Страница 1 от 2
Пушек при подаване на газ
Публикувано на: 06 Май 2012 23:23
от carrion
Здравейте ! Нека накратко дам малко инфо за автомобила си . Колата е Тойота Авенсис 2005-та година 2.0 дизел д4д 116 к.с. внесена от Англия .Колата я взех около ноември месец . Кара се всяка седмица по 400-450 км. От както съм я взел не съм имал никакви проблеми с нея цялата зима и до днес . Не светат лампички ; държи си обороти ; ускорява си много добре ,държи идеална температура колкото и да я напичам. Вчера я обслужих изцяло ( ремъци , ролки , водна помпа , филтри , масло абе всичко ) . Обаче от както съм я взел при подаване на газ пуши сиво бял пушек . Предното масло и бях сложил castrol edge 5w30 37лв литъра , като си мислех че може да е от него .Сега е с Motul 5w40 около 15-6 лв за литър , казвам цената за да се оринтират хората ако има различни модификации на маслото . За близо 16 000 км е изгорила под 2 литра по груби сметки . Колата е на 125 000 мили . Някакви идеи от какво може да пуши така. Благодаря !
Публикувано на: 06 Май 2012 23:39
от zi_zi_top
От къде наливаш дизел?
Публикувано на: 07 Май 2012 00:03
от kiril_kirilow
zi_zi_top написа:От къде наливаш дизел?
Пробвай да смениш бензиностанцията.
Аз го имах подобен проблем,когато заредя на ОМВ колата ми пуши при ускоряване,когато заредя от Ромпетрол - непуши.
Публикувано на: 07 Май 2012 00:30
от carrion
Зареждам на "черно" .Имахме ауди б4 1.9 тди също го карахме 5 години с такова гориво . Сестра ми има А170 cdi също се кара с такова гориво ядове няма . Мисълта ми е че ще направя теста да сипа от ромпетрол ( близко е до нас ) и ще видя . Ако се окаже че е от горивото . Дали оказва сериозно лошо влияние горивото което използвам .
Публикувано на: 07 Май 2012 00:34
от zi_zi_top
С ДВГ 1CD-FTV е доста рисковано да зареждаш "на черно", защото можеш да наваксаш икономията 10-кратно. Само се осведоми за цената на нови дюзи. За други неща няма да споменавам дори...
Публикувано на: 08 Май 2012 10:48
от LEXUS
Лош е вариантът със зареждане на "черно",изобщо не знаеш каква е нафтата. Има 2-ри вариант,ако ти е DCAT и е задръстила очистването, т.нар DPNR. Особено при тоя вариант ако ползваш нафта на "черно", може да го закършиш.
Re: Пушек при подаване на газ
Публикувано на: 08 Май 2012 12:18
от memorex
[quote="carrion"]Здравейте ! Нека накратко дам малко инфо за автомобила си . Колата е Тойота Авенсис 2005-та година 2.0 дизел д4д 116 к.с. внесена от Англия .Колата я взех около ноември месец . Кара се всяка седмица по 400-450 км. От както съм я взел не съм имал никакви проблеми с нея цялата зима и до днес . Не светат лампички ; държи си обороти ; ускорява си много добре ,държи идеална температура колкото и да я напичам. Вчера я обслужих изцяло ( ремъци , ролки , водна помпа , филтри , масло абе всичко ) . Обаче от както съм я взел при подаване на газ пуши сиво бял пушек . Предното масло и бях сложил castrol edge 5w30 37лв литъра , като си мислех че може да е от него .Сега е с Motul 5w40 около 15-6 лв за литър , казвам цената за да се оринтират хората ако има различни модификации на маслото . За близо 16 000 км е изгорила под 2 литра по груби сметки . Колата е на 125 000 мили . Някакви идеи от какво може да пуши така. Благодаря ![/quote]
Cиво бял пушек-гори масло
черно кафяв-лошо изгаряне на горивото,много гориво на малко въздух
Публикувано на: 09 Май 2012 00:18
от carrion
Не знам какво е DCAT . И да гори известно количество масло , затова минах на 5 на 40 но пак си пуши .
Публикувано на: 09 Май 2012 00:27
от LEXUS
Като отвориш капака, не пише ли на мотора D-CAT? Това е система за пречистване,която ако се задръсти,почва да пуши сиво-бяло.
Не ти е масло,маслото пуши синкаво.
Публикувано на: 09 Май 2012 01:36
от Me4oKyX
D-CAT и 2.0 116к.с. двигател !?? Къде го видяхте това ? Това си е нормалния Авенсис. Колата ти гори масло, но защо е доста трудно да се отговори. Така като слушам, много вероятно от самото ти масло, а и разхода не е особено нормален ... Да не говорим, че може да са ти позапушени дюзите повечко, от там да ти идва другото проблемче.... такива ми ти работи, нормални за Авенсис 2.0 дизел и нашите горива и масла....
Публикувано на: 09 Май 2012 15:56
от LEXUS
Me4oKyX написа:D-CAT и 2.0 116к.с. двигател !?? Къде го видяхте това ? Това си е нормалния Авенсис. Колата ти гори масло, но защо е доста трудно да се отговори. Така като слушам, много вероятно от самото ти масло, а и разхода не е особено нормален ... Да не говорим, че може да са ти позапушени дюзите повечко, от там да ти идва другото проблемче.... такива ми ти работи, нормални за Авенсис 2.0 дизел и нашите горива и масла....
Me4ooo
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=ca ... J-LoN1eaiw
Публикувано на: 09 Май 2012 19:41
от carrion
Не съм виждал да пише DCAT . Пише си D-4-D .Ако са позапушени дюзите да им сложа ли добавка за ппрочистване ? Колата държи обороти и върви добре без никакви проблеми . Когато е студена мисля че държи около 1 000 оборота и след няколко минути пада с 1 чертичка ( 900 предполагам е това ) .
Публикувано на: 09 Май 2012 20:46
от memorex
Понеже тръгна с това че пуши сиво бял пушек аз мисля че гори масло.
Дори само да подушиш пушека ще разбереш ако имаш представа ако не дай на някой с опит .
Иначе съм съгласен с писаното от колегите напълно.
Това че си слагал лошо гориво може да ти е прецакало сегментите,дюзите и т.н
Добавка за дюзи може да се ползва и дори е препоръчително според мен за коли които се карат в БГ.
Питал съм на наши бензиностанции нарочно какво е съдържанието на сяря в горивото –не знаят и не могат да покажат сертификат камо ли за гориво на черно.Има и други добавки които помагат за ЕГР,турбина и т.н ите може да се използват но не трябва да се прекалява.
Темата за маслата във форума е прекрасна.Това дето си сменил 5W30 със 5W40 независимо от марката нищо не си направил .Пак ще ти гори .Или слагаш с по–голям вискозитет и някакви измислени добавки каквито сигурно е имало преди да я купиш или смяна сегменти и т.н
Второто е доста по скъпо но е сигурно другото е временно ако ще продаваш.
Публикувано на: 09 Май 2012 20:51
от LEXUS
Дайте да се разберем - как пуши маслото - синкаво или бяло-сиво?
Публикувано на: 09 Май 2012 21:28
от memorex
Бяло – вода
синкаво–масло
синкаво бяло–масло и вода в дизела на черно
Кафяво – гориво ,може и гориво и масло
Черно– повече гориво ,може и с масло
2л масло изгорени на такъв пробег е сдухан двигател.Става въпрос за тази печка дето не трябва да пада под минимума от смяна до смяна–12К