Страница 6 от 11

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 01 Мар 2014 18:04
от slowtraveler
prius 3 написа:...Всеки купил си Тойота е спокоен, че няма да има неприятни изненади....
Не вярвам да има човек, който да си прави такива илюзии :)
Няма техника, която да не може да ти поднесе неприятна изненада :whistle:

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 01 Мар 2014 18:13
от Not_active_user_1
Когато техниката е най-надеждната на пазара и производителят ти гарантира, че каквото да се случи ще го оправи за своя сметка, клиентът е спокоен. Най-впечатляващо беше как обявиха сервизна акция за 10-годишни Тойоти. Имало опастност от разхлабване на някакъв болт и привикват колите да го затегнат. На другия полюс са VAG. При коли в гаранция, карат собствениците да плащат. Конкретно за проблемите с ДСГ-тата и некачествените ангренажни вериги. В нета има изписано доста за това. Дори в АБ имаше статия. Сервизна акция не обявяват за кочините които продават. Честито на собствениците!

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 03 Мар 2014 12:01
от Scott
prius 3 написа:Когато техниката е най-надеждната на пазара и производителят ти гарантира, че каквото да се случи ще го оправи за своя сметка, клиентът е спокоен. Най-впечатляващо беше как обявиха сервизна акция за 10-годишни Тойоти...
За съжаление реалния живот се различава от рекламните лозунги, иначе нямаше да има теми от рода на Отново за VVTi и маслото, Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE и подобни.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 03 Мар 2014 13:09
от Rudy
Scott написа:За съжаление реалния живот се различава от рекламните лозунги, иначе нямаше да има теми от рода на Отново за VVTi и маслото, Всичко за ремонт на двигател 1.8 VVTi 1ZZ-FE и подобни.
Разбира се както всичко в нет-а и това е преувеличено. Обаче за справка или сравнение виж VW форума и пак пиши.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 03 Мар 2014 15:21
от Scott
Rudy написа:Разбира се както всичко в нет-а и това е преувеличено. Обаче за справка или сравнение виж VW форума и пак пиши.
Не знам дали е преувеличено. Знам само че съм имал Тойота с VVTi двигател и за мой късмет не беше проблемен. Но също съм сигурен, че ако се беше проявил проблема, Тойота нямаше да ми гарантира, че каквото да се случи ще го оправи за своя сметка , защото колата беше над 5 годишна. Знам също, че съм имал, и в момента имам автомобил от VAG и поддръжката им не е по-скъпа от тази на Тойота, Хонда, Мазда или Нисан, които също съм притежавал.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 03 Мар 2014 15:28
от slowtraveler
Scott написа:....Знам също, че съм имал, и в момента имам автомобили от VAG и поддръжката им не е по-скъпа от тази на Тойота, Мазда или Нисан, които също съм притежавал.
В интерес на истината Тойотата ми досега е с най-скъпата поддръжка в официалния сервиз в сравнение с всички автомобили, които съм имал (излизаше над 2ст/км)...
Дори без да вземам предвид резервни части, а обикновена смяна на масла и филтри...
Дали е локална политика - не знам... Но ТО на 15х.км на 1.6 бензин да ми е над 300лв ми се стори малко странно :whistle: ...

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 13:19
от kaltcev.72
По темата конкретно ,живея в Германия и карам Тойота . Доста се изписа за класациите на ДЕКРА за най надежден автомобил ,но факт е че класират Авенсис на 4 то място и то на пробег над 150 000 км worthy.gif
Днес смених маслото на мотора и скоростите на " Панайота " и ми струваше 294 евро ,не знам много ли е малко ли е ? Като цяло съм доволен от сервиза преди време смених и челното стъкло и платих 300 евро имам половин каско ,но стъклото е оригинално . Само за протокола застраховката на Тойотата ,горепосоченото Половин Каско ,демек каквото и да ти се случи плащаш само 150 или 300 евро зависи от застраховката е на цена 800 евро годишно , а на родният Голф само гражданската струва толкова .
Без да ангажирам никого с мнение ,просто констатирам собственото си мисля ,че Тойотите в Дойчланд са доста ,наскоро в поредното задръстване преброих 5 Тойоти около мен , статистика така да се каже !
На последното автоизложение във Франкфурт ,пресата отбеляза ,че опашката за вурстове е била по голяма от посетителите в залата на Фолксваген ! Ше ме прощават феновете на ВАГ ......... е то и аз си имам един Гого ,разбирай Голф ,ама това е тема на друг разговор !
Та идеята ми беше да споделите колко струва подобна смяна консумативи в България ,просто за сравнение .

