Страница 1 от 5
с какъв октан карате бензиновите тойоти?
Публикувано на: 04 Сеп 2009 22:44
от sacho7803
привет колеги.преди месец се сдобих с тойота ярис 1.33--100к.с.в книжката й пише да се кара с бензин 95 или по-висок октан.аз й наливам 100 октанов.прочетох тук из форума че когато се "газифицира"тойота и след време клапаните заминавали.а знам че газта е с по-висок октан от 100.та мисълта ми е като наливам 100 октанов бензин да не скапя и аз нещо??въпреки че колкото бензинови коли съм имал винаги съм наливал минимум 98.не ми е ясно тия тойоти май ги водят с някви клапани с ел.управление.не са ли като другите коли--хидравлични повдигачи и толкова.и кво като жигулите тряяя да ходя да ми регулират хода на клапаните и да внимавам какво наливам че да не прегорят??????????не ми е ясно.моля ако има по-запознати ще съм благодарен да обяснят.
Публикувано на: 05 Сеп 2009 01:40
от slowtraveler
Нямаш проблем да караш със 100 октана, но и с 95 няма да имаш ядове (само ще ти излиза по-евтино)...
Публикувано на: 05 Сеп 2009 04:15
от Bass_Man
1. Октановото число няма никаква връзка с горенето на клапаните !!!!!
2. Пропан-бутана няма октаново число но ако имаше щеше да е между 100 и 110 ( грубо казано ) .
Публикувано на: 05 Сеп 2009 10:25
от Vesko
Може да си мислим че караме с 95 или 100 ама с колко ли октана караме в действителност?

Публикувано на: 05 Сеп 2009 18:21
от Bass_Man
Vesko написа:Може да си мислим че караме с 95 или 100 ама с колко ли октана караме в действителност?

Туй е въпросът

!
Публикувано на: 05 Сеп 2009 19:44
от slowtraveler
Четох няколко анализа на гориво при авиационни катастрофи в БГ.
Самолетчетата караха с автомобилен 95 (ротакс двигатели)...
По-голяма част от горивото бе ОК, но имаше и анализи с около 94 октана (доколкото си спомням - през 2002г)......
Но дори и при лошите проби (неотговарящи на стандарта), разликата в октановото число не бе голяма...
Другаде не съм попадал на резултати от лабораторни анализи, обявени на широката публика...
Публикувано на: 05 Сеп 2009 20:08
от diver
хм, що си мислех, че повечето самолетчета фъркат с керосин?
Публикувано на: 05 Сеп 2009 20:38
от slowtraveler
Турбореактивните двигатели са с керосин (А1), но буталните са си с бензин.
Руските и някои от западните бутални двигатели обикновено са с бензин 100LL (авиационен), но в БГ има доста леки и суперлеки самолети с ROTAX двигатели, които работят с обикновен автомобилен 95 бензин...
Повечето аварии бяха с такива самолетчета, използвани за химическа работа.
Като част от разследването на авариите и катастрофите, имаше и лабораторен анализ на горивото, което е останало при произшествието в резервоарите...
Публикувано на: 06 Сеп 2009 17:34
от Peyo Tenev
Аз съм с авенсис и винаги карам с 100 октана . Вярно е че е по-скъп, но разхода ми на гориво е намалил за градско с 1 литър, а за извънградско 1.7 литра.
Публикувано на: 06 Сеп 2009 20:32
от slowtraveler
При мен с двулитров двигател и с 95 октана, градското е около 9, извънградското около 7.2-7.5л/100...
Не ми се струва реално да мога със смяна на октановото число да го сваля на 8 градско и 5.7-6.0 извънградско...
Може да има някаква разлика, но тя ще е пренебрежимо малка...

Публикувано на: 06 Сеп 2009 21:30
от moxy
Според мен въпроса е по-скоро от къде се зарежда. Тъй като мойта е капризна и само от 100 октановия на ОМВ и бензина от ЕКО-то нямам никакви проблеми. Само за ЕКО-то имам информация, че се внася от Гърция и супер. За колегите не знам.

Публикувано на: 06 Сеп 2009 21:38
от Raya
Разликата в октаните усетих само при Селиката. Със 95 мотора бучеше като изтребител и светва "чек"а. Със 100 сравнително по-тихо и спокойно работи и "чек"а угасва. Това със светването от ТМАуто ми обясниха, че заради лошо гориво, а уж я дават да се кара с 95. С една дума, направих си извода, че каквото и да карам ще е ро-добре със 100.
Публикувано на: 06 Сеп 2009 23:56
от diver
Raya написа:Разликата в октаните усетих само при Селиката. Със 95 мотора бучеше като изтребител и светва "чек"а. Със 100 сравнително по-тихо и спокойно работи и "чек"а угасва. Това със светването от ТМАуто ми обясниха, че заради лошо гориво, а уж я дават да се кара с 95. С една дума, направих си извода, че каквото и да карам ще е ро-добре със 100.
Доскоро пътувах по много и съм правил експерименти, със 95 до светкане на резервата минавах извънградско около 500км със 100 октана около 540, което е почти 10%. Демек като пари иде едно и също. В града идея си нямам каква е разликата. Мотора наистина работи с идея по-тихо. Проблема е че не навсякъде и винаги има 100 октана. А колко реално е 100 октана, Божа работа....
Публикувано на: 07 Сеп 2009 00:07
от Raya
diver написа:Raya написа: А колко реално е 100 октана, Божа работа....
А 95 реално какво е?
Публикувано на: 07 Сеп 2009 00:09
от diver
Raya написа:diver написа:Raya написа: А колко реално е 100 октана, Божа работа....
А 95 реално какво е?
хахаха ми и той Божа раота.....сипваш в бурканчето, носиш в метрологията би трябвало да ти кажат, ако толкоз държиш да се ядосваш...