mirott написа:Редовно карам с бензин от Швейцария. Върви повече и гори по-малко. ...
Тук ли караш или навън? За горенето по-малко iovkito го е обяснил - там съм убеден, че не си си направил 'труда' да нарушаваш скоростен режим, и не си карал така както тук по тукашните пътища...
Същия ефект съм го изпитвал и аз...
Можеш да го пробваш и ти - зареди български бензин и отиди до Гърция - ще видиш, че там колата ще ти гори с около 1л/100км по-малко... При мен последния път бе дори около 1.3л/100 по-нисък разход...
Тъй-като бензина е един и същ, то навярно икономията е от гръцкия въздух
А на доводите на ТониЙ (гледам че е написал разправиЙ - сигурно е от римските императори) -
По абсолютно същата логика мога да кажа, че не съм слагал присадка в горивото от 1987г (ако не се смята двутактовото масло на един вартбург

)...
И единствените проблеми с горивата съм имал с дърт голф без сегменти (на три от цилиндрите сегментите бяха натрошени, а на четвъртия - само масления ). Сегментите бяха строшени заради огромно износване на бутала и цилиндри. Това в далечната 1992г... През 1996г съм имал замръзнала при -6С нафта, която май не бе сипвана от бензиностанция
И от тогава не съм имал проблеми с горива. Присадки не съм слагал...
Ти колко пъти си отварял двигателя заради нагар?
В офиса имаме десеттина автомобила заедно с бусовете.
И за двадесет години в офиса мога да изброя причините всяко отваряне на двигател:
1. Два бусовете - на около 400х.км - смяна на сегменти (мерцедеси от 'железния' 2.0д)
2. Таврия - продухан клапан - заводски лошо центрован
3. Шкода Фаворит - продухана гарнитура
4. Опел Астра Ф - скъсан ангренажен ремък + последвал скъсан вал
5. Опел Астра Ф - купихме я със задрало бутало... Навярно прегрявана.
5. Авенсис - заводски дефектни сегменти/бутала
Та казваш, че ако не слагам присадки съм в голяма грешка? Може - за 20г общо около 25-30 автомобила, които се врътнаха през офиса за това време, имайки предвид горните проблеми бих го преживял...
Който иска да слага - проблеми с горивата в офиса нямаме...
П.С. Работата ни е 24/7, като можеш да бъдеш извикан и във виелица в 3ч сутринта и трябва да си сигурен в автомобила...
П.П.С. Май веднъж някъде пак към 96-97г бях заредил някакъв скъп ШЕЛ и Астричката по него време се спъна. Но е възможно да е и заради центровка - колата нямаше октан-коректор и ако искам да върви с другия бензин би трябвало да мръдна центровката...