Страница 7 от 11

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 19:08
от slowtraveler
Rudy написа:.....
ПП. И за да съм по темата последното обслужване на Лекса в ТМ ми струва точно 125 лв (5l масло, маслен филтър и труд). Като освен това ми дадоха "заместваш" автомобил - 2013 Lexus IS250...
Супер ако е истина punk.gif
По мое време 5W30 в ТМ струваше доколкото си спомням над 27лв/л :help:

Jim, сравнявам точно с официални сервизи.... Не, че няма и по-скъпи де... Ако не се лъжа при мен ТО ще е между 500 и 800лв (през 20х.км.), но и маслото е в мерна единица 'кофи' tooth.gif ...

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 19:45
от LEXUS
Rudy написа: ПП. И за да съм по темата последното обслужване на Лекса в ТМ ми струва точно 125 лв (5l Castrol Edge, ориг. маслен филтър и труд). Като освен това ми дадоха "заместваш" автомобил - 2013 Lexus IS250...
Много ниска цена, колега. На мен на Королата / 1.4 VVT-i / годишното обслужване в ТМ Ауто ми струва около 300 - 450 лв. взависимост дали е ТО А или ТО Б

Интересно,че си сменил само маслен филтър, не си сменил въздушен и този за климатика, с които веднага ще отидеш на поне 250 лв., а не 125 лв.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 21:50
от Rudy
Аз спазвам точно сервизните интервали - при мен по книжка на всеки 15 х. км се сменя масло и маслен филтър, на 30 х. км и въздушен и купе. Това е цената за малкото обслужване. Голямото идва двойно. Но никога не са ме задължавали да купя маслото или филтрите от тях за да ми важи гаранцията. Дори има директива против подобни практики на официални сервизи.

И Да, в БГ е по-скъпо отколкото където и да е другаде в Европа (да не споменаваме САЩ), ама не е задължително да гушим местните търговци. Има и алтернативни източници на оригинални консумативи.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 23:02
от nowyaris
Аз на всеки 18 месеца имам следния разход за поддръжка:3 литра масло Мотул 8100 5/30 от Владо в Пловдив за 63 лева,маслен филтър на МАН пак от владо за 10 лева,7 лева на ЕКОНТ да ми ги прати,въздушен филтър на СЦТ /дето правят масло МАННОЛ/за 5,60 (на един път си купих 5 броя) и 10 лева на сервиза да ми ги сменят тез всичките неща на Яриса.2 халогенни отпред по 5 лева за брой на фаровете,една оранжева за задния мигач и един акумулатор на шестата година.Верно че не се кара много,но се кара на най-отвратителниа режим - по десетина километра дневно само на градско.Кое му е скъпото на поддръжката,какво да правя в официален сервиз и как някой да ме убеди че от Тойота по-евтино и непретенциозно няма.Държа да подчертая че Яриса е като от магазина (като го видях за последно biggrin.gif ).Около мен другите и те не карат кой-знае колко,ама не излизат от сервизите-все нещо не е както трябва.В Германия и Австрия е друго-тук лъзгат по едни 40-50 хилки на година и сметките са малко по-други.Доходите им пък са съвсем по-други.И има доста Тойоти,но трябва да отбележа че почти всички карат немски коли.Щото почти всички си вадят хляба от тях w00t.gif .И е невъзможно да им обясниш на тъпанарите,за съжаление,къде е ключа от бараката.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 08:22
от slowtraveler
nowyaris написа:...но трябва да отбележа че почти всички карат немски коли.Щото почти всички си вадят хляба от тях w00t.gif .И е невъзможно да им обясниш на тъпанарите,за съжаление,къде е ключа от бараката.
Ами явно местния шовинизъм е полезно нещо - виж икономиката на Германия как стои в световната класация tooth.gif
Трябва да се поучим от тях, ама и трябва да започнем да произвеждаме с поносимо качество на поносими цени... offtopic.gif

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 11:13
от nowyaris
Шовинизма помага само понякога.В повечето случаи пречи.Американците карат основно японски автомобили,а икономиката им е далеч преди немската.Отделно дето от доста време насам германците не са движещ фактор за немската икономика-при 90 милиона население 25 милиона са пенсионери и трудоустроени.Общо в Германия и Австрия около 10 милиона се нуждаят от 24-часови грижи - имат категория.Основния фактор за развитие е чуждата работна ръка.Без нея са загинали немскоговорящите.Обаче чуждата работна ръка неясно поне за мен защо,умира да се прави на немец и не слиза от голфовете и аудитата.Вероятно по причина,която изтъкнах по-горе - яде хляб от тях.И то бял хляб biggrin.gif .

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 11:32
от jim_beam
алпиеца-олигофрен мрази немците,но кара предимно техните коли... tooth.gif
а иначе и аз си мислех,че белите хора ядат бял хляб,ама не е така,черен от най-черния и клисав.белия го ядеме ние 'черните'. tooth.gif

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 12:21
от slowtraveler
nowyaris написа:Шовинизма помага само понякога.В повечето случаи пречи.Американците карат основно японски автомобили,а икономиката им е далеч преди немската......
Тук си в сериозна грешка no.gif Виж къде стои германската икономика в световен мащаб...

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 14:37
от Not_active_user_1
Германската икономика, къде стои ги интересуват само статистиците. Реалността за хората в Германия е съвсем друга. Качват цените и данъците, а доходите си стоят същите. Имам наблюдение от времето на немската марка и еврото. Всяка година, нещата стават по-зле. На макроикономическо ниво нещата са добре, но на микроикономическо стават по-зле. Много фирми напускат Германия, заради непосилните данъци. В България много хора си мислят, че Германия е върха на сладоледа, но хич не е така. Нито германците са точни хора, нито стандарта им е на ниво. Работя с различни клиенти от други държави и честно казано най-големите проблеми, които имам са от германците. Лъжат-мажат и бавят плащанията или изобщо не плащат договореното. Постоянно водя някакви дела по тази линия. Странното е че фирмите със собственици германци правят проблеми, а фирмите пак немски, но със собственици от други нации са точни. Турците примерно са много по-точни, колкото и да са ми неприятни. Кажат ли нещо го правят, а със плащанията никакви грижи. Другото е че са овча нация. И преди съм го споменавал. Това са хора, които не мислят. Правят това, което им е казано, като роботчета и не влагат грам мозък защо е така, а не иначе. Най-пресен пример е ВСВ. Един некадърник и неудачник австриец им разказва играта, като ги повежда срещу целият свят. Та мисълта ми е, че тук народа и хората са третирани, като овце и търпят ли търпят. Повечето живеят от заплата до заплата. Който не вярва да сравни доходите им и тези в останалите държави в ЕС. От старите държави в ЕС, Германиия е една от най-зле по доходи, а от немско говорящите най-зле. Знаят си че ФВ са народната кола и не поглеждат друго. Меркел е пълна скръб. Лиже гъза на хАмериканците и те я държат на власт. Реши да закрива АЕЦ, но не намери алтернатива на енергоизточник. Сега пак лиже трибуквието на хАмериканците срещу Русия, но прави ли сметка, ако не идва ГАЗ-а от там какво ще стане с енергийната система на страната и че цените ще литнат още нависоко. Плащат се милиарди за соц.помощи на мързеливите, а работещите се облагат непосилно с какво ли не. Пълно е с чернилки с минимум 5 деца. Никой от тях не работи и чакат само на държавата. Безплатно жилище, образование, мед. обслужване, храна и пари всеки месец. Това са кърлежи, които изсмукват всичко създадено от работещите. Толеранстията ще погуби ЕС, който е нещо, като СИВ. Да не говорим за стотиците милиарди, които се наливат в закъсалите икономики на ЕС. От кого идват теззи пари, всеки се сеща. Та и за колите така. Слагат мита за вноса, а си пазят собственото производство. Повърхностно погледнато е добре, защото има работни места, произвежда се и т.н., но погледнато под лъскавата повърхност се вижда, че от този толеранс, който се прави страдат най-вече потребителите. Производителя е спокоен, че каквото и да стане държавата е зад гърба му. Качеството пада, гледат се само печалбите и се трупат такива. В краткосрочен план е добре, но в дългосрочен, нещата винаги отиват на едно място...
Спирам по темата с това как е в Германия, защото съм сигурен, че ще се появят разбирачи, които знаят по-добре от мен. Както и за хибридите се получава непрекъснато. biggrin.gif
Някой, ако иска да сравни обслужването и цените да влезе в
http://werkstatt.autoscout24.de/?intcid ... stattsuche
Въвежда данните и гледа. Тойота са над 2 пъти по-евтини в обслужването спрямо ФВ. Правя сравнение между моя Приус и ФВ Джета 2.0 тди.
€ 157,64 за Приус голямо обслужване на 60 000 км
inkl. MwSt.
срещу Джета 2.0 тди 140 к.с. голямо обслужване на 60 000 км
€ 368,21
inkl. MwSt.
В БГ нещата може и да са по-различни, но говоря как е тук, като база за сравнение.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 14:55
от jim_beam
мдаа като че ли съм го казвал не един път за австрия,напълно се покриват наблюденията ми от над 20г.
тия със 3к+ заплати и пенсии 1,5к+ са в отделна лига,масовите данни са далеч по-други.
въпреки часовата работна ставка на тойота тук от над 120е на час обслужването е далеч по-евтино от много други марки,това е истината.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 14:57
от Not_active_user_1
Погледнах и за малкото обслужване. Най-ниските цени при двете марки са следните:

Приус
€ 72,35 inkl. MwSt
http://werkstatt.autoscout24.de/suche/e ... r=PriceAsc

Джета
€ 237,33 inkl. MwSt.
http://werkstatt.autoscout24.de/AC-KFZ- ... Inspection
Разлика над 3 пъти. w00t.gif
П“П“ Разлика в цените може да се получи, защото постоянно се променят и има все нови промоции, но в точно този момент цените са такива, каквито съм ги дал.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 16:14
от slowtraveler
Можеш ли да сравниш хибрида с бензинка (защото все пак ТО е 'бензиново' на хибрида)...
И то на автомобил с верига (както е хибридния)...

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 18:18
от Rudy
А защо да не ги сравни с резачка, косачка или мотопед? И те са с верига? Или е удачно да се сравнява разхода на хибрида с дизел, но като стане въпрос за разходи по обслужване вече не е?
За да е адекватно сравнението - приуса с хибрид от друга марка, D4D с TDI и т. н. Все пак колкото и да Ви влече темата хибрид vs. дизел, темата е Тойота vs. останалите.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 19:25
от nowyaris
slowtraveler написа:
nowyaris написа:Шовинизма помага само понякога.В повечето случаи пречи.Американците карат основно японски автомобили,а икономиката им е далеч преди немската......
Тук си в сериозна грешка no.gif Виж къде стои германската икономика в световен мащаб...
Съжалявам, Жорка, че ти противореча точно днес biggrin.gif ,но не мога да не се съглася с Приуса и Джими.Немската и Австрийската икономики са много повече социалистически,отколкото капиталистически и това рано или късно ще доведе до катастрофални последици.Както вървят нещата тук - доста скоро.Не мога да преценя все още инерционните сили които действат в немскоговорящите икономики,но не са им добре нещата.А най-лошото е че не искат да се развиват - положението в момента ги устройва и не виждат по-далеч от носа си.И при автомобилното им производство е така , както и в останалите отрасли.Затова със сигурност японци и корейци ще им разкажат играта съвсем скоро.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 23 Мар 2014 20:51
от LEXUS
prius 3 написа:В България много хора си мислят, че Германия е върха на сладоледа, но хич не е така. Нито германците са точни хора, нито стандарта им е на ниво. Работя с различни клиенти от други държави и честно казано най-големите проблеми, които имам са от германците. Лъжат-мажат и бавят плащанията или изобщо не плащат договореното. ......Другото е че са овча нация. И преди съм го споменавал. Това са хора, които не мислят. Правят това, което им е казано, като роботчета и не влагат грам мозък защо е така, а не иначе. Най-пресен пример е ВСВ. Един некадърник и неудачник австриец им разказва играта, като ги повежда срещу целият свят. Та мисълта ми е, че тук народа и хората са третирани, като овце и търпят ли търпят. ...............
Стига де, не разваляй мита за великите, точните, умните, великите инженери германци, както разваляш мита,че дизелът е най-икономичната кола!
prius 3 написа: Меркел е пълна скръб. Лиже гъза на хАмериканците и те я държат на власт.
Е, хайде сега, стига с конспиративните теории. Много добре знаеш,че в Германия действително я харесват.
prius 3 написа:Реши да закрива АЕЦ, но не намери алтернатива на енергоизточник. Сега пак лиже трибуквието на хАмериканците срещу Русия, но прави ли сметка, ако не идва ГАЗ-а от там какво ще стане с енергийната система на страната и че цените ще литнат още нависоко.
Германия, за разлика от България да речем, има едва 30 % зависимост от руския газ, затова Германия се е погрижила за т.нар. диверсификация на енергийните доставки, за да не може една държава, крепяща икономиката си на разпродаване на ресурсите си, каквато е Русия, да поставя условия на държава с работеща реална индустрия и най-големия износител в света,каквато е Германия.

prius 3 написа:Плащат се милиарди за соц.помощи на мързеливите, а работещите се облагат непосилно с какво ли не. Пълно е с чернилки с минимум 5 деца. Никой от тях не работи и чакат само на държавата. Безплатно жилище, образование, мед. обслужване, храна и пари всеки месец. Това са кърлежи, които изсмукват всичко създадено от работещите.
Преди няколко изречения посочи като грешка тези разсъждения, каквито е имал австриецът,повел Германия към разоряване във Втората световна война. Тук пишеш именно в посоката на неговите разсъждения. Не е нужно нещо да бъде само критикувано, важно е да се посочи някакво решение. Ти какво предлагаш, да се затворят границите по признак раса? Или да не се плаща нищо на безработните. Отчиташ ли неравнопоставеността на пазара на труда на негъра и германеца в Германия? И така нататък, но ако е нужно може да поспорим по тази важна тема.
prius 3 написа:Толеранстията ще погуби ЕС, който е нещо, като СИВ.
Напротив, толерантността / не комунистическото клише толерастия!/ , та толерантността е нещото,което различава из основи ЕС и СИВ! Тук две мнения не може да има, а ако има, съм готов да докажа това си твърдение.