Страница 7 от 19

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 10 Дек 2014 18:54
от TATI
Няма такова нещо като най-добра добавка, просто защото няма такава. Всичко зависи от психологическата нагласа на ползващия добавки, че видиш ли щом я сипя и литвам, къде повече, къде по-малко.
Мойте автомобили за изправни и се движат по БГ пътищата, т.е. с гориво продавано в БГ. До момента не съм имал никакви проблеми нито с единия, нито с другия дизелов автомобил, а не е като да не се карат, особено единия. Добавки не слагам (всъщност май два пъти слагах, но ефект нулев), скъпо гориво не зареждам. Не твърдя че нямат ефект, а че аз не съм имал проблеми. Този въпрос е като онзи "кое масло е по по най".

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 10 Дек 2014 19:37
от slowtraveler
Тонии написа:.....
При изправен автомобил със скапано гориво( каквото е в БГ),без добавка не става. Къде в България има качествено ДИЗЕЛОВО гориво ( НЕ нафта-уточнявам защото на запад към нафтата прибавят 3-4 вида добавки, за да стане дизелово гориво ),такова както в Германия ?
Колега,добре е да попълните профила / местоживеене... Така можем да си създадем по-правилна представа къде не са доволни от горивата...
До тук поне двама споделят, че без добавка става. И то от личен опит. Ти обаче твърдо настояваш, че тук не ползваш ли добавка, колата ти няма да върви добре....
Не съм против присадките като 'последен опит преди ремонт', но за мен е глупаво да се използват при ежедневна експлоатация....
Ползвал съм присадка еднократно за бензин - преди доста години бях налял незнайно какво в резервоара... Изгорих резервоара, налях нов бензин и колата се оправи - дали е било заради присадката???
Сега в момента съм дал Кастрол ТДА на служителя - като последен опит преди сваляне на запекла подгревна свещ... Ако стане - ОК... Ако не стане - ще се къса свещта и от там - навярно сваляне на глава...
Ако се очакват -25С също навярно бих пробвал присадка 'за всеки случай'... Ама да разчитам на присадки за да ми работи добре автомобила - забрави...

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 10 Дек 2014 21:24
от geniya
Моите уважения, но вярваш ли, че запекла подгревна свещ ще може да се извади след употреба на ТДА КАСТРОЛ blush.gif .Дано да се получи, ама а дано ама надали.По вероятно запеклата свещ да се налее отгоре с топла нафта да седи 2-3 дни, или пък с WD40, тъй като неработещата свещ ръждясва.Поне моите като ги свалих бяха ръждясали, защото не са работели.Успех със свалянето, дано да се развие.

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 10 Дек 2014 21:47
от slowtraveler
geniya написа:Моите уважения, но вярваш ли, че запекла подгревна свещ ще може да се извади след употреба на ТДА КАСТРОЛ ....
punk.gif punk.gif punk.gif Не вярвам, ама за успокоение на колегата може и на врачка да отида stupid.gif
Свещта отдавна е залята със специализирани течности за по-лесно развиване (последно - днес Вюрт за развиване на затегнати резби)... Утре/вдруги ден ще пробваме.... :thumbsup:
Свещта изгоря преди около две седмици (то си пише на дисплея), ама досега нямаше време да се занимаваме с нея...
Официалния сервиз каза, че може да я развие само на наша отговорност, защото автомобила е излязъл от гаранция преди седмица tooth.gif
Та щом е на наша отговорност - започваме 'баене' и след това - ключа с голямото рамо tooth.gif
Пак според сервиза 'сигурно е затегнала заради налеп по нагревателя', защото е мръднала на около 30градуса и е затегнала...
Ама другата свещ, сменена по същото време си нямаше някакви сериозни сажди...

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 10 Дек 2014 22:06
от Тонии
slowtraveler написа:
Тонии написа:.....
При изправен автомобил със скапано гориво( каквото е в БГ),без добавка не става. Къде в България има качествено ДИЗЕЛОВО гориво ( НЕ нафта-уточнявам защото на запад към нафтата прибавят 3-4 вида добавки, за да стане дизелово гориво ),такова както в Германия ?
Колега,добре е да попълните профила / местоживеене... Така можем да си създадем по-правилна представа къде не са доволни от горивата...
До тук поне двама споделят, че без добавка става. И то от личен опит. Ти обаче твърдо настояваш, че тук не ползваш ли добавка, колата ти няма да върви добре....
Не съм против присадките като 'последен опит преди ремонт', но за мен е глупаво да се използват при ежедневна експлоатация....
Ползвал съм присадка еднократно за бензин - преди доста години бях налял незнайно какво в резервоара... Изгорих резервоара, налях нов бензин и колата се оправи - дали е било заради присадката???
Сега в момента съм дал Кастрол ТДА на служителя - като последен опит преди сваляне на запекла подгревна свещ... Ако стане - ОК... Ако не стане - ще се къса свещта и от там - навярно сваляне на глава...
Ако се очакват -25С също навярно бих пробвал присадка 'за всеки случай'... Ама да разчитам на присадки за да ми работи добре автомобила - забрави...
Сега живея в Елин Пелин и Нови Искър,жената е от там и има ранчо. Лоша нафта зареждам на много места и в големите вериги. Вече си взимам проба при зареждане. При -9с нафтата се сгъстява , а при -11,-12с вече е замръзнала. За справка във фризера.Някой добавки също замръзват във фризера thumbdown.gif . По тази пичина бях постнал линкове за покупка на истински-оригинални добавки,но модератора ги изтри.То така и така се споменават имената. Не може да коментираме различните марки добавки без да споменаваме имената им.

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 10 Дек 2014 22:09
от Airfan
Тонии написа:
slowtraveler написа:
Тонии написа:.....
При изправен автомобил със скапано гориво( каквото е в БГ),без добавка не става. Къде в България има качествено ДИЗЕЛОВО гориво ( НЕ нафта-уточнявам защото на запад към нафтата прибавят 3-4 вида добавки, за да стане дизелово гориво ),такова както в Германия ?
Колега,добре е да попълните профила / местоживеене... Така можем да си създадем по-правилна представа къде не са доволни от горивата...
До тук поне двама споделят, че без добавка става. И то от личен опит. Ти обаче твърдо настояваш, че тук не ползваш ли добавка, колата ти няма да върви добре....
Не съм против присадките като 'последен опит преди ремонт', но за мен е глупаво да се използват при ежедневна експлоатация....
Ползвал съм присадка еднократно за бензин - преди доста години бях налял незнайно какво в резервоара... Изгорих резервоара, налях нов бензин и колата се оправи - дали е било заради присадката???
Сега в момента съм дал Кастрол ТДА на служителя - като последен опит преди сваляне на запекла подгревна свещ... Ако стане - ОК... Ако не стане - ще се къса свещта и от там - навярно сваляне на глава...
Ако се очакват -25С също навярно бих пробвал присадка 'за всеки случай'... Ама да разчитам на присадки за да ми работи добре автомобила - забрави...
Сега живея в Елин Пелин и Нови Искър,жената е от там и има ранчо. Лоша нафта зареждам на много места и в големите вериги. Вече си взимам проба при зареждане. При -9с нафтата се сгъстява , а при -11,-12с вече е замръзнала. За справка във фризера.Някой добавки също замръзват във фризера thumbdown.gif . По тази пичина бях постнал линкове за покупка на истински-оригинални добавки,но модератора ги изтри.То така и така се споменават имената. Не може да коментираме различните марки добавки без да споменаваме имената им.
Би ли уточнил каква нафта си тествал - лятна или зимна? Нормално е да се сгъсти попринцип с падането на температурата. Не очаквай да седи като бензина.

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 10 Дек 2014 22:23
от Akima
В офроуд форума правеха експерименти със замразямане на гориво във фризери.
Мисля че,имаше и за добавките подобно нещо.

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 10 Дек 2014 22:26
от Тонии
Мога да кажа марки на замръзнали,ако модератора разреши ?

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 11 Дек 2014 00:09
от Airfan
Това в офроуд форума го следих, но в един момент нещо спряха да пишат там, незнам защо. Моят опит с дизелите се разпростира до -17 по Целзий с нафта от бензиностанция на Лукойл в Пловдив и от Еко с палене без проблеми, без никакви добавки. Ако си правите домашни тестове на чиста нафта, имайте предвид, че има лятна и зимна нафта. По спомен края на Октомври се пускаше в продажба зимната, която вече трябва да издържа до по-ниски температури. Колко - мога да питам утре ако ви е интересно, че не помня.

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 11 Дек 2014 11:59
от slowtraveler
Тонии написа:Мога да кажа марки на замръзнали,ако модератора разреши ?
Никой не пречи да споменаваш марки... Проблема е като се цитират линкове - това често се използва за некоректна реклама (като на всичкото отгоре търсачките следят и вдигат рейтинга на дадения продукт, дори и в темата да си писал, че продукта за нищо не става)...
Сгъстяването във фризера е нормално - повишен вискозитет при ниска температура... Кристализирането е проблем защото запушва филтъра, ако същия няма подгрев...
През 'онези' години съм вадил филтър, който прилича на парафинено паве...

Предишния сезон Доблото си палеше от раз с 50Ач акумулатор при -20С с нафта без никакви допълнително добавяни присадки - както си е от магазина...
Дали е била гъста нафтата - може и да е била, но това не създаваше проблеми... Едва ли е била замръзнала щом запали автомобила. Нафтата бива доста типове... Някои от тях не се предлагат тук. Но мисля че тукашната 'зимна' не би замръзнала при -11С... Виж лятната - може..

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 11 Дек 2014 12:15
от Airfan
Имало два вида зимна нафта - за пролет/есен и за зимата. Първата е до -15, втората до -25 по Целзий.

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 11 Дек 2014 23:17
от Тонии
Според теб,коя от двете нафти се продава в БГ ?

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 12 Дек 2014 08:04
от slowtraveler
Според мен се продава нормалната зимна нафта...
Арктическа няма смисъл (из руските форуми без допълнителни присадки карат и под -30-35С, но с 'арктическа нафта'...
Пък и явно е с по-друго съдържание, защото в книжката пише да се ползва САМО при температури под -23С
Ако правилно съм изтълкувал информацията из нета: от 16 октомври до 15 април по бензиностанциите се предлага нафта Е4 по стандарт БДС 116, което е с филтруемост - 15С... Но това навярно не означава, че при -15С автомобила става неизползваем . Стандарта струва едни 40лв и не ми се дават за да го изуча, но предполагам, че това е температура при която нафтата спира да тече на самотек през даден филтър. При създадена разлика в наляганията от двете страни на филтъра навярно параметрите са други. С подгрев пък навярно ситуацията е съвсем друга.... А дали горивния филтър е със същите параметри като 'изпитвателния' - също не е сигурно...
Факт е, че при -20С нощувала навън дизелова кола си палеше и работеше нормално (да, звука докато е студена е доста 'по-твърд')
Ето какво пише в инструкцията на колата ми (навярно за щатски нафти):
Изображение

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 12 Дек 2014 09:57
от Airfan
Аз ви давам информация от Лукойл Нефтохим - те произвеждат в момента само арктическа да я наречем, до -25С, тъй като е зимния сезон. В продажба е и който зарежда горивата от тях (това са 90% от веригите) вече трябва да на колонките.

Re: Почистване на инжектори с добавка?

Публикувано на: 12 Дек 2014 10:28
от Тонии
Според мен в БГ се продава по-евтината,по-изгодната за търговците нафта.
Арктическа нафта е тъпкана с добавки,затова не замръзва.
Ако живееш в САЩ , кaжи какви добавки се използват там ? Дура люб ( DURA LUBE ) ,СТП ( STP) , ...