Страница 2 от 4

Публикувано на: 20 Юни 2008 20:25
от Kiki
juri_galev написа:Питай Екставаганца за ММТ.
Няма начин да не ръгнеш с остена! sleep.gif

Публикувано на: 20 Юни 2008 20:45
от Kiki
tnt написа:Предвид цената на дизела, според мен е абсолютно безмислено човек да скача на дизелов двигател, още повече че е по скъп. 129 коня VVT-i в никакъв случай не е малко, все пак не си купуваш самолет. Лично мениение, разбира се
Колега. Не знам защо властва това заблуждение на много колеги, че щом нафтата е с 10-15 стотинки по-скъпа от бензина то карането на дизелова кола е мното по-скъпо от бензина!? А това,че с дизелова кола минаваш 50-60% повече км. градско каране от бензиновата-никой защитник на бензина не споменава!Аз с Авенсис-дизел минавам градско с един резервоар-60л- 800км. Бензинов Авенсис, 1.8 не може да мине повече от 550км. Е! Колко стува км. с дизелов автомобил и колко с бензинов? Вярно,че на дизела се сменя един горивен филтър на 30000км, който струва 40 лв., но на 30 000 км. А разликата в цената на двата автомобила-втора ръка не е голяма!

Публикувано на: 20 Юни 2008 20:53
от joro_206
Утре си всемам новичката Версо Форте- 1.8 бензин.
И аз се двуомих доста.но направих простата сметка че трябва да правя поне 8000 км/месечно да за има ефект от дизела.затова взех бензин.129к.с. мисля че са достатъчни.
На тест дайва карах дизела 2.2 Д4Д - много е пъргав.Но цената на дизела просто ме спря от поръчка на дизелова кола.

Публикувано на: 20 Юни 2008 20:55
от Kiki
joro_206 написа:Утре си всемам новичката Версо Форте- 1.8 бензин.
И аз се двуомих доста.но направих простата сметка че трябва да правя поне 8000 км/месечно да за има ефект от дизела.затова взех бензин.129к.с. мисля че са достатъчни.
На тест дайва карах дизела 2.2 Д4Д - много е пъргав.Но цената на дизела просто ме спря от поръчка на дизелова кола.
Колега, нищо лично,но ти с математиката май не си добре!

Публикувано на: 20 Юни 2008 22:06
от joro_206
просто исках да кажа че ако беше за служебно ползване щях да взема дизел(заради голямия пробег които ще се прави), но като явземам за лични ползване и ще правя малко км. съм си избрал бензин. това е.

Публикувано на: 21 Юни 2008 01:20
от LEXUS
Kiki написа:
joro_206 написа:Утре си всемам новичката Версо Форте- 1.8 бензин.
И аз се двуомих доста.но направих простата сметка че трябва да правя поне 8000 км/месечно да за има ефект от дизела.затова взех бензин.129к.с. мисля че са достатъчни.
На тест дайва карах дизела 2.2 Д4Д - много е пъргав.Но цената на дизела просто ме спря от поръчка на дизелова кола.
Колега, нищо лично,но ти с математиката май не си добре!
Не е така.При тези цени на горивата и пробег до 20000км.,та дори до 25000км. на година, купуване на дизел се обезсмисля,дори без да вкараме в сметката по-скъпата му поддръжка. При обявена от Тойота разлика в средния разход от едва 1.5 литра на 100 км..,аз го слагам в сметките 3 литра разлика в полза на дизела,но се изсилвам.И смятам само градско,защото при магистрално разликата в разхода е не повече от 1 литър 1.5 литър в полза на дизела. Та човекът, след като ще прави около 20000 км. годишно ,при сегашна разлика в цените дизел бензин,т.е. дизел по-скъп с 20 стотинки,аз направих примерната сметка: 1.8 бензин Версо харчи 11/100км.,взимам примерна цена на бензина за по-лесно 2.50 лева и примерна на дизела 2.70 лева. Така 1.8 ако харчи 11/100 умножено по 2.50=27.50 лева,умножавам го и получавам за 10000км. 2750 лева,за 20000км.5500 лева за една година с 1.8 бензин.
Дизелът го приемам да харчи едва 8/100 градско,което може и да не е така при този миниван,но няма значение.Та,8 литра умножавам по примерна цена на нафтата 2.70 лева и става 21.60 лева на 100 км.,за 10000км. 2160 лева,за 20000км.4320 лева.
Реално пестиш от дизела при пробег 20000км. годишно 1180 лева.,при което за да избиеш по-скъпата цена на нов дизелов Версо ,която е по-висока с 5500 лева от бензиновия,трябва да караш 5 години преди да започнеш да пестиш от дизела.Всичко това без да включваме по-скъпата поддръжка на дизела за тези 100000км.,т.е реално след 100000 километра ще започнеш да пестиш от дизела.
При това вземам 11/100км. разход за 1.8 бензин Версо,при обявен разход от Тойота градски 9.9/100км.,а на дизела вземам 8/100км.,при обявен от Тойота каталожен разход от 8.1/100км.,т.е. завишил съм разхода на бензин,а съм намалил разхода на нафта.
Ето като таблица:
Версо 1.8 бензин--- 11л/100км. --- 5500 лева за 20000км./1 година
Версо 2.2 дизел -----8л/100км.-----4320 лева за 20000км./1 година
Пестиш от дизела 1180 лева/1 година !
Нов дизелов Версо е по-скъп с 5445 лева от нов бензинов Версо.
При спестяване на 1180 лева от дизела/без да смятаме по-скъпата му поддръжка за 5 години/,излиза,че трябва да си караш дизеловото Версо 4.5 години,близо 5 години или 90000-100000км. на загуба,преди да започнеш да пестиш пари от дизела.
Да не говорим,че ако вземем по-коректния среден/комбиниран/ разход ,който е 1.5 литра на 100км. според Тойота,нулирано отново в полза на дизела,та приемаме 1.5 литра в полза на дизела комбиниран разход ,нещата стават още по-категорични против дизела,защото ще са нужни около 10 години и 200000км.каране на загуба на дизела,защото годишното спестяване ще е едва 544 лева.
/Обявен комбиниран разход от Тойота за дизел Версо2.2 е 6.4/100км. за бензин Версо 1.8 е 7.7/100км.За дизела го оставяме по заводски данни,а за бензина го правиме на 8/100 кобиниран разход и става пестене от едва 544 лева годишно с дизела./
Ако комбинираният разход на 1.8 бензин Версо го смятаме дори на 8.5/100км.,а дизела го оставим отново на заводски данни от 6.4/100км.,т.е 2 литра разлика ,отнова ще са нужни 7 години и 140000км. каране на загуба на дизела,преди да започнеш да спестяваш от това,че караш дизел..

Публикувано на: 21 Юни 2008 06:31
от joro_206
Точно това исках да кажа и аз,но не се изразих правилна.Колегата го е обяснил много точно и с пример.Бравос. :thumbsup:
Истината е ,че смятам да карам колата около 3 години докато е в гаранция и после да вземам друга. smile.gif
Дано до тогава Тойота да извадят друг 7местен ван. biggrin.gif

Публикувано на: 21 Юни 2008 11:33
от jim_beam
сметката е ок,обаче ако разходът на гориво стои на първо място няма как да се заобиколят хибридите.ако трябва да е прилична колата де,а не кенеф като лупо,ауди а2 и подобните им.а ако ще има 50% градско средния разход ще бъде също 50% от горепосочените бензинки.
интересно как ли ще изглежда горната сметка за civic ima или prius,лексусите май ще трябва да оставим настрана.

Публикувано на: 21 Юни 2008 18:07
от Kiki
Лексус, нямам прекстава и ти как си ги правиш тези сметки, но сам казваш,че дизела харчи, а то си е и така-3л. по-малко от бензина! Е?При 2.60лв за литър-сридно в момента-дизела харчи 7.80 лв по-малко на100 км. За какво говорим? Аз карам приблизително 30 000км годишно, и давам при сегашните цени на горивата 2250лв по-мапко за гориво от теб. Това за една година-а за три стават 6750лв Е никога не можеш да ме убедиш,че дизела е малко по-евтин от бензина! Той е МНОГО по-евтин от бензина! Авенсиса съм го взел от Германия за 12000Е. Бензиновият е пак 12000Е-настаро. Колко от нас могат да си позволят нови коли за по 60 000лв?Е какъв е извода? Аз просто печеля от дизела за три години близо 7 000лв.-пък ти можеш да си ми сваляш колкото звезди си искаш от небето! А разликата в подръжката на една надеждно направена кола, като Тойота е много малка . Това е! Аз карам 90% градско в София и си мисля, че при тези задръствания разликат става още по фрапираща в полза на дизела! :thumbsup:

Публикувано на: 21 Юни 2008 22:17
от joro_206
ето и моята тойота версо :
http://www.snimka.bg/album.php?album_id=256881

днес я взех и направих малко извънгардско.
По магистаралата при скорост 110-120 ми даде 6.6/100км.
при скорост 80-100 (извън магистралата) - 6.8/100км.

Много добре се държи колата,неражностите не усещат,има добър демараж.

Публикувано на: 22 Юни 2008 00:58
от chaval
Lexus, сигурен съм, че всеки който посещава форума редовно знае, че си голям привърженик на бензина и голям противник на дизела, поткрепям тезата ти, че дизела не е за коли претендиращи със спортни качества, но до там. Преди година и половина когато си избирах с какъв двигател де е королата четях ред по ред всичко написано във форума и замалко да взема да збъркам с бензиновата rolleyes.gif Изказвам се толкова смело защото от два месеца имам и бензинова и от там перфектна база за сравнение. Не може с едната да минавам приблизително около 750км, а с другата около 450км. wacko.gif с около 40л при двете, и това ако не е разлика!
При минати 45000 при среден разход 5.5 дизел, при средна цена за периода 2.30 почти 5700лв
и за същите километри при средно 8.5 бензин и средна цена 2.30 около 8800лв - 5700лв = 3100лв разлика за година и половина, а цената на двете горива я сложих еднаква, защото дизела е по-скъп от няколко месеца преди това беше обратното.
Мойта сметка е тая - 2000лв икономия при 30000км годишно и след втората година колата започва да ми връща от даденото.
Другото което утре си изкарвам колелото, еб*ти сметките wacko.gif wacko.gif
Верно, че нема такъв кеф като да развъртиш бензиновия мотор, но и комфорта на малкия дизел в града не е за пренебрегване(и не казвай, че дизела е шумен не съм съгласен).

Публикувано на: 22 Юни 2008 01:13
от Bass_Man
Какъв е този дизел с 5,5 средно ?
И какъв е бензина ?

Публикувано на: 22 Юни 2008 09:05
от Kiki
Bass_Man написа:Какъв е този дизел с 5,5 средно ?
И какъв е бензина ?
Малък! biggrin.gif

Публикувано на: 22 Юни 2008 09:31
от diver
casparcho написа:... Не може с едната да минавам приблизително около 750км, а с другата около 450км. wacko.gif с около 40л при двете, и това ако не е разлика!
При минати 45000 при среден разход 5.5 дизел, при средна цена за периода 2.30 почти 5700лв
и за същите километри при средно 8.5 бензин и средна цена 2.30 около 8800лв - 5700лв = 3100лв разлика за година и половина, а цената на двете горива я сложих еднаква, защото дизела е по-скъп от няколко месеца преди това беше обратното.
Мойта сметка е тая - 2000лв икономия при 30000км годишно и след втората година колата започва да ми връща от даденото.
Другото което утре си изкарвам колелото, еб*ти сметките wacko.gif wacko.gif
....
Чудни сметки, ма сега оставаше и да са верни.....

1. Сметката за цена пробег не се прави само от разхода!
2. Не знам как добиваш 5.5 среден разход, ма скоро карах една нова октавия с прословутия 1.9 помпа дюза. Емил Марков - Дружба! Сутринта къде 9...кат пристигнах компа показваше 12/100 разход.
3. Съвсем доскоро дизеловите коли вървяха по-скъпо от бензиновите. Сега е обратното. Защо ли?!
4. Ако нафтата беше толкоз на далавера, интересно защо няма едно такси дизел?

Да направим сега твойта сметка малко по-реална. Разход нафта в града реално под 7-8 забрави. При > 2.5 на литър това прави 18-20лв. Сложи си доста по-скъпите и чести смени на масла филтри и т.н. + удоволствието от непалене през зимата поради прекрасната ни нафта, дет съм вадил парафинени свещи от нафтопроводите и себестойността ти скача на 25лв/100 градско. При каране на метан тази сметка е 10/100. следователно по твойте сметки излиза, че за 30000км на годна карайки на нафта си хммм колко 4500лв назад....

Публикувано на: 22 Юни 2008 22:00
от Kiki
ДИВЕР , За какве чести смени на масло и филтри става въпрос при дизела? Ака ти му викаш честа смяна на масло и филтри на 15 000км!? Ти на колко сминяш на бензинката? На 30 000км ли? А ,ако искаш можем да се повозим на мая Авенсис но,ако градско наистина го сваля под 8.0 ще обещаеш, че ще продадеш бензинката и ще си купиш дизелова кала! А колегата малко е пресилил нещата ,но е по-близо до истината отколкото обратното!