Тропане на предница на Авенсис
-
- Мнения: 160
- Регистриран на: 04 Юли 2011 12:52
Здравейте колеги,
Тъй като при последната диагностика се оказа, че тропането е от рейката та ходих при майстора от Техническия университет за ремонт. Оказа се, че мойта рейка е разбита на гребена и това не подлежало на ремонт и купих друга втора употреба. Новата(стара) рейка според него е добра, няма теч на масло, на гребена няма никакъв луфт само от към втулката има много лег луфт, но според майстора няма да го усещам. Като я сложихме определено имаше ефект, но отново се чува леко почукване и от двете колела. Тъй като вече смених .почти всичко по окачването (биалети,тампони на щангата, вътрешни накрайници, амотресьорите с тампоните), се чудя какво още съм пропуснал? Казаха ми, че освен вертикалните биалетки имало и други и може да е от тях, но аз не мога да ги видя къде са?
Тъй като при последната диагностика се оказа, че тропането е от рейката та ходих при майстора от Техническия университет за ремонт. Оказа се, че мойта рейка е разбита на гребена и това не подлежало на ремонт и купих друга втора употреба. Новата(стара) рейка според него е добра, няма теч на масло, на гребена няма никакъв луфт само от към втулката има много лег луфт, но според майстора няма да го усещам. Като я сложихме определено имаше ефект, но отново се чува леко почукване и от двете колела. Тъй като вече смених .почти всичко по окачването (биалети,тампони на щангата, вътрешни накрайници, амотресьорите с тампоните), се чудя какво още съм пропуснал? Казаха ми, че освен вертикалните биалетки имало и други и може да е от тях, но аз не мога да ги видя къде са?
Хм, не знам да има такива биалетки - поне при карината със сигурност няма, ама да кажат колегите с авенсис...външните кормилни накрайници не си сменил, но предполагам си сигурен че са здрави, по принцип, те се разбиват по-бързо от вътрешните, а и лесно се "хващат" че са разбити. Друго, което още не си сменил са тампоните (често им казват втулки - гуменометални са) на носачите и шарнирите.
Само идея: волана ти мести ли се нагоре надолу и навътре навън? Ако не си го местил скоро и има тази опция, пробвай да го размърдаш във всички посоки и провери дали ще потропва пак след това?
http://www.youtube.com/watch?v=D1R-jKKp3NA
Corolla - 2C
Mazda 6 - MZR-CD (RF Turbo) Estate
Mazda 6 - MZR-CD (RF Turbo) Hatchback
Corolla - 2C

Mazda 6 - MZR-CD (RF Turbo) Estate
Mazda 6 - MZR-CD (RF Turbo) Hatchback
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Шлиците на кормилния вал между каретата. Натъпчи леко затоплена бяла грес в шлиците за да обира луфта и няма да тропа.KiLLeR написа:Абе и аз сега по снегове ледове усещам нещо да тропа, ама май е от волана...Какво може да тропа по кормилния прът? Нещо като луфт сякаш има, но определено се чува във волана и то като минавам по ситни неравности.

Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
ЗиЗи, нещо нагледно като схема дали ще ти се занимава да намериш, защото наистина нямам идея за какво говоришzi_zi_top написа:Шлиците на кормилния вал между каретата. Натъпчи леко затоплена бяла грес в шлиците за да обира луфта и няма да тропа.KiLLeR написа:Абе и аз сега по снегове ледове усещам нещо да тропа, ама май е от волана...Какво може да тропа по кормилния прът? Нещо като луфт сякаш има, но определено се чува във волана и то като минавам по ситни неравности.

П.с. Иначе одеве пробвах не е от движението нагоре, надолу.

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Като се наведеш да виждаш добре педалите ще видиш и кормилния вал. Между долното и горното каре има шлици за да може да се регулира позицията на волана. С времето те се износват и се появява луфт. На всички автомобили с регулиране на волана се случва това и започва това потропване. Вдигаш волана на най-горна позиция и намазваш шлиците с грес като се опитваш да я набуташ и в процепа. Няколко пъти сваляш и вдигаш волана и пак намазваш. Тази операция се прави 3-4 пъти.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Ясно! Не знаех, че това са шлициzi_zi_top написа:Като се наведеш да виждаш добре педалите ще видиш и кормилния вал. Между долното и горното каре има шлици за да може да се регулира позицията на волана. С времето те се износват и се появява луфт. На всички автомобили с регулиране на волана се случва това и започва това потропване. Вдигаш волана на най-горна позиция и намазваш шлиците с грес като се опитваш да я набуташ и в процепа. Няколко пъти сваляш и вдигаш волана и пак намазваш. Тази операция се прави 3-4 пъти.



Благодаря!

- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
В Мосю Бриколаж има бяла грес със силикон на Мотип, но е флакон под налягане за пръскане и трябва да вземеш предпазни мерки за да не "оклепаш" всичко в района. Нея може и да не я топлиш, защото е разредена със силикона, който по-късно се изпарява.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта