Страница 3 от 4
Публикувано на: 15 Фев 2010 13:01
от jim_beam
причината за това отклонение е друга и тя е умишлено направена.виновни за това са американците,които както е известно искат ако им поднесат горещо кафе,на чашата да пише,че могат да се изгорят.в противен случай съдят тоя,който им го е продал.с две думи,не много умни копелета,но достатъчно нагли.в тази връзка тойота(не само) програмира показанието на остатъчните км така,че когато се достигне резервата да показва 0км,за да не би някой кретен да ги осъди,че не е имал гориво да стигне до бензиностанцията.по този начин и най-тъпата жертва на мак доналдс ще разполага с 10-15l в резервара и дори ще се зарадва,че е успял да прецака бордкомпютъра.
ps:кво ги гледате толкова тия бордкомпютри вe ? biggrin.gif
Публикувано на: 15 Фев 2010 13:08
от slowtraveler
Не е това причината Jim...
В друг подобен случай остатъка ми го е показвал 40-50км при условие, че бензиномера ми е отишъл съвсем под нулата, и през последните 80км е светила резервата...
Явно алгоритъма на този БК не е съвсем изчистен.
На маздата е по същия начин, докато на опела с намаляването на количеството гледаш как БК съвсем динамично следи и променя остатъка.
При малко ниво на бензина не съм забелязвал например БК на Тойота да ми увеличи остатъчния пробег при спускане по инерция. Докато с опелчето веднага остатъчния пробег се увеличава с 2-3 км, още докато се спускаш по надолнището...
Публикувано на: 15 Фев 2010 13:15
от jim_beam
добре,това е схващането за тоя феномен в немските тойота форуми,без гаранция за достоверност.поради същата причина мислят,че часовниците в тойота са програмирани само на 12 часово показание,както е обичайно за сащ.
Публикувано на: 15 Фев 2010 14:58
от slowtraveler
Последния пост не го разбрах......
Относно достоверност на кое? Споделих личен опит, а не мнения от други форуми или чичо/леля или 'приятел на приятел'...
Публикувано на: 15 Фев 2010 16:07
от Kiki
slowtraveler написа:Още веднъж кратко обяснение: остатъчния пробег с горивото в резервоара се изчислява на база на средния разход за последните 30-40км (при различните автомобили е различно)...
Но е факт, че на Тойота компютъра в тази си част е много по-лошо изпълнен отколкото на един опел например.
На опела обновяваше много на често информацията и винаги достигаше до правилния резултат, докато на Тойотата ми се е случвало да ми покаже 'остатък - 0км', а резервата ми още да не е светнала...
Затова на тойотата спрях въобще да гледам 'остатъчния пробег', но иначе останалите параметри (среден разход, средна скорост) са точни.
Е, не си прав!
Не знам на твоята предишна барака как е отчитал компютърът, но на Авенсис 2 отчита явно по друг начин.
На единия от двата сектора на компа, отчита моментният разход, а на другия-пробега, който можеш да изминеш с горивото, което ти остава.
Само че: километрите които ти показва, че можеш да изминеш са на база средния разход до момента в който зареждаш.
Например: При извън-градско каране и показание средно 5 на100,
като заредиш до дупка, ти показва, че можеш да изминеш примерно 900км.
При градско каране и показание 8.0 среден разход-при зареждане до дупка ти показва, че можеш да изминеш 680км.
От там на татък, вече всичко зависи от моментния разход, който постигаш. Ако караш само градско къс същия разход-8.0 щи минеш наистина 680 км. Ако го промениш ще минеш съогветно друг пробег.
Затова, се случва при изминаване на два километъра по километраж, пробегът който ти остава по компютър да намалее с един.
Това е защото си намалил разхода за тези два километра на половина-примерно спускаш наклон, или караш с по-малка скорост, но не за 30 километра, а за два.
Публикувано на: 15 Фев 2010 16:38
от slowtraveler
Кики, няма разлика в компютрите...
Принципа на работа на всички БК е един и същ. Разликата е в детайли, и явно тези детайли създават усещането за 'грешно показване'.
'Остатъчния пробег' не се смята на база на моментния разход, а на среден разход за последните 20-30км (този среден разход не се показва на екрана). Тук някой колега бе изровил и книжка с точните километри, за които се изчислява този среден разход.
Но личното ми впечатление бе очебийната разлика между качеството на БК на опела и на Тойотата (и на маздата)... Немците са го направили значително по-добре от японците (става въпрос само за БК). При опела дори можеше да накараш компютъра да преизчисли 'остатъчния пробег' в момент на движение.
Докато при първия авенсис трябваше колата да е била в покой, да не е тръгвала и хиляда други условия (иначе даваше грешка на екрана).
При новия авенсис не съм сигурен дали въобще може да се нулира ръчно, или той се пренастройва само при зареждане над определено количество...
P.S. предишната 'барака' бе Авенсис1 - малко по-стария вариант на по-новата 'барака' - авенсис 2

Публикувано на: 15 Фев 2010 16:42
от Kiki
Съгласен, но по-новата барака за 170 000к няма нито един дефект,

а твоята сигурно за този пробег е дала поне 10 същественни.
Публикувано на: 15 Фев 2010 16:53
от slowtraveler
Kiki написа:Съгласен, но по-новата барака за 170 000к няма нито един дефект,

а твоята сигурно за този пробег е дала поне 10 същественни.
Чукай на дърво да нямаш проблеми laugh.gif
Като си помисля - за 90х.км имаше само 4 по-съществени проблеми - съединител, двигател, вентилатор и скоростна кутия laugh.gif
А бившата вече не е моя, така, че е е мой проблем.
Въпреки, че имайки впредвид доброто поддържане е възможно новия собственик да не е имал проблем - то каквото можеше да се троши, се строши и бе заменено с оригинална част (с изключение на вентилатора). laugh.gif
Но въпроса е за БК - впечатлението ми е, че напоследък японците не обръщат достатъчно внимание на 'глезотийките', докато в миналото бе точно обратно - японската кола бе бъкана с глезотийки и екстри...
Публикувано на: 15 Фев 2010 17:10
от Kiki
Е, то за почти 200 000к щом и няма нищо, вече и да и стане нещо ще и е простено.

Публикувано на: 17 Фев 2010 17:34
от baba_metca
Значи в момента имам достъп до едно опътване за Авенсис 2 фейслифт. Там пише, че "среден разход на гориво се изчислява и показва на дисплея на базата на общото изминато разстояние и на общото количество гориво, изразходвано за изминаване на това разстояние, при непрекъснато работещ двигател. Показанието се актуализира на всеки 10 секунди, като може да се нулира чрез натискане на бутона DISP и задържането му за повече от 1 секунда."
От това обяснение обаче не става ясно кога системата автоматично нулира брояча и изобщо нулирали го автоматично. Защото при показателя за оставащо растояние за гориво (Range) пише че системата го обновява за всякко изразходено количество гориво нужна за преминаване на 1 километър, както и при ново зареждане. Но при показателя за среден разход няма такова описание. Там пише че се преизчислява на 10 сек. при непрекъснато работещ двигател. От една страна това може да означава че брояча се нулира при всяко палене и отчита само за текущия пробег, от друга може да означава че отчита докато не го занулиш. Мисля че тук е разковничето на проблема, защото ако този брояч започва да отчита от ръчно зануляване и не е зануляван в продължение на 50-100 000км е какво и да правите за 500 км едва ли ще се промени много показанието му.
Отностно бързото актуализиране за Range показателя - еми казаха си че се актуализира чак когато изразходиш дадено количество гоиво за изминаване на 1км или миля базирано на остатъка гориво до R и разхода на гориво до момента (от последно зареждане). Т.е. ако средния разход от последно зареждане е 6/100, диплей-а ще се актуализира като изразходите 60мл гориво (според описанието, ако не бъркам нещо). Така според написаното ако от тук на сетне моментния ви разход стане 7/100 то няма веднага да актуализира за 7/100, защото средния не е 7/100 а може би много малко над 6/100. От тук и актуализацията на пръв поглед ще изглежда че не се прави веднага, а всъщност се прави доста бързо, но на база среден разход от последно зареждане. Друг е въпроса този среден разход дали е това което се показва на показателя за средно разход на дисплея
Публикувано на: 17 Фев 2010 17:48
от slowtraveler
Отново бъркате 'среден разход, показван от БК' и средния разход за последните няколко километра, на чиято база се изчислява Range....
Двете стойности нямат нищо общо....
Ако средния ти разход си го нулирал извънградско и ти показва 5.5-6л/100, но си настъпвал яко последните 20-30км, Range рязко ще падне, защото е изчислен на база повишения среден разход точно за тея 20-30км (например 12л/100, а БК ще показва 6л/100), а не на средния разход, показван от БК

Публикувано на: 17 Фев 2010 17:57
от baba_metca
Малка редакция на горния ми пост. Става въпрос за показателя Range.
В книгата пише, че показателя се изчислява "на базата на количестовото останало гориво и на разхода на гориво до момента".
Тъй като се извършва преизчисляване и когато се зареди с гориво, от тук аз приемам, че "разхода на гориво до момента" е всъщност разхода на гориво от това последно зареждане до момента, но всъщност това е едно мое предположение, а точно от кой момент се взема този разход в книгата не пише. Може да е за последните 20км, може и наистина да е от последното зареждане. Ако е от посленото зареждане обаче, показателя може да е доста грешен особенно ако изведнъж моментния разход ви се повиши или намали и се запази така до изчерпване на горивото. В крайна сметка колкото по-голям е интервала за взимане на този разход, толкова грешката в показанията е по-голяма.
Така или иначе в опътването пише, че ако светне лампата трябва да се зарежда, независимо от показанията за Range. По този начин се застраховат и няма да поемат никакви разходи свързани с това, че сте изразходили всичко, независимо че на дисплея показва някакви километри > 0.
Публикувано на: 17 Фев 2010 19:55
от Kiki
baba_metca написа: Тъй като се извършва преизчисляване и когато се зареди с гориво, от тук аз приемам, че "разхода на гориво до момента" е всъщност разхода на гориво от това последно зареждане до момента
Точно това се опитах да обясня и аз, макар с други думи.

Публикувано на: 27 Фев 2011 12:43
от gh0s7r1d3r
slowtraveler написа:Още веднъж кратко обяснение: остатъчния пробег с горивото в резервоара се изчислява на база на средния разход за последните 30-40км (при различните автомобили е различно)...
Но е факт, че на Тойота компютъра в тази си част е много по-лошо изпълнен отколкото на един опел например.
На опела обновяваше много на често информацията и винаги достигаше до правилния резултат, докато на Тойотата ми се е случвало да ми покаже 'остатък - 0км', а резервата ми още да не е светнала...
Затова на тойотата спрях въобще да гледам 'остатъчния пробег', но иначе останалите параметри (среден разход, средна скорост) са точни.
На Версото борд компютъра е пълна измама - изобщо нищо не е точно. Рестартира се по няколко пъти на ден, без никаква логическа последователност. Показва грешно - примерно пише че остават 150 км а ми свети резервата. Средния разход незнам с колко лъже, защото не съм го засичал никога - харчи точно толкова, колкото и сипя и това ми е достатъчно.
Обаче на Яриса, мога да кажа, че борд компютъра е невероятно прецизен - досега за 3 години не съм установил каквато и да било грешка!!!
Публикувано на: 27 Фев 2011 22:13
от павел павлов
"Рестартира се по няколко пъти на ден, без никаква логическа последователност " написа gh0s7r1d3r
нещо не е наред!Не знам какво ама не е нормално!