Страница 7 от 19
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 10 Дек 2014 18:54
от TATI
Няма такова нещо като най-добра добавка, просто защото няма такава. Всичко зависи от психологическата нагласа на ползващия добавки, че видиш ли щом я сипя и литвам, къде повече, къде по-малко.
Мойте автомобили за изправни и се движат по БГ пътищата, т.е. с гориво продавано в БГ. До момента не съм имал никакви проблеми нито с единия, нито с другия дизелов автомобил, а не е като да не се карат, особено единия. Добавки не слагам (всъщност май два пъти слагах, но ефект нулев), скъпо гориво не зареждам. Не твърдя че нямат ефект, а че аз не съм имал проблеми. Този въпрос е като онзи "кое масло е по по най".
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 10 Дек 2014 19:37
от slowtraveler
Тонии написа:.....
При изправен автомобил със скапано гориво( каквото е в БГ),без добавка не става. Къде в България има качествено ДИЗЕЛОВО гориво ( НЕ нафта-уточнявам защото на запад към нафтата прибавят 3-4 вида добавки, за да стане дизелово гориво ),такова както в Германия ?
Колега,добре е да попълните профила / местоживеене... Така можем да си създадем по-правилна представа къде не са доволни от горивата...
До тук поне двама споделят, че без добавка става. И то от личен опит. Ти обаче твърдо настояваш, че тук не ползваш ли добавка, колата ти няма да върви добре....
Не съм против присадките като 'последен опит преди ремонт', но за мен е глупаво да се използват при ежедневна експлоатация....
Ползвал съм присадка еднократно за бензин - преди доста години бях налял незнайно какво в резервоара... Изгорих резервоара, налях нов бензин и колата се оправи - дали е било заради присадката???
Сега в момента съм дал Кастрол ТДА на служителя - като последен опит преди сваляне на запекла подгревна свещ... Ако стане - ОК... Ако не стане - ще се къса свещта и от там - навярно сваляне на глава...
Ако се очакват -25С също навярно бих пробвал присадка 'за всеки случай'... Ама да разчитам на присадки за да ми работи добре автомобила - забрави...
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 10 Дек 2014 21:24
от geniya
Моите уважения, но вярваш ли, че запекла подгревна свещ ще може да се извади след употреба на ТДА КАСТРОЛ

.Дано да се получи, ама а дано ама надали.По вероятно запеклата свещ да се налее отгоре с топла нафта да седи 2-3 дни, или пък с WD40, тъй като неработещата свещ ръждясва.Поне моите като ги свалих бяха ръждясали, защото не са работели.Успех със свалянето, дано да се развие.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 10 Дек 2014 21:47
от slowtraveler
geniya написа:Моите уважения, но вярваш ли, че запекла подгревна свещ ще може да се извади след употреба на ТДА КАСТРОЛ ....

Не вярвам, ама за успокоение на колегата може и на врачка да отида
Свещта отдавна е залята със специализирани течности за по-лесно развиване (последно - днес Вюрт за развиване на затегнати резби)... Утре/вдруги ден ще пробваме....
Свещта изгоря преди около две седмици (то си пише на дисплея), ама досега нямаше време да се занимаваме с нея...
Официалния сервиз каза, че може да я развие само на наша отговорност, защото автомобила е излязъл от гаранция преди седмица
Та щом е на наша отговорност - започваме 'баене' и след това - ключа с голямото рамо

Пак според сервиза 'сигурно е затегнала заради налеп по нагревателя', защото е мръднала на около 30градуса и е затегнала...
Ама другата свещ, сменена по същото време си нямаше някакви сериозни сажди...
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 10 Дек 2014 22:06
от Тонии
slowtraveler написа:Тонии написа:.....
При изправен автомобил със скапано гориво( каквото е в БГ),без добавка не става. Къде в България има качествено ДИЗЕЛОВО гориво ( НЕ нафта-уточнявам защото на запад към нафтата прибавят 3-4 вида добавки, за да стане дизелово гориво ),такова както в Германия ?
Колега,добре е да попълните профила / местоживеене... Така можем да си създадем по-правилна представа къде не са доволни от горивата...
До тук поне двама споделят, че без добавка става. И то от личен опит. Ти обаче твърдо настояваш, че тук не ползваш ли добавка, колата ти няма да върви добре....
Не съм против присадките като 'последен опит преди ремонт', но за мен е глупаво да се използват при ежедневна експлоатация....
Ползвал съм присадка еднократно за бензин - преди доста години бях налял незнайно какво в резервоара... Изгорих резервоара, налях нов бензин и колата се оправи - дали е било заради присадката???
Сега в момента съм дал Кастрол ТДА на служителя - като последен опит преди сваляне на запекла подгревна свещ... Ако стане - ОК... Ако не стане - ще се къса свещта и от там - навярно сваляне на глава...
Ако се очакват -25С също навярно бих пробвал присадка 'за всеки случай'... Ама да разчитам на присадки за да ми работи добре автомобила - забрави...
Сега живея в Елин Пелин и Нови Искър,жената е от там и има ранчо. Лоша нафта зареждам на много места и в големите вериги. Вече си взимам проба при зареждане. При -9с нафтата се сгъстява , а при -11,-12с вече е замръзнала. За справка във фризера.Някой добавки също замръзват във фризера

. По тази пичина бях постнал линкове за покупка на истински-оригинални добавки,но модератора ги изтри.То така и така се споменават имената. Не може да коментираме различните марки добавки без да споменаваме имената им.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 10 Дек 2014 22:09
от Airfan
Тонии написа:slowtraveler написа:Тонии написа:.....
При изправен автомобил със скапано гориво( каквото е в БГ),без добавка не става. Къде в България има качествено ДИЗЕЛОВО гориво ( НЕ нафта-уточнявам защото на запад към нафтата прибавят 3-4 вида добавки, за да стане дизелово гориво ),такова както в Германия ?
Колега,добре е да попълните профила / местоживеене... Така можем да си създадем по-правилна представа къде не са доволни от горивата...
До тук поне двама споделят, че без добавка става. И то от личен опит. Ти обаче твърдо настояваш, че тук не ползваш ли добавка, колата ти няма да върви добре....
Не съм против присадките като 'последен опит преди ремонт', но за мен е глупаво да се използват при ежедневна експлоатация....
Ползвал съм присадка еднократно за бензин - преди доста години бях налял незнайно какво в резервоара... Изгорих резервоара, налях нов бензин и колата се оправи - дали е било заради присадката???
Сега в момента съм дал Кастрол ТДА на служителя - като последен опит преди сваляне на запекла подгревна свещ... Ако стане - ОК... Ако не стане - ще се къса свещта и от там - навярно сваляне на глава...
Ако се очакват -25С също навярно бих пробвал присадка 'за всеки случай'... Ама да разчитам на присадки за да ми работи добре автомобила - забрави...
Сега живея в Елин Пелин и Нови Искър,жената е от там и има ранчо. Лоша нафта зареждам на много места и в големите вериги. Вече си взимам проба при зареждане. При -9с нафтата се сгъстява , а при -11,-12с вече е замръзнала. За справка във фризера.Някой добавки също замръзват във фризера

