slowtraveler написа:Качеството на Тойота е средно, и това не е мит...
1. Това не е фактор - ако сравниш например с Дачия, или някой французин (те и Дачия са от тях) ще видиш, че ръста в продажбите сигурно е по-голям отколкото на Тойота
Качеството на Тойота е върхово , и това не е мит. Достатъчно е да погледнеш резултатите от техническите прегледи в Германия и да се убедиш,че Тойота доминира с моделите си в първите места.Единствени конкуренти са Мазда, Хонда и Субару и Порше 911. Това са най-надеждните коли съвсем обективно. Същите неща виждаме и от J.D.Power, и от Auto-Bild преглед на качеството.
slowtraveler написа:2. След антирекламата на ТМ Ауто във форума - ами как да имат много работа... А и това е нещо нормално за съвременен автомобил. Преди няколко седмици бях в официалния сервиз на Мазда за смяна на масло. Ами сервиза бе абсолютно празен - седяха и си бъркаха в носа. Казват - ами скука - никакви проблеми. Само от време на време идва някой за смяна на масло или дребен проблем. Моя дребен проблем бе да се затегне гайката, която държи третия стоп, защото не бе добре затегната и стопа ми седеше с около 1мм навътре и ме дразнеше. Работа за 3 минути (бавно, защото се смъква кората на капака на багажника - на щипки)...
Да, знаеш ли колко е скучно в сревизите на Пежо, на мерцедес,Ауди, Рено,ФИАТ и т.н. ?
slowtraveler написа:3. Гледаме и други форуми - при сериозните марки нещата са същите - обслужване и нищо повече
От гледане по форумите нямаме достатъчно материал ,за да правиме такива изводи. Важни са ТЮВ,J.d.Power,Auto-Bild преглед на качеството, където като гледаме и четеме какви серийини дефекти имат др.марки,ни настръхва косата-Ръжда при 1 ген. Мазда 6 по врати и капаци, Износваща се ход.част на Мерцедес Е-клас, дефектиращи нафтови помпи,дефектни дюзи при най-новите Е-клас,C-klas, абсолютно признати от Мерцедес/въпросът е подробно разгледан от Ауто-Билд/ и са ужасяващи разходи за ултра-нови модели за собствениците,защото Мерцедес има пършива гаранция от 2 години и не поема за своя сметка тези дефектни части. Ауди/Фолксваг.- Износване на леглата на дюзите на Помпа -дюза дизелите, проблеми с пукане на глави на дизеловите двигатели,повредени турбо-та и т.н.
Та, никак не е скучно в сервизите на другите марки! Не е коректно да даваш за контраст сервизите на Мазда, защото все едно да сравняваш Тойота с Тойота едва ли не.... biggrin.gif
И какво значи съвременен автомобил, несъвременен автомобил. Има Надеждни и ненадеждни. Тойотите и старите, и новите са здрави. Докато при другите марки нещата са доста по-шарени и небалансирани. За това Тойота е с върхово качество, а другите със средно.