Страница 11 от 14
Публикувано на: 24 Авг 2010 00:13
от Scott
Bass_Man написа:...Бъдещето е в компактните генератори...
кво е тва чудо и Тойота ли го е измислила?
Публикувано на: 24 Авг 2010 09:23
от slowtraveler
Bass_Man написа:.....
Чисто информативно трамвайте и тролейбусите са с двигатели 30 до 50 KW мощност . Смятай ако си с компактен мощен генератор за какво иде реч . ....
В грешка си Басс...
Двигателите им са над 150-200kW...
Публикувано на: 24 Авг 2010 09:56
от SFINKS
Като свалят цената на хибридите може би да .
Само че това няма да стане поради ред причини .
Така че в настоящият момент хибридите имат едно голямо НЕ МЕРСИ от мен
Близкото бъдеще на градските автомобили е чисти ел. колички
Извънградските още дълго ще са с ДВГ

Публикувано на: 24 Авг 2010 17:57
от Bass_Man
Scott написа:кво е тва чудо и Тойота ли го е измислила?
В смисъл ? Коя дума не разбра ? Компактен или генератор ?
Слоу дай факти ! Не мисля , че дори и рейсовете са по 150-200KW . Виж за някоя електричка по може .
Публикувано на: 24 Авг 2010 18:10
от Scott
Bass_Man написа:В смисъл ? Коя дума не разбра ? Компактен или генератор ?.
не разбрах комбинацията 'компактен генератор'. Ако може с картинка, че ми е по-лесно да възприемам.
Публикувано на: 24 Авг 2010 18:25
от slowtraveler
Bass,
Ами потърси малко инфо - има свободно в нета.
Например стандартните шкодички тролейбуси 14tr- 120kW.
Трамвай Шкода (по-съвременен - сега използван в Прага) - 540kW...(макс скорост 60км/ч).
За братушките са произвеждали Шкода 12ТР - 2х120kW...
П.С. 2 години съм работил в Градски Транспорт Варна, така, че тролей съм виждал и по-отблизо laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Публикувано на: 24 Авг 2010 18:52
от Scott
Ако на някой му е интересно, ето
тукима подробно четиво по темата с електрическите, хибридните и т.н. автомобили.
Публикувано на: 25 Авг 2010 01:51
от Bass_Man
Scott написа:не разбрах комбинацията 'компактен генератор'. Ако може с картинка, че ми е по-лесно да възприемам.
Ами това е генератор достатачно малък и лек за да се побере някъде в колата и да и осигури достатъчна автономност . А не е модел или марка ! Принципно най-простите и лесно достъпни са генераторите с изотопи . Има разработени дори за захранване на ръчни часовници . И се зареждат през 20-30 години . Може би това ще ти изясни защо няма техни снимки из нета ? Има и доста други типове но тези са най-прости и евтини за изработка за момента . Както може би се досещаш ползват се основно за военни и космически цели .
Публикувано на: 25 Авг 2010 09:22
от prius06
Дългичка тема... В началото мислех да напиша един дъъълъг постинг за моя опит с Приуса, който вече четвърта година карам, но се сетих, че имаше една хубава тема, която бях пуснал
тук и реших да пусна препратка, защото повечето неща, които имах намерение пиша, са там. Единственото, което имам да добавя, е, че в момента колата е почти на 63000 мили (малко повече от 100000 км), но всичко, което съм написал в горния линк (вкл. данните за разхода), продължава да е валидно.
Публикувано на: 25 Авг 2010 11:01
от SFINKS
тоест гори малко ако го караш бавно
Със малко по интензивно каране / магистрала 130-140 е нормално за България / и настъпване по светофарите ще стигне среден разход повече от същият клас автомобил с дизелов двигател , като Приуса ще е и по-скъп като цена .
И какъв е смисъла и предимството да си купиш и караш Приус ?
Никакъв .
Като им намалят продажните цени вече ще има смисъл само че това няма да стане поради поне 10-15 причини
Публикувано на: 25 Авг 2010 12:35
от Scott
Bass_Man написа:... ползват се основно за военни и космически цели .
Сигурно и там още не се ползват ... (работя в такава фирма и не съм и чувал за практическо приложение все още)
Публикувано на: 25 Авг 2010 12:44
от slowtraveler
Scott написа:Bass_Man написа:... ползват се основно за военни и космически цели .
Сигурно и там още не се ползват ... (работя в такава фирма и не съм и чувал за практическо приложение все още)
Ползват се Scott... В случая Басс_ман е прав...
Но са много ограничени (най-малкото, защото повечето работят с радио-изотопи, а контрола върху радиоактивните продукти е завишен)...
Пък и като гледам 'компактен' е нещо много относително за радиоактивен източник със защитите laugh.gif
Например един от мощните: GPHS-RTG - електрическа мощност 300W, термична - 4.4KW, тегло - ~58kg....
Според wiki-то грузинци откраднали един такъв подобен генератор от далечен фар и го изхвърлили в гората. И трима дървосекачи легнали да се топлят през нощта около него. Малко се поизпържили от радиацията (радиоактивни изгаряния)...
Публикувано на: 25 Авг 2010 12:58
от Scott
slowtraveler написа:Ползват се Scott... В случая Басс_ман е прав...
Не споря, казах че не съм срещал в моята работа... Но тези неща са толкова далече от темата .... Основното предимство (заради което се използват в космоса) е тяхната автономност, но КПД-то и специфичната им мощност са ... Да не говорим пък за непостижимата им цена. Просто не виждам как тези 'компактни генератори' ще намерят място в автомобилостроенето в близките 20-30г...
П.П. Грешка .... намерих идея на любимите BMW - хибридна система със ТЕГ, бас държа че Тойота не са и помисляли за това :
http://www.electrochem.org/dl/interface ... p54-56.pdf
Публикувано на: 25 Авг 2010 13:30
от slowtraveler
Що бе Scott...
Слагаш един парен двигател. Пускаш в 'чайника' една такава таблетка.
Обуваш оловните гащички и с бодро подсвиркване със свирката - си пръв на светофара laugh.gif
Публикувано на: 25 Авг 2010 13:41
от Scott
slowtraveler написа:Обуваш оловните гащички и с бодро подсвиркване със свирката - си пръв на светофара laugh.gif
To да бяха само 'гащички'. Ние използване слънчеви клетки за целта, процеса е същия, но без 'страничните оловни' ефекти biggrin.gif
П.П. Намерих статията от другаря Матсубара, която се цитира в по-горния докЮмент - 6-8% КПД при 140Вт...