Страница 7 от 7

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 29 Яну 2025 04:14
от Slavi006
centil, А случайно да е забелязала дали й завива по-малко.
Един вид при пълен ход на волана било за паркиране или обратен завой, когато волана е навит до край има по къс ход,а не както при другите автомобили.
Като не толкова маневрена идва.
Благодаря ви🍀

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 29 Яну 2025 07:57
от centil
Не, колата си завива "нормално" за автомобил с предно предаване при паркиране и обратен завой.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 29 Яну 2025 09:10
от slowtraveler
Добре е да се уточни какви автомобили сте шофирали и какъв ви е опитът - 'окомера'... Както колегите са споменали - по-късият ход на волана (брой обороти от пълен ляв до пълен десен) няма нищо общо с маневреността... Просто решение на производителя... В миналото - съобразен с масата на автомобила и нуждата от физическа сила поради липса на сервоусилватели, а сега - просто желание и идея на производителя за 'шофьорско усещане', премахвайки нуждата от физическа сила...
Наскоро гледах някакъв китайски автомобил - Не съм сигурен дали от пълен ляв до пълен десен имаше оборот и половина - мацката дето го караше съвсем спокойно направи 'остра' маневра завъртайки волана на под 1/2 оборот :)
П.С. един от най-неманеврените автомобили дето съм карал бе Мерцедес без сервоусилвател - сигурно волана се въртеше на 6 оборота :) Спираш и почваш да въртиш :) Преди 30-тина години пред офиса дори имаше подвиквания от пешеходци - докато маневрирам на тясно място и просто съм спрял и правя физ-зарядка докато колелата бааавно се отклоняват :)

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 29 Яну 2025 10:23
от Slavi006
slowtraveler, Привет😊
Да може би си е от производителя за дядвния модвл и година на производство..този е от Май 2016.
А предишния авромобил беше Nissan Micra и въпреки,че не беше тази година,а доста по надолу си беше доста по-добре.
Поне за това,което споменавам като завиване,разминаване в завоите,паркирането.
Не е имало като сега на този както го оприличавам къс ход,а си се завъртаха доста гумите и си завиваше много.

Нов Yaris XP13 /2012- / D4D, VVTi & 1NZ-FXE HSD - обща дискусия - заслужава ли си покупката?

Публикувано на: 29 Яну 2025 14:02
от slowtraveler
Всеки модел си има конкретни конструктивни параметри... От тях е видно радиуса на завоя, геометрия и предавателното отношение на секторната кутия/рейката и т.н..
Всичко е борба между компромиси :) Нямам предвид броя на оборотите на волана - при съвременните автомобили можеш да го направиш и с джойстик - 2см преместване и отклонение на гумите на максимален ъгъл :)
Просто радиуса на завоя зависи от ъгъла на завиване на гумите и от базата на автомобила... Колкото по-голяма база (а по-голямата база е търсена заради по-добрият комфорт на возене и по-големият използваем вътрешен обем на автомобила), толкова по-голям е радиуса... И за да постигнеш същият радиус, трябва да отклониш гумите на по-голям ъгъл...
Обаче допустимият ъгъл също е компромис. Ако сложиш по-голям двигател, ама мястото е малко, и за да не променяш ширината на автомобила, единственото което можеш да направиш е да стесниш мястото за гумите - ъгълът намалява....
Ама то двигателя по-мощен - трябват му и по-широки гуми - айде, още малко намаляване на ъгъла...
Като гледам - диаметъра се върти някъде между 10 и 12м, и не винаги зависи от големината на автомобила, а повече от горните фактори (малките автомобили още повече ограничават конструкторите за възможните решения - просто няма място)... Та като гледам - Яриса има почти същият диаметър на завой като Джип, дето е с метър и нещо по-дълъг :) А Кашкая май е с по-малък диаметър на завой от Яриса, но отпред моторният отсек си има доста място просто защото е висок автомобил и има къде да разположат нещата по височина)..

Мнения и съвети за Toyota Yaris 2012 1.3i 100 к.с.

Публикувано на: 10 Авг 2025 12:53
от yori_to
Здравейте!

Обмислям закупуването на първата ми кола, насочила съм се към Toyota Yaris, бензин, и доколкото четох, двигател 1.3 100 к.с. е добър вариант.
Търся в ценови диапазон до 15К. Ще се кара както градско (основно), така и извънградско.

Може ли да ми дадете мнение от опит за кола на около 13 години (ако е 2012), как се държи, какви проблеми би могло да има? За какво да гледам при огледа?
Също така, създава ли проблеми панорамния покрив (да влияе на термоизолацията, течове ?!, проблеми при градушка може ли да има, разсейващи просветвания от слънцето при каране).
Скъп ли е за поддръжка модела (масло, филтри, верига и т.н.)?

Харесала съм и няколко обяви, ако имате време да ги погледнете и дадете мнение, ще съм изключително благодарна!
https://www.mobile.bg/obiava-1175473144 ... ra-keyless
https://www.mobile.bg/obiava-1175474979 ... 1-3i-euro5
https://www.mobile.bg/obiava-1175127776 ... -yaris-1-3
И една от 2014:
https://www.mobile.bg/obiava-1174869709 ... yala-perla

Благодаря за отделеното време!

Мнения и съвети за Toyota Yaris 2012 1.3i 100 к.с.

Публикувано на: 11 Авг 2025 10:12
от planetarydrive
Вероятно един от най-надеждните автомобили в класа. Обърнете внимание на начина на стоене на шофьорското място. Наложи ми се скоро да стоя в този модел на Ярис, без да карам. Позицията на тялото е много странна. В други автомобили от същия и по-малък клас е по-удобно. Това са субективни усещания, но на мен ми направи лошо впечатление.