Страница 39 от 82
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 12 Сеп 2017 11:28
от Hursa
► Виж съдържание
Офтопик
Не е мястото в тази тема да се спори. Още повече, че съм благодарен и на двамата за информацията, но последните ви твърдения са спорни, поне така мисля

.
Понижаването на налягането в течността практически не и намалява обема, водят се „практически несвиваеми”. Ако приемем, че течностите все пак са „свиваеми”, то изменението на обема им е толкова незначително, че този обем, който се освобождава не би оказал осезаемо влияние (освен това същото би се случило, ако системата е запълнена с бензин – така, че не би се споменавало за разлика при стартирането).
До колкото разбирам при изключване на двигателя, системата (помпа за високо налягане, тръбните пътища, инжектора до клапана му и рампата са запълнени с течност – бензин или пропан-бутан). Дори да се освобождава газов обем, той е твърде малък за да окаже осезаемо влияние при запуска и е приблизително еднакъв при пропан-бутана и бензина. За да се получи значителен парен обем, течността трябва да отиде някъде. Според мен се изпарява през инжекторите – защото те са плътни за течността, но не за газовата фаза. Както клапана, така и седлото му са от твърд материал, обработката им то такава гладкост, че да се получи газова плътност, би предизвикало поява на кулонови сили на привличане. Или за да има газова плътност трябва единия материал да е достатъчно мек, така че при натиска на клапана да се получат в него пластични деформации, които да „оберат” грапавините, или натиска на клапана да е толкова голям, че да предизвика значителни пластични деформации в твърдите седло и клапан. Нито едно от тези условия в инжектора не може да се допусне според мен – все пак той трябва да сработва за около милисекунда (и по малко) и да отваря/затваря до около 50 пъти в секундата.
За да пишат, че при работа на пропан-бутан, е нужно повече, явно осезаемо повече време („помпата за автогаз се активира в момента, когато вратата на колата се отвори, за да се постигне по-бързо натрупване на налягане в системата”) – предполагам в системата може да се образува значителен газов обем. Обема на горивната система е вероятно не повече от около стотина милилитра – за да се запълни този обем от помпата за високо налягане (достатъчно, че да „опресова” газовия обем и той да кондензира), макар че и разхода, който дава тя не е особено голям – не е нужно особено много време – затова може би става дума за почти изпразнена от течен пропан-бутан система. Ако системата е запълнена с течност – за да се повиши налягането до работното, на плунжерна помпа и са нужни няколко такта – дори системата да „поддава” като обем. Не мисля, че изпарението през инжекторите е интензивно – но ако автомобила престой часове или денонощия – вероятно системата се изпразва до голяма степен от течната фаза. Не държа, че има нещо вярно в разсъжденията. Но все пак е написано за осезаемо забавяне при стартиране на системата, в рекламната брошура на фирмата. Ако бе незначително, не биха го споменавали в такова описание – така мисля

.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 12 Сеп 2017 14:04
от Bass_Man
Офтопик
Помпата е мембранна, и може да си абсолютно сигурен че инжекторите не пропускат нищо! Явно системата остава отворена/вентилирана или изпразнена към бутилката и за това е нужно помпане и запълване на системата. Което се прави и при бензина - помпата заработва по-рано и при газовата фаза - първо се отварят клапаните, чака се малко и тогава се прехвърля на газ.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 12 Сеп 2017 19:00
от spiridoncho
► Виж съдържание
Офтопик
Hursa написа: Понижаването на налягането в течността практически не и намалява обема, водят се „практически несвиваеми”..........
Тук не става въпрос за кое колко се свива и дали се свива. При понижаване на налягането, а то неизбежно се случва когато се изключи системата, газта преминава в газова фаза, както е в газовата бутилка. Определен процент от нея е газ, а не течност. Малко или много налягането от инжекторите се освобождава към бутилката, и има вероятност в част от тръбите в областта при инжекторите да се получат участъци с газова фаза. Та за тази газова фаза се връща в течно състояние като се повиши налягането. Не е нужно да се разхождаме в дълбините на физиката за да си обясним дадено явление, и изобщо няма да коментирам зависимостта на налягането на втечняване и температурата. Хората са го направили и няма какво да го мислим.
Също така не мога да разбера защо се включват в разсъжденията неща, като свиваемостта на флуидите, защото това няма много общо. Налягането се създава не за да свие течността, а за да превърне газообразната фаза в течност, и да не позволява да се получи газова фаза, която няма да убие мотора, но доколкото знам прецаква инжектора.
Ето малко по подробно обяснение защо помпата трябва да работи по от рано.
По ранното захранване на помпата като цяло се прави с цел selftest на системата. На помпата са и нужни 5-10сек за да няма никаква газова фаза, но си има цикъла на теста е около 1 минута общо. Ако кривата на нарастване на налягането се различава от очакваното или налягането изобщо не се качва то системата няма да стартира. Теста е необходим не само заради вероятни течове, ами и за да не заработи помпата на сухо при празна бутилка. Та е редно човек да се замисли реално, а не да търси отговори единствено във физичните закони.
При мен специално принципа е следния: след старт на двигателя системата изчаква 5 сек. След това започва така нареченото продухване (purge или priming time), което трае 5сек. След това започва хидравличния тест, който представлява включване и изключване на помпата за 15сек с 2сек пауза. След това изчаква заложено време в зависимост от температурата на двигателя, и чак тогава обръща на газ. И при Lpdi-то предполагам нещата са подобни защото системата е аналогична и защитните механизми са подобни. Но там може и да може да стартира двигателя директно на газ, но при мен не става т.е. имам режим за палене на газ по спешност, но при по хладно време пали много трудно, а и предпочитам сейфти циклите да си се изпълняват, въпреки че понякога имам доста къси отсечки, а колата е топла и малко стояла.
По отношение на течащите инжектори - дори и на бензин такива инжектори предизвикват доста удължени паления, и е желателно да се ремонтират или подменят с нови. А тези пък които са при двигателите с директно впръскване би трябвало да са още по-надеждни. Предполагам ако изпускаха дори и малко газ, в двигателния отсег щеше да си има специфичната миризма. Такава при мен не съм усетил. Познава се, че колата е на газ когато съм на бензиноколонката, и по липсата на характерната миризма на бензин от ауспуха. Е, понякога и водичка теква от там.
П.С. Помпата качва и налягането в бутилката при продължителни преходи с висока скорост. Наскоро в жегите ми се случи след голям пробег предимно със скорости над 120, да не могат да ме заредят изобщо. В бутилката не можа да влезе и ml. Но за това ме бяха предупредили. Ако зареждам през 150-160км няма проблеми. Но при изминати 220км в бутилката влизат с малко изчакване едва 7-8л, а Селиката толкоз малко не харчи. На 480-ият км опитаха да ме заредят с налягане на колонката 11 бара, но не се получи.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 12 Сеп 2017 20:25
от Hursa
► Виж съдържание
Офтопик
Bass_Man написа: Офтопик
Помпата е мембранна, и може да си абсолютно сигурен че инжекторите не пропускат нищо! Явно системата остава отворена/вентилирана или изпразнена към бутилката и за това е нужно помпане и запълване на системата. Което се прави и при бензина - помпата заработва по-рано и при газовата фаза - първо се отварят клапаните, чака се малко и тогава се прехвърля на газ.
Ако системата остане отворена към бутилката – сте прав. И вероятно е така:).
Любопитно е какви ще са процесите. Системата ще се намира под налягане, приблизително това, което имаме в бутилката. Течния пропан-бутан постепенно ще се стече от високите части на системата заемайки ниските нива. Това няма как да стане веднага, налягането в бутилката няма да го позволи. Част от газта поемайки топлина от стените - ще се изпари и тези пари ще заемат високите участъци на системата – освобождавайки течността, която под действие на хидростатичното налягане да се „стече” надолу. Част от газовите пари в бутилката под действие на това хидростатично налягане ще кондензират и така, тази стичаща се от системата течност ще постъпи в бутилката (заемайки ниските нива в системата). В системата ще се изпари малка част от газта (съответно приблизително толкова, малко по малко, ще кондензира в бутилката) – в зависимост от обема, който заемат газовите пари при това налягане към обема на течността. Ако системата е около 200-300 мл ще е достатъчно да се изпари под един милилитър, предполагам.
Този процес се получава, поради това, че пропан-бутана при нормалните температури, които се експлоатира автомобила - течната и газовата му фаза са в равновесно състояние (температурите са по-високи от температурата на кипене при наляганията в бутилката).
При бензина няма да се получи подобен процес, ако системата остане отворена към резервоара. Т. е. налягането в системата ще е атмосферно – тогава при нормалните околни температури бензина обикновено не е достигнал температурата си на кипене. Атмосферното налягане действащо върху бензина в резервоара няма да му позволи да се стече от системата. Освен, ако не поеме въздух през инжекторите или в някой от високите точки не се отвори към атмосферата, както казвате.
За помпата – в такава система са три, до колкото разбирам. Аз имах предвид само помпата за високо налягане, тя е плунжерна до колкото знам. А вие вероятно имате предвид помпата подаваща пропан-бутана от бутилката.
Ако всичко е така, както казвате и както го мисля – тогава наистина е нужно да се включи помпата подаваща пропан-бутана, за да запълни системата с течна фаза и да предизвика кондензация на парите запълващи системата. Дори бензина да се е стекъл в резервоара и при включване на системата на бензин да е необходимо запълването и – запълването и на бензин ще отнеме значително по-малко време от запълването и с течна фаза на газта. Защото то ще става при противодействието на газовата фаза (запълваща системата, намираща се под налягането, което имаме в бутилката) и необходимостта и да бъде втечнена (т. е. запълването трябва да става под още по-високо налягане), а това ще изисква значително повече време.
За херметичността на инжекторите по отношение на газовете – не знам. Не се ли поставя електромагнитен клапан „отсичащ” бутилката и при системите впръскващи газ в течна фаза?
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 14 Сеп 2017 11:07
от iakrastev
Здравейте Колеги! Малко в страни от обсъжданото по-горе, ще си позволя да изкажа едно мое впечатление на база опит и изминати километри с надеждата тази информация да влезе на някой в употреба, т. к като из форума освен трезвомислещи и компетентни хора се спотайват и една не малка част хетъри или хора, които се събуждат с мисълта, че все нещо не им е наред(леко лирическо отклонение).
Относно дилемата, с която се сблъскват предполагам начинаещите за това какъв инжекцион да закупят и съпътстващи въпроси започващи с какво, как, защо и т.н , та моето впечатление е следното....
Аз лично като собственик на Corolla Verso 1.8 vvti 135hp имах същата дилема какво, как и за какви пари да монтирам като инжекцион, но когато го направих преди 2 години, не съм правил някакво сериозно проучване по въпроса. След тези две години мога да кажа без да преувеличавам и вече съм изградени виждане по въпроса, че BRC и Romano за мен са фаворите в сектора. Някой ще кажат (гледай го този прави само реклама), всъщност това е на база от това което съм видял и изпитал. Служ. кола е BRC и за 50 000 км освен филтри, нищо друго не е бутано, а се държи все едно караш на бензин. Личната ми кола е с Romano (сравнително "млада фирма" за България), за 30 000 км никакви ядове. Обслужването е на ниво, до 5г. гаранции на повечето инжекционни. Проблеми никакви, сменяш два пъти в годината филтри, които струват 5 лв до 10 лв и сипваш газ и караш. Екипът от хора, с които съм се сблъсквал (София,Плевен, Русе) освен както повечето хора си мислят освен да ти вземат парите, са мислещи хора готови да ти помогнат (не само с работа, но и акъл) в решаването на различни проблеми. Ако на някой би му било полезно и се интересува, мога да дам координати на хора, с които да се свърже. Надявам се, че съм бил полезен...
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 15 Сеп 2017 22:55
от mgrigorov
Има ли някой от колегите с РАВ 4 XA20, който е сложил бутилката под колата на мястото на гърнето и как е решен въпроса с ауспуха ?
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 17 Сеп 2017 09:23
от skydiver
mgrigorov написа: Има ли някой от колегите с РАВ 4 XA20, който е сложил бутилката под колата на мястото на гърнето и как е решен въпроса с ауспуха ?
Можеш да импровизираш с две тороидални бутилки, който да са на височината на сгънатите задни седалки ?
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 17 Сеп 2017 12:28
от urb
Няма какво да се мисли. Королата ми я взех с монтирана газова Ловато. Вече съм навъртял 30 000 км. с нея за година и половина и по груби мои сметки съм спестил 3 000 лева без никакви ремонти само от гориво. Никакви проблеми и несъществена разлика в динамиката газ-бензин. То и каква динамика да очаквам от 1.4 - за тази цел си имам Ауди А4. Още година и ще изплатя колата. Ако карах само нея щях да съм я изплатил вече , защото минавам по 40 000 км на година обще с двете си коли. В България поради ефтината газ и наличието на много газ станции е грехота да се кара на бензин

. Слагайте хубави марки газови системи и няма да съжалявате.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 17 Сеп 2017 13:14
от mgrigorov
Мислех, че някой го е првил, за да каже как е. Но ще мисля, когато купя колата, че на пазара няма нищо читаво.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 18 Сеп 2017 15:04
от BOz
РАВ4 като гумата им е на задния капак имат ли място за резервна гума в багажника, дмек за тороидална газова бутилка?
Питам защото тази концепция много ми хареса на конкурента ЦР-В. Хем имаш газ, хем и резервна гума, без ефект върху багажника.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 19 Сеп 2017 18:01
от mgrigorov
До колкото знам няма място за тороидална бутилка. Но, ако се махне задното гърне се освобождава място за обикновенна пура. А как се решава проблема с гърнето не знам.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 19 Сеп 2017 22:51
от spiridoncho
Предполагам слага се права тръба с muffler tip и колата става по шумна. Има си изисквания за отстояние на тръбите от бутилката, и най-добре е да има топлинен щит.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 22 Сеп 2017 09:15
от Adwanced
Здравейте колеги!
От 1 година слагат STAG-ове (в Русия и др. страни) на двигател 2.4 - 2AZ-FSE ; директно впръскване ; 4 цилиндъра; (Авенсис Т25).
Този двигател масово се смята за негазифициран..
Забелязах,че от скоро и в България са почнали да ги слагат,,с допълнителен хардуер(модул) от производителя на газови инжекциони, специално за 2 модела на Toyota Avensis,,2 и 2.4.
Някой има ли конкретни наблюдения ?
Смесено впръскване бензин и газ (няколко такта газ, 1 бензин),не се нуждаело от система за мазане на клапаните,,
40-45% икономия в ПАРИТЕ ??? (като се смята колко даваш за бензин и после колко даваш за бензин и газ)
В крайна сметка всичко това са лафове на газаджии, докато някой с точни наблюдения не каже така ли..
За това моля ако имате наблюдения кажетее

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 24 Сеп 2017 23:23
от skydiver
BOz написа: РАВ4 като гумата им е на задния капак имат ли място за резервна гума в багажника, дмек за тороидална газова бутилка?
Питам защото тази концепция много ми хареса на конкурента ЦР-В. Хем имаш газ, хем и резервна гума, без ефект върху багажника.
Ако иде реч за второто поколение - подът е плосък.
Идейно е да се сложат две туроидални бутилки с височина около 20см. и да дойдат на височината на сгънати задни седалки.
Така ще се запази до голяма степен функционалността на багажника.
Бутилка извън купето не ми звучи добра идея, но Алеко го е казал отдавна.
Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...
Публикувано на: 23 Окт 2017 13:01
от Shift
Здравейте!
От скоро съм собственик на Ярис 2010г. (P2, май?) с двигател 1,33 VVti, 100 конски сили. Решил съм да слагам газов инжекцион с бутилка на мястото на резервната гума. Тъй като темата е доста дълга я прехвърлих цялата, но не открих конкретно мнение за моя мотор - ако има и се повтарям се извинявам.
Та ако може накратко в какво да внимавам като избирам инжекциона. Цената не е на първо място, бих дал повече, но да е по-малко проблемен в бъдеще.
Благодаря на всеки със съвет!
