Страница 1 от 1
toyota avensis 2.2 d4d 2008 съединител...
Публикувано на: 13 Юни 2010 21:36
от celio
Започвам от там където започнах и 30 минутния разговор със Жоро (СЛОУ). От едно известно време се чува странен шум. При натискане на съединитела този шум изчезва. Лагер съединител маховик... може да е.
Така или иначе колата е в гаранция... и утре за ще се ходи на доктор.... и какво ли не изчетох във форума но поне едно разбрах че този проблем при фейслифта със съединителя не трябва да го има. Имало е някакъв проблем който са го отстранили. Но явно не... или просто е късмет. колата на 19000 км и ми се появи този шум.. в педала на съединителя се появи луфт и така.
Аз питам нормално ли е за 1 година и 19000 км да има такъв проблем?
Възможна причина?
и оше един въпрос
тъй като имам още една кола и там не ми върви на скорости и на съединител, колата е пежо 405 4х4, имам нужда от качествен майстор.
Публикувано на: 13 Юни 2010 21:57
от slowtraveler
Ами за да 'озвучим' темата:
Според мен звука най-вероятно е от лагер първичен вал (звука се е чува и при престой на място при изключена скорост и отпуснат съединител).
Или аксиален лагер (да е заседнала вилката в леко допряно положение,
от където и да е малко по-голям свободния ход на съединителя)..
За нормално - твърдо не е нормално, но затова е гаранцията. Да се мъчат в сервиза.
И разбира се - проконтролирай проверката на нивото на маслото в ск.кутия...
П.С. съмнява ме проблема да е в маховик....
:)
Публикувано на: 13 Юни 2010 22:40
от celio
здравей пак!
както ми каза да напиша тема във форуна и както каза че може би ще е интересно какво ще излезе ето го резултата.
утре като отида в тойота може би ще имам по ясен отговор. и ще пиша на каде вървят работите с колата.
Публикувано на: 13 Юни 2010 23:32
от jim_beam
това е много добре позната конструктивна грешка при комбинацията 2.2д4д с ръчна 6ст.кутия.наистина би трябвало след фейслифта да е отстранен,но не се притеснявай не е нито едното от предположенията на slow. дължи се на механичен допир на жилата(щангите) от скоростния лост към ск.кутия и се премахва с монтажа на видоизменен държач фиксатор на тези жила на ск.кутия.при него има демпферен материал,който избягва директното опиране на тези жила към кутията,което предава този мелещ звук.имах го и на моя рав и ми го оправиха в гаранция,оттогава изчезна шума.
твоя модел е фейслифт,възможно е да се е изместил този държач или да се е протрил този омекотителен материал на него,само предполагам.ако още отначало го е имало тоя шум значи ти липсва тая част и трябва да се сложи.
в тойота ще се сетят веднага.ако имаш проблем ще ти пратя точно номера на тази част,върви комплект с някакви болтове,доколкото си спомням.

Публикувано на: 13 Юни 2010 23:42
от slowtraveler
Дано jim е прав, но не виждам как би се променял звука от натискане на съединителя, ако механично опират жилата....
Абе - утре сервиза ще направят пряка диагностика и ще се види...
Публикувано на: 13 Юни 2010 23:53
от jim_beam
slowtraveler написа:Дано jim е прав, но не виждам как би се променял звука от натискане на съединителя, ако механично опират жилата...
много просто при натиснат съединител се прекъсва въртенето на вторичния(или първичния) вал,което спира предаването на вибрациите към купето.не претендирам за техн.компетентност,но този шум го имах и ме ядосваше адски.впоследствие умни глави от един немски форум го обясниха подробно,което се опитах да направя и аз сега.
пак повтарям-това е масова конструктивна грешка и се отстранява гаранционно!
Публикувано на: 15 Юни 2010 18:39
от slowtraveler
Има ли резултат от диагностиката?
Публикувано на: 16 Юни 2010 21:35
от niki60
хмм,шума след престой ли се проявява и изчезва ли след като минеш няколко километра или остава..интересно ми е тъй като имам подобен проблем
Re: toyota avensis 2.2 d4d 2008 съединител...
Публикувано на: 11 Окт 2013 14:48
от Jetro
Здравей celio, има ли развитие по темата и какъв беше проблема? Аз имам подобен проблем, сутрин когато запаля след 2-3сек се появява точно това, което си описал. След като загрее колата този шум осезаемо намалява..почти изчечва. Чува се само на 800-900 оборота на място, след натискане на съединителя или вдигане на оборотите изчечва. Според мен е маховик, защото се чува леко тропане. Джим може ли номер на тази част за която говориш? Тези дни ще направя едно клипче, за да имате по-ясна представа за какво говоря.
Re: toyota avensis 2.2 d4d 2008 съединител...
Публикувано на: 12 Окт 2013 17:50
от Jetro
http://file.bg/c262429NPGOS това е ... сега, ако се окаже, че е маховик:
1- да си поръчам от англия за около 1500комплекта (демпферен маховик на люк)
2- да пробвам със солиден на цена около 700-800лв комплекта, но тук има много неизвестни:
-дали при потегляне ще има вибрации?
-дали теглото на маховиците ще е еднакво, защото инерцията ще е различна и при слагането на по-лек маховик е възможно да падат оборотите при превключване...нз
-дали няма да има пак дразнещи шумове
-дали няма да се прецакат скоростите...
3- дали не е лагер на първичен вал...?
Чакам мнения и впечатления

Мерси
http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-RAV-4- ... 3a766cf34f това е за рав, но има и за авенсис
http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-AVENSIS- ... 5d3ce2cf86
люк за авенсис