Страница 3 от 4

Публикувано на: 22 Юни 2008 22:18
от chaval
По темата можем са спорим доста дълго за което честно казано нямам желание щото посещавам форума за разпускане и за това, че ми е приятен, а не си търся с някого да се карам. Това са моите впечатления и трудно някои би ме убедил в противното, защото и двете коли бъркат в моя джоб.

Дизела е 1.4d4d и да ви кажа средния разход е даже 5.3, а само градско е 6.5 просто го закръглих както и повечето от цифрите, затова сметката я приемам за приблизителна, що се отнася до шкодата имам роднина с такава и човека си пази касовите бележки от както я взе от магазина и някъде към втората година ги беше смятал та сметката на средния разход също му е 5.3, но той я кара доста извънградско и не мога да ги сравнявам. Проблем като сутрин да не пали не съществува, а заради гадната нафта сипвам само на ОМВ от скъпия дизел с ниско ниво на сяра и моторето не е мръднало ни на звук ни на работа ни на вървеж, както на един познат с Ярис дето му бута евтина нафта + добавки и съм сигурен, че не му е по-евтино, а колата му пуши като на 500000к. За свещи, филтри и т.н. паза фактурите от ТМ и трябва да ги сравня и ще пиша с точни цифри.
Сега и за моята гордост бензиновата 1.8 2ZZ-GE rolleyes.gif писал съм 8.5, но това е по книжка, тук може и да съм забъркал но най-много с 1л и не ме линчувайте за това unsure.gif . Още съм и мераклия и я настъпвам но въпреки това компа е заспал на 10.1 от доста време. За консумативи още като я взех оставих към 560лв за маслата, филтри, антифриз, свещи и промивки, че това са ми и двете обслужвания на дизеловата които съм правил в ТМ и се включва добра цена за труд докато в случая са само консумативите. Ако има разлика не е голяма!

За газ и метан не говоря изобщо там разликата знам, че е огромна. Покрай мен се кара една Алфа 154 2.0 на метан и тоя Титаник ми чупи главата с под 10лв/100км , но като се сетя за проблемите покрай тея уредби и настръхвам и докато мога ще ги избягвам.

Всеки си има някакви убеждения и разбирам това, но не пишете, че с дизелаците сме назад от разликата в цената. Малкия дизел съм го взел за да го карам и заради това той бавно, но сигурно си връща инвестицията докато с бензина бавно, но сигурно инвестираш и рано или късно нещата ще се обърнат.

Публикувано на: 22 Юни 2008 22:19
от Vesko
Кики, ако те повозя с бензинова кола под 8л/100 ще смениш ли дизела? smile.gif

Публикувано на: 22 Юни 2008 22:21
от chaval
Kiki написа:ДИВЕР , За какве чести смени на масло и филтри става въпрос при дизела? Ака ти му викаш честа смяна на масло и филтри на 15 000км!? Ти на колко сминяш на бензинката? На 30 000км ли? А ,ако искаш можем да се повозим на мая Авенсис но,ако градско наистина го сваля под 8.0 ще обещаеш, че ще продадеш бензинката и ще си купиш дизелова кала! А колегата малко е пресилил нещата ,но е по-близо до истината отколкото обратното!
Честно казано двете коли не са подходящи за сравнение затова изглеждат така нещата, но пак не отстъпвам tongue.gif

Публикувано на: 22 Юни 2008 22:27
от diver
Kiki написа:Д...А ,ако искаш можем да се повозим на мая Авенсис но,ако градско наистина го сваля под 8.0 ще обещаеш, че ще продадеш бензинката и ще си купиш дизелова кала!
Интересно обаче ако не го свалиш какво правим? Приемам облози всякакви! И понеже съм сменил няколко дизела съм склонен да вярвам повече на себе си! Авенсиса в София пиково и с климатик викам да не може го свалиш под 8! Както казах, ако беше толкоз далаверка такситата щяха да карат дизел. Да да ама не.....

Публикувано на: 22 Юни 2008 22:30
от Kiki
Vesko написа:Кики, ако те повозя с бензинова кола под 8л/100 ще смениш ли дизела? smile.gif
Да,но само, ако е лимузина 5м дълга и се чувствам комфортно в нея, кото в моята! Тя е такава . Дълга е 4.87м и тежи 1450 кг. С две думи: Сигурна и много комфортна! Ако твоята е такава и харчи градско 8.0,защо не? Но трябва и да върви като моята-нали?

Публикувано на: 22 Юни 2008 22:33
от diver
Kiki написа:
Vesko написа:Кики, ако те повозя с бензинова кола под 8л/100 ще смениш ли дизела? smile.gif
Да,но само, ако е лимузина 5м дълга и се чувствам комфортно в нея, кото в моята! Тя е такава . Дълга е 4.87м и тежи 1450 кг. С две думи: Сигурна и много комфортна! Ако твоята е такава и харчи градско 8.0,защо не? Но трябва и да върви като моята-нали?
Съмнява ме някой да твърди обратното, но в момента реалността не е в полза на дизела, най-малкото заради алтернатовните горива....

