За този неофициален разход, по добре едно 1.33 двигателче, хем ще е по-леко, хем ще е по евтино, хем същата мощ и разход. Честно казано и ако нещо му се скапе предполагам ремонта ще е много по изгоден. докато не го направят да харчи поне като дизел, няма смисъл от тея хибриди. НЕ стига че са по-скъпи заради допълнителния двигател и батерии, не стига че не се зареждат от ел инсталацията (какво ще правиш ако цяла седмица караш по 25км градско до работа и обратно и после не ти се ходи през събота и неделя специално да си зареждаш батериите), не стига че са по-тежки от там и окачване и возия предполагам няма да е на същото ниво като на другите, не стига че ако нямаш ток в батериите и не е 100к.с. ами по-малко.
Общо взето така по данни от производителя и леки предположения излиза, че освен ако не караш по точно определен маршрут, така че да пасва на тази концепция със зареждането няма абсолютно никакъв смисъл за момента. Да не говорим, че като първоначална цена излиза колкото един дизел, ако не и по-скъпо. Само че поне при дизела разхода е такъв, какъвто е без значение дали си си заредил батериите или не (то няма батерии просто), и мощността е такава каква то е винаги (не говоря за турбо дупки, а за това че сипваш гориво и то работи, не чакаш да се зареди нещо от каранане на извънградско), не ти тежи нещо, което ако не е заредено и не може да го ползваш(все едно лятото да носиш една торба пасък, за да не би да забуксуваш на някои лед

), а и може да си закупиш от хиляди прозиводители, модели и спецификации точно по твой вкус и предпочитание, за разлика от 2-3 модела и няколко спецификации при хибридите. Едиственото предимсто на тези автомобили е че по разните по-развити страни, където имат такси на изгорели газове а не на конски сили, плащаш изключително малък данък, че и таксите за някои пътища (центъра на Лондон например) са премахнати. Ние кога ще стигнем до там не се знае.
Никой да не се обижда, аз не искам да обидя никой, че даже и производители на тези автомобили, защото те с едно много хитро маркетингово решение намират клиенти, които никога не биха купили от тях (Леонардо Ди Каприо и др. подобни, които едва ли си бяха купили Тойота).
Та моето мнение, е че в момента този тип автомобили не си заслужават инвестицията освен в един много идеален случай на ползване, в останалото време съм чувал, че даже е по-неикономично. Отделно факта, че може да се избере между няколко колички с определено оборудване не е много привличащ.
Тези които имат такива автомобили са едни пионери от гледна точка на това, че финансират такива проекти и също искам да ги похваля. Все пак това е начина да вървим напред. Всъщност дано те да попадат в този идеален случай на ползване, на градско и извънградско каране, за да могат изцяло да се насладят на придобивката си. Е ясно че няма да плащат по нисък данък от един нормален Аурис със 1.33л, 100к.с., поне в нашата държава, така че това предимство отпада моментално

(гадни мръсни управници вместо да насърчават новите коли и по чистите коли - точно обратното

).