Страница 1 от 3

Check engine - ПРОБЛЕМ

Публикувано на: 09 Юни 2011 21:50
от moloko
Не са минали два месеца от както си пожелах в темата за климатика които се оправи , да няма сериозни проблеми по колата и ето го НОВИЯТ.

Историята:
При смяната на съденителя и маховика майстора ми намекна , че не е лошо да помисля за смяна на ЗАДЕН ТАМПОН на мотора....бил леко цепнат ...но не било проблем все още....
В последствие започнах да чувам едно прискърцване като на гума в момент на зацепване на съединителя....
След консултация с друг познат майстор без да му казвам за тампона , той също стигна до извод че тампона можеби е за смяна..... не намирал друга причина за този специфичен скърцащ звук в момент на отпускане на педала на съединителя и то при ниски обороти.....

Тъй като имам познат които прави тампони естествено първо се обърнах към него..... А и се оказа че задния тампон не е евтин на фона на предния.....
И отивам в сервиза при познатия майстор, свалям заден тампон (наистина беше цепнат та цепнат) , нося го на ондзи познат които ги прави и след три часа имам РЕЦИКЛИРАН ТАМПОН..... които за съжаление нямаше нищо общо с оригиналния като предварително бях заявил че искам качествено рециклиране ( все пак с пича с тампоните сме били съученици и се познаваме от много време , а и той не е вчерашен в бранша - повече от 10 години.)
=============================================
Извинете ме че почвам много отдалече , но ми сеструва че може да има връзка....с основната история понататък.....
==============================================

Та слагаме преправения тампон и О УЖАС!!!!!!!!!!!!!!!!!! ВИБРАЦИИ , ТРЕСЕНЕ, МОТОРА ЗАРАБОТИ ПО СЪВСЕМ ДРУГ НАЧИН, ШУМ и друсане като във вибромасажор......
Да ви кажа чесно - трудно ФОКУСИРАХ какво става зад мен в огледалото за задно виждане.....Карах така седем дни докъто доиде новия тампон.
Естественото решение доиде от самосебе си..... Toyota Forever - както винаги точен и коректен - оригинален тампон ...... СЪВСЕМ ДРУГА КОЛА.....

НО ПРЕДИ ТОВА СЕ СЛУЧИ НЕЩО КОЕТО МИ СКЪСВА НЕРВИТЕ И В МОМЕНТА.
Денят във които щях да слагам оригиналния тампон пак там където сложих ОНОВА ПРЕПРАВЕНО НЕДОРАЗУМЕНИЕ.....

Ден ВТОРНИК , 8:00 часа сутринта, пътувам за работа.
Бул Цар Борис III Обединител посока ТУНЕЛА На светофара на Централна поща - ПЛОВДИВ , Пловдивчани знаят....
Чакам на червено, светва зелено, първа, пускам съдинителя и
CHECK ENGINE светва и ми ИЗБОЖДА ОЧИТЕ..... Колата загуби мошност , влезе в авариен режим и се тътрих чак до спирката преди тунела където успях да спра .
Гледам таблото с голямо притеснение и се чудя какво да правя.....
изчаках най- много минута.... запалих, всички лампи загаснаха и тръгнах отново без нинакъв проблем.....
От там , ПОБЕСНЯЛ отивам при майстора при които трябваше да сложа новия оригинален тампон и едва ли не с "крясъци" обяснявам за новия проблем....
Оставих му я и още нервен отидох на работа......
Около 15:00 часа ми се обади че е готова......Отивам и с нескрито любопитство чакам ДИАГНОЗАТА.....
Той каза че при диагностиката е имало записана грешка на MAS METERA или Дебитомера или Датчика за входящ въздух...(било едно и също)
Отворили го, бил замърсен, почистили го, правили проби , карали я малко и решили че е ОК.
И тук ДИАТНОСТИКА на сервиза леко вмъкна една много важна фраза... "Ако пак ти направи този проблем ще трябва да се сменя датчика......., а .....той ..... не е много евтин..".
Както и да е аз съм доволен , че проблем е отстранен , имам нов тампон , отивам да запаля.....

