдане. Самото него не го отворих понеже е щипнато с щанци и размерите му не стоят добре в моите ръце, но не се и наложи. Проблема беше в контактите на шините към моторчето и може би по самите му четки е имало някаква мръсотия или спекла смазка. ВД-то обаче го разкисна отвсякъде като войнишки чорап в обществено перално. След като го монтирах на мястото му, взех малко синя грес от едно друго колело, на което имаше повече и намазах червяка му, понеже беше останал сух.
Събрах всичко обратно и монтирах целия блок. Някак си бях убеден, че няма какво да му стане и на предположенията на алармаджиите че е изгоряло- не ми се искаше да повярвам. Както писах, монтирането на платката е особено внимателно заради микроключетата- понеже имат едни много фини части, които попадан на точни места в механизма. Затова убедете се, че ще ги съхнаните читави за нормалната им работа.
Днес черпя, вс. е ок централното работи вече и на таз врата. Ако някой се заеме,но няма опит с такива нещае добре да има предвид, че целия блок нов струва над 100 Е, по моргите искат 100 лв. без гаранция за него и може да наложи да се купи.
С това установих, че ремонта на целия тоз блок, който се предлага като резервна част що се касае до неработещото моторче все пак е възможен.
Обръщам Ви внимание, че на модела 2001-2005, за който има повече информация из нета- цялата джаджа е друга и моторчето на централното се отделя от бравата по друг начин, а при тях се предлага като отделна резервна част, може би значително по-евтина.
На който се захване- пожелавам внимание, търпение и успех !

Моля модератора за промени заглавието така, че да се отнася до всички модели за да не отваряме теми за всеки модел.