Ruderford,
Каква е идеята? Има ги в каталозите по номер на рама.
Геометрично ляво и дясно няма как да се объркат - "ни вла'ят".
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
- mapamop
- Мнения: 4223
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 12 Май 2020 12:09
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Avensis II Wagon 2008
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Здравейте,
За съжаление и моята Avensis T25 страда от проблем със системата на парното. Разгледах темата и многото полезна информация, която вече сте споделили, но не намирам конкретно решение за моя случай. Дългата история накратко: преди време се получи въпросното жужене под таблото и отидох в сервиз за диагностика. Казаха ми, че има проблем с моторчето, което на снимките, качени от mapamop, се намира в долната част (да не ги копирам пак, надявам се, че ме разбирате кое е). Сумата за подмяна се оказа, че е много болезнена и известно време ми го слагаха да работи или само на топло, или само на студено. Но тъй като дългосрочно това не е решение, тези дни се заех да го свалям, следвайки този коментар: "В почти всички случаи се чисти, смазва се с грес и не го сменяш. Ако стигнеш до ново боли много джоба. Втора употреба ако намериш е спорно дали няма да е със същият проблем."
Дадох моторчето на човек, който се занимава с такива дейности, сервизирал е самото електромоторче вътре, сложил е грес на зъбните и червяка и е изчистил нагара по пистите. Днес монтирах моторчето обратно и вече има както топла, така и студена струя от въздуховодите. Но се появи нов проблем: от шофьорската страна духа само топло, без значение градусите на климатроника. Предполагам, че се е случило някакво разместане на клапите. Направих self check на системата и ми дава грешки 41 и 46. В нет-а ми излизат следните обяснения:
41: Air mix door servomotor circuit (passenger's side)
46: Air mix door servomotor circuit (driver's side)
Та сега аз ли нещо съм прецакал докато съм го свалял или това си е съвсем отделен проблем? И дали може да ме насочите как да го остраня? Ще съм много благодарен за съвети и като цяло благодаря на хората, които са писали детайлно в темата - определено е много полезно и ми спести време да сваля въпросната част.
За съжаление и моята Avensis T25 страда от проблем със системата на парното. Разгледах темата и многото полезна информация, която вече сте споделили, но не намирам конкретно решение за моя случай. Дългата история накратко: преди време се получи въпросното жужене под таблото и отидох в сервиз за диагностика. Казаха ми, че има проблем с моторчето, което на снимките, качени от mapamop, се намира в долната част (да не ги копирам пак, надявам се, че ме разбирате кое е). Сумата за подмяна се оказа, че е много болезнена и известно време ми го слагаха да работи или само на топло, или само на студено. Но тъй като дългосрочно това не е решение, тези дни се заех да го свалям, следвайки този коментар: "В почти всички случаи се чисти, смазва се с грес и не го сменяш. Ако стигнеш до ново боли много джоба. Втора употреба ако намериш е спорно дали няма да е със същият проблем."
Дадох моторчето на човек, който се занимава с такива дейности, сервизирал е самото електромоторче вътре, сложил е грес на зъбните и червяка и е изчистил нагара по пистите. Днес монтирах моторчето обратно и вече има както топла, така и студена струя от въздуховодите. Но се появи нов проблем: от шофьорската страна духа само топло, без значение градусите на климатроника. Предполагам, че се е случило някакво разместане на клапите. Направих self check на системата и ми дава грешки 41 и 46. В нет-а ми излизат следните обяснения:
41: Air mix door servomotor circuit (passenger's side)
46: Air mix door servomotor circuit (driver's side)
Та сега аз ли нещо съм прецакал докато съм го свалял или това си е съвсем отделен проблем? И дали може да ме насочите как да го остраня? Ще съм много благодарен за съвети и като цяло благодаря на хората, които са писали детайлно в темата - определено е много полезно и ми спести време да сваля въпросната част.
- mapamop
- Мнения: 4223
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
А: не са закачени (плътно) буксите с кабелите И на двете моторчета
Б: грешката на новака - моторчето е препълнено с грес и енкодера не контактува със крачетата. Отваря се и се отнема греста докато остане тънък слой
В: разменени са лявата и дясната клапа. Еднакви са на външен вид, но вътре енкодерите са различни и траекторията им е различна
Г: при разглобяването моторчето е обърнато наопаки вътре в корпуса и му е обърнат поляритета и посоката спрямо работното положение
Д: рамото не е върнато при разглобяването на оригиналното му място и контактните площадки не лягат на енкодера. Респективно няма ток към електромоторчето
Е: при демонтажа сте прецакали рамената на клапите и ще се сменя "буре" на парното. Скъпо че се вади долна и горна част на таблото.
Ж: ако е ваден панела на климатика, който е и компютъра не е закопчана буксата откъм водача.
З: има изронени писти по енкодерите.
Харесай си причина .. или комбинация от причини. И си попълни коректно профила, къде из "България" се намираш. За Русе може и околностите може и да ти ударя едно рамо наживо. За по-далеч - каквото-таковата. Мога и работещи клапи да ти потърся при моргаджията ми, или да ревизирам твоите според зависи какво ще намеря вътре в тях, но това пак си е според зависи.
Ясни са 2 неща - ще трябва да се разглобят наново и двете клапи, и докато проработят ще изразходваш много от консуматива "БатаФмамата".
Може да напишеш още едно мнение, примерно в чисто новата тема "Грижа за доброто настроение", и евентуално да ми пиратиш лично ако сметнеш че има нужда.
Б: грешката на новака - моторчето е препълнено с грес и енкодера не контактува със крачетата. Отваря се и се отнема греста докато остане тънък слой
В: разменени са лявата и дясната клапа. Еднакви са на външен вид, но вътре енкодерите са различни и траекторията им е различна
Г: при разглобяването моторчето е обърнато наопаки вътре в корпуса и му е обърнат поляритета и посоката спрямо работното положение
Д: рамото не е върнато при разглобяването на оригиналното му място и контактните площадки не лягат на енкодера. Респективно няма ток към електромоторчето
Е: при демонтажа сте прецакали рамената на клапите и ще се сменя "буре" на парното. Скъпо че се вади долна и горна част на таблото.
Ж: ако е ваден панела на климатика, който е и компютъра не е закопчана буксата откъм водача.
З: има изронени писти по енкодерите.
Харесай си причина .. или комбинация от причини. И си попълни коректно профила, къде из "България" се намираш. За Русе може и околностите може и да ти ударя едно рамо наживо. За по-далеч - каквото-таковата. Мога и работещи клапи да ти потърся при моргаджията ми, или да ревизирам твоите според зависи какво ще намеря вътре в тях, но това пак си е според зависи.
Ясни са 2 неща - ще трябва да се разглобят наново и двете клапи, и докато проработят ще изразходваш много от консуматива "БатаФмамата".
Може да напишеш още едно мнение, примерно в чисто новата тема "Грижа за доброто настроение", и евентуално да ми пиратиш лично ако сметнеш че има нужда.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: 12 Май 2020 12:09
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Avensis II Wagon 2008
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Благодаря за подробния отговор и за описаните възможности. Относно местообитанието - в София съм. Не е невъзможно да се възползвам от предложението, но ще бъде една идея по-щадящо времето ако успея да го отремонтирам според напъствията.
Някои от причините изглеждат доста възможни. Например, прекаленото гресиране, защото момчето каза, че не е правило такова моторче преди и като го отвори пред мен, ми се стори, че има малко повече грес от желаното. Относно втората клапа - предполагам, че това е другото рамо, което се закача към това, което аз демонтирах? Ще пиша и на лично ако след този пост вече имам права за да мога да дам и малко повече контекст какво е 'пипано' по колата засега, за да можем да отпишем някои от опциите.
Някои от причините изглеждат доста възможни. Например, прекаленото гресиране, защото момчето каза, че не е правило такова моторче преди и като го отвори пред мен, ми се стори, че има малко повече грес от желаното. Относно втората клапа - предполагам, че това е другото рамо, което се закача към това, което аз демонтирах? Ще пиша и на лично ако след този пост вече имам права за да мога да дам и малко повече контекст какво е 'пипано' по колата засега, за да можем да отпишем някои от опциите.
- mapamop
- Мнения: 4223
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 98 пъти
- Получена благодарност: 327 пъти
Странно тракане под таблото - Avensis T25 2.0 D4D
Сваляй клапите и ги бележи коя е свалена отляво и коя от дясно. Отвори ги. Виж снимките които съм пускал - свери моторчетата да не са обърнати. Надписа трябва е отгоре. Нагласи колелото с рамото на клапата както е по снимките в темата или в интернет.
Виж греста.
Закачи дясната на кабела вдясно. Ако не изчезне грешката закачи лявата там. Не пречи да висят на кабелите.
Виж греста.
Закачи дясната на кабела вдясно. Ако не изчезне грешката закачи лявата там. Не пречи да висят на кабелите.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot] и 6 госта