Check engine - ПРОБЛЕМ
Публикувано на: 09 Юни 2011 21:50
Не са минали два месеца от както си пожелах в темата за климатика които се оправи , да няма сериозни проблеми по колата и ето го НОВИЯТ.
Историята:
При смяната на съденителя и маховика майстора ми намекна , че не е лошо да помисля за смяна на ЗАДЕН ТАМПОН на мотора....бил леко цепнат ...но не било проблем все още....
В последствие започнах да чувам едно прискърцване като на гума в момент на зацепване на съединителя....
След консултация с друг познат майстор без да му казвам за тампона , той също стигна до извод че тампона можеби е за смяна..... не намирал друга причина за този специфичен скърцащ звук в момент на отпускане на педала на съединителя и то при ниски обороти.....
Тъй като имам познат които прави тампони естествено първо се обърнах към него..... А и се оказа че задния тампон не е евтин на фона на предния.....
И отивам в сервиза при познатия майстор, свалям заден тампон (наистина беше цепнат та цепнат) , нося го на ондзи познат които ги прави и след три часа имам РЕЦИКЛИРАН ТАМПОН..... които за съжаление нямаше нищо общо с оригиналния като предварително бях заявил че искам качествено рециклиране ( все пак с пича с тампоните сме били съученици и се познаваме от много време , а и той не е вчерашен в бранша - повече от 10 години.)
=============================================
Извинете ме че почвам много отдалече , но ми сеструва че може да има връзка....с основната история понататък.....
==============================================
Та слагаме преправения тампон и О УЖАС!!!!!!!!!!!!!!!!!! ВИБРАЦИИ , ТРЕСЕНЕ, МОТОРА ЗАРАБОТИ ПО СЪВСЕМ ДРУГ НАЧИН, ШУМ и друсане като във вибромасажор......
Да ви кажа чесно - трудно ФОКУСИРАХ какво става зад мен в огледалото за задно виждане.....Карах така седем дни докъто доиде новия тампон.
Естественото решение доиде от самосебе си..... Toyota Forever - както винаги точен и коректен - оригинален тампон ...... СЪВСЕМ ДРУГА КОЛА.....
НО ПРЕДИ ТОВА СЕ СЛУЧИ НЕЩО КОЕТО МИ СКЪСВА НЕРВИТЕ И В МОМЕНТА.
Денят във които щях да слагам оригиналния тампон пак там където сложих ОНОВА ПРЕПРАВЕНО НЕДОРАЗУМЕНИЕ.....
Ден ВТОРНИК , 8:00 часа сутринта, пътувам за работа.
Бул Цар Борис III Обединител посока ТУНЕЛА На светофара на Централна поща - ПЛОВДИВ , Пловдивчани знаят....
Чакам на червено, светва зелено, първа, пускам съдинителя и
CHECK ENGINE светва и ми ИЗБОЖДА ОЧИТЕ..... Колата загуби мошност , влезе в авариен режим и се тътрих чак до спирката преди тунела където успях да спра .
Гледам таблото с голямо притеснение и се чудя какво да правя.....
изчаках най- много минута.... запалих, всички лампи загаснаха и тръгнах отново без нинакъв проблем.....
От там , ПОБЕСНЯЛ отивам при майстора при които трябваше да сложа новия оригинален тампон и едва ли не с "крясъци" обяснявам за новия проблем....
Оставих му я и още нервен отидох на работа......
Около 15:00 часа ми се обади че е готова......Отивам и с нескрито любопитство чакам ДИАГНОЗАТА.....
Той каза че при диагностиката е имало записана грешка на MAS METERA или Дебитомера или Датчика за входящ въздух...(било едно и също)
Отворили го, бил замърсен, почистили го, правили проби , карали я малко и решили че е ОК.
И тук ДИАТНОСТИКА на сервиза леко вмъкна една много важна фраза... "Ако пак ти направи този проблем ще трябва да се сменя датчика......., а .....той ..... не е много евтин..".
Както и да е аз съм доволен , че проблем е отстранен , имам нов тампон , отивам да запаля.....
Е....казвам ви , голям кеф изпитах.....Съвсем друга кола....
пали много лесно , работи тихо.... абе въоще се кефих като я припалих и гасих там на място около пет шест пъти......
Тръгвам си доволен и се прибирам от работа с настроение.....
На другия ден СРЯДА.......Отивам на работа без проблеми......
НО НА ПРИБИРАНЕ , О НЕ !!!! CHECK ENGINE отново светва и МИ ПРИЗЛЯВА.... пак загуба на мошност , пак спирам , чакам малко , паля и тръгвам без пролбеми.... прибирам се нервен и почвам да търся начин за бърза смяна на този датчик, но преди това реших все пак да направя една ДИАГНОСТИКА в оторизирания сервиз ТИКСИМ Пловдив за да съм сигурен , че ако ще давам кинти ще са за това което трябва... а не просто да сменям части без да знам защо........
Без да казвам на онзи майстор при които смених тампона....се обаждам на мой познат в Оторизирания сервиз в Пловдив . Обясних че имам светлина в CHECK ENGINE лампата без да разказвам нищо повече.... и съответно ДНЕС сутринта я карам там за ДИАГНОСТИКА............Преди това НА СЪЩОТО МАСТО ОТ ВТОРНИК , АБСОЛЮТНО ПО ЕДНО И СЪЩО ВРЕМЕ , ПО ЕДИН И СЪЩ НАЧИН ОТНОВО CHECK ENGINE . Пак спиране, изчакване и тръгване без проблем ....
Вярно вкараха ме пръв в сервиза и останах да видя какъв ще е резултата.....
той обаче много се забави и реших да оставя колата и да чакам обаждане.... все пак трябва да се ходи на работа..........
Преди да тръгна питах " Кво става....." казаха ми , че имало някяква "обща грешка, записана".... и щяло да отнеме време да се провери точно...... Казах си "е кво пък ....." нека хората да я проверат ОСНОВНО......
Около 15:00 часа днес ми се обаждат - ГОТОВО , ИДВАЙ....
Отивам, обясниха ми че имало проблем с "ПЕДАЛА НА ГАЗТА" !!!!!!????!!!!?????!!!!???. Някакъв реостат , някакви контакти .... някакво реле, почистено продухано..... НЯМА ПРОБЛЕМИ ..... .Плащам и си тръгвам отново доволен .......
И когато само след един километър отново получих ПРОБЛЯСЪК В CHECK ENGINE и всичко с мотора , гасенето , изчакването , и тръгването отново без ненужни светлини в таблото се потрети
Се отчаях ТОТАЛНО...........
Обадих се в сервиза " ОТОРИЗИРАНИЯ" на онзи познат и му казвам какво изпитвам в момента, ..................
Той каза " Утре я докарай пак - в рекламация няма да плащаш......"
И ви казвам , Ако не бях дал пари НИКоГА НЯМАШЕ ДА СЕ ВЪРНА ТАМ..... сега съм принуден да им търпя номерата докъто я оправят . Дано имам неври..........за утре ....
Впечатленията ми са следните ........
Възможно ли е от вибрациите от онзи КРИВ тампон нещо да се е прецакало по ел връзките....
Проблема се появи още два пъти днес докъто се прибирах и и мога да кажа че винаги се появява по един и същи начин .
ПРИ ТРЪГВАНЕ ОТ СПРЯЛО ПОЛОЖЕНИЕ НА СВЕТОФАР.... ВИНАГИ....И при работа на мотора около десет минути след като е запален от студено положение ... долкото е възможно в тази жега....
Възможо е да е и температурен проблем ..... но за сега НЕЗНАМ и отново ще се нервирам .....
Споделете ваш опит с тоя светещ CHECK ENGINE
И не ходете в ОТОРИЗИРАН СЕРВИЗ МОЛА ВИ ...........