. По тази пичина бях постнал линкове за покупка на истински-оригинални добавки,но модератора ги изтри.То така и така се споменават имената. Не може да коментираме различните марки добавки без да споменаваме имената им.
Би ли уточнил каква нафта си тествал - лятна или зимна? Нормално е да се сгъсти попринцип с падането на температурата. Не очаквай да седи като бензина.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 10 Дек 2014 22:23
от Akima
В офроуд форума правеха експерименти със замразямане на гориво във фризери.
Мисля че,имаше и за добавките подобно нещо.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 10 Дек 2014 22:26
от Тонии
Мога да кажа марки на замръзнали,ако модератора разреши ?
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 11 Дек 2014 00:09
от Airfan
Това в офроуд форума го следих, но в един момент нещо спряха да пишат там, незнам защо. Моят опит с дизелите се разпростира до -17 по Целзий с нафта от бензиностанция на Лукойл в Пловдив и от Еко с палене без проблеми, без никакви добавки. Ако си правите домашни тестове на чиста нафта, имайте предвид, че има лятна и зимна нафта. По спомен края на Октомври се пускаше в продажба зимната, която вече трябва да издържа до по-ниски температури. Колко - мога да питам утре ако ви е интересно, че не помня.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 11 Дек 2014 11:59
от slowtraveler
Тонии написа:Мога да кажа марки на замръзнали,ако модератора разреши ?
Никой не пречи да споменаваш марки... Проблема е като се цитират линкове - това често се използва за некоректна реклама (като на всичкото отгоре търсачките следят и вдигат рейтинга на дадения продукт, дори и в темата да си писал, че продукта за нищо не става)...
Сгъстяването във фризера е нормално - повишен вискозитет при ниска температура... Кристализирането е проблем защото запушва филтъра, ако същия няма подгрев...
През 'онези' години съм вадил филтър, който прилича на парафинено паве...
Предишния сезон Доблото си палеше от раз с 50Ач акумулатор при -20С с нафта без никакви допълнително добавяни присадки - както си е от магазина...
Дали е била гъста нафтата - може и да е била, но това не създаваше проблеми... Едва ли е била замръзнала щом запали автомобила. Нафтата бива доста типове... Някои от тях не се предлагат тук. Но мисля че тукашната 'зимна' не би замръзнала при -11С... Виж лятната - може..
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 11 Дек 2014 12:15
от Airfan
Имало два вида зимна нафта - за пролет/есен и за зимата. Първата е до -15, втората до -25 по Целзий.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 11 Дек 2014 23:17
от Тонии
Според теб,коя от двете нафти се продава в БГ ?
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 12 Дек 2014 08:04
от slowtraveler
Според мен се продава нормалната зимна нафта...
Арктическа няма смисъл (из руските форуми без допълнителни присадки карат и под -30-35С, но с 'арктическа нафта'...
Пък и явно е с по-друго съдържание, защото в книжката пише да се ползва САМО при температури под -23С
Ако правилно съм изтълкувал информацията из нета: от 16 октомври до 15 април по бензиностанциите се предлага нафта Е4 по стандарт БДС 116, което е с филтруемост - 15С... Но това навярно не означава, че при -15С автомобила става неизползваем . Стандарта струва едни 40лв и не ми се дават за да го изуча, но предполагам, че това е температура при която нафтата спира да тече на самотек през даден филтър. При създадена разлика в наляганията от двете страни на филтъра навярно параметрите са други. С подгрев пък навярно ситуацията е съвсем друга.... А дали горивния филтър е със същите параметри като 'изпитвателния' - също не е сигурно...
Факт е, че при -20С нощувала навън дизелова кола си палеше и работеше нормално (да, звука докато е студена е доста 'по-твърд')
Ето какво пише в инструкцията на колата ми (навярно за щатски нафти):

Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 12 Дек 2014 09:57
от Airfan
Аз ви давам информация от Лукойл Нефтохим - те произвеждат в момента само арктическа да я наречем, до -25С, тъй като е зимния сезон. В продажба е и който зарежда горивата от тях (това са 90% от веригите) вече трябва да на колонките.
Re: Почистване на инжектори с добавка?
Публикувано на: 12 Дек 2014 10:28
от Тонии
Според мен в БГ се продава по-евтината,по-изгодната за търговците нафта.
Арктическа нафта е тъпкана с добавки,затова не замръзва.
Ако живееш в САЩ , кaжи какви добавки се използват там ? Дура люб ( DURA LUBE ) ,СТП ( STP) , ...