Може би по-новите са по-претенциозни и трошливи. Ама вина за това не само производителите ами и пътните условия. Колко често ви се налага да избирате по малката дупка в сравнение с по-голямата. Колко често ви се налага да пъприте на полусъединител на някое нанагорнище в задръстване.
Някой да е виждал снимка на Цариградско шосе в София от преди 30 години?. Няма джан джун кола (образно казано). Ми защо пред блоковете няма места за паркинг, защото е нямало коли преди 30години в България.
Ей го вече от сумати хора, със сумати коли, без значение от възраста чувам че сменят съединител и все повече и повече им казват от сервизите, че вече съединителя е консуматив. Стара нова като повъртиш по задръстванията, всичко се скапва. Ще речете добре съединител и окачване иди дойди. Ами за двигателите какво да речем. Горивото уш с все по голям контрол, пак все по смотано. Веднага пример. Цяла зима карах Шел V power disel. Бива не мога да се оплача, смених за проба на нормалния им дизел, който уж трябва да пак да отговаря на някакви стандарти и какво приятелката ми дето нищо не разбира а само се вози, вика повече да не слагаш от това гориво дет си сложил, не набира как трябва, пък трака повече. Дотук с горивото. Ясно е че имаме проблеми и там.
Сега друго, някой да си е поглеждал филтъра за купето. Защото най лесно се вижда той. Аз много често, ама ми се реве като го видя и като си представя какво му е на филтъра за въздух на двигателя. Ама това е от мръсния и изпълнен и наситен с гадости въздух.
Е какво да очакваме от такива условия на пътя, не ще се чупят ами незнам какво ще правят тея коли. Особенно с новите двигатели и електроники, няма как, ама то затова на новите дизели примерно не може да се сипе олио. Е да ама мощността, ниския разход и ниските вредни емисии не идват туко така. Ама ако ги няма електрониките, няма ABS, TRC ... Пък някой да е гледал тест на стара и нова кола в сблъсък. Има ги много в youtube. А да ги блъскаме старите тойоти с новите, па да видим кой по-здрав(ей това е образно казано, да не вземете да се пробвате сега

).
Сега не съм имал стара тойота и незнам, може наистина да са по здрави от моментните и по непретенциозни, ама същото могат да го твърдят и собствениците на мерцедес, бмв, волво и т.н.
Значи пазара е променен много. Някой беше казал по назад, че хората гледат да им е по-сигурно при сблъсък от колкото дали нещо няма да се счупи и това е факт. Като се има предвид разпространението на пътна помощ в сравнението от преди 20г насам, особенно при по-развитите страни проблемите с оставянето на пътя като глад, студ и т.н. са почти нулеви. За разлика от проблема с катастровфите, който е засилен. Според мен в процентно отношение тойота си е запазила характеристиките на по-малко проблемен автомобил, спрямо същата характеристика на останалите автомобили. Това не означава че са по здрави от преди, но означава че спрямо останалите производители са в челото. Поне така излиза според тези TUV и други подобни.
Друго нещо, незнам дали сте се замисляли. Аз поне се замислих над това, че се сравняват стари коли с нови, ама кои точно стари коли, може би тези които са излезнали най-здрави от всички за даден модел. Колко от този модел има за скрап поради една или друга причина? Искам да кажа че екземплярите с които се прави сравнение (не искам да кажа че са малко, предполагам са достатъчно на брой) са все пак стари и никой не знае колко от техните събратя са заминали за старо желязо и съответно техните собственици са били недоволни.
Не казвам че като потребители не трябва да се оплакваме от намалялото качество, даже трябва, ама погледнете и цялостно качеството и как да кажа световната обстановка. Качеството е подобрено от гледна точка на сигурност, шумоизолация, вредни емисии, разход на гориво, незабравяйте удобство, че и глезотийки като автоматичени фарове, чистачки, затъмняване на огледалата и др.
Тук като по бедна страна гледаме да не се чупи и да ни е по-евтино, за да не даваме пари. Ама това, че ако се блъснеш и ще останеш жив гледаме ли, възможността да се спира по бързо и без поднасяне, възможността за изкачване на заледен наклон, удобството от прохладно пътуване изобщо всички тези неща някакси май остават на заден план, но все пак не забравяйте че в тези коли стои нашия живот от една страна, а от друга прекараното време в тях е все повече и повече и колкото е по-удобно толкова по-добре. А и в крайна сметка от личен опит знам (имам пряк достъп до 2 Авенсиса 2005-та дизел), че положението не е чак толкова лошо колкото някои се опитват да го искарат. И за 5 години, едно натягане на ремък на хидравликата на едната и смяна на предни амортисиори, заради изпускането на единия на другата, при навъртяни и на двете коли 100 000км (едната е 120 000) мисля че не е болка за умиране.