Страница 30 от 82

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Окт 2016 12:50
от Bass_Man
mityo79 написа:
unsure.gif Какво означава думата ( еле) smile.gif. шегувам се стана ми интересно като прочетох тази дума отдавна не бях я срещал и използвал :thumbsup:
По шопско си я ползваме :)

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 22 Окт 2016 23:48
от mityo79
:thumbsup: мисля че е редно да си запазим говорът на дедите ни да не забравяме от къде сме дошли

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 05 Ное 2016 16:06
от dian1969
Extremee написа: Така е колега и аз търся да видя наистина някой на когото газта му е прегорила клапаните ама няма dry.gif , поне аз не мога да намеря. Затова мисълта ми беше колеги, които си карат колите на газ повече от 3,4 години да пишат за да знаем.
Виждам ,че темата е актуална,че да разбия легендите за клапаните че не прегаряли..... Имам корола 2006г,която карам на газ 60000км до днес. На втори цилиндър прегорял клапан и сега е в бокса за ремонт глава. Двигателя е 1,4. От Варна съм и главата ще се прави на Боровец.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 05 Ное 2016 17:48
от slowtraveler
На Тойотите 1.4 не се ли регулираха клапаните периодично??
Ако ДА - кога сте ги регулирали последно?

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 05 Ное 2016 19:16
от Двигателист
Ако не е късно, я измерете хлабината на повредения клапан, че ми стана интересно.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 06 Ное 2016 00:37
от Bass_Man
То няма такъв мит че да го разбиваш!!! Клапани горят и се вкопават на всеки един ДВГ и за това има работилници за ремонт на глави! Има мит обаче че това се случва от вида гориво! И този мит е разбит много отдавна.

Причината за горене на клапани НИКОГА НЕ ЗАВИСИ ОТ ТИПА ГОРИВО! Основната причина е техническа неизправност която обикновенно идва от неправилна експлоатация, скапани материали или неправилна настройка! Всякакви останали варианти са си спекулация.

Ако можеш снимай типа на инжекторите на ГИ. Че и аз съм много любопитен.

Иначе сори за кофти ситуацията много е неприятно!
Ако можем да помогмем с нещо свиркай.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 07 Ное 2016 09:58
от ufer
Колега Басс_ман, почти напълно съм съгласен с теб, т.е на 99%. Има едно изключение - при старите двигатели с чугунените глави. Имам един олдтаймър Форд таунус, който навремето го карах около 40 000 км на газ. Тогава клапаните се регулираха на всеки 10 000 км и рядко някой си спестяваше това регулиране. Та след тези 40 000 км и редовно регулиране леглата на изпускателните клапани хлътнаха с няколко мм навътре. На всмукателните го нямаше този проблем. Писал съм преди във Форд-форума, има мисля и снимка. Но сега с новите мотори с алуминиеви глави този проблем е минимализиран, но лично аз не го игнорирам, защото и при алуминия има качество и качество. Не случайно някои колеги сменят леглата с такива, подходящи за пропан-бутан, някои слагат и керамични. Има малко момент на преподсигуряване, но всеки си решава сам. Иначе правилната техническа поддръжка си е Номер 1...

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 07 Ное 2016 10:55
от Bass_Man
Колега само да те питам ти сигурен ли си че уредбата ти е била настроена добре като смес и като аванс? Защото ако е така няма от къде да дойде по-високата температура че нещо да гори, хлътва и тн.
Аз обичам да давам пример с на брат ми бившата лада. Без да кара на газ му изгоряха смукателните клапани!!! И какво трябва да заключим от това? Сигурно бензина не става за гориво? Ремонтира си главата, оправи си аванса дето прителите му го гласеха на око и ухо преди това и готово!
Да си дойдем на думата! Не става да настройваш на око и ухо в случая на ГИ на автоматична настройка и после да разправяш как газта не знам си какво СИ.

ПС по начина по който се работи тук се чудя как не валят подобни теми. Явно двигателите са много здрави!

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 08 Ное 2016 09:27
от ufer
Разбира се, че съм сигурен, но може би не си обърнал внимание. Говоря за неща от преди 30 години. Тогава нямаше ГИ, а само вакуумни изпарители. Беше чисто ново Ловато. Клапаните съм регулирал перфектно сам, тъй като поне за това имам нужното образование и умения. Но пак да повторя - става въпрос само за чугунени глави! Мисля че бяха от сив чугун и е възможно газта да не беше подходяща за тях. Още ги имам тези глави и ще направя нови снимки. Тепърва ще ги ремонтирам, като смятам да сложа стоманени легла. Керамични е по-добре, но са прекалено скъпи. Точно поради тази причина, както и заради безоловния бензин. Смазването, което тетраетилоловото навремето постигаше, беше идеално за старите чугунени двигатели. Разбира се, че сега на олдтаймерите се слага добавка в бензина, но имам усещането, че не е както с оловния бензин. Между другото преди 2 години направих основен ремонт на двигателя - вътре почти всичко е ново, разбира се - шлайф на цилиндрите с нови бутала и качествени сегменти, лагери и т. н., но е с други глави, които са доста добри. А оригиналните някой ден ще ги направя, само да не вземат дотогава да забранят в Европа ДВГ и всички да минем на "електрички"... :D Иначе, както казах, подкрепям твоята теза почти напълно - 99%. Един процент оставям, за да си "вържа гащите", т. е. защото нямам техническа лаборатория да докажа поне частично моето твърдение, а само теоретизираме във форума. drunk.gif

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 08 Ное 2016 09:38
от Bass_Man
Аз принципно точно поради тази причина не се занимавам с обикновенна АГУ. Просто никога не знаеш как са ти смесите.
Относно клапаните ако искат оловен бензин това е съвсем друго нещо!

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 08 Ное 2016 10:18
от ufer
Не толкова клапаните искат оловен бензин, а леглата на старите чугунени глави и то в конкретния случай. Леглата са просто фрезовани в главата, т. е. и те са чугунени, а не са такива, които се набиват и могат да се сменят. Аз експериментално бях направил сменяеми легла от стомана на едната глава и главата работеше добре без никакви проблеми. Набиването на тези легла става чрез подгряване на главата до определена температура и добър фрезист...

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 08 Ное 2016 10:45
от dian1969
slowtraveler написа: На Тойотите 1.4 не се ли регулираха клапаните периодично??
Ако ДА - кога сте ги регулирали последно?
клапаните не съм ги регулирал,защото по книжката първата регулировка е на 100х кл. а колата е на 105х,така че каних се да ги регулирам

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 08 Ное 2016 10:46
от slowtraveler
Попитах за регулировката, защото лоша/неправилна регулировка на клапаните може да доведе до прогаряне на изпускателен клапан...

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 08 Ное 2016 10:52
от Bass_Man
На 100 000км да ти прасне клапан със сигурност търси причината някъде другаде.

Toyota и газов инжекцион - За и Против монтажа на ГИ...

Публикувано на: 08 Ное 2016 11:10
от dian1969
Това е снимката на клапана. Не съм правил настройка на газ анализатор,но това ще бъде първото нещо което ще направя след като е готова колата.