Страница 2 от 5
Температура на климатик?
Публикувано на: 06 Юли 2025 21:38
от TATI
Ясно.
Ще се изпишат няколко страници, без нищо конкретно, за да се разбере, че няма проблем.
Заради това, колегата по-горе написа за безсмислената тема.
Успех с решаването на "проблема"!
Температура на климатик?
Публикувано на: 06 Юли 2025 22:41
от gena_bs
На мен ми е интересно как без "ровене" по колата и намеса от страна на сервизен специалист, колегата ще си реши "проблема"?
С тези негови "познания" в климатичните системи.
Сигурно с баене?
Температура на климатик?
Публикувано на: 06 Юли 2025 23:20
от zorbata
gena_bs написа: ↑06 Юли 2025 22:41
На мен ми е интересно как без "ровене" по колата и намеса от страна на сервизен специалист, колегата ще си реши "проблема"?
Нали си е пъхнал сонда да му мери температурата.
п.п. някои си мислят че като я напече слънцето, климатика ще оправи положението за няколко минути. Явно физиката не му е била силната страна в училище.
Температура на климатик?
Публикувано на: 07 Юли 2025 13:49
от BOz
plamenhar написа: ↑06 Юли 2025 21:25
Не съм правил и измервания за сравнение,но при всички случаи на старата климатика беше по силен.
А аз мисля, че бъркаш. Въпросната температура общо-взето е минималната, която би трябвало да се постигне. Под тази температура трудно би свалил при изправна система.
Изпарителя винаги се държи на положителна температура, за да не замръзне. Това означава на около 1 градус минимум. Пак зависи и от влажността на въздуха. Но при 1 градус на изпарителя, мноого трудно да изкараш 1-2 градуса и на изхода, при средна сила на вентилатора, както си цитирал. Или образно казано 4-5 градуса изходящ въздух е абсолютно минимума, който може да очакваш. Което показва, че климатика ти работи идеално. И както Слоу още преди Х мнения ти написа - нищо не пипай, за да не страдаш.

Температура на климатик?
Публикувано на: 07 Юли 2025 15:42
от slowtraveler
Май наистина доста хора не са учили физика, и още по-малко - термодинамика...
Та затова да обясня малко по-просто - слагаш на котлона, загрят до 100С тенджера с вода... Колко градуса ще ти водата е след определено време - например 1 минута (защото и в климатика също въздухът 'престоява' в изпарителя части от секундата)?!
И не зависи ли това от температурата на водата, която си сложиш на котлона (и температурата на въздуха, който влиза в изпарителя на климатика)?
Заради тези многото условности, при напълно изправен климатик може на изхода му да имаш и 15-20С температура на въздуха (голям поток, горещ въздух, допълнително нагряти въздуховоди)...
Затова и въобще не смятам за достоверно измерването на точната температура на изхода на въздуховодите - тя може да е в широки граници при изправна система...
При автомобил на толкова малко километри наистина не бих пипал нищо... За справка - Кашкая за почти 18г до момента не е правена НИКАКВА профилактика на климатика, освен периодичната смяна на филтър купе...
И си охлажда... Да, зле, когато колата е била напечена, и му трябва известно време да докара нормална за живеене температура

И да - за толкова години и километри има вероятност при мен има вероятност да е позагубил част от фреона, но все още охлажда... А поради възрастта - не се решавам да пипат клапаните и конекторите за да връзват машина за проверка количеството фреон...