Е....казвам ви , голям кеф изпитах.....Съвсем друга кола....
пали много лесно , работи тихо.... абе въоще се кефих като я припалих и гасих там на място около пет шест пъти......
Тръгвам си доволен и се прибирам от работа с настроение.....
На другия ден СРЯДА.......Отивам на работа без проблеми......
НО НА ПРИБИРАНЕ , О НЕ !!!! CHECK ENGINE отново светва и МИ ПРИЗЛЯВА.... пак загуба на мошност , пак спирам , чакам малко , паля и тръгвам без пролбеми.... прибирам се нервен и почвам да търся начин за бърза смяна на този датчик, но преди това реших все пак да направя една ДИАГНОСТИКА в оторизирания сервиз ТИКСИМ Пловдив за да съм сигурен , че ако ще давам кинти ще са за това което трябва... а не просто да сменям части без да знам защо........
Без да казвам на онзи майстор при които смених тампона....се обаждам на мой познат в Оторизирания сервиз в Пловдив . Обясних че имам светлина в CHECK ENGINE лампата без да разказвам нищо повече.... и съответно ДНЕС сутринта я карам там за ДИАГНОСТИКА............Преди това НА СЪЩОТО МАСТО ОТ ВТОРНИК , АБСОЛЮТНО ПО ЕДНО И СЪЩО ВРЕМЕ , ПО ЕДИН И СЪЩ НАЧИН ОТНОВО CHECK ENGINE . Пак спиране, изчакване и тръгване без проблем ....
Вярно вкараха ме пръв в сервиза и останах да видя какъв ще е резултата.....
той обаче много се забави и реших да оставя колата и да чакам обаждане.... все пак трябва да се ходи на работа..........
Преди да тръгна питах " Кво става....." казаха ми , че имало някяква "обща грешка, записана".... и щяло да отнеме време да се провери точно...... Казах си "е кво пък ....." нека хората да я проверат ОСНОВНО......
Около 15:00 часа днес ми се обаждат - ГОТОВО , ИДВАЙ....
Отивам, обясниха ми че имало проблем с "ПЕДАЛА НА ГАЗТА" !!!!!!????!!!!?????!!!!???. Някакъв реостат , някакви контакти .... някакво реле, почистено продухано..... НЯМА ПРОБЛЕМИ ..... .Плащам и си тръгвам отново доволен .......
И когато само след един километър отново получих ПРОБЛЯСЪК В CHECK ENGINE и всичко с мотора , гасенето , изчакването , и тръгването отново без ненужни светлини в таблото се потрети
Се отчаях ТОТАЛНО...........
Обадих се в сервиза " ОТОРИЗИРАНИЯ" на онзи познат и му казвам какво изпитвам в момента, ..................
Той каза " Утре я докарай пак - в рекламация няма да плащаш......"
И ви казвам , Ако не бях дал пари НИКоГА НЯМАШЕ ДА СЕ ВЪРНА ТАМ..... сега съм принуден да им търпя номерата докъто я оправят . Дано имам неври..........за утре ....

Впечатленията ми са следните ........
Възможно ли е от вибрациите от онзи КРИВ тампон нещо да се е прецакало по ел връзките....
Проблема се появи още два пъти днес докъто се прибирах и и мога да кажа че винаги се появява по един и същи начин .
ПРИ ТРЪГВАНЕ ОТ СПРЯЛО ПОЛОЖЕНИЕ НА СВЕТОФАР.... ВИНАГИ....И при работа на мотора около десет минути след като е запален от студено положение ... долкото е възможно в тази жега....
Възможо е да е и температурен проблем ..... но за сега НЕЗНАМ и отново ще се нервирам .....


Споделете ваш опит с тоя светещ CHECK ENGINE

И не ходете в ОТОРИЗИРАН СЕРВИЗ МОЛА ВИ ...........
Това беше последния ми опит които ще свърши окончателно утре...........

Публикувано на: 09 Юни 2011 23:21
от Bass_Man
Щом всеки път дава различна грешка значи е много вероятно да има проблем със захранването ! Виж дали са ти стегнати клемите на акумулатора и дали всички маси са вързани стабилно където може и трябва . Също така отвори таблата с бушоните и натисни малко бушоните и релетата ако нещо са излезли да се наместят . Също така разгледай букси където видиш да не е извадено/забравено нещо . И те така .

Публикувано на: 10 Юни 2011 17:13
от p_zarkov
хааааааааа хааааааааааа ебати случая !!!!!!!!!!!!!!
КОЛЕГА И АЗ ТАКА!!!!!!!!!!!
Преди година светка този "чек" и в Тойота Русе ми казаха ,че е дебитомера /като при теб/ . Смених го за 300+ лева и се оправи . До онзи ден не се бе сещал да светка , НООООООООООО . Смених скъсан заден тампон на скоростната кутия ( леле какъв кеф е с новият - както казваш друга кола ). Преди като давам гас и минавам на друга предавка и чак усещах едно лашкане в купето , а сега все едно карам автоматик . Само даваш гас и се ускоряваш . НОООООООООООО гас до ламарината да я видя колко вдига и до 180 км и СВЕТНА ....."ЧЕК" . Айде загуби мощност мина в авариен-сервизен режим. Гася (както се движа ) и пак въртя на стартер . Пали и гас , но по - кротко . Сега не ми се ходи по сервизи и майстори защото се изръсих за тампон и смяна , но ако пак вземе , че светне не знам какво ще правя !

Публикувано на: 10 Юни 2011 18:10
от slowtraveler
Имаш ли аларма, която прекъсва някои вериги?
Същия номер, но в по-тежък вариант го правеше една Зафира на 1месец...

Колата внезапно влизаше в сервизен режим (празен ход, без реакция на газта), и таблото светваше от грешки. От време на време изчезваше и хидравликата на волана, заедно с индикациите на таблото (оборотомер, скоростомер и т.н.). След такава случка трябваше да се откача акумулатор за да можеш да я запалиш...
Добре, че бе гаранционна - по 'грешки, записани в компютъра' в официалния сервиз смениха гаранционно дросел ('електронна' газ), TPS, още няколко датчика и накрая ECU....
Без ефект...
Всичко се оправи след като изолирахме алармата (по-точно възстановиха веригите, които прекъсва алармата, монтирана от същия този официален сервиз или негови подизпълнители )...

Публикувано на: 10 Юни 2011 19:39
от Bass_Man
И колко вериги прекъсваше алармата ?
Иначе ако са правени някакви некадърни интервенции по ел инсталацията всичко може да става . Но аз до колкото разбрах проблема се е появил след ремонта .

Публикувано на: 10 Юни 2011 20:28
от moloko
Да продължим....
Петък е ден без НЕНУЖНИ СВЕТЛИНИ в таблото....Да , но карам на тръни...едното ми око следи непрекъснато лампите на таблото.
Нямаше просветвания нито сутринта като я карах към сервиза нито после като си я взимах..

Закарх я отново сутринта в сервиза - по пътя нямаше нови светвания.
Казаха че отчетената грешка е същата.... ПЕДАЛ НА ГАЗТА.... и по точно някакво релеНЦЕ....или бутонченце там някъде на педала , което правило проблема....
И естествено не се продава само релето или бутона , а целия педал..... Педали с педалите!!!! mad.gif
Както и да е ..... били го направили да работи , но ...............без да гарантират колко време няма да има проблем..... много лошо.
И сега съм изправен пред дилемата КОИ Е ПРАВ И КОИ ЛЪЖЕ........
Педал на газта или Дебитомер....... В Тойота категорично казаха ,че не е отчетена грешка на дебитомера.............но това беше днес след като вече бяха "ОПРАВИЛИ ПЕДАЛА" вч4ра....
Другата седмица ще се върна при онзи с Дебитомера да си поговорим.... и ще търся поне още едно мнение....

Направо шах с пешката...............

Имам един въпрос към ЗНАЕЩИТЕ.....
Има ли компютъра опция да показва записаните грешки в миналото....
нещо като дневник....дори и те да са ИЗТРИТИ от някой "майстор" ?

Публикувано на: 10 Юни 2011 21:35
от slowtraveler
Bass_Man написа:И колко вериги прекъсваше алармата ?
Иначе ако са правени някакви некадърни интервенции по ел инсталацията всичко може да става . Но аз до колкото разбрах проблема се е появил след ремонта .
Алармата прекъсваше само горивна помпа....
Проблема се появи около 1 месец след закупуване на автомобила, и се задълбочи след 3 месеца. Първоначално го отдадохме на жегата, защото първата поява се прояви при първото топло време.
Явно забавеното щракване на реленцето и пускало някакъв пик към ЕКУ-то, и от там то генерира всякакви несъществуващи грешки (или съвсем отказва комуникация, заради което го смениха заради съмнение за повреда).
За това доколко е била кадърна интервенцията - всяка интервенция върху ел инсталацията на автомобила не е препоръчителна и е слабо място.
Това е само като идея - да се има предвид и този ефект. Причината може да е друга (например действително проблем с педала).

Публикувано на: 13 Юни 2011 00:38
от p_zarkov
moloko написа:
Имам един въпрос към ЗНАЕЩИТЕ.....
Има ли компютъра опция да показва записаните грешки в миналото....
нещо като дневник....дори и те да са ИЗТРИТИ от някой "майстор" ?
Аз не съм от знаещите , но съм от патилите ! Та като разрових моят дневник дето го държа под шапката wink.gif и се сетих ,че след смяна на дебитомера слагах добавка в резервоара на "лики моли" за комън рел . Като издухах единият резервоар и сложих пак в следващият . От тогава не съм слагал .Сега се замислих и ще сложа утре пак защото както писах вече след година отново ми светна "ЧЕК". Не знам дали е съвпадение със смяната на тампона на мотора или със сипването на добавката или с дебитомера. Да кажа само , че след смяна на дебитомера колата започна да реагира по-добре на педала на газта . Стана по-пъргава .

Публикувано на: 13 Юни 2011 10:06
от moloko
За сега проблема като че ли се реши "ВРЕМЕННО"
Събота и неделя няма проблеми.....

Мисля си обаче....
Логично ми се струва дебитомера и този датчик на педала да са свързани тъй като вероятно общите им показания отчетени от Компа подготвят необходимата горивна смес....
така си мисля.
Та в тази връзка (поправете ме ако греша) възможно ли е отчетена грешка в единия датчик да се прехвърля като грешна работа и на другия....в смисъл в един случай неточно количестов въздух, в другия неточно количество гориво.
и така в единия случаи да се отчита грешка в Дебитомера а в другия в Педала на газта......

Публикувано на: 13 Юни 2011 13:58
от Vesko
moloko написа:За сега проблема като че ли се реши "ВРЕМЕННО"
Събота и неделя няма проблеми.....

Мисля си обаче....
Логично ми се струва дебитомера и този датчик на педала да са свързани тъй като вероятно общите им показания отчетени от Компа подготвят необходимата горивна смес....
така си мисля.
Та в тази връзка (поправете ме ако греша) възможно ли е отчетена грешка в единия датчик да се прехвърля като грешна работа и на другия....в смисъл в един случай неточно количестов въздух, в другия неточно количество гориво.
и така в единия случаи да се отчита грешка в Дебитомера а в другия в Педала на газта......
Количеството на впръсканото гориво се определя от количеството на постъпилият въздух, а не от това колко е натиснат педала на газта. ЕКУ-то се стреми да потдържа константа съотношението гориво/въздух.

Публикувано на: 13 Юни 2011 19:35
от nowyaris
Карай я само в Събота и Неделя :thumbsup:

Публикувано на: 13 Юни 2011 19:55
от boris_firkov
Здравей колега. Вече втора година имам същия проблем.Първия път се появи януари2010г на магистралата.Загасих двигателя изчаках малко и при запалването всичко беше ок.До септември същата година никакви прояви на проблема, почти бях забравил за случката.НО оттогава до сега се случва минимум по два пъти на месец.Ходил съм на диагностика 2 пъти в тиксим ПЛОВДИВ И 4 пъти в ПАЗАРДЖИК.Всеки път дава различни грешки но никога една грешка 2 пъти.В началото и аз мислех че се случва при определено събитие или някаква закономерност но те уверявам че проблема е в електрониката на колата и случаите изобщо не са изолирани макар че не фигурират много в този форум.Лично познавам още двама човека с абсолютно същия проблем.Дано не съм те стреснал много но при мен нещата стоят така. ИСКРЕННО СЕ НАДЯВАМ ДА ГОВОРИМ ЗА РАЗЛИЧНИ ПРОБЛЕМИ. УСПЕХ.

Публикувано на: 13 Юни 2011 20:06
от lubooo
както казва кварталния маистор , тоя прболем само нотариуса ще ти го реши biggrin.gif

Публикувано на: 15 Юни 2011 17:01
от naughty
същия проблем имам и аз. качеството на тези автомобили е неприятно ниско. за 40000 км сменена водна помпа, строшени копчета на радиото, и сега този проблем..

Публикувано на: 15 Юни 2011 19:09
от Scott
Vesko написа:Количеството на впръсканото гориво се определя от количеството на постъпилият въздух, а не от това колко е натиснат педала на газта. ЕКУ-то се стреми да потдържа константа съотношението гориво/въздух.
Не и при дизелов автомобил. Там горивното съотношение може да варира между 5:1 и 40:1