Публикувано на: 22 Юни 2008 22:37
от Kiki
diver написа:
Kiki написа:Д...А ,ако искаш можем да се повозим на мая Авенсис но,ако градско наистина го сваля под 8.0 ще обещаеш, че ще продадеш бензинката и ще си купиш дизелова кала!
Интересно обаче ако не го свалиш какво правим? Приемам облози всякакви! И понеже съм сменил няколко дизела съм склонен да вярвам повече на себе си! Авенсиса в София пиково и с климатик викам да не може го свалиш под 8! Както казах, ако беше толкоз далаверка такситата щяха да карат дизел. Да да ама не.....
Да! Пиково и с климатик и с 10 човека а може да закачим и едно - две ремаркета,ако искаш да теглим!

Публикувано на: 23 Юни 2008 01:10
от LEXUS
casparcho написа:По темата можем са спорим доста дълго за което честно казано нямам желание щото посещавам форума за разпускане и за това, че ми е приятен, а не си търся с някого да се карам. Това са моите впечатления и трудно някои би ме убедил в противното, защото и двете коли бъркат в моя джоб.

Дизела е 1.4d4d и да ви кажа средния разход е даже 5.3, а само градско е 6.5 просто .........
Сега и за моята гордост бензиновата 1.8 2ZZ-GE rolleyes.gif писал съм 8.5, но това е по книжка, тук може и да съм забъркал но най-много с 1л и не ме линчувайте за това unsure.gif . Още съм и мераклия и я настъпвам но въпреки това компа е заспал на 10.1 от доста време. За консумативи още като я взех оставих към 560лв за маслата, филтри, антифриз, свещи и промивки, че това са ми и двете обслужвания на дизеловата които съм правил в ТМ и се включва добра цена за труд докато в случая са само консумативите. Ако има разлика не е голяма!


Всеки си има някакви убеждения и разбирам това, но не пишете, че с дизелаците сме назад от разликата в цената. Малкия дизел съм го взел за да го карам и заради това той бавно, но сигурно си връща инвестицията докато с бензина бавно, но сигурно инвестираш и рано или късно нещата ще се обърнат.
Здрасти,много се палиш,но това,че спориме не значи,че се караме. biggrin.gif С една дума как сравняваш сервизни разходи на спортен бензинов двигател 1.8 192 коня с базов дизел 1.4 просто не знам с 90 коня?? Надали всички са хванати от гората да четат такива сравнения.
Ставаше въпрос за ново Версо------Някакви забележки някой да има към сметките,които съм направил по-горе ??? Ако никой не може да обори сметките,не разбирам защо продължаваме да пишем по конкретната тема Очевадно, ново Версо при пробег 20000км. на година е ЧИСТО НАБУТВАНЕ с пари да се вземе дизел, ако човек не смята да си кара това Версо над 5 години.
Нито пиша за Авенсис не нов,нито говоря за безумни сравнения на сервизни разходи между спортна Корола и дизелова с 90 ноня. На всичкото отгоре при купуване сега на нов Авенсис, схемата е същата при разлика в цената около 5000 лева между нов дизел и нов бензин.Безспорно 1.4 d4-d дизелът е уникално тих,жесток,един път една такава беше спряла пред гаража и не се чуваше как работи,много меко,затова проверих отзад какво пише-д4-д. Прекрасна е ,карал съм също така такава,но за вървене хич я няма с тая огромна турбо-дупка,но това както каза ти си е мое мнение. biggrin.gif
П.С. Кики,в твоя случай с дизел ти идва по-евтино,аз това не оспорвам. rolleyes.gif

Публикувано на: 23 Юни 2008 01:26
от LEXUS
Kiki написа:
Vesko написа:Кики, ако те повозя с бензинова кола под 8л/100 ще смениш ли дизела? smile.gif
Да,но само, ако е лимузина 5м дълга и се чувствам комфортно в нея, кото в моята! Тя е такава . Дълга е 4.87м и тежи 1450 кг. С две думи: Сигурна и много комфортна! Ако твоята е такава и харчи градско 8.0,защо не? Но трябва и да върви като моята-нали?
При модерното автомобилостроене теглото на колите нараства,но именно нарастващото тегло е един от основните проблеми, защото никой инженер без психични отклонения не би искал да създава танкове по пътищата,а по-леки автомобили,които се справят с всичко по-добре от тежките. Новата Мазда 2,новата Лагуна на Рено ако не се лъжа и т.н. са по-леки от предишните,което се счита за голямо достойнство на инженерите,които са ги разработили.Никой няма интерес от високото тегло-нито емисиите,нито пъргавината,нито разхода,нито спирачките,нито поведението в завоите и т.н..Разбира се, Авенсис е с добро тегло всравнение с новия Мондео или C5,които отвращават с тегло от 1700кг. и 1800кг.,та това са 2 тона, и Пасат е по-лек. sleep.gif

