Страница 1 от 3
Изключване еърбег на пасажерска седалка на Авенсис 1 2000 г.
Публикувано на: 09 Ное 2010 16:25
от StefanR
Здравейте,
Налага ми се поставянето на детско кошче на предна седалка. Жената ще кара често сама и някак не е удобно на задните. Има ли начин да изключа предния еърбег ? Готов съм да изключа и всичките ако са навързани, стига обратното включване да е лесно и да мога да го правя когато пътуваме двамата и "на-дълго".
Благодаря предварително на включилите се.
Публикувано на: 09 Ное 2010 16:30
от Dizzle
незнам за Авенсиса,но при мен изключването на airbag-a става с контактния ключ,дясно на жабката като отвориш вратата
Публикувано на: 09 Ное 2010 16:54
от Владислав
Колега, има подобна тема за RAV 4 без ключ за изключване на air bag.По принцип е възможно да се изключат и не смятам че ще повлияе на автомобила.След изключване според мен няма да ти работят и останалите възглавници.Ще ти свети и лампата на таблото.Зад жабката под таблото трябва да има куплунг закачен за самия air bag-порови се за информация, но не вярвам да има специална процедура по откачането му.Най-вероятно е в жълт цвят.
Моят личен съвет е детето да се вози отзад, въпреки че се създават неудобства за обслужването му.
Изчакай все пак и други колеги да си кажат мнението.
Публикувано на: 09 Ное 2010 17:12
от Petar
Kolega kato opcia avensis 1 niama za izklu4vane na Airbega na pasajera no mojeh da probvah ako ima samo predpazitel na airbecite dago mahneh nego
Публикувано на: 09 Ное 2010 17:26
от Petar
Pyk i to mai moje dase sloji i stol4e i bez dase izklu4vat aerbecite
Публикувано на: 09 Ное 2010 18:49
от Scott
Petar написа:Pyk i to mai moje dase sloji i stol4e i bez dase izklu4vat aerbecite
Аз не бих рискувал:
А forward-facing child restraint system should be allowed to be put on the front passenger seat only when it is unavoidable. Always move the seat as far back as possible, because the force of the deploying front passenger airbag could cause death or serious injury to the child
Публикувано на: 09 Ное 2010 19:00
от diesel_power
Според българския КАТ малки деца на предната седалка нямат работа.
Публикувано на: 09 Ное 2010 19:46
от zi_zi_top
diesel_power написа:Според българския КАТ малки деца на предната седалка нямат работа.
И това е абсолютно правилно!

Публикувано на: 09 Ное 2010 19:58
от slowtraveler
diesel_power написа:Според българския КАТ малки деца на предната седалка нямат работа.
Чети закона....
(2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Превозването на деца до 12-годишна възраст е забранено на задната седалка на мотоциклет или мотопед и на предната седалка на лек автомобил, освен ако за детето е поставена допълнителна специална седалка.
Публикувано на: 09 Ное 2010 20:32
от zi_zi_top
Всички знаем, че на мястото до шофьора другото име е "мястото на мъртвеца".
Никога не е излишна предпазливост и не си возете децата на това място.
На децата /с ръст до 150 см/ мястото е на задната седалка със специално столче и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с предпазен колан.
Публикувано на: 09 Ное 2010 20:52
от Raya
zi_zi_top написа:
На децата /с ръст до 150 см/ мястото е на задната седалка със специално столче и ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с предпазен колан.
Малко се отклонихте от темата точно в посока, която ме интересува.
Тези дни рових в нета да проверя до колко години или см. детето трябва да се вози със детска седалка. Открих отговори само по форуми от 2007г до 2010г:
а) 130см; б) 150см; в) 8г.; г) 10г.
Кой е верният отговор за днешна дата?
Каква е глобата без столче, но със колан (конкретно за 8г.) ?
Верният отговор печели .................
п.с. детето за първи път отказва детската седалка, в тази кола му било по-удобно без. Колана не опира до шията ( 130см). И не знам как да постъпя.
Публикувано на: 09 Ное 2010 21:02
от TATI
Ето цитат от закона
"Раздел ХХV
Обезопасителни колани, защитни каски, системи за обезопасяване на деца
Чл. 137а. (1) Водачите и пътниците в моторни превозни средства от категории M1, M2, M3 и N1, N2 и N3, когато са в движение, използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) Могат да не използват обезопасителни колани:
1. бременните жени;
2. лицата, чието физическо състояние не позволява използването на обезопасителен колан;
3. водачите на таксиметрови автомобили, когато превозват пътници в рамките на населеното място;
4. инструкторите - при управление на автомобила с учебна цел.
Чл. 137б. (1) Системите за обезопасяване на деца в зависимост от теглото на децата, за които са предназначени, се класифицират в пет групи:
1. група 0 - за деца с тегло под 10 кг;
2. група 0+ - за деца с тегло под 13 кг;
3. група I - за деца с тегло между 9 и 18 кг;
4. група II - за деца с тегло между 15 и 25 кг;
5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.
(2) Системите за обезопасяване на деца се подразделят на два класа:
1. пълен клас, който включва комбинация от ленти или гъвкави компоненти с осигуряваща ключалка, регулиращи и присъединителни устройства и в някои случаи допълнителна седалка и/или защитна преграда, и могат да се закрепват чрез нейната вградена лента или ленти;
2. непълен клас, който представлява цялостна система за обезопасяване на деца и може да включва частично обезопасително устройство в комбинация с обезопасителен колан за възрастни, който обхваща тялото на детето или задържа устройството, в което детето е поставено.
Чл. 137в. (1) Пътниците в моторни превозни средства от категории М1, N1, N2 и N3, когато са в движение, използват системи за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани.
(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.
(3) В моторните превозни средства от категории M1, N1, N2 и N3, които не са оборудвани със системи за обезопасяване, не се допуска превозването на деца под тригодишна възраст, а децата на възраст три и повече години и с ръст под 150 сантиметра заемат седалка, която не е предна.
(4) В таксиметрови автомобили, които не са оборудвани със системи за обезопасяване на деца, деца с ръст под 150 сантиметра се превозват на седалка, която не е предна.
(5) Не се допуска превозването на деца в система за обезопасяване на деца, обърната в посока, обратна на нормалната посока на движение на превозното средство, когато тя е закрепена на пътническа седалка, с предно разположена въздушна възглавница, освен ако възглавницата не е деактивирана.
Чл. 137г. Системите за обезопасяване на деца трябва да отговарят на изискванията на Правило 44/03 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации или на наредба по чл. 138, ал. 4 относно одобряване типа на нови моторни превозни средства по отношение на обезопасителните колани и на системите за обезопасяване и за одобряване типа на обезопасителни колани и системи за обезопасяване.
Чл. 137д. (1) Всички седящи пътници на възраст три и повече години в моторните превозни средства от категории М2 и М3, когато са в движение, използват системите за обезопасяване, с които моторните превозни средства са оборудвани. Системите за обезопасяване на деца се одобряват в съответствие с чл. 137г.
(2) Пътниците в превозните средства от категории M2 и M3 се уведомяват за задължението да поставят обезопасителен колан, когато са седнали и когато превозното средство е в движение. Те се уведомяват за това по един от следните начини:
1. от водача;
2. от придружителя или от лицето, посочено като ръководител на групата;
3. чрез аудио-визуални средства;
4. с табели и/или пиктограма, поставени на видно място над всяко място за сядане.
Публикувано на: 09 Ное 2010 21:13
от Scott
TATI написа:(2) За деца с ръст под 150 сантиметра, които пътуват в моторни превозни средства от категориите М1, N1, N2 и N3, оборудвани със системи за обезопасяване, се използват системи за обезопасяване на деца от пълния или непълния клас по смисъла на чл. 137б, ал. 2, съобразен с теглото на детето в съответствие с чл. 137б, ал. 1.
Значи отговорът е 150см biggrin.gif
Публикувано на: 09 Ное 2010 21:18
от Raya
TATI написа:...
5. група III - за деца с тегло между 22 и 36 кг.
.....
Имам приятелка-миньонче 40кг., ще я предупредя да не отслабва biggrin.gif .
Тези групи ги знам по столчетата ( на тях си пише).
Така и не разбрах, как полицая ще прецени детето за столче или не? ( носи кантар и метър ли?)
Re: Изключване еърбег на пасажерска седалка на Авенсис 1 200
Публикувано на: 09 Ное 2010 21:20
от TATI
StefanR написа:Здравейте,
Налага ми се поставянето на детско кошче на предна седалка. Жената ще кара често сама и някак не е удобно на задните. Има ли начин да изключа предния еърбег ? Готов съм да изключа и всичките ако са навързани, стига обратното включване да е лесно и да мога да го правя когато пътуваме двамата и "на-дълго".
Благодаря предварително на включилите се.
Моя съвет е да НЕ слагаш детето на предната седалка при никакви обстоятелства, когато автомобила е в движение.
От 7 години возя две деца в колата си и те седят само на задната седалка със съответните столчета.
Бил съм свидетел на катастрофа, при която детето седеше на предната седалка и гледкаъа беше потресаваща дори за жена ми и тъща ми, които са докторки. А познайте как се спира на магистрала с от 130 до 0 в проливен дъжд, за да окажем помощ на хората. Слава богу детето оживя накрая.
Не си правете експерименти с живота на децата си.
При мен няма ситуация, която да налага дете да се вози на предна седалка. Предпочитам да спирам през 30 мин, но не и да го сложа отпред. Мойте и двамата непрекъснато мрънкат за какво ли не, но това е положението. Аз за себе съм решил да бъде така.