slowtraveler написа: BOz, наистина прескачаш цели редове...
Не мисля. Всяка картинка и таблица съм погледнал и описал.
slowtraveler написа: Всяка гума е известен компромис между противоречиви параметри...
Факт. Примерно една зимна гума ще е много по-добра в едно, ама заради това по-добра е по-лоша в друго. Едната ще има по-добър тракшън на сняг, пък няма да може да изхвърля достатъчно вода. Точно за това има и много модели зимни и летни гуми, от които всеки може да избира.
slowtraveler написа: Да видя някъде тест за поведение на лед?
А ти? Ако си видял такива тестове, то сподели.
slowtraveler написа: Да видя някъде температурата на снега (снегът променя много параметрите си при различни температури)... И т.н. и т.н....
Сигурен съм, че за тестовете са избрали такава температура на снега, която да е в полза само за всесезонните, а за зимните да е недостатък. Може би са тествали върху летен сняг, за да може в максимална степен да имат предимство всесезонните, заради конструкцията им.
slowtraveler написа: Да видя някъде износването им? Да ти дойде на акъла, че със 2мм грайфер може да караш всесезонна гума лятото, ама зимата тя ще е станала на галош и ще трябва или да направиш компромис, или да я смениш по-рано отколкото би сменил лятна гума????
Предполагам, че винаги правят тестовете с чисто нови гуми. Или пак влизаш в конспирация, че да кажем взимат чисто нова всесезонна и зимна с да кажем 4мм грайфер, за да може всесезонната да има по-добро управление върху сняг. Знам ли...
Това е още един бонус реално погледнато. Ако решиш да сменяш всесезонната на 4мм грайфер, като при зимните да речем, тогава ще превъзхожда многократно стара лятната гума с 2мм грайфер.
Ами показах ти, още в горното ми мнение, че в конкретните модели от последната таблица, най-износоустойчивата гума из между всички се оказа всесезонна, а не лятна такава.
slowtraveler написа: С два комплекта всесезонни би ли врътнал такъв пробег?
Най-вероятно лично аз да. Казвам най-вероятно, защото нямам статистика на която да стъпя. Ако ми дадеш един комплект, то ще ти кажа със сигурност. Дори само със зимни докато ги смъкна до 4мм грайфер пак е успея да мина около 100к км. Но лично аз карам много умерено, без да им упражнявам тормоз и за това казвам от моята градинка. И това го казвам защото на всяка смяна на гумите ми, то им измервам дълбочината на грайфера на 3 места и го записвам. И на база тази статистика предполагам, че дори и с два комплекта
зимни гуми то пак ще го измина това разстояние. Да не говорим за летните, които ще се доближа до въпросните километри само с един комплект. Така, че нямам опасение в тази насока.
Пример моите зимни гуми (Нокиан) за 10к грайфера от 8.2мм съм го смъкнал на 7.7мм. Още им се вижда макар и бледо 8-цата върху грайфера (Нокиан си имат вграден "
дъбокомер"). И ако не им "удариш" по един шублер, то на око се виждат като чисто нови. Така, че не ме мисли мен.
п.п. И този пример за Формула-1 е доста изтъркан. Примерно ти виждал ли си да карат на зимно трасе, което е покрито на места със сняг, на други с лед, на трети да минават през сух асфалт? Да не би тогава да се окажат и там най-добрите всесезонни гуми? Този пример най-често се използва от привържениците на бензиновите двигатели. Ама те на, взел си универсално решение, дизелов Джип, който може да го използваш във всекидневието, даващ ти универсални параметри, но не най-добрите във всяко едно отношение. Но ти върши работа. Точно като всесезонните гуми.