Температура на климатик?
Публикувано на: 07 Юли 2025 15:50
от gena_bs
При мен на вече ретро-автомобил след обслужване и зареждане на системата достигна, и работи стабилно на +2 градуса.
При околна 28C на нивото на кондензера, в метално ремонтно хале с височина на покрива 5-6м.
Прочетете си с разбиране Инструкцията за експлоатация!
Температура на климатик?
Публикувано на: 08 Юли 2025 09:58
от Hursa
plamenhar написа: ↑06 Юли 2025 12:12
Навън-27 гр.от жалузите-4.8гр.в движение на трета степен.
Така описано - изглежда действително няма проблем с климатика. Важна е не само температурата на изхода, а и въздушния поток, общия въздушен поток от всички въздуховоди. Дори при по-висока температура на изхода от топлообменника, ако потока е със значително по-голям дебит - може да "охлажда" по-ефективно. Може да е по-маломощен от климатика на пежото. Все пак е било комби и с климатроник.
Температура на климатик?
Публикувано на: 10 Юли 2025 23:33
от peterhr
При климатроника най-голямо усещане за това дали работи/охлажда/поддържа дадена температура има управлението му. При моята Корола управлението е далеч от оптималното и това води да усещане, че нещо не е наред. Но всъщност всичко си работи правилно, просто усещането е различно.
Температура на климатик?
Публикувано на: 12 Юли 2025 17:16
от plamenhar
Ето подобни разсъждения очаквах,а не да ме пращат да уча термодинамика.
Все едно аз да пращам някой да учи хармония,солфеж,свирене на няколко инструмента.
Мога да изредя още доста професии,които владея.Но все пак сме български форум и тук е така!
Температура на климатик?
Публикувано на: 12 Юли 2025 17:48
от max-2
Пробвай да намалиш на 20 или 18 градуса в началото, може да започне да работи по активно.
Температура на климатик?
Публикувано на: 12 Юли 2025 18:34
от gena_bs
plamenhar написа: ↑12 Юли 2025 17:16
Мога да изредя още доста професии,които владея.Но все пак сме български форум и тук е така!
Колега,
Законите на термодинамиката и доста други са общи за всички области.
Ти какъв отговор очакваш да получиш?
Може би в тон с акустиката, която също се подчинява на всеобщите физични закони?
Или някой да ти напише, че си се прекарал и е трябвало да купиш отново Peugeot?
Но с електронно управление на климатичната система.
Индивидуалните усещания се наричат такива, защото зависят от конкретния човек.
От неговото здравословно и даже душевно състояние.
Както разбирам си свързан с музиката и това трябва да ти е известно по-добре, отколкото на мен.
За последен път: RTFM!
Температура на климатик?
Публикувано на: 13 Юли 2025 18:34
от Двигателист
plamenhar, това с климатиците в автомобилите е доста относително. В смисъл, усещането за комфорт зависи от прекалено много фактори. На първо място, естествено е мощността на климатика. Трябва да намериш данни каква е на Пежото и каква е на Тойотата. Прост пример – на RAV4-ката ми (XA30) е 5.1 киловата (охладителна мощност) на Авенсис Т22 е 4.6 киловата. Еми малкa е разликата, но се усеща. Максималният дебит също е различен – 475, срещу 430 куб.м./час. Разбира се, зависи и от много други неща – изолация на купето, обем, тип стъкла, панорамни покриви, начин на подаване на въздуха, дебит, откъде се взима въздух от купето за измерване на температура и... сигурно пропускам нещо. Алгоритъма на управление на температурата и / или на подаването на въздух в режим Auto… Отново пример от моя опит – при Рав4 получавам субективно еднакво усещане в сравнение с Авенсис, като при първия зададена температура е 25 градуса, а при втория 22-23. Това примерно при 30-35 градуса навън.
Така че на първо време пробвай просто да зададеш по-ниска температура и да видиш как ще се усещат нещата. Разбира се, не е невъзможно климатика на пежото просто да е по-мощен... И не на последно място, всички сравнения имат смисъл при изправни климатични уредби, които за заредени с правилното количество охлаждащ агент.
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 01:51
от vfr800
Вероятно пежото е било с бутален компресор, в по-старите автомобили са такива. Те са по-ефективни , когато околната температура е много висока поради факта, че могат да работят с малко по-високо налягане.Някъде около 2005г почти всички производители спират да ползват бутални компресори, защото са по-големи и по-скъпи. Най-вероятно това е причината за разликата в представянето. Отделно може да има разлики в големината на кондензатора и изпарителя и в количеството на хладилния агент, но най-вероятно основната разлика е в компресора.
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 07:28
от gena_bs
Явно съм пропуснал тази важна информация за компресорите.
За поевтиняването и "технологизация"-та на производството е ясно.
Те са обратно пропорционални на нарастването на цените на крайния продукт.
Новите компресори на какъв принцип са? На електрички и хибриди са термопомпи.
За тях ли става дума?
Температура на климатик?
Публикувано на: 14 Юли 2025 08:00
от slowtraveler
Не смятам, че типът на помпата/компресора има каквото и да е значение - в края на краищата тези неща (капацитетът) се смятат..
Също така и налягането в системата също трябва да съответства на даденият хладилен агент... Факт е, че заради 'еко-съображения' започнаха да се използват доста по-неефективни(ама по-скъпи

) фреони, които изискват други налягания, други количества и т.н..

Но това също се смята...
Конкретно за усещането вътре в автомобила лятото - зависи от много фактори... Вероятно на първо - дали има 'термостъкло' или стъкла - това ограничава доста нагряването в купето при престой и съответно - затруднява охлаждането в първите минути... Формата на купето - също - дали конструкцията предразполага навлизане на повече слънчева светлина в купето, или лъчите ще се отразят от капака и няма пряко да нагряват вътре в купето...
Конкретната аранжировка на охладителните потоци също изключително много влияят за комфорта...