Страница 1 от 1

D4D Ярис не пали

Публикувано на: 29 Дек 2009 16:42
от Катя
Здравейте.

Вече 2 пъти колата ми отказа да запали сутрин, когато е студено. wacko.gif

Купих си нов акумулатор Bosh 60 Ah. и ми го инсталираха. Обаче като го замериха на включени фарове и казват, че е на долната граница. Проблемът е, че карам колата всеки ден, но за по 15-20 минути. Явно е недостатъчно, за да се зарежда. Вие как постъпвате с вашите дизелки в подобни случаи? unsure.gif

Re: D4D Ярис не пали

Публикувано на: 29 Дек 2009 17:43
от martod
Катя написа:
Вие как постъпвате с вашите дизелки в подобни случаи? unsure.gif
Ами ние в такива случаи, си замерваме подгряващите свещи-да няма някоя изгоряла, проверяваме си и стартера дали върти както трябва, връзките между стартера и акумулатора си проверяваме, а също и генератора- дали зарежда както трябва...
Ей такива работи си проверяваме... biggrin.gif


П.П. 15-20 минути каране всеки ден, са напълно достатъчни за да се зареди акумулатора... Моята работи по 10-тина минути на ден и нямам ядове с паленето сутрин..

Публикувано на: 29 Дек 2009 17:47
от zi_zi_top
Поне 2 пъти в месеца правя екскурзия за уикенда и "врътвам" 400-500 км и това го зарежда добре.
Ако не ти се пътува трябва 1 път месечно да го сваляш и зареждаш със зарядно, иначе какъвто и да е акумулатора се скапва много бързо, защото сулфатира (някои даже не могат да си изкарат и гаранцията).
Изборът е твой! wink.gif

Благодаря!

Публикувано на: 29 Дек 2009 18:20
от Катя
Благодаря ви! Весели празници!

Публикувано на: 29 Дек 2009 21:32
от TATI
Един съвет, не купувай Бош. Аз смених на старата си вектра 3 за една година и два на королата. Сега съм им взел по едни български и нямам грижи.

Публикувано на: 29 Дек 2009 23:01
от zi_zi_top
Има принципи, които трябва да се спазват при всички акумулаторни батерии:
1. Не бива да се оставят да стигнат до пълен разряд (напрежение под 11V), защото това води до необратимо разрушаване на ламелите и утайка от оловен сулфат на дъното на клетките = загуба на капацитет).
2. Периодичен разряд до технологичния минимум (2/3 от капацитета, напрежението не бива да спада под 12V) и последващо пълно зареждане.
3. Трябва да се избягват късото съединение и шоковото претоварване на акумулатора.

Като се спазват тези принципи и с повече късмет при покупката може да изкарате с един акумулатор дори 5-6 години.

Публикувано на: 30 Дек 2009 04:59
от Me4oKyX
Или един път си взимате един стабилизатор, като този - http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... K:MEWAX:IT

И колата върви по-чисто и леко, няма ги дребни нещица дето дразнят от слаб ток и акумуто в повечето случаи се предпазва от шоковите натоварвания happy.gif Освен ако не карата ТД кола, то това е много добро за вас. Дори common rail двигателя си иска ток, като бензина - без ток нищо не става, а колкото по прав и стабилен е, толкова по-добре за вас и колата ви :thumbsup:

П.П. Не ги продавам тези, просто са наистина много добри и на Королата Д4Д има разлика, при това прилична. Пример - не намалят светлините на таблото/фарова, ако са халогенни/ при пускане на консуматор или най-гадното - като сваляш/вдигаш прозорец happy.gif Това е просто пример, плюсовете определено са много повече rolleyes.gif

Публикувано на: 30 Дек 2009 11:13
от slowtraveler
Мечо, извинявай ама като прочета такива неща за един стабилизатор на напрежение:
** Increase Torque ** Increase Fuel Economy ** Car Response Up
** Stable Idling ** Quick Engine Start ** Lesser Engine Noise
** Optimize Electrical Equipment performance
и веднага нещо ми подсказва, че това си е поредната заблуда или по-точно - заблуждаваща реклама...
За да нямаш проблеми със стартирането, намаляване светлината на фаровете, заряда на акумулатора, просто трябва ел-системата да ти е в изправност (включително акумулатора).... Тогава всички притеснения отпадат и ще си караш автомобила както си искаш - ако искаш 10 минути на ден, ако искаш - цял ден нон-стоп.

Бях писал нейде - жената изтощи 4+ годишен акумулатор до 4V зимата (оставен плафон или габарити - така и не разбрах).
След възбуждане на акумулатора за 2часа х 5А (нямах време да му направя пълен разряд), всичко си дойде на мястото и жената вече 1г няма никакъв проблем.
Автомобила се кара само градско, с включени доста консуматори, и то до 2500об/мин (жената е мнооого спокоен шофьор).
Акумулатора вече е 5+ годишен и отново няма никакъв проблем, въпреки, че очаква все пак скоро да ме изостави....

А ако имаш проблем в системата, тогава каквото и електронно устройство да слагаш - ефект няма да има.

Публикувано на: 30 Дек 2009 15:10
от Me4oKyX
slow - теоретично си прав, но дефакто го има наистина този момент, да не говорим, че нито една система за зареждане не е перфектна или изчистена на 100% от пикове и падове happy.gif Дори за 200хил.лв да е колата, винаги има несъвършенства в заряда, така че на практика, това си има доста реално прилжение и върши наистина чудна работа smile.gif А и не говорим за % на повишаване на мощността, просто за почти перфектни условия на работа на ел и механика. Има логика, а и върши наистина работа, щом ги слагат по бегачките :thumbsup:

П.П. При проблем не помага де, само ремонт те спасява. При изрядва система имах предвид горното happy.gif