Страница 1 от 4
Браунов газ на Тойота
Публикувано на: 22 Ное 2011 01:51
от Instruktor59@yahoo.com
Уважаеми колеги, не успях да видя темата във форума, а като се говори за 30 до 60% (!!) намаляване разхода на гориво, смятам че е важно. Дори гледах клип където запалиха двигател само на този "оксиводороден" газ.
За сега ми е известно, че варненска фирма предлага готови комплекти на устройства за произвеждане на "Браунов газ" от електролиза на вода, в Богров друг българин бил измислил най-високия КПД на генератора на "Браун газ".
На един от клиповете в мрежата се вижда как монтират устройство за Браун-газ на таксиметрова кола, която вече има метанова уретба (!!!)
Ако някой има опит нека да проясни: силни и слаби страни, действителен разход на гориво, не се ли претоварват/износват генераторът (още наричан алтернатор), какво става с живота на акумулатора, особено зимно време на софийско градско движение...?
Публикувано на: 22 Ное 2011 09:27
от Petar
Тази система си на нарича Хидрокс система и общо звето големият и недостатък е че заминава бързо акумулатора и заема простравство дават и до 60% икономичност което е абсуртно не повече от 30%
Публикувано на: 22 Ное 2011 10:51
от xtreme
Бълбукатора не е особено ефективен при конвенционалните автомобили. Качествен бълбукатор монтиран на хонда прелюд 2.2 VTI не се справи много добре. Разхода не падна, но мощността на колата се увеличи . Друг е въпроса ,че не е много ясно дали добре бяха манипулирани показанията на ламбдата. Същия бълбукатор , но с по-голям капацитет намали разхода с ~20% на голям дизелов агрегат - ТИР. За съжаление работния режим на агрегата на един товарен автомобил е много различен от този на конвенционалния, от там и разликата. Личното ми мнение : не се занимавай с глупости .
Публикувано на: 22 Ное 2011 11:57
от stan86
Мога да ти споделя от личен опит, че няма особен ефект от монтирането на подобна система на лек автомобил. Отделно, че системата струва около 600 лв. и дори да има ефект ще я избиваш доста дълго, просто не си струва да се монтира на лек автомобил. При товарните може би по друг начин стоят нещата, но там нямам наблюдения.
Въпросната водородна клетка беше монтирана Пежо Партнер 1.9Д.
Публикувано на: 22 Ное 2011 14:50
от lederman
не съм пробвал такава система ама перпетуум мобиле още не е открит
значи какво правят хората - взимат вода и чрез електролиза я разделят на водород и кислород. След това сместа от двата газа я вкарват в цилиндъра и отново събират водорода и кислорода. Ми енергията която се отделя при горенето (окислението или иначе казано да съберат водорода и кислорода отново до вода) е същата която е необходима за електролизата !!!! От къде ще дойде икономията ????? не ми е ясно
ето една връзка към форум, чиято основна тема е алтернативната енергия:
http://mazeto.net/index.php/topic,284.0.html
по специално искам да погледнете следният учебник от същата тема:
http://lib.mazeto.net:8080/Knigi/voda-i-vodorod-v-dvg/
на снимка 6, страница 9 има следният текст:
"Може би трябва да се отбележи, че водородът винаги ще изисква повече начална енергия за получаването му, отколкото може да се възстанови след това като полезна енергия в ДВГ"
Тоест ако си имате резервоар за водород и си го пълните, и подавате необходимото количество - ок, ама да си го правите в колата и да изкарвате икономия няма как да се получи ....
пустата му физика налага някои ограничения...
от цялата работа файда сигурно има но само за продавачите biggrin.gif
Публикувано на: 23 Ное 2011 16:42
от Instruktor59@yahoo.com
М-даа, аз имах точно същите мисли като видях брошурата в НДК на изложение... Това се учи в средното училище - закон за запазване на енергията и т.н. Това го знаем...
Друго, което знаем е, че КПД на ДВГ е 17%, максимум 20% ; енергетичен КПД.
Не знаем обаче, (поне аз) какво точно се случва когато водородът и кислородът се смесят с горивовъздушната смес в ДВГ... Не знаeм при тази точно електролиза да ли се отделя само молекулен водород или атомен, вероятно още много неща не знаем... Изобретателите също едва ли ги знаят тези подробности.
Но, твърдят, че Юл Браун е имал коронен номер - пред публика да пали и кара превозно средство задвижвано с ДВГ, а горивото - САМО вода!
Доста фирми в мрежата предлагат готови комплекти с гарантиран (на думи) ефект 30%!?!
Смятам да предложа на софийския производител да покараме неговото МПС - първо с включен, след това - с изключен агрегат за "Браун Газ" , да сметнем и сравним разхода на гориво и след това да мисля за купуване. Началната цена е 500 лв...
Публикувано на: 23 Ное 2011 20:32
от Nachev
Аз доколкото разбрах от опитите на колегите (лично не съм се занимавал), идеята е да се повиши КПД-то на ДВГ и от там да дойде икономията. На практика обаче метана си е незаменим от гледна точка на икономия и екология. Може би ако се пробва с метан и Браун газ, където Бр.Г да повиши мощността, ще има най-добър ефект. В този случай обаче няма да е лошо да се монтира паник бутон свързан директно със служба ПАБ и Гражданска защита (поне са в едно министерство и ще е лесно

).
Публикувано на: 23 Ное 2011 21:08
от stan86
Абе те даже ти я "гарантират" тая икономия от 30%, даже говорят и за случаи от 50% ама това е докато успеят да ти продадат продукта.
Момчето в сервиза където монтирахме системата не даваше дори и 15%, за конкретния двигател, даже нямаше голям интерес да я монтира изобщо , но все пак решихме да пробваме.
Има допълнителни модули които се монтират и преработват данните от ламбда сондата, дебитомера и още някои показатели и по този начин може би ще се получи някаква икономия, но и те не са евтини, (пък и тая икономия ще е за сметка на вървенето, може би

)
Публикувано на: 26 Ное 2011 19:08
от gringo359
Досега съвременната наука не е дала никакво смислено обяснение за уникалните свойства на брауновия газ. Единственото,за което можем да бъдем сигурни е,че изгарянето му в цилиндрите е нещо съвсем различно от някаква стандартна химическа реакция. За да бъде такава и колата ви да върви трябват чудовищни количества водород т.е. да имате гзова бутилка - все едно бомба на колела.
Другото е,че ако разграждаме водата с постоянен ток се плочава тамту за кукуригу. Пинизът е в импулсния генератор - образно казано подаваме енергията на порции - крайна сметка по-малко енергия.Само че уцелването на най-ефективната честота си остава въпрос на експеримент.
Освен това смятам,че 600 лв. е безобразно висока цена за такова устройство.
Лично аз си бях монтирал ултразвуков генератор в карбуратора. Това е технология от 28ма година. Определено имаше ефект, макар и слабозабележим - моторът започна да работи по-гладко и определено стана още по-пъргав. Проблемът беше,че самия генератор е маломощен а корпуса на излъчвателя се напука от високата температура. В момента проблемът ми е в намирането на подходящ такъв.
Публикувано на: 26 Ное 2011 23:23
от stivi
Докато има балъци ще има и тарикати

Бълбукатор му казват понеже много балъци се набълбукват с 500-600лв и после понеже вече са се прецакали почват да разправят как "..верно почна да гори вместо 10 някъде към 7.."

Публикувано на: 26 Ное 2011 23:45
от zi_zi_top
stivi написа:Докато има балъци ще има и тарикати

Бълбукатор му казват понеже много балъци се набълбукват с 500-600лв и после понеже вече са се прецакали почват да разправят как "..верно почна да гори вместо 10 някъде към 7.."

+1
Преди 100 години ген. Рачо Петров е казал една крилата фраза:
"Умните живеят от глупавите, а глупавите от работа."
Публикувано на: 26 Ное 2011 23:50
от mafiota
gringo359 написа:....................
Лично аз си бях монтирал ултразвуков генератор в карбуратора. Това е технология от 28ма година. Определено имаше ефект, макар и слабозабележим - моторът започна да работи по-гладко и определено стана още по-пъргав. Проблемът беше,че самия генератор е маломощен а корпуса на излъчвателя се напука от високата температура. В момента проблемът ми е в намирането на подходящ такъв.
Колега, каква е тази технология?
Разясни по-подробно

Публикувано на: 27 Ное 2011 01:21
от photon
Енергията, която си вложил за да разградиш водата винаги е повече от енергията, получена от обратната реакция -> винаги си на загуба. Досега никой не е успял да обори законите на термодинамиката.
Публикувано на: 27 Ное 2011 09:02
от mafiota
До колкото съм чел, има хора постигнали доста добри успехи с тези клетки, но нещата са много по-сложни от към начин на захранване и изобщо построяване на клетката. Иска се много четене, знания и преди всичко опити и тестове , но който е постиганл успехи само загатва разни неща...
Публикувано на: 27 Ное 2011 11:07
от gringo359
Посредством ултразвук се получава кипенене на течности в студено състояние.На такъв принцип са ултразвуковите перални. Идеята е да се разбие капката от въздушно-капковата смес на по-малки такива, вследствие на което има по-голяма горяща повърхност и с това - по-добро и по-пълно изгаряне на горивото.
Нещо допълнително - добре е да има подгряване на горивото в топлообменник до към 40 гр., но засега бих се ограничил само с излъчвателя и генератора.
Не съм намерил обаче точни данни каква икономия се постига. Само си спомням,че някакъв от висшите мениджъри на Valeo преди около 2 години беше предвидил изоставяне на инжекционните системи и връщане към карбуратора.Може би е имал предвид точно това.