Страница 1 от 3
Нов Ярис - период на разработване...
Публикувано на: 10 Фев 2012 21:35
от dachkur
Здравейте, колеги!!!
Нов съм във вашия форум. От два дни карам вече новия Ярис 1.33 VVTI
много се кефя

Разгледах всички материали, съпътващи колата, но не видях нищо написано за периода за разработване.
Та, интересува ме какъв е периода на разработване, какви са особеностите, след този период усеща ли се разлика и т.н.
Благодаря предварително за всички мнения

Публикувано на: 10 Фев 2012 22:27
от jim_beam
честито колега,мисля,че тук може да помогне колегата nowyaris,хем му е по специалността!

Публикувано на: 11 Фев 2012 08:33
от didak
Re: Нов Ярис - период на разработване...
Публикувано на: 11 Фев 2012 10:09
от nowyaris
dachkur написа:Здравейте, колеги!!!
Нов съм във вашия форум. От два дни карам вече новия Ярис 1.33 VVTI
много се кефя

Разгледах всички материали, съпътващи колата, но не видях нищо написано за периода за разработване.
Та, интересува ме какъв е периода на разработване, какви са особеностите, след този период усеща ли се разлика и т.н.
Благодаря предварително за всички мнения

Карай я без да и вадиш душата,не е спортен автомобил а обикновена градска кола.Първите десет хиляди (цели две години) жената в града,аз извън града-пробвал съм да я настъпвам на магистралата,ама не беше каквото трябва.На третото лято пак на магистралата без изобщо да я юркам си вървеше с 140 безгрижно.Може и да има нещо в софтуера,което да и казва след какъв пробег да се отпуши-не знам,така ми се стори,просто беше видимо.Ама не става за състезания,става за икономично градско предвижване.Иначе пет години си в гаранция-дано да случиш на оторизиран сервиз.Аз отначало бях много доволен,но след това ме взеха за банкомат и едва дочаках края на гаранцията.Сега си я гледам сам-не че нещо и има.Просто качествени масла (Амсойл),маслен на MANN,Въздушен на SCT,сега гледам че антифриза е намалял,него от Тойота.Свещите са оригинални,спирачната течност също,накладките и те.Смених само крушките на предните фарове със Н4 ксенон ефект на SCT за 5 лв/бр.Това за 19970 км.Вече 51 месеца.Това е.Ама моята не е юркана изобщо-не знам твоите планове какви са.Ако твоята е най-новия модел,там кое как е още не съм наясно-ти си първия дето пита.
Публикувано на: 11 Фев 2012 13:55
от dachkur
"Карай я без да и вадиш душата,не е спортен автомобил а обикновена градска кола.Първите десет хиляди (цели две години) жената в града,аз извън града-пробвал съм да я настъпвам на магистралата,ама не беше каквото трябва.На третото лято пак на магистралата без изобщо да я юркам си вървеше с 140 безгрижно.Може и да има нещо в софтуера,което да и казва след какъв пробег да се отпуши-не знам,така ми се стори,просто беше видимо.Ама не става за състезания,става за икономично градско предвижване.Иначе пет години си в гаранция-дано да случиш на оторизиран сервиз.Аз отначало бях много доволен,но след това ме взеха за банкомат и едва дочаках края на гаранцията.Сега си я гледам сам-не че нещо и има.Просто качествени масла (Амсойл),маслен на MANN,Въздушен на SCT,сега гледам че антифриза е намалял,него от Тойота.Свещите са оригинални,спирачната течност също,накладките и те.Смених само крушките на предните фарове със Н4 ксенон ефект на SCT за 5 лв/бр.Това за 19970 км.Вече 51 месеца.Това е.Ама моята не е юркана изобщо-не знам твоите планове какви са.Ако твоята е най-новия модел,там кое как е още не съм наясно-ти си първия дето пита."
Да, моята е най-новия модел. Разбира се, взел съм я за нормално ползване (най-вече за градско шофиране). Просто исках да разбера каква е нормалната практика за периода на разработване (това ми е първата нова кола). И дали след известен пробег (10000 или повече) може да очаквам по-различно поведение на двигателя.
Днес я заредих с 100 октана от ЕКО, защото си мисля че е хубаво поне в началото да се кара с по-качествен бензин.
Иначе обслужването е на 15000 км, но с моя годишен пробег 100% няма да ги достигна и ще го направя по-рано, което мисля че е по-добре... Засега искам или не, ще трябва да я обслужвам в Тойота (Варна) заради гаранцията.
Проверих нивото на маслото и забелязах, че е по-високо от марката за високо ниво. Това си го обяснявам, че е направено с цел повишено мазане на цилиндро-буталната група (поне през първите няколко хиляди км)
Благодаря на всички за отделеното време

Публикувано на: 11 Фев 2012 14:57
от zi_zi_top
Браво, много е хубава! Със здраве да си я караш безаварийно стотици хиляди километри!
П.С. С този дизайн вече и Яриса ми харесва.

Публикувано на: 11 Фев 2012 15:00
от dachkur
Благодаря biggrin.gif
И аз не бях фен на Ярис-а докато не направих test drive
Публикувано на: 11 Фев 2012 15:51
от desSs
и моята се разработи чак след 10к километра /че да не бяха и повече/
разликата е очевадна, преди това беше като спънат кон. после и над 170 съм вдигала на магистралата, без въобще да му идва нанагорно на ярето
п.п. честита ти придобивка, лека и безаварийна

Публикувано на: 11 Фев 2012 16:37
от zi_zi_top
Ей-й-й, Деси, ти се появи! Къде зачезна толкова време. Липсваше ни твоето свежо присъствие.

Публикувано на: 11 Фев 2012 16:55
от Vesko
Честито за колата.
ПП: Тойота имат дискриминационно отношение към мен. Всичките ми коли са си вървели добре още от самото начало... и са харчели по много

Публикувано на: 11 Фев 2012 17:30
от zi_zi_top
Vesko написа:Честито за колата.
ПП: Тойота имат дискриминационно отношение към мен. Всичките ми коли са си вървели добре още от самото начало... и са харчели по много

Специално ти им взимаш страха и акъла на колите и те затова така се държат в ръцете ти. laugh.gif
Публикувано на: 11 Фев 2012 20:24
от nowyaris
Vesko написа:Честито за колата.
ПП: Тойота имат дискриминационно отношение към мен. Всичките ми коли са си вървели добре още от самото начало... и са харчели по много

Това не е дискриминация-твоите просто са били поръчкови.
Публикувано на: 11 Фев 2012 21:27
от LEXUS
Браво,много красив Ярис. Всичко най-хубаво с тази кола !
За разработването- Гледай първите 10-15 000км. да караш с не повече от 3000 об./мин. Специално първите 1500 км. пък избягвай резките тръгвания и спирания. Нищо ли не пише в книжката ти за експлоатация на колата?

За разработването по принцип в книжката пише,че колата няма нужда от разработване, а за единствено първите 1500км. това,което ти написах.Но за всеки случай първите 15 000км. я карай без да натоварваш много двигателя,както написах горе. Разбира се, ти решаваш как да я караш. Тойота твърдят, че колата може да се кара нормално и без ограничения още след 1500км. Това е.
Публикувано на: 11 Фев 2012 22:27
от Nixter
Той 15,000 км докато ги направи може да смени колата. Няма смисъл да се щади колато толкова дълго. Аз като си взимах моята ми казаха да я разработвам 3,000 км и мисля че това е цифрата. Нищо че в книжката пишеше 1,000 или 1,500 км. Не вдигах над 3,000 оборота и това е.
Първите 200-300 км са критички за разработване на спирачките и трябва по-плавно да се спира.
Публикувано на: 12 Фев 2012 07:12
от nowyaris
И Деска,и аз ви обесняваме че колата просто не си вървеше както трябва първите 10-12 хиляди,беше като спъната.Не че ние сме ги вардили кой знае колко много.После след кат мина 12 000 таз кола както е с три цилиндъра стана съвсем друга.170 не сум вдигал,ама на сфетофарите като съм сам без жената.....