Страница 1 от 3
Нова корола разработка
Публикувано на: 19 Май 2010 23:50
от spasov
Сдобих се с нова корола 1.6 / Luna
Първият ми въпрос е относно разработването на автомобилът.
Как е правилно да се разработи и дали изобщо е необходимо?
Ще е добре да споделите и други ценни съвети за автомобилът.
Поздрави
Публикувано на: 20 Май 2010 00:06
от Me4oKyX
Разработвай до 1500км, като не вдигаш над 2000-2400об и същевременно без пълна газ. След това вече може да е настъпваш, но пак до към 5000км не я стигай до прекъсвач .... препоръчително.... Иначе с този двигател надали ще имаш проблеми. Други съвети - не ползвай услугите на Тойота сервизите, но това надали ще го спазиш, при положение, че си взел нова кола laugh.gif Честно казано, не ти излиза сметката да си поддържаш колата при тях, само за да имаш гаранция, но това всеки сам си го решава, а сметката е елементарна.... Друг съвет, ако ще сервизираш колата при Тойотаджийте, не ги чакай на 15000км да дойде смяна на маслото, а МАХ на 10000км го сменяй, при това сменяй всеки път ВСИЧКИ филтри!! Нищо, че те гарантират разни глупости.... Може да са верни нещата които казват, но определено не взимат впредвид условията, в които всички НИЕ караме - мръсни кални пътища, скапани горива и още.... А да не говорим, че маслата на Тойота не са особено качествени, да не кажа хич.... Но по тази тема има мнооогоооо изписано

Публикувано на: 22 Май 2010 14:48
от sa4mata_PLD
Честито
На мен ми казаха до 3000км до 3000 оборота и си готов.
За маслото и аз мисля че 15000 са много .
Публикувано на: 22 Май 2010 15:30
от mitoko
kolega 4estito za korolata
s 5 godini garanciq li si
Публикувано на: 23 Май 2010 18:25
от didak
Първо не пропускай да си прочетеш /и се съобразиш/ ръководството, което са ти дали с колата.
Като общи правила се счита, че за първите 1000 км. не трябва да прекаляваш с високите обороти ~4000, особено на незагрял двигател.
Още по-важно е да не се претоварва двигателя с набиране от ниски обороти ~2000 /минимум/.
Плавно спиране.
Публикувано на: 23 Май 2010 19:52
от slowtraveler
Съгласен съм с препоръките на didak...
Какви са тея 2х.оборота.. Това да не е дизел бе Мечо biggrin.gif
Основното е да не зориш колата. Няма значение дали оборотите ще са 3 или 4х.об./мин, важното е да не си на пълна газ и разбира се да не я държиш във високите обороти без да има нужда...
След 1-1.5х.км можеш плавно да започнеш да увеличаваш натоварването. И към 2х.км вече да си без ограничения...
Публикувано на: 24 Май 2010 00:34
от Me4oKyX
Верно че пише 1.6 Луна..... laugh.gif До 3-3500 ама повече не бих го вдигал

Публикувано на: 24 Май 2010 11:01
от slowtraveler
Това двигателче започва да се събужда към 3500. Преди това при най-простата маневра или ще трябва да го напънеш на пълна газ, или трябва да се влачиш кротко без да шаваш дори зад някой трактор...
Та затова препоръчах до 4х.об. Иначе това двигателче не се плаши от обороти, а и 4х.об не са му толкова високи обороти ...
Публикувано на: 24 Май 2010 11:45
от alexandargv
Изобщо не съм съгласен, че не трябва да си поддържаш колата в сервизите на тойота. Всеки път ми сменяват всички филтри без да ме питат, това според мен е съобразено с условията, в които караме.
И все пак мисля, че човек, когато си купува нова кола би трябвало да си е направил сметката, че поддръжката му ще е по-скъпа от тази на една Лада.
Да, вярно е че всеки си има мнение, но типично за българина е да измисли как да прецака системата и естествено, че хората с дръпнатите очи нищо не разбират сравнение с нас!
Колата ми е вече на 9 години и в друг сервиз не е влизала освен на тойота.
Колкото и да стуваше, щеше да малко в сравнение със спокойствието, което имам през тези 15 000 км. Освен за течност за чистачки за друго не си отварям капака.
Публикувано на: 24 Май 2010 11:53
от mitoko
и 9 години не си сменял акумулатора ли
Публикувано на: 24 Май 2010 12:07
от alexandargv
Акумулатора е единственото нещо, което съм сменил сам.

Публикувано на: 24 Май 2010 12:41
от nowyaris
Трябвало е и акумулатора да смениш в сервиза на Тойота.Пък и 9 год.кола отдавна не е нова.Още Буров е казал,че парите на баламите по принцип принадлежат на тарикатите.
Публикувано на: 24 Май 2010 14:12
от alexandargv
Акумулатора поне на моя Ярис беше толкова малък, че нито един друг не влизаше в гнездото и може да се пробваш да отгаднеш откъде е купен! Всеки се грижи за колата си както намери за добре, но хайде да не казваме кой не го прави както трябва. Тук нали изказваме мнения, опит и т.н. а не правим заключение на кой откъде са му дошли парите и за сметка на кой, така че да се придържаме към правилата. Последен въпрос: Къде съм казал,че смятам 9 год. си кола за нова?
Публикувано на: 24 Май 2010 14:20
от Me4oKyX
alexandargv написа:Акумулатора е единственото нещо, което съм сменил сам.

Ае брат, що си говориш ей така ?!?! Точно, защото само масла и филтри си сменял в Тойота сервиза, точно затова няма НИКАКЪВ смисъл да даваш мнение, колко са компетентни..... Пише се СМЕНЯМ, не сменявам.... Аз от мнооогооо време съм си направил сметката, знам кое колко ми струва, имам сигурен майстор, на който имам 100% вяра, за разлика от Тойотаджийте... Изобщо за кво говориш нещо не са сещам !??! Тия льохмани от Тойота сервизите и от всички други оторизирани са просто ПЪЛНА трагедия.... Айде да не говоря, че успоредно с най-отворения правихме тест на ТОЙОТА, в сайт, който е официален на тойота, платен.... Ами той обърка два въпроса, като за единия му казах, че е грешен на 100% laugh.gif Аз нямам общо с истински майстор, ама на него му подсказваха другите пичове от сервиза, че да нямал много грешки.... А отговорите бяха супер логични и лесни, тип - Как се обезвъздушава спирачна система и разни такива, които мога да посоча ПОНЕ 20 човека от форума, който ще отговорят като мен.... Ако трябва да направим един истински севриз за ТОЙОТА, ще сме светлинни години по-напред от всички досегашни такива, само с 10-тина човека от форума laugh.gif Щом сте доволни, давайте си парите там, но не обеснявайте, че те били супер и ние сме балъците, щото гледаме да спестим нещо.... Ай сектир вече с тия лафове, щото почвате да дразните.... Давайте си 27лв за литър лайно от Тойота и си карайте - никой не ви спира!
Публикувано на: 24 Май 2010 14:43
от slowtraveler
Мечо, нещата пак се извъртат към офтопик темата официален и неофициален сервиз...
Но погледни от друга гледна точка. Никой не казва, че няма добри майстори, нито пък, че в Тойота (и по принцип в официалните сервизи) майсторите са НАЙ...
Да, ти си попаднал/намерил добър майстор. А знаеш ли колко майстора трябва да смениш, за да попаднеш на 'добрия'?
И колко поразии могат да направят на автомобила ти, особено ако е нов?
Срещал съм 'майстори', които затягат глава 'на око'. Ама после трябва да отидеш да ти я притегнат, щото гарнитурата улягала... Вместо да спазиш точните инструкции (просто защото майстора не знае какви са те...)
Или пък да ти набиват чисто нов лагер в главината с удари по вътрешния пръстен.
Докато в официалния сервиз имаш точни инструкции и правилните инструменти. И трябва да си много малоумен за да не го направиш както трябва...
За 'лайната' по 27лв: не са 'лайна' а обикновено масло, което е предназначено за автомобила ти...
Но цената му е идиотска - за това спор няма (като знам на колко се купува такова масло)...
Но може-би е добре да дадеш 20-30лв повече и да знаеш, че следващите 15х.км няма да имаш проблеми, отколкото да попаднеш на ментак, преупакован в някоя циганска махала?
Разказвал съм случката, как двама 'майстори' смениха маслото на шефа си и скапаха с един ход и двигателя и трансмисията - източили маслото от ск.кутия и добавили 4л масло в двигателя....
Никой не ти гарантира, че няма да попаднеш на такива 'майстори'...