Страница 2 от 3
Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 09 Дек 2014 18:02
от nowyaris
vodafon написа:nowyaris написа:Модератора трябва да забрани всякакви постове по време на студентския празник

.
Да забранява ма той пие
Да , ама като пие само чете , не пише .

Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 09 Дек 2014 18:51
от Akima
Ако още малко се напънете и метла ще ви донесе.

Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 09 Дек 2014 19:46
от nowyaris
Akima написа:Ако още малко се напънете и метла ще ви донесе.

Що бе , колега ? Кво сме сгафили ? Аз също имам такъв Ярис и досега за 7 години един комплект Н4 на фаровете съм сменил.Никакви други грижи със светлините.Колегата който има проблем най-добре да посети квалифициран автоелектротехник - сигурно е нещо дребно.
ПП.Akima,още не си станал модератор,с метлите кротко,има си служители в отдел "чистота"

.
Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 09 Дек 2014 20:15
от Akima
Фактът,че имаш Ярис е ноторен.Къде обаче посъветва човека по повод фаровете. biggrin.gif
Колегата му обясни,аз му показах - при Ярис бушоните на фаровете бяха разделени на лява страна и дясна страна,ако не се лъжа,но така или иначе като отвори кутията/бушониерата ще види,че има "писания".
П.С.Нямам амбиции аз да раздавам метлите.Частта с опцията за отвод/отказ е по моя молба даже.

Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 09 Дек 2014 20:49
от nowyaris
Ако човека не е много в час с електросистемата на една кола (като мен например) не е ли по-разумно да бъде насочен към добър техник вместо сам да се оправя.Не се знае какви интервенции има по осветителната система и кое е предизвикало дефекта.Опитвайки се сам да се оправи може да си причини още по-големи главоболия.Масла и филтри сам си сменям,ама за токовете винаги при "доктор" , дори и за смяна на крушки . Отделно дето и ръцете ми са сравнително големи и не влизат из тея тяснотии. biggrin.gif
Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 09 Дек 2014 20:53
от vodafon
Akima написа:Фактът,че имаш Ярис е ноторен.Къде обаче посъветва човека по повод фаровете. biggrin.gif
Колегата му обясни,аз му показах - при Ярис бушоните на фаровете бяха разделени на лява страна и дясна страна,ако не се лъжа,но така или иначе като отвори кутията/бушониерата ще види,че има "писания".
П.С.Нямам амбиции аз да раздавам метлите.Частта с опцията за отвод/отказ е по моя молба даже.

Ма колега, като не сте в час с елементарна електротехника не давайте акъл. Даже немаш и повод да са пънеш.
Да ти обясня що така мисля : Бушон да изгори, ток немой да видиш ти. Не слаб, нито силен. Липсва !
То требва и мисъл....

Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 10 Дек 2014 08:23
от slowtraveler
Покрай емоционалните изблици някой няма ли ел-схемата - като я видим предполагам всичко ще стане ясно...
Слабото светене е заради загубен потенциал на 'централния' електрод на лампата, докато на двете клеми на крушката остават различни потенциали (+/-) и така жичките са свързани последователно...
Каква е причината за загубата на потенциала на централния електрод може да се гадае според схемата.
Веско неслучайно попита за 'масата' - на повечето стари автомобили централния електрод бе на 'маса' и при загубата на тази маса започваха примигвания на стопове в такт с мигача (светещи слабо) и т.н. и т.н.
Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 10 Дек 2014 09:07
от diesel_power
Човека сигурно отдавна си е решил проблема докато вие гадаете на боб.
При яриса е постоянен и общ плюса.
Като свети на къси минава ток през жичката за дълги ,която е свърза с другия фар.
Така ,ако другия фар има маса за къси и липсващ общ плюс крушките светят последователно.
С това желанието ми да пиша се изчерпа.
Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 10 Дек 2014 10:35
от slowtraveler
Да, при такава схема е възможно да светят слабо двете дълги и едната къса светлина (или слабо двете къси и едната дълга) при изгорял бушон

Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 10 Дек 2014 19:45
от vodafon
slowtraveler написа:Да, при такава схема е възможно да светят слабо двете дълги и едната къса светлина (или слабо двете къси и едната дълга) при изгорял бушон

Значи колегата не му е верен проблема:
че на
десния фар едновременно светят и двете светлини слабо неискът по отделно на къси или дълги ,
левия си работи нормално
Може ли така бе колега /към човека с проблем/, и проблем като хората не можеш да направиш

Айде некой да заключи и да почисти че много ....
Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 10 Дек 2014 19:58
от slowtraveler
vodafon написа:...
Значи колегата не му е верен проблема:
че на десния фар едновременно светят и двете светлини слабо неискът по отделно на къси или дълги , левия си работи нормално
....
Дали вижда дали свети слабо жичката на дългите при светещи ярко къси?
Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 10 Дек 2014 20:01
от vodafon
slowtraveler написа:vodafon написа:...
Значи колегата не му е верен проблема:
че на десния фар едновременно светят и двете светлини слабо неискът по отделно на къси или дълги , левия си работи нормално
....
Дали вижда дали свети слабо жичката на дългите при светещи ярко къси?
Тва верно е малоумие:
ДВЕТЕ СВЕТЛИНИ /т.е. къса и дълга/ ЕДНОВРЕМЕННО /т.е. по едно и също време/ НА ДЕСНИЯ ФАР /т.е. късата на десния свети слабо и дългата на десния и тя свети слабо/ А ЛЕВИЯ СИ РАБОТИ НОРМАЛНО /т.е. с левия няма проблем /
А според теб вижда ли или жуми ...
Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 10 Дек 2014 20:21
от slowtraveler
Явно трябва да обяснявам повече на умния...
Да повторя - дали колегата успява да види (и дали се е заглеждал) в мъждукаща жичка на дългите на нормално светещия на къси фар....
Според обяснението на колегата за схемата на Яриса, нещата изглеждат така (вляво - що годе реалното/работещо положение, и то при условие, че J1 - да кажем че е бушон, има проводимост):
При прекъсване на връзката към плюса на единия фар нещата ще изглеждат като схемата вдясно (все едно е прекъснал J1)...
И кое как ще свети тогава?
П.С. с J1 съм отбелязал 'проблемен' бушон, който при втората схема е изгорял (и затова цялата връзка е премахната за по-голяма прегледност)
Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 10 Дек 2014 21:10
от vodafon
slowtraveler написа:Явно трябва да обяснявам повече на умния...
Да повторя - дали колегата успява да види (и дали се е заглеждал) в мъждукаща жичка на дългите на нормално светещия на къси фар....
Според обяснението на колегата за схемата на Яриса, нещата изглеждат така (вляво - що годе реалното/работещо положение, и то при условие, че J1 - да кажем че е бушон, има проводимост):
При прекъсване на връзката към плюса на единия фар нещата ще изглеждат като схемата вдясно (все едно е прекъснал J1)...
И кое как ще свети тогава?

Пич не се заяждам, ама мисли пак.
Малоумието на сложната Ви теория е :
1. Какво кара тока да минава само през бушона и като изгори да лови другия път. Що не го прави и при здрав бушон - светофар, РР или нещо в главата Ти.
2. Какво според теб ще предизвика изгоряла къса или дълга светлина с работещ бушон - по тази схема излиза че ако ми изгори късата на единия фар проблема пак ще е същия.
3. Там където има бушон има ток, като изгори бушона, ток липсва-това е закон при тока.
Да връща обратен ток през маса и крушка е меко казано

Това и циганетата го знаят.
Ма то не пречи да влизате във филми разни, айде разследвайте
ПП Между другото имам същия Ярис, сменявал съм и крушки и бушони...та затова коментирам. Сещаш се че съм го проверил, нали!
Re: Проблем със светлините на Ярис 1.4 Д-4Д 2008 г
Публикувано на: 10 Дек 2014 21:19
от slowtraveler
Колега, извинявай, но явно познанията ни по електротехника са различни нива...
И явно не разбираш дори малко от електротехника, защото в противен случай би си обяснил как би работила горната съвсем елементарна схема...
Така изписаната схема би работила успешно при изправни бушони, и би действала както описва колегата поради описаната причина вдясно...
Изгоряла крушка не би имало ефект върху другите фарове, но изгорял бушон би докарал такъв ефект върху другия фар...
Да, за мен решението не е съвсем 'чисто', защото изгорял бушон би оставил известен потенциал в проблемния участък... Освен ако бушона на фаровете е само един и смъква плюса и на двата фара едновременно...