Страница 30 от 30
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 13:54
от Hursa
Проблема на европейските марки е "евросъюза". И така тойота остава без основните си конкуренти. Щяха, щяха, ама едва ли. Клиента гласува според това дали се оправдават очакванията му и според задоволството от покупката, а то зависи от съотношението цена/качества. Когато цената е силно завишена вече и относително по малките проблеми имат значение, (а както виждаме, според споделения ваш опит, има и съвсем не малки) отразяват се като посещение на сервиза. Ето например GreenText-Pepe, дали би поставил висока оценка на тойота по надеждност.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:00
от dracunculus
Не знам откъде Hursa идва на идеята, че на другите пазари Тойота се продавала, защото била евтина. Ами я погледни там конкурентите на какви цени са. Ами, също толкова евтини са. Просто в САЩ цените на колите (всички!) са ДРУГИ по редица вече коментирани причини. Всички от Тойота, през всичките ѝ конкуренти, до Maybach (актуална разлика: над 50 000 Евро е по-евтин в САЩ) и тем подобни.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:13
от Hursa
Ами няма как, когато материалите и енергоизточниците на европейските производители са на така завишени цени, когато към производството им се поставят допълнителни изисквания, които ги ограничават (спрямо конкурентите) - няма как да продават евтино без да правят компромиси. А компромисите ограничават конкурентността им. Евтина си е тойотата, евтини автомобили - който тук продават скъпо, няма как да сме доволни от това и не трябва.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:23
от dracunculus
Е да, ма избягваш факта, че в Щатите всички коли са евтини, а в Европа ВСИЧКИ скъпи. И тезата ти, че Тойота е ПО-ЕВТИНА от конкуренцията в САЩ и затова се продавала не е вярна просто

Я поразръчкай сайтивете на WV, Toyota, Opel, Fоrd, Skoda и т.н. за САЩ и за Германия, Франция, България и т.н. например и постни тук едно сравнение на цените по модели/класове. Би било интересно да видим как е положението измежду конкуренцията
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:25
от Hursa
Евтини с занижени качество и качества, затова и отстъпват на тойота.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:27
от nov
Hursa написа: ↑23 Сеп 2025 13:54
И така тойота остава без основните си конкуренти.
Не ми отговори на въпроса, без кои конкуренти - основния по продажби е фв, доколкото знам фв се продава в САЩ отпреди Тойота да стъпи там, Форд си е тяхна марка на САЩ, Буик,Крайслер и т.н. са си там.Първите таксита закупени за Ню Йорк незнам дали знаеш през 1901 година са ....................Рено, много преди Тойота да стъпи на този континент, що ги няма и тях?
Hursa написа: ↑23 Сеп 2025 13:54
Щяха, щяха, ама едва ли.
Не, че щяха - те СА!!!
Hursa написа: ↑23 Сеп 2025 13:54
а то зависи от съотношението цена/качества.
Именно , тук Тойота е в абс. свои води - златната среда и най-доброто отношение цена/качество.
Hursa написа: ↑23 Сеп 2025 13:54
(а както виждаме, според споделения ваш опит, има и съвсем не малки)
Така е, не го отричам, но аз споменах и по горе - 2,7к. за ремонт (който БИ могъл да се избегне на 100 %) е разходка в гората в лунна нощ на фона на европейските аналози, като разход, и?
От ремонта съм навъртял 80к.км без абс. никви драми за нищо , ама за абс.нищо.
Hursa написа: ↑23 Сеп 2025 13:54
дали би поставил висока оценка на тойота по надеждност
Жестоко бъркаш понятията - за НАДЕЖДНОСТ - ДА, тя не го е оставила на пътя, за качество на сглобката на периферните лайстни и т.н. - има право и трябва да му обърнат внимание в Тойота.
Hursa написа: ↑23 Сеп 2025 14:13
А компромисите ограничават конкурентността им
Към момента нямат никви грижи с конкуренцията - издухват я с 200.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:28
от dracunculus
Аха, викаш в САЩ конкуренцията е също толкова евтина, защото е с лошо качество, в Европа не е толкова евтина, защото е с по-добро качество. А Тойота е една и съща на всички пазари? Нещо не разбирам логиката
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:29
от Hursa
nov написа: ↑23 Сеп 2025 14:27
Именно , тук Тойота е в абс. свои води - златната среда и най-доброто отношение цена/качество.
Да, при тези цени там. Но ако продаваха на "евросъюзните" цени - съотношението ще е коренно различно.
nov написа: ↑23 Сеп 2025 14:27
Жестоко бъркаш понятията - за НАДЕЖДНОСТ
Дали? Да попитаме човека

- дали би оценил високо тойота по какъвто и да е критерии след разочарованието.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:38
от dracunculus
Размихте дискусията. Съотношението на цените и в САЩ и в Европа е едно и също, просто тук цените са високи, там са ниски. И в Европа Тойота не доминира толкова, защото има силни локални марки И най-вече хората си наблягат на "познатото" и са консервативни. Въпреки, че и това взе да се променя даже в Германия, където учудващо Тойота започна да става все по-честа. Иначе...да, и недоволни ще има винаги. Винаги (не обвинявам колегата, просто давам пример) може да си доволен ИЛИ недоволен от една кола и на базата на чисто субективни критерии. Например моя Лексус - за първи път откакто карам кола от концерна ми се налага да ходя извънпланово в сервиза и то два пъти за един месец (заминаха двата лагера отзад). Да съм ли недоволен от колата?
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:39
от nov
Hursa, заповядай:
https://www.iseecars.com/most-reliable/ ... dsize-cars
тук този линк е 2 в едно - хем е вкаран релайабилити индекса, хем и цените на моделите от-до - айде виж кои са най-скъпи и същевременно кои са най-надеждни? Това е на американския пазар. изводите оставям на теб.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:40
от nov
dracunculus написа: ↑23 Сеп 2025 14:38
Например моя Лексус - за първи път откакто карам кола от концерна ми се налага да ходя извънпланово в сервиза и то два пъти за един месец (заминаха двата лагера отзад).
Коя друга марка (освен и Тойота) прави толкова риколсссс за да си държи на името , реномето и на самите клиенти за да са доволни, това за мен е мноооооооооооого силен показател?
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:45
от Hursa
Е да, като са допуснали продажба на автомобил със съществен дефект. Като например проблемите им със спирачките, проблем с безопасността.
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:52
от dracunculus
nov написа: ↑23 Сеп 2025 14:40
dracunculus написа: ↑23 Сеп 2025 14:38
Например моя Лексус - за първи път откакто карам кола от концерна ми се налага да ходя извънпланово в сервиза и то два пъти за един месец (заминаха двата лагера отзад).
Коя друга марка (освен и Тойота) прави толкова риколсссс за да си държи на името , реномето и на самите клиенти за да са доволни, това за мен е мноооооооооооого силен показател?
Нещо не се доразбрахме май....не беше сервизна акция....Дефектираха си лагерите, на 180 000 и на 183 000км. Да, колата навъртя километраж и се случи просто
[Дискусия] Toyota и нейните конкуренти - обективни сравнения на база личен опит
Публикувано на: 23 Сеп 2025 14:55
от nov
Говоря по принцип за риколл акциите на Тойота, иначе разбрах за лагерите и в тази връзка аз на 290к. смених единия оригинален заден лагер главина, другия още си се търкаля, на някои европейски аналози толкова не могат да им изкарат модулите или двигателите, нищо, че са и по-скъпи