Публикувано на: 23 Юни 2008 02:01
от LEXUS
Kiki написа:Лексус, нямам прекстава и ти как си ги правиш тези сметки, но сам казваш,че дизела харчи, а то си е и така-3л. по-малко от бензина! Е?При 2.60лв за литър-сридно в момента-дизела харчи 7.80 лв по-малко на100 км. За какво говорим? Аз карам приблизително 30 000км годишно, и давам при сегашните цени на горивата 2250лв по-мапко за гориво от теб. Това за една година-а за три стават 6750лв Е никога не можеш да ме убедиш,че дизела е малко по-евтин от бензина! Той е МНОГО по-евтин от бензина! Авенсиса съм го взел от Германия за 12000Е. Бензиновият е пак 12000Е-настаро. Колко от нас могат да си позволят нови коли за по 60 000лв?Е какъв е извода? Аз просто печеля от дизела за три години близо 7 000лв.-пък ти можеш да си ми сваляш колкото звезди си искаш от небето! А разликата в подръжката на една надеждно направена кола, като Тойота е много малка . Това е! Аз карам 90% градско в София и си мисля, че при тези задръствания разликат става още по фрапираща в полза на дизела! :thumbsup:
Нещо не разбра ли в сметката,та как я правя,имаш ли да оспориш нещо по конкретната сметка по конкретния случай с ново Версо,което ще се кара по 20000км. на година? Аз смятам,че сметката е неоспорима,както и изводът,че за да си купиш дизелово Версо при разлика в цената с бензиновото от 5500 лева,трябва да си единствено много сериозен почитател на дизела,която покупка обаче няма да е икономически оправдана,а дори чисто прахосничество на пари,ако не смяташ да караш Версото над 5 години. На всичкото отгоре в тая сметка дизела съм го оставил под заводските данни от 8.1/100км.,защо не се запиташ дали Версо дизел не може да даде и 8.5/100км и т.н. , а при комбинирания разход резултатие за дизела са плачевни,отново дизела съм го оставил на заводски показатели,а единствено бензина съм завишил в сметката и пак бензина излиза по-евтин в конкретния случай с конкретните параметри.Ако обаче сметката трябва да е още по-коректна,трябва да се завишат ,дори и малко, стойностите за разхода на дизела и тогава още повече везните ще се наклонят в полза на бензина,сметките го показват.
П.С. Разликата в средния разход между дизела и бензина не е 3 литра,просто защото на магистрала ти ако даваш 5/100км.,бензиновият Авенсис ще даде 7/100км. Но нека не задълбаваме в такъв спор,както ти можеш да отидеш на 6/100,така и бензиновия може да отиде на 8/100,всичко зависи от карането.Градско както ти ще свалиш на 7.5/100км.,така и бензиновият ще свали на 10/100км. Само че бензиновият 1.8 е 130 коня,а 2.0 дизел е 116 коня.

Публикувано на: 23 Юни 2008 02:17
от LEXUS
casparcho написа: Не може с едната да минавам приблизително около 750км, а с другата около 450км.
Оо,може,може,особено след като едната е дизел с 90 коня,а другата бърз бензин със 102 коня отгоре. :laughing6: :laughing6:

Публикувано на: 23 Юни 2008 02:48
от LEXUS
joro_206 написа:ето и моята тойота версо :
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=256881

днес я взех и направих малко извънгардско.
По магистаралата при скорост 110-120 ми даде 6.6/100км.
при скорост 80-100 (извън магистралата) - 6.8/100км.

Много добре се държи колата,неражностите не усещат,има добър демараж.
Честито за чудесната придобивка smile.gif ,пожелавам ти да я караш безаварийно! :thumbsup: Много хубав цвят,а тия джанти са някакъв нов модел след фейс-лифта явно. :thumbsup:

Публикувано на: 23 Юни 2008 10:25
от Uncle Dido
Урааа!!! :thumbsup: Да живее бензина!!! Мога да си сложа газ пропан-бутан и с 20лв. да мина 200км. градскооооо!!! tooth.gif tooth.gif ppp.gif :hello1:

Публикувано на: 23 Юни 2008 10:39
от joro_206
Явно спорът за бензина и дизела ще е вечен , като всеки ще представи доводи в своя защита.
Въпроса беше за точно два модела на Корола версо.
аз лично избрах 1,8 VVT-I, 129 к.с. с механична скоростна кутия.
При поръчката ми казаха 4е има една която може да дойте за 30 дни,която е цвят бордо.Казах О.К.
А тя пристигна за 5 дни.(явно докато сме я поръчвали тя е била на път)
Искам да ви кажа,че върви доста добре,въпреки че ме предупредиха да не я карам с повече от 4000 оборота.Вчера даже с 7 човека си беше доста пъргава.
Според мен за пробег от 15000 до 20000 км. годишно е по-разумно да се вземе бензинова.
Вече с въпрос на избор.Всеки сам си избира.

Публикувано на: 23 Юни 2008 13:43
от gogo_dobrev
Наистина при пробег от 15000 до 20000 км. годишно е по-разумно да се вземе бензинова, предвид разликата в цените, а пък и щом върви добре и е пъргава, май наистина вече със се насочил към 1,8 VVT-I, 129 к.с. . :thumbsup: