Страница 3 от 3

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 16 Яну 2015 22:54
от memorex
Ако не пали от тех проблем няма да се оправи при смяна на горивото. А бе винаги има един елемент на познания в тази работа така че и Slow е прав.

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 17 Яну 2015 07:50
от slowtraveler
memorex написа:Ако не пали от тех проблем няма да се оправи при смяна на горивото.
Така е, обаче доста от темите за дизели се развиват така:
1. Колата спря да пали на студено
2. Не можах да я запаля с многократни опити
3. СТОПЛИ се, запали, и веднага смених бензиностанцията. И проблема изчезна.
Ама дали от нафтата или от стоплянето - никой не знае tooth.gif :thumbsup:
При последните студове във Варна дизелите ни не са правили проблеми - палят от четвърт.
Аз бях на 'скъпа' нафта (смес Лукойл обикновена и ОМВ скъпа), а служебната - на обикновена ОМВ, заредени във Варна и страната...

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 17 Яну 2015 08:30
от didak
А колко бяха последните студове във Варна?
С обикновена нафта при - 20 просто няма как да запали и това не зависи от колата. Просто през най-тесните части на горивопробода и през филтъра такава нафта при такива температури няма как да мине, мое мнение.
Оттам-нататък следват вариациите, каква "необикновена", от къде, не е ли рисковано на необикновена нафта /обикновена с "фабрични" добавки/ да се слагат допълнително добавки и т.н.
Бе кахър си е за по 1-2 седмици и по нашите ширини с тези дизели...

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 17 Яну 2015 08:52
от slowtraveler
Последния път палихме на -14С във Варна. По време на движение стигна -19С, но имам подгрев и това едва ли е показателно.
В Балкана температурата през нощта бе стигнала до -17С, но докато дойде време да паля сутринта външната температура се бе покачила на около -10-12С... Доколко се е стоплило през това време горивото - не знам...
При последното палене във Варна исках да направя клипче, но за съжаление бе безуспешно - нещо телефона бе замръзнал и е заснел само под секунда в момента на изключването му (двигателя вече си работи)...
След приключване на подгрева, паленето не се различаваше от палене лятото. Имам клипче при палене на -10С масло и -7С въздух - ако искате - ще го пусна...

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 17 Яну 2015 14:42
от ffsolutions
Slow, качи го, ако обичаш, просто ми е интересно да го погледна и да си дам по-ясна представа моята как се справя. :thumbsup:

@ ragest: Е, тогава ще знам, че и тази на 4-ти я бива, щом си и редовен клиент и си доволен. laugh.gif

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 17 Яну 2015 18:32
от slowtraveler
Ей го.... http://youtu.be/cR26VX0_tbU
Нещо микрофона ми е много чувствителен (явно защото бе много тихо наоколо) - то се чува и по стъпките де....
Затова звука се чува толкова страшен - наяве е мъркане tooth.gif

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 17 Яну 2015 18:38
от Akima
slowtraveler написа:Ей го.... http://youtu.be/cR26VX0_tbU
Нещо микрофона ми е много чувствителен (явно защото бе много тихо наоколо) - то се чува и по стъпките де....
Затова звука се чува толкова страшен - наяве е мъркане tooth.gif
Това във Варна ли е правено или при "пустиняците" - питам заради влажността на въздуха,която малко пренебрегвате.

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 17 Яну 2015 18:45
от slowtraveler
Конкретно това - при пустиняците.... Във Варна паленето бе по същия начин без никаква разлика...

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 17 Яну 2015 19:08
от driver
Slow, защо имаш 2 показания за температура?

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 17 Яну 2015 19:09
от Akima
Температура на маслото - център.
Външна температура - горе в ляво.

:thumbsup:

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 17 Яну 2015 20:51
от ffsolutions
slowtraveler написа:Ей го.... http://youtu.be/cR26VX0_tbU
Нещо микрофона ми е много чувствителен (явно защото бе много тихо наоколо) - то се чува и по стъпките де....
Затова звука се чува толкова страшен - наяве е мъркане tooth.gif
Благодаря ти! :thumbsup:
Така като гледам (на око) моята пали по същия начин, имам предвив като продължителност на въртене преди самото запалване.

Re: Замръзнала нафта RAV4 2003 2.0 D4D

Публикувано на: 18 Яну 2015 08:44
от slowtraveler
Akima написа:Температура на маслото - център.
Външна температура - горе в ляво.

:thumbsup:
Да, всичко това е настройваемо, къде какво да се показва (включително горе по ъглите)... Центъра е t масло, като в това меню можеш да избереш t на скоростна кутия и още няколко други 'системни' параметри - напрежение, налягане на гуми и т.н. Обикновено температурата на маслото сутрин при палене ми е била по-висока от реалната температура (и показваната на въздуха), но в конкретния случай явно е започнало стопляне на въздуха...
Относно начина на палене - винаги пали по същия начин - явно толкова оборота са му нужни за да вдигне налягания и сметне, че може вече да пали...
На времето замръзналата нафта бе често явление. Освен това старите дизели бяха доста капризни към температурата.. При сегашните дизелаци нещата съвсем не стоят така.
Според мен причината бе в следното - за да запали нафтата е нужно добро разпрашаване на горивото и достатъчна температура в горивната камера.
Старите дизели бяха с предкамерно горене и дюзи, работещи на ниски налягания (на голфа ги настройвах някъде около 175 бара)...
Това е налягането при което отваря дюзата. И се разчита при това налягане горивото да е разпрашено (да излиза като мъгла)... То излиза като мъгла ако разпръсквача е ОК (не е износен) и ако вискозитета на течността е ОК...
Ако вискозитета е по-голям (например ползване на по-тежко гориво или по-ниски температури), то дюзата започва да плюе - пръска струйка вместо мъгла. А струйката вече не може да се самозапали при дадените условия. И дизела не пали, или ако е запалил заради някой друг цилиндър, пуши заради незапаленото и неизгоряло (или изгоряло лошо) гориво.
При съвременните дизели наляганията са около 2000 бара, а горенето вече е директно в цилиндъра. Условията са съвсем различни. Затова и съвременните дизели за разлика от старите изискват съвсем малък подгрев, и дори не ползват подгрев от някакви температури нагоре (старите си искаха подгрев и лятото)...
За да не запали съвременен дизел, проблемите може да са няколко:
- ниско налягане на горивото - недостиг на гориво - например запушен филтър или горивна магистрала, износена помпа високо налягане, износени дюзи.
- неправилно налягане на горивото - SCV (износен, замърсен)
- ниска температура в цилиндъра при работния такт - влошена компресия.
- и разбира се обичайните заподозрени - електрониката не разбира при какви условия трябва да пали, и подава грешна горивна смес...
- недостатъчно бързо въртене на двигателя при опит за палене - износен стартер, капнал акумулатор, неподходящо масло

Горе-долу така ги виждам нещата.