Auris HSD Full Hybrid

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор
Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 17 Сеп 2009 21:22

slowtraveler написа:До тук добре, но на извънградско и на магистрала почти цялата енергия отива за преодоляване на съпротивлението на въздуха.
Натискането на спирачката е по-скоро изключение, а енергийните нужди са сериозни.
Да си карал скоро на магистрала в БГ? Почти винаги настигаш някой който кара с 90 с цел икономии.... и точно в момента един или няколко тир-а го изпреварват. Та спирачките на магистралата не са рядкост. Не казвам българските, защото такива случаи има навсякъде в европа.

Колкото до хибридите личното ми мнение е че са повече реклама от колкото реална икономия. Но определено повече ми харесва да си карам хибрида RX400h(270кс) от колкото авенсис-а 2.2D4D 150кс, въпреки че гори повече:thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 17 Сеп 2009 22:01

Vesko написа:...
Да си карал скоро на магистрала в БГ? Почти винаги настигаш някой който кара с 90 с цел икономии.... и точно в момента един или няколко тир-а го изпреварват. Та спирачките на магистралата не са рядкост. Не казвам българските, защото такива случаи има навсякъде в европа.

Колкото до хибридите личното ми мнение е че са повече реклама от колкото реална икономия. Но определено повече ми харесва да си карам хибрида RX400h(270кс) от колкото авенсис-а 2.2D4D 150кс, въпреки че гори повече:thumbsup:
Ами за последния месец имам навъртени по БГ магистралите над 600км... Та за тея километри се случва да съм удрял спирачка, но това наистина си е изключение.
И 60 пъти да съм ги натискал ( а сигурно е било по-рядко, въпреки, че темпото ми по GPS е около 150км/ч с темпомат и редки 'изстрели' с 200+км/ч), това е едно натискане на спирачката 10км, което не може да зареди батерията. Не може да се сравни с режима в града...
За града съм убеден, че хибрида има предимство, но все пак е 'ни рак ни риба'...
А за RX400h - не може да се сравни с авенсиса - факт
tongue.gif
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

....

Мнение от rudolf » 17 Сеп 2009 23:01

за магистралата -теорията за спирачките е бая преувеличена,,но за градското не е ли същото..местим колата по обороти,целим отдалече зеленото,,,намаляваме отдалече по инерция.всичко това намалява ползването на спирачка в пъти.

използването на спирачка би и увеличило разхода както на обикновен автомобил,,така и на хибрид.

карал съм автомобил с 1 спирателно колело, в продължение на повече от година и знам,че ако си внимателен и плавен- спирачката я ползваш само за екстрени случей и пълно спиране от 10-0км/х,,найстина ползвах моторна спирачка,но пак не много....

всъщност ако трансформираме стила си на каране -така че да бъдем икономични---ефекта на хибрида почти изчезва.
излиза че трябва да караме емоционално и да ползваме спирачки, за да има ефект от хибрида,,,,а точно за емоционалното каране се твърди,че е неподходящо за икономия и за приуса wacko.gif

от това което разбрах за цикъла на адкинсън,за който се говори в предишната тема....---двигателчя засмувка смес колкото двигател с по малка кубатура,но използва разширението на газовете-по дълго...като използва все едно по дълъг ход аналогичен кубатурата която има всъщност.....
идеята пак ми е малко хибридеста,,,,да движиш една кубатура, която има триене,но да държиш отворени клапани ,за да няма сгъстяване и съпротивление???
мисля че не разбирам много,защото така не ми изглежда много умно.
Последно промяна от rudolf на 17 Сеп 2009 23:13, променено общо 1 път.

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 17 Сеп 2009 23:12

За да се налага да спираш значи си ускорил. Ако си ускорил екстремно няма никаква икономия :)

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Сеп 2009 07:56

rudolf, за градското не е така, защото при градско дори и да караш плавно, ползваш спирачки. При рязко ползване на спирачки (нужда от сериозно спиране, и голяма усвоена енергия, както е при висока скорост) няма голяма полза за хибрида - 'керс-а' им tongue.gif има определен капацитет, и когато се надхвърли сработват и хидравличните спирачки, губейки енергия...
Но при плавно спиране системата може да усвои голяма част от енергията.
Освен това хибрида гаси двигателя и ползва електриката при плавно тръгване и бавно движение (при зареден акумулатор разбира се), което е сериозна икономия при бавното градско каране.
Затова са големите разлики в градския режим на хибридите.
Те са по-икономични в града, но не и извън-града.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 18 Сеп 2009 10:10

Малиии , тук има повече дървени философи отколкото в БАН
начело с баба меца

ето колко харчи реално в София новият приус
Прикачени файлове
4.JPG
4.JPG (493.89 KiB) Преглеждано 4021 пъти
5.JPG
5.JPG (144.2 KiB) Преглеждано 4021 пъти
1.JPG
1.JPG (202.42 KiB) Преглеждано 4021 пъти
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Мнение от slowtraveler » 18 Сеп 2009 10:25

Супер....
Можеш ли да направиш такива снимки при средна скорост 90-100км/ч по дистанция поне 20км за да се изясни съвсем спора.... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 19 Сеп 2009 18:03

baba_metca написа:Добрее, да речем че се съгласявам с това, че прису е малко по икономичен от дизел при равни други условия. Да речем че се постига това, което е казано от производителя винаги. До тук добре.

После 5 журналиста, ами не са 5 а много повече, както и хора писали по форуми, но не в българския. С цялото това нещо искам да кажа, че разхода който е даден се постига но не лесно и много хора не го постигат.)
баба метца,отново ти повтарям-- Не може да казваш,че хибрида постига трудно икономия,а дизела лесно-просто са глупости такива приказки,тотално предубедени!
baba_metca написа:Също така аз не отричам че колата е много икономична
Обаче сравнението ми с корола не е измислено, нито е кон за кокошка. Защо. Ами зашото съм гледал размерите на двете коли, гледал съм и оборудванията. Точно за това съм дал вида на оборудване с което сравнявам автомобилите. По спецификация, те са почти идентични като оборудеване. По размер също са почти идентични.
Ето за Королата
Височина 1470мм
Дължина 4540мм
Ширина 1760мм
Колесна база 2600мм
Багажно отделение 450л

Ето ти сега за Приус.
Височина 1490мм
Дължина 4460мм
Ширина 1745мм
Колесна база 2700мм
Багажно отделение 446л

Каза да ползвам Wiki, еми ето ти.
Ео къде попада Приус-а според Wiki-то, а там е и Королата.
Small family car/compact car
Main articles: Small family car and Compact car
Small family/compact cars refer to the longest hatchbacks and saloons and estate cars with similar size. They are approximately 4250 mm long in case of hatchbacks and 4500 mm in the case of saloons and estate cars.

Май са в един клас. от гледна точка на размер.

Още от предишната генерация там се казват, че по размери Приус-а е като Корола. Така аз затова преди това погледнах размерите на двете коли за да ги сравня и както виждаш от даните по-горе, почти нямат разлика.

Дори и по някаква случайност да влиза в горния клас това е заради цента си. Как ще сравниш по размер с Един Пасат или Мондео например(които също са в този клас), така че класовете се определят явно по някаква друга причина освен размер, а по-скоро Цена. Защото Приус не е по голям от Пасат-а а деже обратното, но е толкова скъпо колкото Пасата и Мондеото. Но аз гледам размера и после сравнявам цената.)
По спецификация изобщо не са идентични,Приус е с по-богато оборудване.Спри с огромните писаници на безсмислици,как може да си толкова упорит и неусведомен,второто обяснява първото,но имай малко такт. В уикипедия не пише това,което пишеш,в уикипедия пише,чед Приус е в клас мидсайз карс!!!!!!!!!!! Първото поколение Prius беше компакт клас,от 2-рото и 3-тото са midsize class!!!
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius
Midsize cars!!! Прочети кои коли са в този клас и спри да пишеш глупости. Корола не е в този клас. Клас не се мери по цена,наистина по-добре попитай преди да пишеш токкова убедено глупости!!! Клас се определя от междуосие,вътр.пространство в куб.метри.!!! Пишеш мнения в големи обеми,съставени само от неистини.Толкова ли не разбра какво имах впредвид още в първия си пост към теб,та упорито продължаваш да се опитваш да изтъкваш неверни неща!!!???)[/quote]
baba_metca написа:После тази организация EPA си е направила тестове от които излизат следните данни, които някак си малко се различават от това което пише по книгата за Европа. Не оспорвам факта, че някой може да бие и книгата, та лично аз съм правил разход на Авенсиса от 5.4л/100(официалния е 6.0) за 600км извънградско и 300 градско. Та ето ти резултатите от EPA публикувани в Wki-to

United States
In the United States, the Environmental Protection Agency (EPA) test results must be posted on new vehicle windows, and are the only fuel consumption figures that can be advertised. EPA testing procedures for all vehicles were revised in 2007 in an attempt to better match what the average driver would achieve.[78] The following data is taken from these figures:[79]

2010 Prius:

51 mpg-US (4.6 L/100 km; 61 mpg-imp) city driving
48 mpg-US (4.9 L/100 km; 58 mpg-imp) highway driving
48 mpg-US (4.9 L/100 km; 58 mpg-imp) combined

Но ако ги гледаш тях, те смятат по друга система разхода, тяхната система е 45% извън граско(но не знам ограничението колко им е) и 55% градско. При европейските статистики е по-различно, там е 60% извънградско и 40%градско (даже някои производители дават и стойности за 70% на 30%). Както може да си сметнеш тези цифри тук в Европа са различни а именно 4л/100км. )
Оффф,ако не вярваш на ЕПА,а искаш европейско измерване ,купи се сегашния брой на Ауто Билд да прочетеш как Приус отвява най-модерния икономичен дизел със старт-стоп дори--БМВ 1-серя 115 коня!!!! Германците категорично заявиха,че Приус е най-икономичната и еко кола!!!! И то в реалния живот!!! По европейски тип засичане на разход!!! Моля те отново,информирай се първо и тогава сядай да пишеш,защото дотук наистина става досадно да опровергавам всяка твоя дума,защото просто не си прав. Но не мога да оставя дезинформираНИ или предубедени хора,като теб, да пишат толкова убедено неверни неща. Инфо за същността на хибридите не се набира за 2 дена,личи си ,че до вчера не си се интересувал,а днес се опитваш да убеждаваш хората с неистини и елементарни лаишки доводи. Извинявай ,ако съм груб,но напереното писане от хора,които грам нямат представа за това,за което се опитват да спорят,ме вбесява,особено когато се отрича такова технологично постижение на японците като ефективните им хибриди,които са най-икономичните и екологични и безшумни коли в реалния живот и това е безспорно,както в Америка,така и в Европа.)[/quote]
baba_metca написа:В крайна сметка аз и в предишният пост казах, че приемам цифрите дадени от Тойота за верни и почвам да сравнявам цената и спестеното гориво и какво излезе. Кофти изелзе. А цената на Приус е по-скъпа заради тази нова технология, а може би просто заради факта че има един двигател в повече, батерии и свързването му със задвижването, а от там по цена естествено ще е по горен клас, но по размер - не, почти еднакви са. Та затова аз взех този рамер, точно този с който почти навсякъде ги сравняват и взех естествено най-високото оборудване, за да се доближи и до оборудване. Работата е там, че Королата е с най високо оборудване, защото по принцип тя е правена за друга категориа купувачи и не може да стартира с такова оборудване, но пък ако искаш ето че може да си го купиш.)
Кое е излязло кофти ??? Сравняваш коли от различен клас!!! Приус е по-висок клас от Корола. Приус е с МНОГО по-богато базово оборудване--Корола има ли навигация,корола има ли безстепенна трансмисия,Корола има ли ел.климатик,ел.спирачки,Корола има ли 17 джанти,има ли безконтактна система за влизане и стратиране и т.н и т.н..... Какво има Корола,та я сравняваш с цената на супер-оборудвания Приус. Отделно,че са позиционирани в разл.класове. Най-просто-Междуосие на Приус 2700мм., на Корола-- 2600мм..)[/quote]
baba_metca написа:В крайна сметка аз смятах общата стойност на автомобила и това колко наистина ще ти излезе по-евтино от един автомобил от същия клас (размери и оборудване) но само с един двигател. Както и това, че доста хора казват че тяхния разход е по-висок, предполагам има и такива които правят и по-нисък от този на книгата (както ти казваш), но аз също ти казах, че и на дизела се прави по-нисък от на книгата стига да внимаваш.)
На дизела разхода по книга е много по-висок от на Приус,а да паднеш под разхода на книга е почти невъзможно,докато Приус дори да постигаш разхода по книга ,което е абсолютно възможно и често,пак ти е по-нискък разхода от на дизела. Високата технология си казва думата- справка Ауто Билд нов брой.-- Самите германци го признават,а американците отдавна са признали!!!
baba_metca написа:Технологии или не, докато има два двигателя в колата няма как да излезе по евтино явно. За 100км ще исхарчи с 1л по-малко, но той не може да се конкурира с началната цена, като включим и застраховката на година, става неприятно. За момента даже мисля че не се печели и от данък, защото конете са еднакви.)
Човек,цената не скача заради двата двигателя,а заради по-високото базово оборудване! Стига лаишки изказвания от 1001 нощ.)
П.С. Извинявам се ,ако съм бил по-остър.Да не се обиди някой.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 19 Сеп 2009 19:07

SFINKS написа:Малиии , тук има повече дървени философи отколкото в БАН
начело с баба меца

ето колко харчи реално в София новият приус
Чудя се, дали изобщо има някаква кола от който и да било клас, да дава разход 3/100км.. :whistle: А този разход от 3/100км. напълно потвърждава резултатите за икономия на собствениците на Приус от сайта,който бях дал.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 19 Сеп 2009 19:10

SFINKS написа:....
e 3.7 за градско е супер,,,

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 19 Сеп 2009 22:53

LEXUS написа:
SFINKS написа:Малиии , тук има повече дървени философи отколкото в БАН
начело с баба меца

ето колко харчи реално в София новият приус
Чудя се, дали изобщо има някаква кола от който и да било клас, да дава разход 3/100км.. :whistle: А този разход от 3/100км. напълно потвърждава резултатите за икономия на собствениците на Приус от сайта,който бях дал.
Има , електрическите коли , там разхода е 3 лева на 100 км
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 20 Сеп 2009 00:44

rudolf написа:
SFINKS написа:....
e 3.7 за градско е супер,,,
дори според дискъвари....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 20 Сеп 2009 00:46

SFINKS написа:
LEXUS написа:
SFINKS написа:Малиии , тук има повече дървени философи отколкото в БАН
начело с баба меца

ето колко харчи реално в София новият приус
Чудя се, дали изобщо има някаква кола от който и да било клас, да дава разход 3/100км.. :whistle: А този разход от 3/100км. напълно потвърждава резултатите за икономия на собствениците на Приус от сайта,който бях дал.
Има , електрическите коли , там разхода е 3 лева на 100 км
Абе още се говори за електромобила на Никола Тесла, само дет никой не го е виждал на живо....А за приус при положение, че си го виждал само на снимка, викам да не коментираме.....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
SFINKS
Мнения: 1342
Регистриран на: 28 Сеп 2007 10:48
Местоположение: София

Мнение от SFINKS » 24 Сеп 2009 11:02

да не коментираме кое ?? приуса или електромобилите ?

май требе очила да ти дадем да разгледаш по-добре снимките които съм пуснал по горе на приуса .

А за електромобили си има пирфектен електромобил дето се казва точно Тесла и харчи по-малко от всичко останало а върви повече от ферари .
ALIENO ARCANUM RP5 / 2018
S 500 , LORINSER / 1996
CLK 55 AMG , CABRIO / 1999
Q7 , 3.0 DIESEL / 2007
COROLLA 1.4 DIESEL / 2007

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 24 Сеп 2009 11:46

SFINKS написа:А за електромобили си има пирфектен електромобил дето се казва точно Тесла и харчи по-малко от всичко останало а върви повече от ферари .
Май и струва повече от ферари biggrin.gif

Колкото до разхода на хибридите сигурно може да се постигне да е много нисък.... ама как ли се отразява на нервите? собствените и на околните biggrin.gif

ПП: На RX-а съм постигал 8.2 л/100, което е горе долу колкото го дават по каталог... ама в момента който ми казаха че в сърбия на магистралата не е голямо наказанието до 50км превишение.... след като ми го казаха разхода ми стана около 11л/100

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта