Страница 3 от 5
Публикувано на: 14 Апр 2010 14:21
от tonitem
5W30 е маслото, а Яриса е 75 к.с
Публикувано на: 14 Апр 2010 14:24
от DanielzZz
И аз така мислех,но по талон е 90.И е D4D ,не Di.
Публикувано на: 14 Апр 2010 20:09
от Рошко
DanielzZz написа:За да не пускам нова тема някой може ли да ми каже какъв тип е маслото в моят Ярис (1.4 дизел 90 к.с. , 2003 година)?Смених го при "Венци ЕООД" (Дилъра на Тойота за Велико Търново).
Слънчогледово олио "Калиакра", колега...

Публикувано на: 15 Апр 2010 13:39
от boev4eto
Във Венци в Търново слагат Mobil
Публикувано на: 15 Апр 2010 15:26
от djobonano
Колеги някъде бях че,
маслото което вече е карано
от автомобилите в България
не го изхвърлят а го
преработват плюс добавки
и обратно на пазара за нови.
Не знам колко е истина но
ако е верно дори и малък
процент истина, значи
няма абсолютно доверие на която
и да е било марка масло за качествено.
Публикувано на: 15 Апр 2010 18:28
от zi_zi_top
djobonano написа:....
маслото което вече е карано от автомобилите в България не го изхвърлят, а го преработват плюс добавки и обратно на пазара за нови...
Това се прави в развитите страни в цял свят. Само изродите го изливат в канала или в някъде "на природа". Трябва да си сигурен, че химиците в този бранш си знаят работата и като го преработят отново си е напълно годно и читаво.
Публикувано на: 15 Апр 2010 20:15
от Uncle Dido
Тук го събират във варели, става страшна смес - масло, бензин, нафта и вода, после го продават за 10 ст. литъра на разни ентусиасти, дето имат печки на масло по сервизите или италиански горелки за разни къщички без ТЕЦ.
Публикувано на: 15 Апр 2010 20:36
от nowyaris
Днес бях в ШЕЛ-Русе - 5W-30-17.30 лв/л.,5W-40-21.40лв/л.-Лонг Лайф там ала-бала.Питах собственика чие производство е-било гръцко.От рафинерия на ШЕЛ.После един колега с BMW X 3 mi kaza,че във Варна му правили гаранционно ТО-1 с масло BMW на етикета.Отзад на шишето на немски пишело,че е ШЕЛ,произведен в Гърция.Дават му 30000 км.от смяна до смяна.Било 5W-40 .В момента ,в който ми изтече гаранцията,минавам от ПРИСТА на ШЕЛ.ТВЪРДО !!!!!!!!!
Публикувано на: 15 Апр 2010 20:46
от slowtraveler
Периода на смяна го дава производителя на автомобила, а не на маслото....
Публикувано на: 15 Апр 2010 21:49
от nowyaris
На този свят всичко има ресурс.И хеопсовата пирамида,и синтетичното двигателно масло.И аз имам.Ако някои врътка 30000 км.без смяна с дадено масло на кола за 100 хил лв.,аз на моята дето е 20 би трябвало да нямам абсолютно никакви проблеми,ако естествено случа на масло.
Публикувано на: 15 Апр 2010 22:08
от slowtraveler
Колега, имах предвид, че ресурса на маслото зависи доста (предимно) от това на каква машина работи. Затова и срока на смяна на маслото се определя от производителя на автомобила, а не от производителя на маслото.
По твоята логика ще е най-добре да слагаме масло за камиони, щото камионите сменят масло на над 100х.км...
Публикувано на: 15 Апр 2010 22:23
от nowyaris
Или пьк трансформаторн масло-то изобщо не се сменя.Се кола,се бензин.Само дето BMW-то го юркат като за световно,щото е BMW,а аз моята и да искам не мога-68к.с.,3 цил.Колко и е душичката.
Публикувано на: 17 Апр 2010 11:46
от потребител
Преди 10-на дни докарах една Рав4 от Германия и ето какво масло са му наляли дойчовците (0W 30)!?
Публикувано на: 17 Апр 2010 16:32
от nowyaris
Перфектно е,обаче мисля,че е доста скъпо.Не знам дали е оправдан разхода.
Публикувано на: 17 Апр 2010 18:44
от потребител
Абе мисля си: не е ли много "тънко" това масалце? Гаче ли по-става за шевна машина biggrin.gif . И друго: числото 30 може да дойде малко за през лятото у нас! Не разбирам много от тез работи и затова човъркам този въпрос - ако съм досадил някому да извинява!