Страница 1 от 3

покупка на Corolla Verso

Публикувано на: 23 Апр 2012 14:59
от Lector
Здравейте,

Предстои ми покупка на Corolla Verso. Това ще е първата ми Toyota и впечатленията ми не са от първа ръка. Но като цяло съм фен на марката и искам това да е колата. Колебаех се дали да не взема малкия хечбек, но версото ми е доста по-примамливо и ще се напъна за парите отгоре.
Решил съм да е дизел – заради икономията и хвалбите, които чувам за дизелите на Тойота, вклчително и за това версо. За съжаление бюджета ми е около 13 000. Тоест мога да взема двигателя 2.0 d4d 116 коня, 2004-2005. Познат, без да е експерт, каза, че този двигател си е супер и 116-те коня си му стигат и дърпа. Но тук във форума срещнах мнения, че е по-добре да е следващият – 2,2, 136 коня, но пък той ми излиза от бюджета. Търся съвет, дали 2,0 е рискован избор за дизел или ще остана един от супер доволните собственици на Тойота? Ясно ми е, че при кола втора ръка има риск и може да се наложи нещо, но въпроса е дали може да се окаже много проблемен.
Иначе в практичността и другите предимства на версото съм убеден и много ме кефи.

Естествно, ще го водя на оглед. Къде в София бихте ме посъветвали да го закарам, защото не съм много наясно? Сервиз, в който да ми кажат честно какво е дереджето на колата? И какви пари ще ми искат за това?
Посъветваха ме, ако не ми дават да го изкарам от автокъщата за оглед в сериз, да не го взимам.

Благодаря ви за отговорите предварително.

Публикувано на: 23 Апр 2012 19:56
от dimi74
относно прегледа- можеш в ТМ АУТО (оторизиран сервиз) или PITSTOP. имат сайтове и можеш да направиш запитване относно цената за прегледа. ако не ти позволят да закараш колата за преглед в сервиз в който ти желаеш, в никакъв случай не я взимай! рискуваш много! успех с покупката!

Публикувано на: 27 Апр 2012 13:09
от Lector
Мерси колега. А все пак, някой може ли да даде акъл за този двигател 2.0 Д4Д, голям риск ли е втора ръка...?

Публикувано на: 01 Май 2012 18:45
от kiks
Предимството на по-големия двигател е че е 136 коня, колата изпреварва добре, набира спокойно до 180 км, може и повече, верига е и няма да сменяш ремък и спестяваш някой лев, получаваш икономична 6 скорост, гледаш да е оборудване СОЛ, и най-важното че са без ДПФилтри и 2 мотора Гледай гумите да са ок защото са около 600 лв. Рискове има винаги особено ако няка как да провериш реалните км. в оторизиран сервиз Интересното е че сервизите на тойота не са в единна база данни което е странно. Но си струва да дадеш 2-3 000 лв + за 2,2 двигателя.

Публикувано на: 01 Май 2012 22:22
от svet-68
Здравей колега LectorАз бях пред същата дилема само преди месец.Исках да сменя старата кола,стана вече 16 годишна с по нова.И аз като теб първо мислех за кола до 2005г./разбира се заради бюджета/.Предимството на големият двигател,е не само,че може да се кара с 180/предполагам,че щом си се насочил към семеен ван няма да вдигаш такива скорости/Такъв двигател има повече ресурс от малкият.Аз си взех точно този мотор 2.2 136к.с.наистина от към вървене не мога да искам повече.Колата е 2007г. и в книжката пише ,че е оборудване Сол,не знам каква е разликата от по малките оборудвания.Всичко зависи за какво ще ползваш колата.Сравнявайки я със старата/Рено Еспейс пак ван/ като обем е много по-малка,но като вървене Тойотата я превъзхожда.Колата я взех за 15000лв.от човек беше със платена ГО и технически преглед и номера/което ми спести доста пари/.Закарах я в Тойота Сливен за ТО тип Б със смяна на масло в скоростната кутия,цената е 497.59лв.Това е със оригинални части,като се ползва някаква отстъпка.Мога да на пиша изцяло фактурата ако се интересуваш

Публикувано на: 02 Май 2012 14:58
от Lector
Благодаря за отговорите колеги.
Предимствата на 2.2 наистина ме блазнят, но продължава да е над бюджета ми, освен ако не изпадне някоя оферта.

А може ли някой колега да сподели впечатления за 2.0 Ясно ми е, че разхода ще е по-висок, но доближава ли се като надеждност до 2.2?

Публикувано на: 02 Май 2012 15:54
от raider_yaris
Направо ме зарадвахте. Наистина ли дизеловия 2.2 е с верига. Направихте ми деня с една идея по-хубав.

6-тата скорост е невероятно предимство. Казвам го от опит макар и на бензинов мотор. Не мисли за 2.0 мотора, просто не прави компромис, с времето ще те е яд. Виждам, че в момента имаш колебания, представи си след 1 година шофиране на малкия мотор и 5-те му ръчни скорости!

От около 3-4 месеца тайничко събирам информация за точно този модел (2.2 - 136к.с.)

Кажете ми колеги как е нивото на шум в купето при скорост около 120км.ч. например сравнено с един авенсис от 2004г. или някакъв автомобил, който сте карали (возили) ?

Благодаря предварително.

Публикувано на: 02 Май 2012 20:39
от svet-68
Lector послушай колегите,изчакай малко не бързай,тъкмо цените ще паднат.Колата,която купиш сега ще я караш най-малко 3-4 години.Тази 6-та предавка наистина растоварва много двигателя и по този начин дава икономия.Относно шума започва чак след 165км,но аз може би не съм критерий,тъй като я имам само от месец.Моята има и релси на покрива,така че може и от това да е.Купето е много добре обезшумено.Старата ми кола/Рено Еспейс/ още при 120км,започваше да свири вятъра.

Публикувано на: 02 Май 2012 21:12
от vadoiv
Lector написа:Мерси колега. А все пак, някой може ли да даде акъл за този двигател 2.0 Д4Д, голям риск ли е втора ръка...?
Здравей колега,не знам за какъв риск говориш,но точто 2.0 D4D-мотора е един от най-разпространените и съответно най-надеждните(безпроблемни) двигатели на TOYOTA... :thumbsup: !Не случайно се монтира в "безброй" модели... wink.gif . 2.2 -мотора може да има по-добри динамични показатели,Но...,поддръжката на този двигател е направо "солена" cool.gif .И не знам защо всички се успокояват с тази верига,като при почти всички екземпляри продаващи се в BG,веригата вече е за смяна поради навъртяни километри,които не са както ги обявяват автоджамбазите-150 000,а поне още 200-300 хиляди отгоре ohmy.gif ,а.... цената за смяна на веригата и всички консумативи покрай нея е над 1000лв. sad.gif .За "пиезо-кристалните" дюзи да не говорим ohmy.gif !За EGR-клапана също.Обслужването и поддръжката на автоматичната скоростна кутия също не е шега работа... С една дума: TOYOTA с такъв двигател само НОВА.. wink.gif ,иначе.... Мой съвет е ,щом ти "куца" бюджета ,по-дорбе си вземи кола с 2.0-мотора и не се вкарвай в излишни филми с 2.2 D-CAT... :thumbsup: . Успех!

Публикувано на: 02 Май 2012 22:50
от svet-68
Колегаvadoiv,колегата пише за 2.2мотора 136к.с.,а не за 177к.с. където дюзите са пиезо кристал.Виждам че твоят мотор е 90к.с.Напиши колко ти е струвало ТО тип Б,да имат представа хората когато купуват такава кола какво ги очаква после.

Публикувано на: 03 Май 2012 13:22
от vadoiv
svet-68 написа:Колегаvadoiv,колегата пише за 2.2мотора 136к.с.,а не за 177к.с. където дюзите са пиезо кристал.Виждам че твоят мотор е 90к.с.Напиши колко ти е струвало ТО тип Б,да имат представа хората когато купуват такава кола какво ги очаква после.
Да ти кажа честно wink.gif ,не знам какво означава това "ТО тип Б" :help: .Иначе за 2.0 D4D-мотора във форума има предостатъчно информация,но трябва да се чете... :thumbsup: .

Публикувано на: 05 Май 2012 22:21
от svet-68
ТО тип Б е техническо обслужване,а тип Б е смяна на масло филтри/всички/ и смяна на масло в скоростна кутия.Аз затова те карах да напишеш колко ти е струвало на твоя двигател обслужването,за да видим каква е разликата с по големия двигател.

Публикувано на: 06 Май 2012 09:22
от mitkoa
На всяко тип Б сменяте масло на скоростната кутия?
Ремък колко често трябва да се сменя по вашите книжки....?Че и за него останаха недоизказани нещата....ама загатното нещо....
По-големия двигател харчи принципно повече....сега 6-та предавка може да има предимство над 120 км/ч ....ама авторът на темата трябва да си зададе въпроса колко км годишно изминава с над 120 км/ч и колко с под 120 км/ч.Да не е цяла година да харчи по 1л повече.... и само лятото за 500 км да кара с над 120 и да изхарчи по 1л по-малко със 6-тата скорост....че голяма икономия ще дойде.

Публикувано на: 06 Май 2012 10:44
от iovkito
Естествено , че масло не се сменя всеки път при ТО Б , кой нормален ще си хвърли маслото на 30 000 км. Относно 6-тата скорост , по книжка дават , че се ползва над 105 км/ч , така че доста често ще може да си кара на най-високата предавка.

Публикувано на: 06 Май 2012 10:48
от slowtraveler
За шеста скорост - може да се ползва и на доста по-ниска скорост...
С бензинката при нормално каране съм на шеста от около 50км/ч. Равката също е така.
Не съм сигурен дали е предимство при ежедневна експлоатация...
Повечето кутии с шест скорости са по-къси и затова подтикват или към прескачане на предавки при нормално каране, или към много често превключване... И предавателното число на шеста е някъде много близо до предавателното число на пета предавка на петскоростните кутии...