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 13:40
от slowtraveler
kaltcev.72 написа:.... Та идеята ми беше да споделите колко струва подобна смяна консумативи в България ,просто за сравнение .
Тъкмо изрових архива:
на 01.07.2008г съм сменял задни накладки на Авенсиса 1.6(3ZZ-FE), и сменени масла и филтри (ТО на 90х.км)....
Платена сума 556лв :whistle:
Предишната смяна само на масло ( и сигурно поленов филтър без въздушен за ДВГ - 2007г) е била 316.52лв...

П.С. Сега изрових и ТО на 2.0 бензинова Мазда през 2009г ми е струвало 204лв... Което ще рече почти 30% надолу в обслужването в сравнение с 1.6 Авенсис ... mad.gif

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 14:45
от Scott
kaltcev.72 написа:По темата конкретно ,живея в Германия и карам Тойота... застраховката е на цена 800 евро годишно , а на родният Голф само гражданската струва толкова ...
Ти сам си отговорил на въпроса - Голфа е 'рОден'. Да беше го регистрирал в Германия, пък тогава ги сравнявай.
Когато казах разходи по поддръжка, нямах предвид конкретно застраховки или регулярното сервизно обслужване, а това че не ми се е налагало да изваждам повече за ремонти. Застраховката е необходимо зло, и не се брои, освен ако не ползваш автомобила за придвижване от А до В, т.е. вземаш какво да е, но да е най-евтиното по всички показатели. И въпреки всичко, в UK, застраховките на Ауди и Фолксваген са по-ниски от на Тойота за същия клас автомобил. БМВ е малко нагоре. Но пък техническото обслужване е много по-евтино. Тойота за да компенсира по-голямата гаранция, налага обслужване на 10к мили, докато БМВ е на около 17к. За 95к мили и близо 6 години съм правил 5 обслужвания на Х3, когато имах Селика, карах я 4 г. и 45к мили, пак толкова пъти.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 16:16
от kaltcev.72
Scott написа:Ти сам си отговорил на въпроса - Голфа е 'рОден'. Да беше го регистрирал в Германия, пък тогава ги сравнявай.
Коментирам цените на немски застраховки ,и като казах роден имах предвид ,че ТУК е роден . Просто Голфа се води рисков и масов автомобил и за това застраховката му е доста скъпа . Гого ми е доста по евтин на БГ номера ,а и е бензинов нормално да е по евтина поддръжката . Както казах не ангажирам с мнение !
Темата конкретно е за класирането на Тойота в Германия , форума е на Тойота не разбирам какво адвокатстваш на ВАГ . Да не говорим престижа на марките БМВ и АУДИ ,който на собствена територия дерат на живо . Като презумция писах ,че Тойота упорито се налага на Дойче пазара ,сами немците поведоха дела срещу ВАГ .
Въпрос на вкус ,казал петела и слязъл от патицата ! wink.gif

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 17:48
от jim_beam
колега както многократно разисквахме немеца е особена птица,кара предимно своите марки.процента продажби на чужди производители е нищожен,и въпреки статистиките на тюф по въпроса за надеждността нищо няма да се промени,това е истината.
ето ти брой регистрации на нови автомобили 2013>
http://www.kfz-auskunft.de/kfz/pkw_neuz ... _2013.html
за да се убедиш може да избереш която год. си искаш,по марка>
http://www.kfz-auskunft.de/kfz/zulassungen.html
обслужването при тойота е сравнително евтино,дори при интервал 15к,понеже само на 30,60,90 и т.н. има реално някакви операции,иначе само масло и филтър.
разбира се има тарикати,които въведоха 60к интервал,но гледам напоследък пак го замениха(опел).за много пътуващите може да доведе до снижаване на разходите наистина.след 3-4 такива обслужвания така или иначе е за шрота(или африка),като обикновено много преди това излизат големи допълнителни разходи по ремонти.
факт е,че днес има масла издържащи 20-30-50к и повече,при положение,че ще се изминат в рамките на макс.2год.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 18:27
от slowtraveler
jim_beam написа:....обслужването при тойота е сравнително евтино,дори при интервал 15к,понеже само на 30,60,90 и т.н. има реално някакви операции,иначе само масло и филтър....
Горе цифрите показват друго (като освен всичко друго - при посочената от мен цена няма никаква сериозна операция преди 105х.км)...
Като допълнение - Фиатчето дизелак има ТО на 30х.км. Да, струва около 300-350лв, защото все пак е дизел и включва всички филтри включително и горивен... И никакви други операции..
Другия вариант е просто тукашните Тойота сервизи да слагат сериозна надценка...

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 18:35
от Scott
kaltcev.72 написа:... ми не разбирам какво адвокатстваш на ВАГ...
Извинявай, не съм те разбрал. Помислих че сравняваме разходите по различни марки автомобили, пък ти просто си се интересувал къде ти е по-изгодно да обслужваш Тойотата си, в Германия или в България.

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 18:53
от jim_beam
slowtraveler написа:
jim_beam написа:....обслужването при тойота е сравнително евтино,дори при интервал 15к,понеже само на 30,60,90 и т.н. има реално някакви операции,иначе само масло и филтър....
Горе цифрите показват друго (като освен всичко друго - при посочената от мен цена няма никаква сериозна операция преди 105х.км)...
Като допълнение - Фиатчето дизелак има ТО на 30х.км. Да, струва около 300-350лв, защото все пак е дизел и включва всички филтри включително и горивен... И никакви други операции..
Другия вариант е просто тукашните Тойота сервизи да слагат сериозна надценка...

официалните сервизи навсякъде са скъпи,политиката им е такава.както ценовата ставка на работата,така и продажната цена на частите е безобразна.но това поне се компенсира от здравината на колите уж. :whistle:
като казах сравнително евтино обслужване имам предвид в сравнение с някои други марки. wink.gif

Re: Тойота отново начело на класациите за здравина и в Герма

Публикувано на: 22 Мар 2014 19:02
от Rudy
Айде стига простотии! Как така всички официални сервизи са под общ знаменател като часовите им ставки са различни?
ТМА в София работят на 60 лв., ама ВиА в Плевен, Венци, а и другите са наполовина.

Маслото - никой не те задължава да слагаш конкретна марка - на авенсиса слагах Lexus 5W-30, а сега на Лекса - 5W-30, поради липса на 0W-20 в БГ. На пасата слагам Liqui Molly 15W-40 MoS - дали ще са еднакви разходите?

Маслен филтър от ТМА е 30 лв, ама при Лио е 10лв. Тойота не произвежда филтрите, така че могат да се намерят същите филтри от ОЕМ производителя на половин цена. Това и правят и в унитрейд, и в стар мотърс и в мото пфое.

Та много хубаво си хвалите италианските и немските "талиги", ама айде да обхващат малко по-дълъг период.
Не всички във форума сменят колата като и изтече гаранцията... А тогава започва приказката "Има ли живот извън сервиза?" за някой марки...

ПП. И за да съм по темата последното обслужване на Лекса в ТМ ми струва точно 125 лв (5l Castrol Edge, ориг. маслен филтър и труд). Като освен това ми дадоха "заместваш" автомобил - 2013 Lexus IS250...