Това беше последния ми опит които ще свърши окончателно утре...........
Историята:
При смяната на съденителя и маховика майстора ми намекна , че не е лошо да помисля за смяна на ЗАДЕН ТАМПОН на мотора....бил леко цепнат ...но не било проблем все още....
В последствие започнах да чувам едно прискърцване като на гума в момент на зацепване на съединителя....
След консултация с друг познат майстор без да му казвам за тампона , той също стигна до извод че тампона можеби е за смяна..... не намирал друга причина за този специфичен скърцащ звук в момент на отпускане на педала на съединителя и то при ниски обороти.....
Тъй като имам познат които прави тампони естествено първо се обърнах към него..... А и се оказа че задния тампон не е евтин на фона на предния.....
И отивам в сервиза при познатия майстор, свалям заден тампон (наистина беше цепнат та цепнат) , нося го на ондзи познат които ги прави и след три часа имам РЕЦИКЛИРАН ТАМПОН..... които за съжаление нямаше нищо общо с оригиналния като предварително бях заявил че искам качествено рециклиране ( все пак с пича с тампоните сме били съученици и се познаваме от много време , а и той не е вчерашен в бранша - повече от 10 години.)
=============================================
Извинете ме че почвам много отдалече , но ми сеструва че може да има връзка....с основната история понататък.....
==============================================
Та слагаме преправения тампон и О УЖАС!!!!!!!!!!!!!!!!!! ВИБРАЦИИ , ТРЕСЕНЕ, МОТОРА ЗАРАБОТИ ПО СЪВСЕМ ДРУГ НАЧИН, ШУМ и друсане като във вибромасажор......
Да ви кажа чесно - трудно ФОКУСИРАХ какво става зад мен в огледалото за задно виждане.....Карах така седем дни докъто доиде новия тампон.
Естественото решение доиде от самосебе си..... Toyota Forever - както винаги точен и коректен - оригинален тампон ...... СЪВСЕМ ДРУГА КОЛА.....
НО ПРЕДИ ТОВА СЕ СЛУЧИ НЕЩО КОЕТО МИ СКЪСВА НЕРВИТЕ И В МОМЕНТА.
Денят във които щях да слагам оригиналния тампон пак там където сложих ОНОВА ПРЕПРАВЕНО НЕДОРАЗУМЕНИЕ.....
Ден ВТОРНИК , 8:00 часа сутринта, пътувам за работа.
Бул Цар Борис III Обединител посока ТУНЕЛА На светофара на Централна поща - ПЛОВДИВ , Пловдивчани знаят....
Чакам на червено, светва зелено, първа, пускам съдинителя и
CHECK ENGINE светва и ми ИЗБОЖДА ОЧИТЕ..... Колата загуби мошност , влезе в авариен режим и се тътрих чак до спирката преди тунела където успях да спра .
Гледам таблото с голямо притеснение и се чудя какво да правя.....
изчаках най- много минута.... запалих, всички лампи загаснаха и тръгнах отново без нинакъв проблем.....
От там , ПОБЕСНЯЛ отивам при майстора при които трябваше да сложа новия оригинален тампон и едва ли не с "крясъци" обяснявам за новия проблем....
Оставих му я и още нервен отидох на работа......
Около 15:00 часа ми се обади че е готова......Отивам и с нескрито любопитство чакам ДИАГНОЗАТА.....
Той каза че при диагностиката е имало записана грешка на MAS METERA или Дебитомера или Датчика за входящ въздух...(било едно и също)
Отворили го, бил замърсен, почистили го, правили проби , карали я малко и решили че е ОК.
И тук ДИАТНОСТИКА на сервиза леко вмъкна една много важна фраза... "Ако пак ти направи този проблем ще трябва да се сменя датчика......., а .....той ..... не е много евтин..".
Както и да е аз съм доволен , че проблем е отстранен , имам нов тампон , отивам да запаля.....
Е....казвам ви , голям кеф изпитах.....Съвсем друга кола....
пали много лесно , работи тихо.... абе въоще се кефих като я припалих и гасих там на място около пет шест пъти......
Тръгвам си доволен и се прибирам от работа с настроение.....
На другия ден СРЯДА.......Отивам на работа без проблеми......
НО НА ПРИБИРАНЕ , О НЕ !!!! CHECK ENGINE отново светва и МИ ПРИЗЛЯВА.... пак загуба на мошност , пак спирам , чакам малко , паля и тръгвам без пролбеми.... прибирам се нервен и почвам да търся начин за бърза смяна на този датчик, но преди това реших все пак да направя една ДИАГНОСТИКА в оторизирания сервиз ТИКСИМ Пловдив за да съм сигурен , че ако ще давам кинти ще са за това което трябва... а не просто да сменям части без да знам защо........
Без да казвам на онзи майстор при които смених тампона....се обаждам на мой познат в Оторизирания сервиз в Пловдив . Обясних че имам светлина в CHECK ENGINE лампата без да разказвам нищо повече.... и съответно ДНЕС сутринта я карам там за ДИАГНОСТИКА............Преди това НА СЪЩОТО МАСТО ОТ ВТОРНИК , АБСОЛЮТНО ПО ЕДНО И СЪЩО ВРЕМЕ , ПО ЕДИН И СЪЩ НАЧИН ОТНОВО CHECK ENGINE . Пак спиране, изчакване и тръгване без проблем ....
Вярно вкараха ме пръв в сервиза и останах да видя какъв ще е резултата.....
той обаче много се забави и реших да оставя колата и да чакам обаждане.... все пак трябва да се ходи на работа..........
Преди да тръгна питах " Кво става....." казаха ми , че имало някяква "обща грешка, записана".... и щяло да отнеме време да се провери точно...... Казах си "е кво пък ....." нека хората да я проверат ОСНОВНО......
Около 15:00 часа днес ми се обаждат - ГОТОВО , ИДВАЙ....
Отивам, обясниха ми че имало проблем с "ПЕДАЛА НА ГАЗТА" !!!!!!????!!!!?????!!!!???. Някакъв реостат , някакви контакти .... някакво реле, почистено продухано..... НЯМА ПРОБЛЕМИ ..... .Плащам и си тръгвам отново доволен .......
И когато само след един километър отново получих ПРОБЛЯСЪК В CHECK ENGINE и всичко с мотора , гасенето , изчакването , и тръгването отново без ненужни светлини в таблото се потрети
Се отчаях ТОТАЛНО...........
Обадих се в сервиза " ОТОРИЗИРАНИЯ" на онзи познат и му казвам какво изпитвам в момента, ..................
Той каза " Утре я докарай пак - в рекламация няма да плащаш......"
И ви казвам , Ако не бях дал пари НИКоГА НЯМАШЕ ДА СЕ ВЪРНА ТАМ..... сега съм принуден да им търпя номерата докъто я оправят . Дано имам неври..........за утре ....
Впечатленията ми са следните ........
Възможно ли е от вибрациите от онзи КРИВ тампон нещо да се е прецакало по ел връзките....
Проблема се появи още два пъти днес докъто се прибирах и и мога да кажа че винаги се появява по един и същи начин .
ПРИ ТРЪГВАНЕ ОТ СПРЯЛО ПОЛОЖЕНИЕ НА СВЕТОФАР.... ВИНАГИ....И при работа на мотора около десет минути след като е запален от студено положение ... долкото е възможно в тази жега....
Възможо е да е и температурен проблем ..... но за сега НЕЗНАМ и отново ще се нервирам .....
Споделете ваш опит с тоя светещ CHECK ENGINE
И не ходете в ОТОРИЗИРАН СЕРВИЗ МОЛА ВИ ...........
Това беше последния ми опит които ще свърши окончателно утре...........