Монтаж на заводски Cruise Control на модели Toyota след 2003
-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 23 Май 2014 22:29
- Местоположение: Плевен
- Обратна връзка:
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
След много четене разбрах къде е проблема.
На приус преди 2009 г контактора на спирачката фабрично е с един контакт а трябва да се смени с двоен. Прилагам парт номера на контактора който струва около 40 лева в БГ.
84340-32070
Финално да поясня. За да се добави круиз контрол на приус 1 или приус 2 са нужни :
84632-34011 лостчето за круиз 119 лева в ТМоторс
84633-48020 кабелчето което не момня колко струваше
две болчета 5 мм и дълги 10мм
И много важна подробност която не се споменава навсякъде е контактора на спирачките 84340-32070 около 40 лева.
Ще ида утре да видя какъв е моя контактор и да сложа посочения по-горе за да заработи и при мен всичко.
На приус преди 2009 г контактора на спирачката фабрично е с един контакт а трябва да се смени с двоен. Прилагам парт номера на контактора който струва около 40 лева в БГ.
84340-32070
Финално да поясня. За да се добави круиз контрол на приус 1 или приус 2 са нужни :
84632-34011 лостчето за круиз 119 лева в ТМоторс
84633-48020 кабелчето което не момня колко струваше
две болчета 5 мм и дълги 10мм
И много важна подробност която не се споменава навсякъде е контактора на спирачките 84340-32070 около 40 лева.
Ще ида утре да видя какъв е моя контактор и да сложа посочения по-горе за да заработи и при мен всичко.
Toyota Prius 2
Плевен
Сервиз за компютърна и игрова техника.
Плевен
Сервиз за компютърна и игрова техника.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
Както ти намекнаха, виж с колко кабела е буксата, която влиза в стоп машинката.
Обикновено стоп машинките на колите с круиз контрол са с два вътрешни контакта. Един нормално отворен и един нормално затворен. Когато натиснеш спирачката, то двете позиции се разменят.
Целта е ЕКУ-то да има начин да познае дали си натиснал спирачка със сигурност, за да изключи контрола на скоростта.
Дефакто и за това като пуснеш спирачката, единия контакт се отваря (нормално отворения), а нормално затворения не затваря. Така системата познава, че нещо не е наред и съответно влиза в авариен режим и не може да работи круиз-а.
Надявам се да съм те насочил към предполагаемата причина и логическото обяснение защо ти трябва стоп машинка с 3 или 4 извода. За това трябва да видиш със сигурност дали буксата на сегашната машинка има 3 или 4 проводника. Защото ако има само 2, то и друга машинка да сложиш, пак няма да се оправят нещата.
Обикновено стоп машинките на колите с круиз контрол са с два вътрешни контакта. Един нормално отворен и един нормално затворен. Когато натиснеш спирачката, то двете позиции се разменят.
Целта е ЕКУ-то да има начин да познае дали си натиснал спирачка със сигурност, за да изключи контрола на скоростта.
Дефакто и за това като пуснеш спирачката, единия контакт се отваря (нормално отворения), а нормално затворения не затваря. Така системата познава, че нещо не е наред и съответно влиза в авариен режим и не може да работи круиз-а.
Надявам се да съм те насочил към предполагаемата причина и логическото обяснение защо ти трябва стоп машинка с 3 или 4 извода. За това трябва да видиш със сигурност дали буксата на сегашната машинка има 3 или 4 проводника. Защото ако има само 2, то и друга машинка да сложиш, пак няма да се оправят нещата.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 23 Май 2014 22:29
- Местоположение: Плевен
- Обратна връзка:
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
Това с двата контактора го разбрах и ще погледна но според форумите в които рових се твърди че куплунга си е с 4 пина и кабела си е с 4 кабела просто контактора който слагат на колите без темпомат е с един ключ а на колите с темпомат е с два ключа вътре и се ползват вече и 4те кабела.
Toyota Prius 2
Плевен
Сервиз за компютърна и игрова техника.
Плевен
Сервиз за компютърна и игрова техника.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
Та, за да ти помогна в пълна сила:

Та, засилваш колата (над 40км/ч), подаваш +12 волта на зеления кабел от буксата на стоп машинката, натискаш он бутона на ръчката, след това я буташ надолу и би трябвало да тръгне.
Но в този момент може да имаш записана грешка за стоп машинката в хибридното ЕКУ и може да не иска да тръгне круиз-а, докато не я изчистиш. До сега не съм се борил на Приус, за да знам дали влияе грешката или не на круиза, но на някои коли влияе, на други не.
Но щом казваш, че при всяко палене докато не пуснеш спирачката, лампата за круиза свети без да мига, то най-вероятно няма да имаш проблем с грешките.
Успех.
п.п. То имало и смислени теми в този форум. За първи път мърдам от "Общи теми" и да видя нещо полезно да се обсъжда.

Та, засилваш колата (над 40км/ч), подаваш +12 волта на зеления кабел от буксата на стоп машинката, натискаш он бутона на ръчката, след това я буташ надолу и би трябвало да тръгне.

Но в този момент може да имаш записана грешка за стоп машинката в хибридното ЕКУ и може да не иска да тръгне круиз-а, докато не я изчистиш. До сега не съм се борил на Приус, за да знам дали влияе грешката или не на круиза, но на някои коли влияе, на други не.
Но щом казваш, че при всяко палене докато не пуснеш спирачката, лампата за круиза свети без да мига, то най-вероятно няма да имаш проблем с грешките.
Успех.
п.п. То имало и смислени теми в този форум. За първи път мърдам от "Общи теми" и да видя нещо полезно да се обсъжда.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 40
- Регистриран на: 23 Май 2014 22:29
- Местоположение: Плевен
- Обратна връзка:
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
Днес купих датчика от ауто + за 35.40 лева. Отидох в Toyota да го монтират и всичко заработи. Както казах явно при приус без темпомат слагат датчик само с един комутатор с два пина а окабеляването си поддържа и двойния комутатор за кола с темпомат.
По-горе съм описал всичко нужно на собствениците на приус 2 за да имат темпомат.
Благодаря на всички за съдействието.
По-горе съм описал всичко нужно на собствениците на приус 2 за да имат темпомат.
Благодаря на всички за съдействието.
Toyota Prius 2
Плевен
Сервиз за компютърна и игрова техника.
Плевен
Сервиз за компютърна и игрова техника.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
Поздрави за ентусиазма и споделеното знание. 

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
В един немски форум намерих елементарен "ключ", с който може да се пробва дали колата поддържа СС преди да се поръчва лостче . Според човека, който го е постнал, частите струват под 1 евро общо. При успех, може пък и да се потърси "творческо" решение, къде да се разположат бутончетата, за да не се купува лостче.
Линк към форума (не разбирам много немски, ползвах google translate):
http://www.avensis-forum.de/board922-av ... chr%FCsten
Ето схемата:

реализацията й в изглед отпред:

и отзад:

Линк към форума (не разбирам много немски, ползвах google translate):
http://www.avensis-forum.de/board922-av ... chr%FCsten
Ето схемата:

реализацията й в изглед отпред:

и отзад:

2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
Ако ще е само за единия тест , замасяваме кабела към Ecu-tо.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
За тези, които имат лампичка на таблото и тя свети - става, но за тези, които нямат или е "забранена" от софтуера (има го назад в темата), си мисля, че схемата е евтин вариант за проба.iovkito написа:Ако ще е само за единия тест , замасяваме кабела към Ecu-tо.
А и може да се ползва вместо лостче и с малко фантазия да се разположат дискретно бутончета.
2001 Avensis D-4D, 2004 Avensis Verso D-4D
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София

Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
Здравейте.Какво мислите за този монтаж на круиз контрол без оригинално лостче,а с 4(2),нормално отворени ключета и 3 резистора?
http://www.yarisworld.com/forums/showthread.php?t=17158
http://www.yarisworld.com/forums/showthread.php?t=17158
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
По-евтино и по-зле изглеждащо. Всеки с предпочитанията си. На мен ми е удобно с лостчето , но ако струваше 200-300 лв сигурно щях да го направя с резистори.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
Здравей те!
Малко старичка тема но кой когато се вреди
Преди време разглеждах темата.Имаше снимки къде точно се свързват кабелите на лостчето.За Toyota Avensis 2.0 D4D 1CD...
Дали ще може някой да ги качи пак да направя пробата...
Благодаря !
Малко старичка тема но кой когато се вреди

Дали ще може някой да ги качи пак да направя пробата...
Благодаря !
Toyota Avensis 2.0 D4D Wagon CDT250L-AWMEYW 10/2005
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
Ето къде трябва да се свърже


А тук е как да го направиш по правилата, като аз го правих без да свалям волана, само въздушната възглавница, планката на която е бибитката и дясното панелче с бутона DISP.



А тук е как да го направиш по правилата, като аз го правих без да свалям волана, само въздушната възглавница, планката на която е бибитката и дясното панелче с бутона DISP.





Re: Търся технически грамотни ентусиасти в София
Благодаря за изчерпателната информация!!!
Поздрави:Н.Неделчев
Поздрави:Н.Неделчев
Toyota Avensis 2.0 D4D Wagon CDT250L-AWMEYW 10/2005
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта