Страница 1 от 3
покупка на Corolla Verso
Публикувано на: 23 Апр 2012 14:59
от Lector
Здравейте,
Предстои ми покупка на Corolla Verso. Това ще е първата ми Toyota и впечатленията ми не са от първа ръка. Но като цяло съм фен на марката и искам това да е колата. Колебаех се дали да не взема малкия хечбек, но версото ми е доста по-примамливо и ще се напъна за парите отгоре.
Решил съм да е дизел – заради икономията и хвалбите, които чувам за дизелите на Тойота, вклчително и за това версо. За съжаление бюджета ми е около 13 000. Тоест мога да взема двигателя 2.0 d4d 116 коня, 2004-2005. Познат, без да е експерт, каза, че този двигател си е супер и 116-те коня си му стигат и дърпа. Но тук във форума срещнах мнения, че е по-добре да е следващият – 2,2, 136 коня, но пък той ми излиза от бюджета. Търся съвет, дали 2,0 е рискован избор за дизел или ще остана един от супер доволните собственици на Тойота? Ясно ми е, че при кола втора ръка има риск и може да се наложи нещо, но въпроса е дали може да се окаже много проблемен.
Иначе в практичността и другите предимства на версото съм убеден и много ме кефи.
Естествно, ще го водя на оглед. Къде в София бихте ме посъветвали да го закарам, защото не съм много наясно? Сервиз, в който да ми кажат честно какво е дереджето на колата? И какви пари ще ми искат за това?
Посъветваха ме, ако не ми дават да го изкарам от автокъщата за оглед в сериз, да не го взимам.
Благодаря ви за отговорите предварително.
Публикувано на: 23 Апр 2012 19:56
от dimi74
относно прегледа- можеш в ТМ АУТО (оторизиран сервиз) или PITSTOP. имат сайтове и можеш да направиш запитване относно цената за прегледа. ако не ти позволят да закараш колата за преглед в сервиз в който ти желаеш, в никакъв случай не я взимай! рискуваш много! успех с покупката!
Публикувано на: 27 Апр 2012 13:09
от Lector
Мерси колега. А все пак, някой може ли да даде акъл за този двигател 2.0 Д4Д, голям риск ли е втора ръка...?
Публикувано на: 01 Май 2012 18:45
от kiks
Предимството на по-големия двигател е че е 136 коня, колата изпреварва добре, набира спокойно до 180 км, може и повече, верига е и няма да сменяш ремък и спестяваш някой лев, получаваш икономична 6 скорост, гледаш да е оборудване СОЛ, и най-важното че са без ДПФилтри и 2 мотора Гледай гумите да са ок защото са около 600 лв. Рискове има винаги особено ако няка как да провериш реалните км. в оторизиран сервиз Интересното е че сервизите на тойота не са в единна база данни което е странно. Но си струва да дадеш 2-3 000 лв + за 2,2 двигателя.
Публикувано на: 01 Май 2012 22:22
от svet-68
Здравей колега LectorАз бях пред същата дилема само преди месец.Исках да сменя старата кола,стана вече 16 годишна с по нова.И аз като теб първо мислех за кола до 2005г./разбира се заради бюджета/.Предимството на големият двигател,е не само,че може да се кара с 180/предполагам,че щом си се насочил към семеен ван няма да вдигаш такива скорости/Такъв двигател има повече ресурс от малкият.Аз си взех точно този мотор 2.2 136к.с.наистина от към вървене не мога да искам повече.Колата е 2007г. и в книжката пише ,че е оборудване Сол,не знам каква е разликата от по малките оборудвания.Всичко зависи за какво ще ползваш колата.Сравнявайки я със старата/Рено Еспейс пак ван/ като обем е много по-малка,но като вървене Тойотата я превъзхожда.Колата я взех за 15000лв.от човек беше със платена ГО и технически преглед и номера/което ми спести доста пари/.Закарах я в Тойота Сливен за ТО тип Б със смяна на масло в скоростната кутия,цената е 497.59лв.Това е със оригинални части,като се ползва някаква отстъпка.Мога да на пиша изцяло фактурата ако се интересуваш
Публикувано на: 02 Май 2012 14:58
от Lector
Благодаря за отговорите колеги.
Предимствата на 2.2 наистина ме блазнят, но продължава да е над бюджета ми, освен ако не изпадне някоя оферта.
А може ли някой колега да сподели впечатления за 2.0 Ясно ми е, че разхода ще е по-висок, но доближава ли се като надеждност до 2.2?
Публикувано на: 02 Май 2012 15:54
от raider_yaris
Направо ме зарадвахте. Наистина ли дизеловия 2.2 е с верига. Направихте ми деня с една идея по-хубав.
6-тата скорост е невероятно предимство. Казвам го от опит макар и на бензинов мотор. Не мисли за 2.0 мотора, просто не прави компромис, с времето ще те е яд. Виждам, че в момента имаш колебания, представи си след 1 година шофиране на малкия мотор и 5-те му ръчни скорости!
От около 3-4 месеца тайничко събирам информация за точно този модел (2.2 - 136к.с.)
Кажете ми колеги как е нивото на шум в купето при скорост около 120км.ч. например сравнено с един авенсис от 2004г. или някакъв автомобил, който сте карали (возили) ?
Благодаря предварително.
Публикувано на: 02 Май 2012 20:39
от svet-68
Lector послушай колегите,изчакай малко не бързай,тъкмо цените ще паднат.Колата,която купиш сега ще я караш най-малко 3-4 години.Тази 6-та предавка наистина растоварва много двигателя и по този начин дава икономия.Относно шума започва чак след 165км,но аз може би не съм критерий,тъй като я имам само от месец.Моята има и релси на покрива,така че може и от това да е.Купето е много добре обезшумено.Старата ми кола/Рено Еспейс/ още при 120км,започваше да свири вятъра.
Публикувано на: 02 Май 2012 21:12
от vadoiv
Lector написа:Мерси колега. А все пак, някой може ли да даде акъл за този двигател 2.0 Д4Д, голям риск ли е втора ръка...?
Здравей колега,не знам за какъв риск говориш,но точто 2.0 D4D-мотора е един от най-разпространените и съответно най-надеждните(безпроблемни) двигатели на TOYOTA...

!Не случайно се монтира в "безброй" модели...

. 2.2 -мотора може да има по-добри динамични показатели,Но...,поддръжката на този двигател е направо "солена"

.И не знам защо всички се успокояват с тази верига,като при почти всички екземпляри продаващи се в BG,веригата вече е за смяна поради навъртяни километри,които не са както ги обявяват автоджамбазите-150 000,а поне още 200-300 хиляди отгоре

,а.... цената за смяна на веригата и всички консумативи покрай нея е над 1000лв.

.За "пиезо-кристалните" дюзи да не говорим

!За EGR-клапана също.Обслужването и поддръжката на автоматичната скоростна кутия също не е шега работа... С една дума: TOYOTA с такъв двигател само НОВА..

,иначе.... Мой съвет е ,щом ти "куца" бюджета ,по-дорбе си вземи кола с 2.0-мотора и не се вкарвай в излишни филми с 2.2 D-CAT...

. Успех!
Публикувано на: 02 Май 2012 22:50
от svet-68
Колегаvadoiv,колегата пише за 2.2мотора 136к.с.,а не за 177к.с. където дюзите са пиезо кристал.Виждам че твоят мотор е 90к.с.Напиши колко ти е струвало ТО тип Б,да имат представа хората когато купуват такава кола какво ги очаква после.
Публикувано на: 03 Май 2012 13:22
от vadoiv
svet-68 написа:Колегаvadoiv,колегата пише за 2.2мотора 136к.с.,а не за 177к.с. където дюзите са пиезо кристал.Виждам че твоят мотор е 90к.с.Напиши колко ти е струвало ТО тип Б,да имат представа хората когато купуват такава кола какво ги очаква после.
Да ти кажа честно

,не знам какво означава това "ТО тип Б"

.Иначе за 2.0 D4D-мотора във форума има предостатъчно информация,но трябва да се чете...

.
Публикувано на: 05 Май 2012 22:21
от svet-68
ТО тип Б е техническо обслужване,а тип Б е смяна на масло филтри/всички/ и смяна на масло в скоростна кутия.Аз затова те карах да напишеш колко ти е струвало на твоя двигател обслужването,за да видим каква е разликата с по големия двигател.
Публикувано на: 06 Май 2012 09:22
от mitkoa
На всяко тип Б сменяте масло на скоростната кутия?
Ремък колко често трябва да се сменя по вашите книжки....?Че и за него останаха недоизказани нещата....ама загатното нещо....
По-големия двигател харчи принципно повече....сега 6-та предавка може да има предимство над 120 км/ч ....ама авторът на темата трябва да си зададе въпроса колко км годишно изминава с над 120 км/ч и колко с под 120 км/ч.Да не е цяла година да харчи по 1л повече.... и само лятото за 500 км да кара с над 120 и да изхарчи по 1л по-малко със 6-тата скорост....че голяма икономия ще дойде.
Публикувано на: 06 Май 2012 10:44
от iovkito
Естествено , че масло не се сменя всеки път при ТО Б , кой нормален ще си хвърли маслото на 30 000 км. Относно 6-тата скорост , по книжка дават , че се ползва над 105 км/ч , така че доста често ще може да си кара на най-високата предавка.
Публикувано на: 06 Май 2012 10:48
от slowtraveler
За шеста скорост - може да се ползва и на доста по-ниска скорост...
С бензинката при нормално каране съм на шеста от около 50км/ч. Равката също е така.
Не съм сигурен дали е предимство при ежедневна експлоатация...
Повечето кутии с шест скорости са по-къси и затова подтикват или към прескачане на предавки при нормално каране, или към много често превключване... И предавателното число на шеста е някъде много близо до предавателното число на пета предавка на петскоростните кутии...