bubaru написа:
Каквото и да си говорим , популярността на тойота се дължи 90 % на Ландкрузърите, останалото е ширпотреба без особени предимства, да не казвам сравнително безлична ширпотреба.
Да продаваш много коли,значи да отговориш на изискванията на максимален кръг от клиенти,тогава колата няма как да бъде с ексклузивен дизайн,дизайнът трябва да е ненатрапчив в повечето случаи и да бъде продаваем ,за да вървят продажбите.Фолксваген също продават доста коли ,а техния дизайн е плачевно пенсионерски направо,не просто безличен.
А Тойота не дължи единствено на Ланд_крюзер популярността си,дължи я на най-продаваният автомобил в света Корола.Дължи популярността си и със страхотните Камри в САЩ,която е най-продаваният автомобил в САЩ! Невероятен успех.Дължи популярността си на страхотните пикапи Hilux/Surf,на бусовете Hiace,които в Африка,Иран,Ирак,Сирия,Либия и т.н. са най-предпочитани,защото не се чупят,а по някои от тези държави пътищата са главно черни ,без асфалт и без сервизи наоколо.Практиката там е посочила Тойота отново,не някой друг.Това да караш здрав автомобил,е невероятно удоволствие.
А ширпотребата не може да бъде без особени предимства,защото след като е предпочетена от най-широк кръг клиенти,означава,че тези хора намират нещо в тази кола,което повече ги удовлетворява от колите на конкуренцията-било то цена,било то оборудване,нисък разход на гориво,ниски експлоатационни разходи,гаранция,здравина,авангардни двигатели,технологии и т.н. или всичко взето заедно. Така че ,за да бъде нещо ширпотреба,то трябва да бъде много добре замислено и да е проучено много добре какво иска пазарът и какво да му се предложи ,за да бъде купувано най-много,в най-големи количества,защото основната задача на всяка фирма е максимизирането на печалбата,което става чрез примерно намалени производствени разходи,оптимизирано производство,силна фирмена стратегия,политика,маркетингови също,но на първо място изградена фирмена култура с принципи,които да се спазват в практиката,оттам по-висока печалба вследствие намалени разходи за производство,но предлагане на повече оборудване примерно за тази сметка,имидж,лоялност към клиентите,а след това лоялност на клиентите към фирмата,изграден вече имидж и растящи продажби чрез продаване на солиден автомобил,а не на страхотен дизайн,който е най-преходен и не е свързан с основните качества на колата.
Много по-голямо майсторство е да продаваш не толкова красиви коли,но здрави,отколкото да продаваш много красиви коли,но да се чупят.Дизайнът винаги може да бъде направен страхотен,но това не кореспондира с целите на фирмата за растящи продажби на максимален брой пазари. Коли ,на които основното предимство е добрият дизайн, могат евентуално да постигнат краткосрочен успех,което няма нищо общо с принципите на Тойота,които са се доказали във времето. Коли ,които имат агресивен дизайн/Ауди/ или коли,които имат футуристичен дизайн/Хонда Сивик/ привличат прекалено тесен диапазон клиенти, а особено ,когато и ценовата политика не им е точна.