Страница 23 от 46
Публикувано на: 02 Дек 2008 19:28
от triforce
Въпросното чукане май е от рейката. Днес ходих да сменят масло и накладки (45 160 км) и се оказа от рейката. Ей, толкова време им лопам на тъпаците, от близо 1 година, че колата не е наред, а те не та не!!!
Публикувано на: 03 Дек 2008 00:09
от zi_zi_top
Чукането е от шлиците на кормилната колонка, които си намират между двете карета - под таблото между спирачката и съединителя.
Публикувано на: 03 Дек 2008 09:14
от triforce
http://img.photobucket.com/albums/v319/ ... orolla.jpg
За ей-този модел, нали? Ще го запиша това, което си ми написал, като ходя след 1 месец, да имам какво да им разправям. Май ме взеха насериозно!
:thumbsup:
Публикувано на: 03 Дек 2008 10:22
от slowtraveler
Май всички модели (и не само тойота) с тази конструкция на 'потъващия' и регулиращ се волан имат този вроден дефект...
Публикувано на: 03 Дек 2008 10:49
от Kiki
slowtraveler написа:Май всички модели (и не само тойота) с тази конструкция на 'потъващия' и регулиращ се волан имат този вроден дефект...
И моята е с "потъващ" волан, ама не чука! Това е индивидуално.
Публикувано на: 03 Дек 2008 13:06
от slowtraveler
Kiki написа:slowtraveler написа:Май всички модели (и не само тойота) с тази конструкция на 'потъващия' и регулиращ се волан имат този вроден дефект...
И моята е с "потъващ" волан, ама не чука! Това е индивидуално.
Ще почне - не се притеснявай biggrin.gif
Просто явно при някои настройки на волана по-бързо изтича смазката...
Нищо опасно няма, но някои започва да ги дразни това потропване при малки неравности...
За първи път го чух на моя кола на една Астра 93г.Пластмасовия пълнеж (там не бе на шлици, а на овал) на двете съставки на вала се бе поразбила и тропаше. Що огледи, смяна на лагери и т.н. беше докато разбера за какво става въпрос...
На Авенсиса от нов (поне при мен бе така) ако размърдаш волана при изгасен двигател може да чуеш съвсем тихо потропване, което обикновенно е точно шлиците на вала... Но до 90х.км не ме е притеснявало, нито звука се е усилил...
Публикувано на: 03 Дек 2008 22:57
от zi_zi_top
Повечето монтьори знаят много добре за какво става въпрос, но се правят на луди, защото от тези работи си изкарват хляба. Мен ме открехна един приятел монтьор в ТМауто и съм му много благодарен, че и на мен чукането ми бъркаше в мозъка, а преди това приемчиците ме сапунисваха за рейка. Сега след "ремонт" за 3 стотинки си карам и ...

Публикувано на: 03 Дек 2008 23:01
от zi_zi_top
за slowtraveler - королата ми е на 93 000 и чукането се появи скоро, не те плаша, а те успокоявам, че се отстранява лесно. Може би даже е разумно преди да се усили много да се смажат шлиците за да се забави износването и да се запази по-малък луфта.
Публикувано на: 04 Дек 2008 07:51
от slowtraveler
ZZ-TOP,
напълно си прав и съм съгласен с теб.
Не се плаша, просто исках да кажа, че това не е проблем на Тойота, а на този тип конструкция на кормилния вал.
Чета, че сега на Маздата в Русия също имат подобен проблем (но там може да е породен от по-рядка смазка на вала, заради северния климат)...
Чел съм TSB, където си пише черно на бяло за този проблем и решението е точно това, което си предложил (използвайки по-гъста смазка)...
На авенсиса не съм го пипал, просто защото звука не се усилваше и бе тих и непритеснителен....

Публикувано на: 04 Дек 2008 09:25
от max-2
Да ви кажа чукането от втулката на кормилния вал също е породено от липса на смазка. Когато я сменях видях 3 точки грес, заемащи около20-30процента от площта на втулката, просто работникът в завода е сложил малко и затова аз сега имах проблеми с нея. За шлиците не мога да кажа, волана ми се мести само нагоре-надолу и нямам, но на две служебни немски коли над 200 000 проблеми няма.
Публикувано на: 04 Дек 2008 20:29
от zi_zi_top
Само за инфо - аз реших проблема с медна грес /съдържа фини стружки мед/. Не съм очаквал такава рязка промяна - на павета се чуваше ясно чукане, което изчезна все едно не е било.
Такива шлици имат всички волани с регулиране /дори и само по височина/. На един приятел с Форд също му казваха, че трябва да си сменя рейката и след моя ремонт падна черпене biggrin.gif .
Публикувано на: 04 Дек 2008 20:45
от zi_zi_top
ПП. Може би модератора трябва да премести последните мнения в специална тема, за този проблем, раздел Технически въпроси. Този дефект явно засяга доста тойоти и собствениците им.
Публикувано на: 04 Дек 2008 21:53
от Ael
Дам ,четох днес в един чужд форум за един Аурис на 43 хиляди мили и почнал да тропа по същия начин

Публикувано на: 07 Дек 2008 08:05
от Kiki
zi_zi_top написа:Повечето монтьори знаят много добре за какво става въпрос, но се правят на луди...

Аз мисля, че повечето монтьори са абсолютни нещастници, които гледат само как да те вземат колкого се може повече пари. Кадърните и коректните са на изчезване!
Публикувано на: 07 Дек 2008 11:05
от Bass_Man