Страница 20 от 20

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 23 Сеп 2024 21:48
от mapamop
Компресия мерена ли е?. Поне измерете хлабини на клапани. Масления клапан на VVT-I чистен ли е с цедката му. На диагностика (дори със смотания ELM327) има ли misfire брояч раличен от нула?
На Techstream се вижда какво "мисли" колко е износен катализатора.
Картинка от Techstream:

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 01 Сеп 2025 09:43
от Plikaaa
Здравейте.Понеже и аз се сблъсквам с проблема с катализатора.Колата е Корола Версо 2005 1,8 .Моя си стой карам колата от 13 год. аз съм си я докарал от Германия и зная ,че си е на мястото.Дава ми грешка на ламбда сондата за смесите, смених я миналата година.и от време на време през няколко месеца ,светва чека. и все едно и също за първата ламбда сонда.Мисля да сменя катализатора и гледах, тези универсалните който са.Някакво мнение за тях.Забравих да кажа,че от време на време,от ниски обороти като подам повече газ на висока предавка и започва да прекъсва има едно при дърпане и за това мисля ,че е катализатор. А и преди години дрънчеше от него явно се беше отчупило парче. Мисля да го сменям с универсален и да приключа с този проблем. Моля ви за МНЕНИЕ !!!!
Благодаря предварително !!!

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 01 Сеп 2025 10:48
от mapamop
Газова уредба има ли тая кола?
Като светне грешката някой прочете ли freeze frame за какво е вдигната, и при какви стойности?
Разход на масло има ли този двигател?
Стойността от картинката от Techstream от горното мнение над твоето какво показва? Тя си зависи принципно ОТ ДВЕТЕ СОНДИ. Ако едната е нова а другата не е пипана с години, може и да е заблуждаваща както стана в моят случай.

Не казвам че катализатора не може да е заминал, но проблема може да е другаде и да направите много инвазивна и необратима промяна, без да има нужда от нея.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 01 Сеп 2025 11:11
от Plikaaa
Колата има газова уредба.Четоха да диагностика ,но какво точно са чели не знам ,казаха ми ,че си работят добре двете ламбда сонди.Казаха ми да карам само на бензин да видим какво ще стане.А и до колкото съм чел ,един катализатор живота му е по принцим около 150 000-200 000 км.А моята е на около 300 000км.и това е поредното нещо което ме навежда на мисълта ,че е от това.Майстора каза, че няма значение че е сменяна лабда сондата ,може пак да се е прецакала. Разход на масло- дори и да има е нещо минимално.Преди години имах разход на масло и отзад ми цапаше последното гърне, имаше чернилка а сега няма нищо ,само вода изпуска и оцветено в червеникав цвят-ръждичка от конденза.И за това ме навежда на мисълта ,че още преди време се е бил задръстил и вече,тотално си е изпял песента.Миналата година пак така ми даваше на ламбда сондата бедна смес или богата ,не знам кое от двете беше,смениха я уж се оправи ,но според мен някъде се е затлачила и за това има и едно буботене като я оставя на място да поработи от последното гърне,четох ,че това е признах за задръстен катализатор.За това ,много взеха да се навързват нещата да вървят към едно и също нещо.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 01 Сеп 2025 11:33
от mapamop
Plikaaa написа: 01 Сеп 2025 11:11 А и до колкото съм чел ,един катализатор живота му е по принцим около 150 000-200 000
Виж по-горе стойността - свалена е от Автомобил на почти 390 000 реален пробег, че да не е и повече. Но примерно към момента на снимката е бил на поне 380 000. Уловката е че според следите които видях вътре в двигателя, маслото през целия му живот е сменяно навреме, с такова по спецификация, и никога не е имал монтирана газова уредба. До ден днешен се кара само на бензин.
Ако не си оправиш сместа на газовата уредба ще смелиш и новия катализатор, без значение дали ще си намериш нов оригинален (който вече не се предлага доколкото знам), китайски или афтърмаркет със близки до оригиналния параметри.
При наличието на смес извън границите, напълно възможно е да се е изпържила и новата сонда. Дори и катализатора може да е със разтопена или спукана пита от по-високите температури на изходящите газове на газ. При омаслено задно гърне не е изключено катализатора наистина да е задръстен и от там да няма вече омасляване отзад.
Аз бих си купил една нова сонда на Denso че цената ѝ е фракция от цената на нова ОЕМ която пак е на Denso, евентуално бих сменил и втората пак със такава на Denso и след първите 30 до 60 километра извънградско само на бензин, бих я закачил на Techstream за да видя стойността на ефективността на катализатора.
Чак след това вече бих си мислил за катализатор. Двете сонди, коригираната горивна смес на газовата уредба ще помогнат за удължаването на живота на новия катализатор.
Не казвам че не си за нов катализатор, даже по симптоматика си за смяна на катализатора на пръв поглед, но преди това трябва да отстраниш максимално много от причините за смъртта на текущия ти катализатор. В противен случай наливаш пари и то немалко в каца без дъно.
Разбира се може да ме отсвириш и посто да си купиш катализатор, или да бръкнеш в Ало.БГ и да се обадиш на обявите за смяна на питата с полска или китайска такава.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 01 Сеп 2025 14:17
от Plikaaa
Благодаря ти за съвета.Ще сменя двете сонди с нови , и ще пробваме какво се получава.Ако се наложи смяна на катализатор имаш ли мнение,за тези универсални който продават,цените са им доста сносни ,около 200 лв.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 01 Сеп 2025 17:33
от mapamop
mapamop написа: 01 Сеп 2025 11:33 Ще сменя двете сонди с нови , и ще пробваме какво се получава.
За да се инициализират и калибрират сондите и катализатора ти трябват минимум 15 минути да се движиш на бензин, със скорост която да не пада под 60 км/ч на километража и да не спираш. Спреш ли или намалиш ли под 60км/ч - броиш наново. Със задръстения катализатор може да отиде и час. Планирай си маршрута. Ако изтриеш грешките на мотора, или махнеш клемата на акумулатора пак ще се инициализират сонди и катализатор.
Нямам поглед върху афтърмаркет катализаторите - в това приключение ви без мен.
След като инициализираш сондите виж горивната смес на бензин и на газ. На газ не би следвало дългия трим да е генерално различен от бензиновия. Той ще ти покаже дали ти трябва обедняване или обогатяване на сместта, за да влезе в граници. Виж някъде из темите за газовите уредби съфорумците май го бяха дъвкали тоя въпрос.
Но ако не си коригираш газта ще ти изгори едни нови 300 лева без смисъл.
Записвай си грешките от диагностиката - те не са проблем, а са следствие от проблема.

Катализатор - премахване и поставяне на дистанционна втулка

Публикувано на: 01 Сеп 2025 18:01
от Plikaaa
Благодаря!!!