Колега, не се шегувай, че току виж някой по-мнителен почне да заляга под колата. Абсолютно логично е на двете да се вижда, на другите две - неScott написа:Което може да е придружено от друг fun fact - че тези гуми са монтирани обратно
Зимни гуми
-
Scott
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Противно на всякаква логика, на моите гуми ДОТ-а и на 4-те e на 'външната' страна. biggrin.gifDukeFan написа:...Абсолютно логично е на двете да се вижда, на другите две - не...
Освен това NHTSA препоръчва тази информация да се отпечатва на 'двете страни' или поне на 'видимата страна' на гумата:
http://www.nhtsa.gov/cars/rules/rulings ... beling.pdf
- TATI
- Мнения: 3100
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 194 пъти
- Обратна връзка:
Явно всичко зависи от производителя. На дънлопките ми е от двете страни на гумата, на гиславеда е само от едната страна, на континентала е от двете страни, на мишелинките е от едната страна, на бриджстоуна също е от двете страни.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- slowtraveler
- Мнения: 6633
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 401 пъти
- Получена благодарност: 433 пъти
По пътя на логиката - навярно зависи от типа гума...
При мен летния Бриджстон е с 'външна страна' (знак OUTSIDE), която винаги е отвън, независимо накъде се върти гумата при движение напред.
GoodYear UltraGrip 7+ е с посока на въртене (знак Rotation), и при него и двете страни могат да са 'външни'....
Затова пак по пътя на логиката Бриджстон могат да печатат ДОТ-а само от едната страна, докато UltraGrip трябва да ги печатат от двете страни, защото и двете страни са им 'външни'...
За съжаление зимните ми гуми не са при мен - да проверя как реално им е отпечатан ДОТ-а....
Ако изчакаш 1 месец - ще ти кажа

При мен летния Бриджстон е с 'външна страна' (знак OUTSIDE), която винаги е отвън, независимо накъде се върти гумата при движение напред.
GoodYear UltraGrip 7+ е с посока на въртене (знак Rotation), и при него и двете страни могат да са 'външни'....
Затова пак по пътя на логиката Бриджстон могат да печатат ДОТ-а само от едната страна, докато UltraGrip трябва да ги печатат от двете страни, защото и двете страни са им 'външни'...
За съжаление зимните ми гуми не са при мен - да проверя как реално им е отпечатан ДОТ-а....
Ако изчакаш 1 месец - ще ти кажа
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
sashoskiora
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
Това не може да е вярно:Nixter написа:Извода е, че ако не намираш дот-а от външната страна на гумата, значи си я сложил не както трябва.
1. Слагаха я хора които не го правят от вчера
2. На моите гуми, както писах, има стрелка Rotation >>> която сочи напред.
3. Шарките изглеждат в правилната посока на всички гуми
Не може да са на обратно. Просто GoodYear в Словения по балкански са претупали/оплескали нещата.
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
- stereo_man
- Мнения: 221
- Регистриран на: 22 Юни 2010 18:54
- Местоположение: София
- Автомобил: Corolla E210
- Благодарил/а: 8 пъти
- Получена благодарност: 4 пъти
http://spisanie.mobile.bg/avtomobili/te ... -gumi.html

Най-добрата гума за зима 2010-2011 е Goodyear Ultra Grip 7+
...
Това е експертното мнение на независимата немска организация ADAC
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD
Не го виждам да е точно така според сайта на ADAC - май БГ журналята си измислят (или някои им помага да мислят в дадена посока).
Конкретен въпрос към колегите с T22 -> някой слагал ли е 195/65/15?
Знам че ще се промени измерването на скоростта и т.н., но имам няколко причини да искам да сложа именно такива:
- по-голям диаметър на гумата - по-голям просвет (+10мм)
- по-голямото рамо води до по-малка сила и по-трудно пробуксуване (не ме плаши зимата, а зимата + автоматична кутия ... )
- не на последно място, тоя размер е 10-тина процента по-евтин спрямо 195/60 и 185/65 ....
Притеснява ме дали ще има достатъчно място - като сравнявам моята с други авензиси, стои доста по-високо (не се е отпуснало окачването), ама зимата пък се натрупва лед по подкалниците.
От друга страна, на дефоултните гуми могат да се сложат вериги - т.е. тоя сантиметър дето ми трябва за по-големия размер е запаса за вериги? Ако реша да слагам вериги, ще са тип "чорап", тъй че място не ми трябва?
Конкретен въпрос към колегите с T22 -> някой слагал ли е 195/65/15?
Знам че ще се промени измерването на скоростта и т.н., но имам няколко причини да искам да сложа именно такива:
- по-голям диаметър на гумата - по-голям просвет (+10мм)
- по-голямото рамо води до по-малка сила и по-трудно пробуксуване (не ме плаши зимата, а зимата + автоматична кутия ... )
- не на последно място, тоя размер е 10-тина процента по-евтин спрямо 195/60 и 185/65 ....
Притеснява ме дали ще има достатъчно място - като сравнявам моята с други авензиси, стои доста по-високо (не се е отпуснало окачването), ама зимата пък се натрупва лед по подкалниците.
От друга страна, на дефоултните гуми могат да се сложат вериги - т.е. тоя сантиметър дето ми трябва за по-големия размер е запаса за вериги? Ако реша да слагам вериги, ще са тип "чорап", тъй че място не ми трябва?
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Колеги реших да споделя моят опит със зимни и летни гуми. От доста време карам със зимни континентал уинтър контакт от Т810 и сега Т830 и мога да кажа , че поведението им на пътя е много добро. Относно летни гуми за мен има една марка Йокохама. Ползвал съм Децибел и Парада (на БМВ 3 серия децибел и Парада на рено меган купе) и нямам никакви оплаквания. Парадата е малко по-шумна и не е за премиум автомобили. В момента съм изправен пред въпрос какви зимни гуми да сложа на РАВ 4. Исках да ви помоля да препоръчате нещо удачно. Равката я карам предимно в София и рядко извън града по по-заснежени пътища.
Благодаря предварително.
Благодаря предварително.
Keep it coming
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
Не си измислят, само че теста който цитират съвсем свободно е за гуми с определен размер, а именно: 185/65 R 15 Tgicho написа:Не го виждам да е точно така според сайта на ADAC - май БГ журналята си измислят (или някои им помага да мислят в дадена посока).
друг нов тест е за размер: 225/45 R 17 H
за размер: 205/55 R 16 H теста е от 2009

Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта