Публикувано на: 17 Май 2011 12:34
според мен хубавите мотори ( разбирай не харчат масло вървят добре с приемлив расход) на опел са 2.2- 144 кс стария !!! легендарният C20NE най-добрият мотор правен от опел 2.0 -115 както и доработките му задно с лотус C20XE-150ks и C20LET- от 200до 240 кс и най добрите от екотецитe X20XEV-136кс. и 2.2- 140 кс. дизелите разработени от опел 2.0 и 2.2 са Пълна скръб изгаря електрониката на помпата разваля се турбината доста почесто от средното .... затова опел ползва дизели на isuzu 1.7 и на VM 2.0 чудесни дизели за Z18XEV- 125кс мога да кажа че се развърта добре след 3000об. до 6000. за градска кола е екстра малко харчи не пипа маслото. но не ми звучи логично 7местен миниван да е градска кола !! возията след мойта mazda xedos 6 ми се стори същата по-скоро твърда с тази разлика че при маздата ги нямаше страничните потраквания шумове и крена ( все пак е ван ) AVESNISA ми сега вози доста по-меко с същия крен като при зафирата без потропвания и поскъцвания . OPELA на дълго натоварена с 5 човека и пълен багажник наистина не ги усеща ....защото караш с120-130 при 4200-4600 об.на 5та ( при нормалните коли това е 4та ):) което предполага шум естетвено ( неприятен ) имаш чуството че някое бутало ще изкочи ....(сравнено mazda xedos 2.0 която се развърта като шевна машина
да ти е кеф да я караш с високи обороти ) ) до 120 не пипа масло шума е приемлив. с тоя мотор имам доста познати . тези изводи не съм ги правил сам . те фабрично и дават 500гр. на 10000км. ! всяка марка има сполучливи мотори и не дотам ! ЗА ТОЙОТА такива мотори според мен са 1.8 и 2.0 AZ-FSE . а сполучливите освен всички стари от серията AZ са 2.0 и 2.4 . това са мои лични впечатления никой не ангажирам .
за дизелите един служебен пикап 2.0 d4d na 230000 и милиони мото часове не е пипан мотора . а на едно френче на същата сменя дузи ! нямам впечтления , незнам за дизелите !

