Страница 2 от 3
Публикувано на: 25 Ное 2008 17:24
от Kiki
djofi_m написа:Pateto написа:защото незнам колко трябва да е и не разчитам на компютъра,а си го изчислих сама(532км съм изминала с 36л).
biggrin.gif
пък аз доколкото разбирам от математитка, колата пак ти гори 6.7 литра на 100км. май проблема е със смятането, не с горенето.

biggrin.gif
Всеки производител дава разхода на гориво, независимо дали е градско, или извън градско, при идеално създадени условия за това. Което означава:
1- Двигател в работна температура.
2- Гориво отговарящо на изискванията.
3-Никакви баласти.
4-Идеална центровка на всички агрегати
5 Електроника в перфектно състояние и ..... още неща.
Всяко едно отклонение от тези норми води до повишаване на разхода. Има неща, които оказват особинно значение за разхода, като температурата на двигателя например и центровката.

Със съвременните автомобили забравихме какво е "Смукач", но нали знаеш какво става като го дръпнеш? Обогатявиш сместа, докато двигателят зегрее и след това го връщаш и достъпа на въздух става нормален, което означава, че чак тогава двигателят започва да харчи бензин нормално! Сега всичко това е пак същото, но става по електронен начин и за това много от по-младите колиги не им е ясно! Самият аз сега, като пиша всичко това ми е смешно, но така седят нещата.

Пиша това, защото темата е за по-голям разход при студен двигател.
Публикувано на: 25 Ное 2008 21:17
от Pateto
djofi_m написа:Pateto написа:защото незнам колко трябва да е и не разчитам на компютъра,а си го изчислих сама(532км съм изминала с 36л).
biggrin.gif
пък аз доколкото разбирам от математитка, колата пак ти гори 6.7 литра на 100км. май проблема е със смятането, не с горенето.

biggrin.gif
май не си ме разбрал,това е преди да падне снега 6.7
с математиката за сега нямам ппрблеми
Публикувано на: 26 Ное 2008 00:03
от Jister
DMDimitrov написа:Kiki написа:Колежке, явно ти не си запозната с доста неща, които за един шофьор с по-голям стаж са вече ясни! Не обръщай внимание на насмешките на някой колеги, защото за тях това са смешни въпроси, но те забравят, че някога и на тях не им е било ясно и те са ги задавали.

.
А сега на твоят въпрос. Нормално е когато стане студено, колата-независимо с какъв двигател е да започне да харчи повече гориво. Това е защото двигателят влиза в най-икономичният си рижим т.е., в нормална работна температура 85-95С по-бовно. През цялото това време той работи на по-обогатена смес, което означава повече бензин, по-малко въздух и е естественно да харчи повече. Колкото е по студено, толкова колата ще влиза по-бавно в режим и естествено ще харче повече. От това не можеш да се спасиш!

Що бе, колегата Jister твърди, че загравя за 15мин... предполагам и при -20С biggrin.gif
нямах в предвид че загрява за 15 мин до работна температура , а имах в предвид че за 1 км си загрява със сигурност
иначе идеята със загряването на колите е че всяка кола има термостат (един клапан който спира охладителната течност да минава през радятора) той позволява на колата да загрее до работна температура (така че да харчи нормално) бързо (за не повече от 5-6 мин. - можеби ако навън е много студено за примерно 10 мин.)
кики - в града най малкия проблем ти е студения двигател!!!
ако изминеш едно разстояние примерно от 10 км. градско (СОФИЯ)
като в единия случай тръгнеш със студен двигател, а в другия със загрял - разликата в средния разход накрая ще бъде не повече от 0.1 л/100км дори и по малко

(разбирасе смятаме за нормално да не седиш на едно място да чакаш колата да загрее

)
Пате - в единия случай ти харчи 6.7 ама смесено а в другия 9.нещо си ама градско

а отделно намеша и снега
кажи колко ти харчеше градско преди и след снега - да видиме разлика

макар че на мен в града разхода ми варира нагореб надолу с около 1-2 литра в зависимост от трафика и насроението (тежък или лек крак

) така че нещата са много условни

Публикувано на: 27 Ное 2008 08:32
от Kiki
Jister написа:
кики - в града най малкия проблем ти е студения двигател!!!
ако изминеш едно разстояние примерно от 10 км. градско (СОФИЯ)
като в единия случай тръгнеш със студен двигател, а в другия със загрял - разликата в средния разход накрая ще бъде не повече от 0.1 л/100км дори и по малко

(разбирасе смятаме за нормално да не седиш на едно място да чакаш колата да загрее

)
О, не
Публикувано на: 27 Ное 2008 08:39
от klim4o
ярис 2006 1.4д4д - среден разход 4.5 , засичано многократно по резервоара пълен-празен ! А при кротко извънградско каране пада и на 4 !
Публикувано на: 27 Ное 2008 21:25
от Kiki
klim4o написа:ярис 2006 1.4д4д - среден разход 4.5 , засичано многократно по резервоара пълен-празен ! А при кротко извънградско каране пада и на 4 !
Вярвам ти, защото Авенсиса 2.0 Д4Д при същите условия -5.0-извънградско.
Публикувано на: 27 Ное 2008 23:26
от klim4o
днес , сутринта напълних ярисчето до горе , занулих километража . Преди малко се пребирам , гледам 224км съм минал , и само 1 чертичка от общо 8 е изчезнала ! Това е извънградско каране , удивен съм от тази кола колко малко гори ! Колата е взех на 30 000км от лизингова къща , цяло лято е карана като служебна , до тук 51 хиляди километра и всичко е 6 ! Върви идеално , разходи минимални , сменял съм само масло и накладки , просто перфектна кола , имам си други лични коли и напоследък седят в гаража и карам яриса ! само съединителя е позаминал , това е наи голямата повреда която съм имал до момента.
Публикувано на: 28 Ное 2008 01:06
от Scott
klim4o написа:... сутринта напълних ярисчето до горе ... Преди малко се пребирам , гледам 224км съм минал ...Това е извънградско каране ....
Климчо, чудя ти се на акъла - имаш такива хубави Баварци, а караш тази въшка извънградско цял ден?!

Публикувано на: 28 Ное 2008 19:44
от Aleksandar
djofi_m написа:Pateto написа:защото незнам колко трябва да е и не разчитам на компютъра,а си го изчислих сама(532км съм изминала с 36л).
biggrin.gif
пък аз доколкото разбирам от математитка, колата пак ти гори 6.7 литра на 100км. май проблема е със смятането, не с горенето.

biggrin.gif
Колегата е прав. Даже май имаш да черпиш вместо проблем.

Разделяш литрите на километрите и умножаваш по 100. А зимата я поизчаквай на място да позагрее. Така ще ти пада разхода. И не се притеснявай да питаш, всички сме почнали от там

Публикувано на: 29 Ное 2008 01:15
от Jister
Aleksandar написа:Колегата е прав. Даже май имаш да черпиш вместо проблем.

Разделяш литрите на километрите и умножаваш по 100.
Не четеш внимателно!
Pateto написа:djofi_m написа:Pateto написа:защото незнам колко трябва да е и не разчитам на компютъра,а си го изчислих сама(532км съм изминала с 36л).
biggrin.gif
пък аз доколкото разбирам от математитка, колата пак ти гори 6.7 литра на 100км. май проблема е със смятането, не с горенето.

biggrin.gif
май не си ме разбрал,това е преди да падне снега 6.7
с математиката за сега нямам ппрблеми
Aleksandar написа: А зимата я поизчаквай на място да позагрее. Така ще ти пада разхода. И не се притеснявай да питаш, всички сме почнали от там

айде англичаните!
[size=75]http://www.streetdirectory.com/travel_guide/58599/mileage_and_fuel/cold_temperatures_lower_your_fuel_economy.html[/size] написа:
Since your engine needs to overcome some temperature issues to lubricate itself in the cold you do need to give it a little longer to idle after starting than you would in the summer. But, I have to stress this, it only needs about 30 seconds of idling, no more. That little extra idling does affect your gas mileage.
Don't wastе fuel warming your car when you start it. You only need about 30 seconds of idling to make sure the oil is flowing sufficiently in the engine. Excessive idling beyond 30 seconds will rob you of gas mileage faster than anything else. Let the car continue to warm up as you are driving.
Публикувано на: 29 Ное 2008 22:46
от Aleksandar
Jister написа:
Не четеш внимателно!...
айде англичаните!
[size=75]http://www.streetdirectory.com/travel_guide/58599/mileage_and_fuel/cold_temperatures_lower_your_fuel_economy.html[/size] написа:
Since your engine needs to overcome some temperature issues to lubricate itself in the cold you do need to give it a little longer to idle after starting than you would in the summer. But, I have to stress this, it only needs about 30 seconds of idling, no more. That little extra idling does affect your gas mileage.
Don't wastе fuel warming your car when you start it. You only need about 30 seconds of idling to make sure the oil is flowing sufficiently in the engine. Excessive idling beyond 30 seconds will rob you of gas mileage faster than anything else. Let the car continue to warm up as you are driving.
Не че не четях, ами нета ми благоволи чак тогава да го прати biggrin.gif biggrin.gif
И съм склонен да се съглася за последното, защото наистина сме пълни със съвети на шофьори от 60те и това за загряването да е един от тях
Но нека по-разбиращите да се изкажат по въпроса...
Публикувано на: 22 Дек 2008 16:55
от zum
какви са тия разходи на Yaris , моя е 1.5 TS/106 к.с. и градско при стабилно каране ми дава от 8 до 9.5 , а като го карам като калинка и под 8 пада , а извънградско под 6 ми е падал и до към 7,5 при повечко настъпване ама тука прочетох за разход на 1.0 и 1.3 , 11 градско което според мене не е нормално като се има и в предвид , че го карат жени , което предполага каране по спокоино каране до към 3000 оборота
Публикувано на: 22 Дек 2008 18:00
от diver
zum написа:какви са тия разходи на Yaris , моя е 1.5 TS/106 к.с. и градско при стабилно каране ми дава от 8 до 9.5 , а като го карам като калинка и под 8 пада , а извънградско под 6 ми е падал и до към 7,5 при повечко настъпване ама тука прочетох за разход на 1.0 и 1.3 , 11 градско което според мене не е нормално като се има и в предвид , че го карат жени , което предполага каране по спокоино каране до към 3000 оборота
Аха, а само по нанадолно дава 4....
Публикувано на: 22 Дек 2008 20:56
от desSs
zum написа:като се има и в предвид , че го карат жени , което предполага каране по спокоино каране до към 3000 оборота
предполага ама друг път biggrin.gif
Публикувано на: 22 Дек 2008 21:47
от mitoko
desSs написа:zum написа:като се има и в предвид , че го карат жени , което предполага каране по спокоино каране до към 3000 оборота
предполага ама друг път biggrin.gif
десс ти си изключение ...